Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1871, 1872, 1873 ... 1967, 1968, 1969  Volgende Plaats reactie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9247
Ma Sep 11, 2017 7:47 pm Reageer met quote

Je wordt bedankt ! Heb de hele middag die deun in mijn hoofd gehad.. en ik heb niet eens een fiets Laughing
Ben net thuis. Heb even opgepast in Ridderkerk. Ja, dat heb je met de continuroosters... dan zijn de kinderen om 14.00 uur thuis en dat vraagt even bijstand van grootouders. Maar het was weer even gezellig met Lieke ,zo'n lekkere kwebbel !

Tiny, net zoals straks als ik 80 wordt een arts me goed moet keuren, zo was ook deze arts nodig.. hij moet zijn medisch verhaal overbrengen aan de WMO van de Gemeente, ik geloof ook niet dat er verder belemmeringen zijn.

Jac, Heb medelijden met je op de fiets ! Kon je geen leenauto krijgen ? Ik had hier op de Brienenoordbrug moeite om de windstoten op te vangen als je voorbij een vrachtwagen komt. Edward was blij dat ik appte dat ik thuis was volgens hem ging het nu steeds harder waaien.

Ik vertik het gewoon om nu al de verwarming aan te zetten.. dus een dik vest aan en als ik tv ga kijken lekker een plaid om me heen ! En ik die het nooit koud heeft, de regen maakt het ook nog erger.. ik vond zoeven in de diepvries nog een bakje erwtensoep... dus die ga ik soldaat maken !
Er ligt in de koelkast ook nog een rookworst .. die net over de datum is !

Heb er trek in ! Tot later...

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 11915
Ma Sep 11, 2017 8:59 pm Reageer met quote

Lekker hoor snert!!Ik heb nu spruitjes op staan...k mmmmmmm!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 11, 2017 9:50 pm Reageer met quote

Het is toch bijna niet voor te stellen...vorige week was het nog volop zomer....vandaag compleet herfst!

alle dieren en mensen genoten van het zomerse zonnetje

dit was z zichtbaar genieten... Love

Geweldig toch!!! Love
Ik ga even op de bank hangen..ben niet fit op dit moment!de griep schijnt te heersen...maar ik voel mij gewoon ff lamlendig...dt is het juiste woord!Fijne avond allemaal!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11259
Ma Sep 11, 2017 10:06 pm Reageer met quote

net terug van het ziekenhuis. Ineke gaat donderdag naar de Horst, afd de Esch, een compleet centrum voor (na)zorg. Zie: https://www.treant.nl/wonen-zorg/locaties/de-horst
Vandaag was ze veel beter dan gisteren, toen sliep ze nagenoeg de hele tijd. Zal t.z.t. wel een adres doorgeven. Ineke baalde als een stekker, dat ze nog zolang moet wachten op de verhuizing. Daar krijgt ze een grote kamer met keukentje, vrij uitzicht naar buiten, geen beperking op bezoektijden enz. Onze dochter was ook ff mee om te kijken en die was heel positief.
En nu naar de keuken, moet nog eten. Wens jullie een fijne avond.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 11, 2017 11:03 pm Reageer met quote

Dank voor jouw bericht Douwe...wt een fantastische plek onder deze omstandigheden...ik las dat er een persoonlijk zorgleefplan wordt gemaakt, zodat de zorg die gewenst wordt door Ineke en jou ook daadwerkelijke gegeven kan worden....we wachten jouw berichtgevingen verder af...ondertussen beiden veel sterkte gewenst!! Kiss

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10515
Ma Sep 11, 2017 11:35 pm Reageer met quote

Fijn Douwe dat je ons zo op de hoogte houdt! Wij gunnen Ineke zo graag een prettig verblijf en ook voor jou is het een mindere zorg als je weet dat Ineke het goed/prettig heeft!

Denk je ook een beetje aan je zelf Douwe...................probeer lekker te eten en vooral je rust te nemen! Mevrouw pastores heeft gesproken..... Exclamation

Ik ga sluiten, ben moe..................voor vandaag liggen de pannen er weer eens op,

Terusten en slaap zacht,
Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 1:28 pm Reageer met quote

Goede morgen !!

Dat ziet er beter uit dan afgelopen dagen n alles ziet er beter uit als de zon schijnt ! maar de schaduwen worden wel langer !

Had zoeven mijn zus aan de telefoon. die sprak heel lovend over "de Horst" haar man heeft daar een half jaar gelegen voor hij ging hemelen.
Lieve mensen dr ! Zij vertelde dat het een soort dependance is van het Scheeperziekenhuis...

Jac schreef gisterenmorgen: Het is toch bijna niet voor te stellen...vorige week was het nog volop zomer....vandaag compleet herfst!

Nu kan ik het omgekeerde zeggen.. afgelopen week niks dan regen, 's morgens donker, en vl wind ! en kijk nu.. de foto is vers van de pers !

Toch is alles hier nog groen, nog geen herfst te zien aan de bomen en het groen voor mij !

Wat kun je in Wildlands toch een schitterende foto's maken ! ik zei het al eerder.. geen storende elementen op de achtergrond ! geen tralies ! Zou wat voor Dea geweest zijn !!

Jac, ik hoop voor je dat je je wat beter voelt.. en Tiny spreekt Douwe toe als mevrouw Pastores ????

Douwe, ik hoop dat het Ineke ook bevalt in "de Horsten" mijn zus sprak er heel lovend over. Het is natuurlijk Oost west, thuis best.. maar waar niet is, verliest de keizer zijn recht. Het is zoals het is ! Sterkte met de verhuizing... want je staat verstelt hoeveel een mens verzamelt in een ziekenhuis in korte tijd.

Verder wens ik iedereen een mooie dinsdag...en sterkte voor degene die het nodig hebben...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 1:56 pm Reageer met quote

Ha mensen...ik word helemaal blij van jouw foto Jenny! Love
Ik heb lang aan de telefoon zitten leuteren , dus een kort berichtje hier op de WTR vandaan van mij...

...vorige week onderweg gezien..

een smederij , met wel een heel bijzonder object in de voortuin...gemaakt van hoefijzers...heel bijzonder!!

Wens ik jullie nog een fijne dag toe!!..en uiteraard sterkte aan het adres van Ineke en Douwe...n Jan niet te vergeten!!!
Wink

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 5:31 pm Reageer met quote

Goed nieuws van Jan...via zijn zoon vernomen ; Spreken gaat steeds beter , en hij loopt buiten met rollator.binnen zonder. Fijne motorriek is nog moeilijk, vandaar dat hij niet erg actief is op de pc......Ook naar Jan gaat weer een kaartje van ons van de week....vandaag gaat even niet lukken nog, want ik heb tot nu toe een soort van pyama-dag gehouden...nu ff een hapje eten en dan snel douchen en mijn werk-outfit aan...Ik ben wel even in mijn tuin geweest, maar er staat een harde koude wind...wel lekker even wat zon gesnoven..ben de strijd aan het gaan met de buxux-mot....een vreselijk insect, wat in korte tijd complete buxushagen/struiken kapot maakt Shocked ik vrees ook niet dat ik het tegen kan houden, maar mijn halve tuin bestaat uit buxus , dus ik kan wel janken!Maar nu opschieten dus!!Fijne avond!!

nenne13

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 8:35 pm Reageer met quote

Goh, wat ben ik blij met je berichtje over Jan ! Is hij nu thuis ? Heb je dat kunnen ontdekken ! Als hij nog in dat tehuis is kan ik er misschien deze week nog een keer langs gaan..

L.llig dat die mot ook jouw tuin bezoekt !! Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Schitterend mooi dat paard van hoefijzers... ik heb me een rotje gezocht : ik moet ook ergens zo'n paard hebben. Ik weet dat het in het moeders/dochters weekend was.. we waren op weg naar Elderloo museum De Locht ,toen wij vier dagen in Bosrijk Noord Limburg waren.

daardoor kwamen langs dit paard ! ook grotendeels van hoefijzers...

Ga nu even de inwendige mens verzorgen ! Smakelijk eten en een fijne avond verder. Kijk uit want er komt een fikse storm aan met zware windstoten !

cc

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 11:12 pm Reageer met quote

Hai,
......ik heb naar geen peerd gezocht ben moe. Morgen onze krullenbol nog even mailen en in de loop van de middag met zus(als psygische steun) naar Zevenaar voor een ct-scan. Jullie zien me wel weer verschijnen.
Lieve groetjes en welterusten voor straks,

Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 11:45 pm Reageer met quote

Tiny, moet er bij jou een ct-scan gemaakt worden ? heb ik iets gemist ?
Ik hoop dat je me het nog even kan laten weten... anders blijf ik malen of ik niet goed gelezen of begrepen heb.

deze kaart wordt namens ons achten donderdag bij Jan bezorgd.

'k Ga er ook een eind aanbreien... en wens een ieder een fijne voortzetting van de avond en voor later welterusten en mooie dromen !

cc

Superlid
Superlid
Di Sep 12, 2017 11:53 pm Reageer met quote

Mooie kaart jenny voor Jan en je hoeft niet te malen hoor...
mijn zus moet een ct-scan laten maken van haar nieren en blaas.
Dus lieverd geen zorgen maken!

Terusten vanaf mijn foon, lig nl al in de kooi maar wilde je niet malende laten gaan slapen.

Slsap lekker, tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 12:37 am Reageer met quote

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 3:36 am Reageer met quote

Jenny, geweldig mooie kaart voor Jan Love en wat een schitterend paard heb je gekiekt!!
Tiny , heel veel sterkte met t bezoek morgen aan het ziekenhuis,..fijn dat je met jouw zussie mee gaat naar het ziekenhuis!
Ik neem jullie ditmaal mee naar Hattem Laughing

Stedelied van Hattem

Er ligt een stadje aan de IJssel
daar op de grens van wei en bos.
Het is omgeven nog door grachten
en muren nu begroeid met mos.
Dat stadje is ons mooie Hattem
geen echter stad, al is het klein.
Om dat uit volle borst te zingen
daar moet je Hattemer voor zijn.
Om dat uit volle borst te zingen
daar moet je Hattemer voor zijn.

Waar ergens vind je in de wereld
zo menig plek voor spel en sport.
Waar ergens kun je zo genieten
ook als je groot en ouder wordt?
Zo zeker als in heel ons leven
het moederbeeld blijft voor ons staan.
Zo zeker zal waarheen wij trekken
naar Hattem ons verlangen gaan.
Zo zeker zal waarheen wij trekken
naar Hattem ons verlangen gaan
.

klik hier

Hattem is prachtig omgeven door het water van de IJssel en het Apeldoorns Kanaal. Je kunt er een vaartocht boeken .....nou, dt hebben we gedaan Rolling Eyes ik ga het niet aanraden...misschien was het die dag nou net niet z interessant , maar echt...ik zal zelden zeggen dat ik er geen bal aan vond...maar nu doe ik dat dus wel! Laughing maar dat later....Hattem zelf is een pittoreske oude Hanzestad , maar jemig , z toeristisch...dat het erg "gemaakt"voelt!

we beginnen bij Het Daendelshuis in Hattem

Het Daendelshuis heeft een rijke renaissancegevel uit 1618

De onderste verdieping bestond oorspronkelijk al in de middeleeuwen. Het huis is opgetrokken in Gelderse renaissancestijl met een golvend contour boven de vensters. De naam van het huis is eigenlijk onterecht, want het behoorde toe aan de ouders van Daendels vrouw, Aleida van Vlierden. Als zijn weduwe heet ze er nog jarenlang gewoond.
We nemen het maar aan, we waren er niet bij natuurlijk!Laughing
dan in een gevel...de Gevelsteen 'landbewerking',

de Grote Kerk of Andreaskerk van Hattem

Het interieur ...vind ik altijd bijzonder om te bekijken!!

In deze kerk zijn twee orgels aanwezig....

Het Slegelorgel is in 1677 gebouwd door Jan Slegel. Opvallend kenmerk van dit orgel is het prachtige houtsnijwerk uit de zestiende eeuw en de luiken met beschilderingen uit 1662 en 1667.

schitterende plafondschildering...

Het andere orgel is de Flentroporgel, en werd tijdens mijn bezoek bespeeld...altijd bijzonder!!

romaanse zandstenen doopvont daterend uit de 13e eeuw , . Het uiterlijk van de doopvont, rondom versierd met druivenranken verwijst naar de betekenis van de doop... Ik ben de Wijnstok, gij zijt de ranken

Wordt vervolgd...nu even slapen... Wink Welterusten!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 1:19 pm Reageer met quote

Goede morgen, Stormt het bij jullie ook zo ? ik kon er vannacht bijna niet van slapen, het gierde om het huis... Ik weet wel dat ik als kind dan altijd wakker lag en dacht aan alle mensen die dan nog buiten waren of op zee..

Uiteindelijk toch in slaap gevallen en laat wakker, dan heb je nog enkele verplichtingen op FB zoals een nicht die 89 jaar is geworden.

Nu even van de foto's genoten wat een prachtig stadje !! en wat een mooie kerk met twee orgels, omdat ze het oude Siegel-orgel niet meer voldoende vonden voor de samenzang met het van de goegemeente...
Op dit orgel staat de spreuk :

Met mont - gebe'en
Noch sangh alleen
Is Godt tevre'en
't Geen 't Herte singht
Door dwolken dringht

Daarna kwam het Flentroporgel waar Jac zo mooi een foto heeft gemaakt terwijl het bespeeld werd.

'k vind dat altijd zo iets bijzonders als je in een kerk loopt en er speelt zacht orgelmuziek ! dan valt dat "toeristische" gewoon weg, denk ik.

Dank je wel voor je rondleiding door dit Hanzestadje.

'k Moet vanmiddag naar de smoelensmid (zou Dea zeggen ) maar

ik wens jullie allen een mooie woensdag ! en kijk uit voor rondvliegende
dakpannen !!

KLIK HIER

Wat fijn dat Jan gelijk geantwoord heeft !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 1:51 pm Reageer met quote

Goedemorgen...fris en fruitig....ik wl , mijn buxushaag niet Crying or Very sad ...nu gesnoeid, en wordt wel hl zichtbaar wat die pokkemotten hebben aangericht!...(foto gemaakt door een ruit met regendruppels, dus niet z duidelijk)

een paar dagen geleden(ik durf nu gewoon nog geen foto te maken van de nieuwe situatie!)...die rotkat maakt t ook bijna onmogelijk om de vogels veilig te voeren.....ik heb m al zo vaak achter m aan gezeten...dit is is dus ook d kat die nestjes plundert...samen met nog zo'n grote buurtkat...

Mooi is die zeker....maar van mij moet die toch cht buiten mijn tuin blijven!Met Mike maakte ze geen enkele kans...moet toch maar weer aan een hond geloof ik Laughing
Stukje Hattem weer...

De plaquette aan het gebouw voor de Nederlands-Hervormde Kerk in Hattem is het algemene oorlogsmonument van Hattem. Op de bronzen plaquette staat de IJssel en de vernielde spoorbrug.... ter herinnering aan de verwoesting van de IJsselbrug 1940 en 1945

De tekst op de plaquette luidt:
1940 - 1945
MEDEBURGERS KWAMEN OM,
WIJ WERDEN VRIJ,
HEN GEDENKEN WIJ
Het stadhuis is n van de prachtige gebouwen aan de Markt.
Het is het voormalige Heilige Geest gasthuis uit de 14e eeuw.

Dubbelloopse waterpomp

Hattem heeft maar liefst 3 musea, Het Anton Pieck Museum, het
Voerman Museum en het Bakkerijmuseum...helaas geen tijd gehad er 1 te bezoeken.

.

langs de windkorenmolen de Fortuin op de stadswal gelopen

wandeling over de wal heen...je ziet het hoogteverschil goed zo...

het is zeker geen straf om langs deze liefelijke huisjes te wandelen...

een schuurtje met een bemost dak...en heel veel klompen aan de wand..

ik heb ergens gelezen dat de vader van de eigenaar een klompenmakerij heeft gerund..

hrlijk om te zien toch...lekker oubollig, ik hou er wel van!! Love

op de Dijkpoort dan het

de uitbouw van de poort fungeerde in de negentiende eeuw als toilet voor de poortwachters. Riolering hadden ze nog niet in de middeleeuwen, dus de uitwerpselen vielen zo naar beneden. Het beeld kreeg al gauw de bijnaam geutndrieter. Wink
Tot laters...een bespreking aan de andere kant van Arnhem over Marcel...en ik heb geen auto, dus pak ik de fiets....hopelijk heb ik de wind me.....want de krullen zouden me uit de haren waaien Laughing Fijne dag, en voor Douwe en Ineke hopelijk een goede dag!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Sep 13, 2017 1:54 pm Reageer met quote

Ella Fitzgerald schalt nu door mijn huis Love dank Jenny!!En sterkte bij de smoelensmid Laughing

nenne13

Superlid
Superlid
Do Sep 14, 2017 1:56 am Reageer met quote

Goede avond, het viel gelukkig allemaal mee... Ben bij een nwe. tandarts, mijn oude, hield er mee op, daarbij was het te ver weg. Deze praktijk is een halte met de metro.

Er zat een gaatje onder een gouden kroon, die moest gelicht worden, en een afgebroken stukje bijgewerkt !

Dat geluid van die boren is suggestief , maar als je kalm blijft liggen.. heb je er geen last. Het is een goede tandarts, Zij hield regelmatig even op en vroeg me of het nog goed ging en legde steeds uit wat ze ging doen.

Wat pijn deed was toen zij klaar was met boren, en ging vullen.. het zetten van de schotjes tussen de andere kiezen dat deed pijn in het tandvlees. Blijven poetsen en elke avond ragen met zo'n miniscuul klein soort pijpenragertje. en over een half jaar weer op controle komen.

Wat een prachtig stadje is Hattem! Ik was met Dea destijds daar in de buurt in Hasselt, ook een Hanzestadje ..dat leek er een beetje op ! Maar zij en ik waren niet zulke detail-fotografen zoals jij...

Lag ook aan het water ......

dat was in 2011...

Sweet memories !!

Wat een schade richt die mot aan !! en voor die Rooie legde ik de hoge druk spuit neer. haha.. er is iemand op FB die had ook last van een kat in haar Amsterdamse stadstuin en die heeft zo'n waterpistool gekocht !

De harde wind is iets gaan liggen maar het regent nog steeds.. maar zoals mijn zus en ik vaak zeggen: het duurt wel even voor onze voeten nat worden Laughing Laughing

Slaap lekker ! en Sweet dreams !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Sep 14, 2017 5:15 am Reageer met quote

Goedenacht!Autootje ziet er weer netjes uit...maar ik moet morgen weer terug Shocked ze hebben mijn autolampen niet goed aangesloten...ik heb constant het knipperlicht branden...en als ik de richtingaanwijzer nodig heb voor rechts doet die het niet...een paar draadjes zitten niet goed geloof ik! Laughing
Jenny , het gaat tegenwoordig een stuk relaxter bij de tandarts gelukkig!!!Ik heb ook een fijne tandarts...beter als die beul in mijn jeugd....ik heb jaren angst daardoor gehad...tegenwoordig doe ik bijna alles zonder verdoving!!
Die rooie kater is z op mijn acties bedacht...zodra die mij hoort gaat die pleitte...maar t weerhoudt m toch niet op jacht te gaan in mijn tuin!! Mad
Tiny heeft weer problemen met haar pc!!
en Douwe moest zijn wekker zetten...de verhuizing van Ineke zal al vroeg zijn....ik kreeg net een mailtje dat de bloemen van ons klaar staan om bezorgd te worden!Hopelijk hebben beide echtelieden en hun kinderen nog een mooie tijd samen!!Ik hoop dat z!!
Neem jullie even mee naar Hattem...

de 14e-eeuwse stadspoort , nu vanaf de andere kant gezien...

klik hier voor een mooie uitleg in die tijd!

Lieflijk toch dat 17e eeuws pandje , met z'n puntdakje naast dat stoere bakstenen poortgebouw

men kan door de ramen naar binnen kijken...

Bonbon Atelier A3 ...je kan er voor workshops, en demonstraties terecht!

Gevelsteen met de BIJBEL

Gevelsteen met de bakker voor de oven

en Gevelsteen met zeilschip....en nu wens ik iedereen Welterusten..en Ineke en Douwe morgen een prettige verhuizing..Ineke wordt met een ambulance overgebracht!

Pagina 1872 van 1969 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1871, 1872, 1873 ... 1967, 1968, 1969  Volgende

Plaats reactie