En weer een Belgische slachterij in opspraak, walgelijk!
Huisdieren & dieren
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 787
Di Sep 12, 2017 10:14 pm Reageer met quote

Ik lust graag een stukje vlees maar dat dieren zó aan hun einde komen is te gek voor woorden.
Wat bezielt iemand die dit kan????
Dit zijn geen mensen maar hersenloze idioten die ik graag lachend zelf levend zou willen slachten!!

Gruwelbeelden van Belgisch slachthuis opgedoken

Dierenwelzijnsorganisatie Animal Rights heeft opnieuw schokkende beelden van dierenleed naar buiten gebracht. In het filmpje worden runderen in een slachthuis in het Vlaamse Izegem mishandeld. Zo is te zien hoe ze met een stok worden geprikt en worden de dieren, terwijl dit bij wet verboden is, bij het volle bewustzijn geslacht.
Bekijk het filmpje maar let op, schokkende beelden; klikkie

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

joke

Superlid
Superlid
Antw.: 2566
Di Sep 12, 2017 10:34 pm Reageer met quote

Ja heb het ook gezien belachelijk voor woorden
echt dierenleed die mensen zijn niet goed wijs.
Maar is wel gelijk dicht dat slachthuis.
daar kan je erg kwaad over worden
en dat is nog zacht uitgedrukt!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 1542
Di Sep 12, 2017 11:35 pm Reageer met quote

Tja, als we allemaal vaak en zo goedkoop mogelijk vlees willen eten, dan verander je dit echt niet. Die beelden zullen echt nog wel vaker voorbij komen, helaas.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 7591
Di Sep 12, 2017 11:54 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Tja, als we allemaal vaak en zo goedkoop mogelijk vlees willen eten, dan verander je dit echt niet. Die beelden zullen echt nog wel vaker voorbij komen, helaas.

Je slaat de zpijker op zijn kop, er moeten ( ik noem maar ff een getal) 300 koeien per uur geslacht worden, om kostendekkend te ijn
dan worden er 300 koeien geslacht.
hoe maakt niet uit.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

theDon

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 13, 2017 10:33 pm Reageer met quote

nandes schreef:
WillemijnF schreef:

Je slaat de zpijker op zijn kop, er moeten ( ik noem maar ff een getal) 300 koeien per uur geslacht worden, om kostendekkend te ijn
dan worden er 300 koeien geslacht.
hoe maakt niet uit.

Dan hoeven ze nog niet op zo'n manier geslacht te worden.
Het zijn maar een paar slachterijen die dit doen, waarom kunnen de andere slachterijen het wel op een humane manier?
Dit soort slachterijen moeten verboden worden.
Gewoon de runderen er uit halen en een bom er op!!
Van mij mag vlees duurder worden en de kiloknallers, weg ermee.

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 9701
Wo Sep 13, 2017 10:44 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Dit soort slachterijen moeten verboden worden.
Gewoon de runderen er uit halen en een bom er op!!
Dat soort praktijken moet aangepakt worden. Ook in Nederland staat de boel onder druk van de voedingsindustrie. Die mag je van mij 'voedingsmaffia' noemen:
Quote:
Zeventig dierenartsen hebben zich verenigd onder de naam The Caring Vets en krijgen van de NRC ruimte voor een ingezonden brief. Daarin schrijven zij dat dierenartsen zich moeten verzetten tegen misstanden in de intensieve veehouderij, waaronder slachthuizen. Ze zijn bezorgd over de "goedkope bulkproductie” van vlees die leidt tot "een ernstige aantasting” van dierenwelzijn. De publicatie in de NRC volgt op een reconstructie in de krant van afgelopen weekend van misstanden die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) al vele jaren zou toestaan in slachthuizen. De reportage leidde inmiddels tot Kamervragen. Op Foodlog ontstond een felle discussie over de objectiviteit van de reportage. De NRC meldt in dit nieuwe artikel dat enkele dierenartsen van de NVWA zich kort voor publicatie van de open brief van The Caring Vets hebben teruggetrokken van ondertekening. Zij zouden vrezen dat ondertekening hun positie binnen de Autoriteit in gevaar brengt.

In de Media: 70 dierenartsen protesteren in NRC tegen misstanden in slachthuizen

Kom in verzet, dierenarts. Dit is geen dierenwelzijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 11:03 pm Reageer met quote

Heb nou niet de illusie dat het in Nederlandse slachthuizen een paradijs is, ook daar gebeuren zaken die je in een gemonteerd filmpje zouden doen walgen.

Ik heb van mijn 14e tm mijn 40 in het vlees gewerkt, hoofdzakelijk vleeswaren maar ik heb genoeg gezien aan de andere kant.

de mensen die daar werken zijn geen onmensen ze zijn alleen vreselijk afgestompt, het dier is voor hen verworden tot een produkt, een produkt wat hen telkens op de voeten gaat staan, tegendraads is, en
het is niet iets wat je vanuit je luie stoel kan beoordelen, ook niet iets wat je moet gedogen.
Het is ook niet iets wat in mijn beleving heel veel aandacht krijgt van het management, al zou dat wel moeten wat zwaar gestreste dieren leveren een slechtere kwaliteit vlees, maar kwantiteit gaat voor.

feitelijk is het kosjer slachten of zo men wil het islamitisch slachteb veel dier vriendelijker, daar word t geslacht met respect voor het dier

theDon

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 13, 2017 11:37 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Heb nou niet de illusie dat het in Nederlandse slachthuizen een paradijs is, ook daar gebeuren zaken die je in een gemonteerd filmpje zouden doen walgen.
Dat idee heb ik ook niet dat het een paradijs is. De mensen moeten eens wakker worden met vlees kopen!

Ik heb van mijn 14e tm mijn 40 in het vlees gewerkt, hoofdzakelijk vleeswaren maar ik heb genoeg gezien aan de andere kant.

de mensen die daar werken zijn geen onmensen ze zijn alleen vreselijk afgestompt, het dier is voor hen verworden tot een produkt, een produkt wat hen telkens op de voeten gaat staan, tegendraads is, en
het is niet iets wat je vanuit je luie stoel kan beoordelen, ook niet iets wat je moet gedogen.

Als je dat werk gaat doen, slachten, heb je totaal niets met dieren van doen.
Imo, onschuldige dieren zo martelen, dan ben je écht niet goed bij je dakpan!

Het is ook niet iets wat in mijn beleving heel veel aandacht krijgt van het management, al zou dat wel moeten wat zwaar gestreste dieren leveren een slechtere kwaliteit vlees, maar kwantiteit gaat voor.

feitelijk is het kosjer slachten of zo men wil het islamitisch slachteb veel dier vriendelijker, daar word t geslacht met respect voor het dier
Is imo ook verwerpelijk maarja, dat zit in die mensen vind ik!

nandes

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 11:44 pm Reageer met quote

theDon schreef:
nandes schreef:
Dat idee heb ik ook niet dat het een paradijs is. De mensen moeten eens wakker worden met vlees kopen!

Is imo ook verwerpelijk maarja, dat zit in die mensen vind ik!

, dan is de stelling van "als je vlees eet heb je totaal niets van doen met dieren"gerechtvaardigd.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 9701
Wo Sep 13, 2017 11:48 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Daar ben ik ook van overtuigd.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 1542
Do Sep 14, 2017 1:27 am Reageer met quote

[quote="theDon"]

Don, zolang jij en ik graag een karbonade willen eten zullen er mensen zijn die ervoor moeten zorgen dat dat lappie vlees uit een beest wordt gesneden. Jij noemt hen niet goed bij hun dakpan, maar ze doen het opdat jij een niet meer tot een beest te herleiden keurig verpakt pakje vlees bij je ah kunt kopen. Of zou je het liever zelf doen? Het is gewoon vraag en aanbod hoor. Het enige dat je er echt tegen kunt doen is geen of minder vlees eten.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 3906
Do Sep 14, 2017 12:42 pm Reageer met quote

nandes schreef:

feitelijk is het kosjer slachten of zo men wil het islamitisch slachteb veel
dier vriendelijker, daar word t geslacht met respect voor het dier

Ritueel slachten vereist een vlijmscherp mes plus exacte kennis van
de plek waar de halsslagader en luchtpijp zich bevinden, want deze
dienen met 1 enkele haal doorgesneden te worden.

Dit betekent dat degene die slacht deskundig, bij voorkeur bedreven en
competent moet zijn.

Zo niet, dan een fikse boete!

Koekje-dr-bij?

theDon

Stamgast
Stamgast
Do Sep 14, 2017 4:46 pm Reageer met quote

[quote="WillemijnF"]
theDon schreef:

Don, zolang jij en ik graag een karbonade willen eten zullen er mensen zijn die ervoor moeten zorgen dat dat lappie vlees uit een beest wordt gesneden. Jij noemt hen niet goed bij hun dakpan, maar ze doen het opdat jij een niet meer tot een beest te herleiden keurig verpakt pakje vlees bij je ah kunt kopen. Of zou je het liever zelf doen? Het is gewoon vraag en aanbod hoor. Het enige dat je er echt tegen kunt doen is geen of minder vlees eten.

Ik heb het hier over de slachters die dieren kwellen en martelen!!!
Ik houd mij aan de topic titel, deze slachters zijn geen mensen maar machines, compleet hersenloos.

Daarom is de stelling die nandes deponeert ook zo hersenloos;
Nandes schreef; , dan is de stelling van "als je vlees eet heb je totaal niets van doen met dieren"gerechtvaardigd.

Daarnaast Willemijn, haal ik nooit geen vlees bij de AH! Wink

Nogmaals, het gat over de slachterij in België.
Ook wordt het halal slachten erbij gehaald, vreselijk om die dieren te zien lijden en wat ze ervoor meegemaakt hebben!!!

luciaT.

Superlid
Superlid
Antw.: 1950
Do Sep 14, 2017 6:32 pm Reageer met quote

Don de foto die jij geplaatst hebt is zo te zien niet van een islamitische slagerij maar van mensen die zelf slachten.

theDon

Stamgast
Stamgast
Do Sep 14, 2017 10:15 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Don de foto die jij geplaatst hebt is zo te zien niet van een islamitische slagerij maar van mensen die zelf slachten.

Nog erger dus!

Onderstaande foto wel;

luciaT.

Superlid
Superlid
Do Sep 14, 2017 10:40 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
nandes schreef:

feitelijk is het kosjer slachten of zo men wil het islamitisch slachteb veel
dier vriendelijker, daar word t geslacht met respect voor het dier

Ritueel slachten vereist een vlijmscherp mes plus exacte kennis van
de plek waar de halsslagader en luchtpijp zich bevinden, want deze
dienen met 1 enkele haal doorgesneden te worden.

Dit betekent dat degene die slacht deskundig, bij voorkeur bedreven en
competent moet zijn.

Zo niet, dan een fikse boete!

Ben ik het helemaal mee eens!

nandes

Superlid
Superlid
Do Sep 14, 2017 10:45 pm Reageer met quote

ik heb geen idee wat je met deze foto's wil aantonen.

en je kan dan wel zeggen dat je geen vlees bij AH koopt maar het maakt gewoon geen verschil.
Ah kan dan wel zeggen dat ze van slachterij x geen vlees kopen , en dat kan maar dan hebben ze het over vers vlees maar niet over vleeswaren en worst.
Het vlees voor worst en vleeswaren komt vaak van verschillende leveranciers en daar heeft AH geen zicht op.

Wil jij voorkomen dat je meewerkt aan deze wantoestanden moet je niets meer eten waar dierlijke eiwitten inzitten.

theDon

Stamgast
Stamgast
Do Sep 14, 2017 10:53 pm Reageer met quote

nandes schreef:

en je kan dan wel zeggen dat je geen vlees bij AH koopt maar het maakt gewoon geen verschil.
Ah kan dan wel zeggen dat ze van slachterij x geen vlees kopen , en dat kan maar dan hebben ze het over vers vlees maar niet over vleeswaren en worst.
Het vlees voor worst en vleeswaren komt vaak van verschillende leveranciers en daar heeft AH geen zicht op.

Wil jij voorkomen dat je meewerkt aan deze wantoestanden moet je niets meer eten waar dierlijke eiwitten inzitten.

Ik kom nooit bij de AH, dus ook niet voor vlees al denk je dat het om een andere reden is.
Iedereen mag van mij vlees eten.
Nogmaals, waar het mij omgaat is dat "mensen" zoals in België dit kunnen, dieren plagen en martelen.
Hetzelfde als met Molims die halal slachten alhoewel dit off-topic is.

luciaT.

Superlid
Superlid
Do Sep 14, 2017 10:57 pm Reageer met quote

theDon schreef:
nandes schreef:

Ik kom nooit bij de AH, dus ook niet voor vlees al denk je dat het om een andere reden is.
Nogmaals, waar het mij omgaat is dat "mensen" zoals in België dit kunnen, dieren plagen en martelen.

Vreemd dat ik je voorheen nooit gehoord heb over kosher slachten dat gelijk is aan halal slachten. Al eeuwen slachten de joden op deze manier en als moslims op dezelfde wijze slachten wordt er een hele ophef over gemaakt. Rolling Eyes Rolling Eyes

theDon

Stamgast
Stamgast
Do Sep 14, 2017 11:04 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
theDon schreef:
nandes schreef:

Vreemd dat ik je voorheen nooit gehoord heb over kosher slachten dat gelijk is aan halal slachten. Al eeuwen slachten de joden op deze manier en als moslims op dezelfde wijze slachten wordt er een hele ophef over gemaakt. Rolling Eyes Rolling Eyes

Ik maak ook bezwaar tegen kosher slachten, is net zo schandalig.
Mijn vrouw heeft bij een joodse baas gewerkt, overigens een hele fijne man die ons zelfs een reis naar Israël aan bood.
Met hem heb ik ook heftige discussies gehad over kosher slachten.
Het gaat mij niet om de huidskleur en/of het geloof maar om het martelen van een dier!

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie