Nieuwe gedragsregels voor fietsers.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 1234
Za Aug 12, 2017 3:47 pm Reageer met quote

Het is toch te gek voor woorden dat men fietsers er op moet wijzen om zich te gedragen toch?

Bordjes en regels om orde te scheppen op chaotische fietspaden

ANWB, Fietsersbond en NTFU werken aan een 'gedragscode'. Langs drukke fietsroutes moeten aanwijzingen op borden komen. En er zijn steeds meer 'snelle' fietspaden in de maak.

Lees verder; klikkie

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2581
Za Aug 12, 2017 4:21 pm Reageer met quote

Volgens mij kunnen ze verplichte regels stellen maar geen hond die zich er aan zal houden.
Net zo goed als nu richting aan geven,als het donker is licht aan doen.Niet op het trottoir fietsen,appen onder het rijden.
Controle is er niet,en is ook niet te handhaven.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Bert-

Superlid
Superlid
Antw.: 3347
Za Aug 12, 2017 4:37 pm Reageer met quote

En omdat men zo langzamerhand wel weet dat er toch geen controle op is zullen deze overtreders zich daar weinig aan laten welgevallen.

Het enigste wat zou kunnen helpen is meer en strengere controle met fikse boetes.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 10087
Za Aug 12, 2017 4:43 pm Reageer met quote

theDon schreef:
En er zijn steeds meer 'snelle' fietspaden in de maak.
Ik denk dat dat een oplossing kan zijn, al zullen er wegen en fietspaden blijven voor diverse soorten en snelheden van vervoer. Dat betekent inderdaad aanpassen aan de omstandigheden maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2581
Za Aug 12, 2017 5:28 pm Reageer met quote

Quote:
Dat betekent inderdaad aanpassen aan de omstandigheden

Mijn vrouw en ik fietsen vrij veel,ongeveer5000 + per jaar.Maar om nou te zeggen ondervindt je veel overlast onderweg .
Nee,beslist niet,het is geven en nemen en wij beleven er veel plezier aan.Treffen leuke mensen onderweg en tot nu toe geen moeilijkheden gehad.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Bert-

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 5:35 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Volgens mij kunnen ze verplichte regels stellen maar geen hond die zich er aan zal houden.
Net zo goed als nu richting aan geven,als het donker is licht aan doen.Niet op het trottoir fietsen,appen onder het rijden.
Controle is er niet,en is ook niet te handhaven.

Dit is dus ter aanvulling op je volgende quoot?

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2712
Za Aug 12, 2017 5:41 pm Reageer met quote

Ik denk dat het een verschil is, of je in een stad fiets of het platte land.
En ik denk ook dat met lacht om de regels, appende schoolkinderen ,moeder met kind voorop-achterop-boodschappentassen aan het stuur- en bellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

theDon

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 5:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
En er zijn steeds meer 'snelle' fietspaden in de maak.
Ik denk dat dat een oplossing kan zijn, al zullen er wegen en fietspaden blijven voor diverse soorten en snelheden van vervoer. Dat betekent inderdaad aanpassen aan de omstandigheden maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Dat is ook een goed idee om fietspaden breder te maken zodat er meer ruimte is.
Het probleem is echter waar dit topic over gaat, het gedrag van de fietser.
Nu rijden sommige met zijn drieën naast elkaar en zijn de fietspaden breder gaan ze misschien met zijn vijven naast elkaar rijden.
Vele weg gebruikers ergeren zich aan het gedrag van de fietser en om maar niet te spreken over het asociale gedrag van de wielrenners.
Het is daarom ook heel erg belangrijk dat er gehandhaafd wordt maar dat laat veel te wensen over.
Ik heb meerdere keren meegemaakt met s'avonds de hond uit laten, dat er fietsers rijden zonder licht en een politie wagen er gewoon langs heen rijdt.

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 9:46 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Het probleem is echter waar dit topic over gaat, het gedrag van de fietser.
Ik ken het probleem maar al te goed. Ik heb jarenlang naar mijn werk in Utrecht gefietst, 10 km buiten en 5 km dwars door de binnenstad. Vooral die laatste 5 km was soms dringen op die fietspaadjes maar ach, met wat geven en nemen was het goed te doen. Ondanks de drukte vind ik Utrecht een fietsvriendelijke stad, hoewel er natuurlijk altijd iets te verbeteren valt. De route naar Leusden kostte me meer energie met al die tegemoetkomende scholieren. Tegen de tijd dat ik op mijn werk arriveerde had ik mijn keel schor geschreeuwd omdat een modale fietsbel bij lange na niet voldeed om het vege lijf te redden tegen die drie rijen naast elkaar. Dat heb ik ook overleefd. Fietspaden aan weerszijden van de Dodeweg (je kent daar ws. de situatie) zouden een stuk schelen maar die weg is al zo smal.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 7870
Za Aug 12, 2017 10:02 pm Reageer met quote

De fietser is de meest beschermde in het verkeer en dat weet hij ook, ze doen alles wat god verboden heeft, wetende dat de tegenpartij aan het kortste eind trekt.

Hij die in deze aan het langste eind trekt is de verzekeraar.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 10:17 pm Reageer met quote

nandes schreef:
De fietser is de meest beschermde in het verkeer
Een fiets heeft geen kooiconstructie, je hoeft geen helm op, je zit tamelijk hoog en dat alles ook nog eens op twee fragiele wieltjes. Dat vind ik niet de veiligste manier van vervoer.

theDon

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 10:59 pm Reageer met quote

nandes schreef:
De fietser is de meest beschermde in het verkeer en dat weet hij ook, ze doen alles wat god verboden heeft, wetende dat de tegenpartij aan het kortste eind trekt.

Hij die in deze aan het langste eind trekt is de verzekeraar.

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom maken ze zich niet zo druk over de regels.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 7870
Za Aug 12, 2017 11:18 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:
Een fiets heeft geen kooiconstructie, je hoeft geen helm op, je zit tamelijk hoog en dat alles ook nog eens op twee fragiele wieltjes. Dat vind ik niet de veiligste manier van vervoer.

maar vooral een fietser die zelf weinig moeite doet om veilig door het verkeer te komen.

met een stalen gezicht door alle rood rijden, bij rotonde,s alle voorrang nemen, diagonaal kruispunten nemen, enz

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

luciaT.

Superlid
Superlid
Antw.: 2143
Za Aug 12, 2017 11:24 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Keesvi schreef:
nandes schreef:

maar vooral een fietser die zelf weinig moeite doet om veilig door het verkeer te komen.

met een stalen gezicht door alle rood rijden, bij rotonde,s alle voorrang nemen, diagonaal kruispunten nemen, enz

Jeetje, ik heb jarenlang gefietst maar dit soort dingen nooit aan de hand gehaald.
Dat fietsers soms rare capriolen aan de hand halen geloof ik graag maar automobilisten kunnen er ook wat van. Wat een gezanik!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 11:27 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Om heel eerlijk te zijn zondig ik ook weleens als het uitzicht, en dat is op de fiets optimaal, me zegt dat het kan. In hartje Utrecht laat ik dat in het spitsuur liever uit mijn harses.

theDon

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 11:35 pm Reageer met quote

Vele fietsers leven van de gratie van de automobilist!!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 12, 2017 11:54 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Fietsers hebben het eerstgeboorterecht.

luciaT.

Superlid
Superlid
Antw.: 2143
Zo Aug 13, 2017 12:02 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:

Ik bedoel maar! Wink

Bert-

Superlid
Superlid
Zo Aug 13, 2017 12:07 am Reageer met quote

theDon schreef:

Ja zij worden gezien als de meest kwetsbare verkeersdeelnemers en worden daarom als zodanig behandeld bij verkeersongevallen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 13, 2017 12:10 am Reageer met quote

luciaT. schreef:
Keesvi schreef:
theDon schreef:

Ik bedoel maar! Wink
Daarom ben ik voor de herintroductie van de betiteling 'wielrijders' maar goed, ik ben uit cultuur-etymologische overwegingen niet te beroerd om met mijn tijd mee te gaan.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie