Gezellig babbelen met Loezie
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2012, 2013, 2014 ... 2022, 2023, 2024  Volgende Plaats reactie

Marguerite1

Superlid
Superlid
Antw.: 21985
Do Okt 12, 2017 4:27 pm Reageer met quote

Oh Loezie, ik zou voorlopig nog maar van die fiets afblijven. Straks maak je brokken en dan ben je nog verder van huis. Gaat het lopen wel beter nu?
Hakjes ver weg opgeborgen? Razz

Ik ga het opzoeken Loezie. Loezie ik heb gelijk. Urinezout ophoping. Ik kijk ff naar wikipedia en dan klik ik op engels en ja hoor, gout, lol.
Maar bij het engels staat veel meer dan bij de nederlandse uitleg.

Bijna bedtijd, Ben tegenwoordig zo vroeg er al uit als Jess mij wakker maakt. Half 6 vanochtend. Dan is het al licht, maar ze doet tenminste alles in de tuin nu. En dan na het ontbijt wandel ik en doet ze weer wat, haha.
Heel andere levensstijl door ons hondje.

voor marlie:

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 28829
Do Okt 12, 2017 5:23 pm Reageer met quote

Smakelijk eten en een hele fijne avond

Achter de wolken schijnt de zon

certy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 123
Do Okt 12, 2017 5:36 pm Reageer met quote

Hallo allemaal,

Weet ben een lange tijd weg geweest, dit om medische reden.
Wat is er veel geschreven, niet dat ik alles ga zitten terug lezen, dan heb ik dagen nodig en het is ook niet meer aktueel.
Las dat Karin een laparoscopische cholecystectomie (galblaas en stenen) operatie gehad heeft in de tussentijd.
Karin schrreef over het gas in het lichaam, dat komt er via de schouderbladen uit, normaal binnen de eerste dagen al.
Je hoort het dan knisteren als je beweegt.
Karin elke operatie is bij iedereen anders, jij hebt er langer last van, de ander bijna niets.
Ik ging na 1 week week gewoon naar mijn werk, ( had 4 kleine sneetjes) had nergens geen last meer van, gas was er binnen 3 dagen uit, maar dat kan bij andere weer heel anders zijn.
Praat nu wel over ruim 35 jaar geleden, ook werden nooit 2 patienten met het zelfde op een kamer gelegd, juist omdat de een ander reageerd als de andere.
Dan Loes met haar rug/been probleem, meid wat zal jij pijn gehad hebben.
Gelukkig dat je nu naar de fysio kan gaan, en dat het helpt, want zo kon je ook niet verder.
Elly het hondendrama, vreslijk als je het zo leest, dit lieve beestje heeft niet alleen pijn maar ook geschrokken voor de rest van zijn leven.
Gelukkig heeft dat mens eindelijk betaald, je kan toch ook nog niet op de kosten blijven zitten door de schuld van een ander.
Alhoewel eigenlijk toch wel beide schuld, want de honden mochten daar niet zonder lijn lopen.
Marg. wat een schat is Jesse als ik de foto's aankijk, en het is geweldig dat zij zo'n lief tehuis gekregen heeft.
Dat het nu goed gaat met haar is helemaal te danken aan jullie zorg, toewijding en geduld.
Je schreef Marg. dat Hubby ook een nieuwe knie (tkp) nodig heeft in de toekomst, kan alleen zeggen probeer zolang als mogelijk het uit te stellen, want het is een zware operatie niet alleen van de tijd ruim 2.5 uur, maar daarna wat er komt.
De revalidatie en de pijnen zijn de hel, ik praat uit ervaring.
Vele weten het niet op het topic, maar (daarom was ik foetsie) ik heb 8 weken geleden een tkp gehad, en tot de dag van vandaag is het nog steeds niet goed.
Gisteren weer bij de orthopeed geweest, en het buigen is nog geen 80% wat nu 110% moet zijn.
De pijn is vreselijk en hij wil volgende week woensdag het onder narcose gaan door buigen.
Alleen ik ben er nog op tegen, wil zelf nog wat meer tijd met oefeningen hebben, hij vind het best maar binnen een maand moet het goed zijn, anders moet het gedaan worden.
Het ziet er naar uit dat de kapsel het buigen blokkeerd, en als dit zo is, dan komt het met de oefeningen ook niet goed, dan grof geweld doorbuigen.

Zo zag het er na een paar dagen uit, gelukkig ziet het er nu een stuk beter uit op een klein stukje aan het einde van het lidteken, dat wil nog niet echt genezen.
Maar al bij al, zou het om eerlijk te zijn goed overleggen om het te laten doen.
Ben ook op een forum waar het alleen over tkp gaat, dus veel info kunnen op doen met andere mensen die een tkp gehad hebben of er een gaan krijgen.
En bijna allemaal klagen ze nog hoe het tegen viel, buigen en rekken problemen hebben.
Dus ben ik niet alleen met dit probleem, en kan vele tips van mensen lezen, of het allemaal helpt is een tweede, maar proberen is het waard.
Ook ben ik veel in de pool te vinden en maak daar oefeningen samen met sweetie, dacht eigenlijk ik het water gaat het makkelijker, mooi niet dus.
De pijn is het zelfde als dat ik uit het water ben, maar moet toch doorzetten, ook al rollen de tranen over mijn wangen.
Denk maar steeds, al zijn het maar 2 millimeter per dag dat ik het beter buigen kan, dan is het al heel veel.
Heb verhalen gelezen dat er mensen zijn die na 6 weken weer lopen als een kieviet, maar ik loop toch echt nog als een eend met een manke naar buiten zettende/draaiende poot.
Normaal gesproken mag je pas na 6 weken beginnen te lopen met 1 kruk, dus die verhalen lap ik aan mijn laars.
In iedergeval, wens ik iedereen die in de lappe(n) mand zit heel veel beterschap.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 66464
Do Okt 12, 2017 6:44 pm Reageer met quote

elly01

Superlid
Superlid
Antw.: 3530
Do Okt 12, 2017 8:03 pm Reageer met quote

certy ik had op fb al wat mee gekregen maar hebben ze misschien toch iets fout gedaan met die nieuwe knie zetten om dat het zolang duurt met veel pijn sterkte en veel beterschap.

H en die hond liepen los maar H deed niks zat onderdanig stil en die hond wilde wel tot het fout ging,
IK heb nu even de kap afgedaan en het lijkt goed te gaan nu ze lui ligt

ze hebben Anna gevonden toch door aanwijzing die Michel P.

Mijn man is uiteten met een net werk groepje en was even binnen en melde
ik ben morgen thuis .snipperdag mooi kan ie mee boodschappen halen.

Ik kijk de televisiering op npo1

Fijne avond

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

kapak63

Superlid
Superlid
Antw.: 9509
Do Okt 12, 2017 8:05 pm Reageer met quote

Certy, is nu 6 dagen geleden en ik heb juist bijna nergens meer last van, dus gaat juist heel goed.
Ga lekker wandelen en doe vanaf dag 2 alweer wat kleine dingen in het huishouden, nu steeds meer.
Dus ook bij mij gaat het best heel snel vind ik zelf.
Maar inderdaad is iedereen verschillend en elke operatie ook.
Hier is een orgaan verwijderd, waarbij de rest van je organen de werking langzaam moet overnemen, dat duurt een poosje.
Maar verder weinig last en echt pijn ook niet meer.
De wondjes zijn klein en genezen prachtig.
Het enige is dus wat meer gas, maar ook dat wordt elke dag al minder en de chirurg zei al dat het bij mij behoorlijk opgeblazen is, omdat de organen echt helemaal los moesten komen van de buikwand.
Bij bijvoorbeeld een gynaecologische operatie is dat veel minder gas, daar hoeft niets echt los te komen, dus beperkte hoeveelheid.
Komt bij dat ik niet veel speling heb in mijn buik/maag streek, dus er moest echt opgerekt worden.
Maar voor exact deze operatie staat 1 tot 2 weken sowieso, voor het gas weg is. Heb zelf ook nog een spastische dikke darm, dus die reageert ook nog eens extra heftig. Maar gaat ook met het gas al veel beter.
Morgen is het pas echt een week en ik voel mezelf prima.
Dus 'langer last' heb ik beslist niet, gaat precies zoals al gezegd was van tevoren, voor exact deze operatie, zelfs nog iets beter.
En omdat je ook een wond hebt aan de lever (galblaas zit daar aan vast natuurlijk en moest er af gesneden worden), moet je wat langer even rusten op zijn tijd.
Volgens de chirurg loop ik voor op schema, dussss.... heb er beslist niet langer last van hoor!
Als ik niet nog wat rustig aan MOEST doen (voorgeschreven) dan had ik allang weer alles gewoon opgepakt in het huishouden.
Was toen ik vroeger aan mijn heupen geopereerd werd (met echt joekels van wonden, niet normaal meer) ook al zo. Kon veel eerder lopen dan voorspeld. Fijn is dat altijd.
Sterkte en beterschap met je been.

GENIET MENSEN

Laatst aangepast door kapak63 op Do Okt 12, 2017 8:28 pm, in totaal 2 keer bewerkt

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 21595
Do Okt 12, 2017 8:22 pm Reageer met quote

Certy jij hebt dus ook geen fijne tijd achter de rug. Hoop voor je dat er
gauw verandering in komt.
Dat is een flinke jaap op je knie!

Er zijn er hier nogal wat met allerlei ziektes. Loes knapt al iets op bij de
fysio en met Karin gaat het ook goed, gelukkig.
Het hondje van Elly gaat ook de goede kant uit..

In de dagen dat ik niet geweest ben is er weer heel wat geschreven.
Het is net alsof je ouder bent , de tijd vlugger gaat. Alweer vrijdag
morgen . Maar oppassen mensen want het is de 13de Laughing

Wat een mooie bloeiende struik Mar! Heeft de plant ook een naam?
Zal wel niet in ons koude landje willen groeien, jammer genoeg.

Fijne avond allemaal.

kapak63

Superlid
Superlid
Do Okt 12, 2017 8:33 pm Reageer met quote

Zeker weten Grejo, gaat hartstikke goed, gelukkig wel.
Heb alleen de assistente van de chirurg even gesproken omdat nergens vermeld stond hoe lang dat gas zou blijven zitten. Raar, wel dat het 3 of 4 dagen pijnlijk kan zijn, maar niet dat bij deze operatie best veel gas wordt gebruikt en dus ook meer blijft zitten.
Maar bij deze ingreep dus normaal en het wordt elke dag al heel wat minder nu....
Maar het is al met al aardig meegevallen!
En volgens de chirurg is dit één van de heftigste operaties die ze nog als kijkoperatie kunnen uitvoeren (gaat ook wel eens niet en dan krijg je een echte buikoperatie).
Dus mag niet klagen Laughing

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 4247
Do Okt 12, 2017 10:16 pm Reageer met quote

Wat een schitterende boom en mooie bloemen Mar, gewéldig!

Jicht is een ontsteking die meestal begint bij de grote teen en zich verspreid, rood en ontstoken huid en idd erg pijnlijk.
Gelukkig is het aan het beteren. Ze wil tenminste zondag al mee koffie gaan drinken, zorgen we ervoor dat ze nauwelijks hoeft te lopen.
Tegen zondag zal het nóg wel beter zijn.

Heeee Papaya leuk je weer te lezen. Tjee dat knie ziet er wel erg uit, hopelijk heb je er niet al teveel last meer van.

Allemaal voor straks welterusten!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 4247
Do Okt 12, 2017 10:26 pm Reageer met quote

Jicht is een afzetting van urinekristallen die zich afzetten op de spieren en gewrichten. Pijnlijk.

Mijn zoon belde dat ze de brandlucht konden ruiken, en die is zeer ongezond. Ze wonen midden in de rode zone in Californië. Er zijn hele dorpen platgebrand.
Bah ik hoop maar dat ze veilig blijven!!
Hij stuurde er een filmpje van, vreselijk die brand. Hij houdt me op de hoogte. Wat gebeuren er toch nare dingen.

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

kapak63

Superlid
Superlid
Do Okt 12, 2017 11:09 pm Reageer met quote

Dat is even schrikken Marlie, jakkes.
Fijn dat ze je op de hoogte houden.
Sterkte!

Ik wens iedereen alvast WELTERUSTEN toe voor straks Wink Wink

elvira

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 12:10 am Reageer met quote

Ook ik wens iedereen welterusten toe.

Rina.v

Superlid
Superlid
Antw.: 1519
Vr Okt 13, 2017 12:44 am Reageer met quote

Certy wat ben ik blij iets van je te horen, ik maakte me echt zorgen om jou. De stormen overleefd, geen schade ?? Zie je prive mail.

nu is het bedtijd, wel te rusten tot volgende keer..........

zeg wat je weet, weet wat je zegt

elvira

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 1:30 am Reageer met quote

elly01

Superlid
Superlid
Antw.: 3530
Vr Okt 13, 2017 8:10 am Reageer met quote

Marlie net op tv gezien die brand die dorpen net een maan-landschap sterkte voor jou en je zoon .

Jicht is naar en pijnlijk en veel oudere hebben er soms last van .

Mijn man is vrij vandaag maar ik was weer gewoon om 6 uur klaar wakker .

we zullen wel beetje gaan shoppen kijken voor binnen deuren enz .

Vanavond komt de zoon weer thuis .

Hondje gaat goed ik doe vaker de kap af

nu koffie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 8:46 am Reageer met quote

Goede morgen.

Papaya, wat een verrassing om je te lezen, maar meis wat
moet jij een pijn hebben. Er is niets ergers dan botpijn.
Ik wens je heel veel sterkte.

Karin, niet zo overdrijven hoor, een galblaas weg halen is
tegenwoordig een fluitje van een cent.
Een kijkoperatie doen ze nog steeds, bij mijn vriendin is
via een kijkoperatie haar baarmoeder weggehaald.

Ja helaas is Anne gevonden, wat een verdriet voor de nabestaanden.

Grejo...ik ga voorzichtig doen vandaag omdat het de 13e is Laughing

Marlie, verschrikkelijk die branden, zag het ook op het journaal.
Dus je zoon woont er niet eens zover vandaan.

Nu eerst koffie

kapak63

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 9:42 am Reageer met quote

Laughing Laughing GOEDEMORGEN ALLEMAAL Laughing Laughing

Schreef alleen wat de chirurg mij vertelde Loes, zelf heb ik er weinig kijk op, was voor mij de eerste operatie na die op mijn 12 de en 13 de.
Zij vertelde me dit en heeft al een hele lange ervaring met operaties, dus ik ga er vanuit dat zij het goed weet.
Was dus geen overdrijven (!) maar louter wat zij mij vertelde.
Maar als het zo weinig voorstelt snap ik je reactie niet op mijn stukje over het niet willen helpen van jongste dochter Laughing Laughing dan kan ik toch gewoon bijna alles weer zelf doen!? Laughing
En wie zegt er nu dat ze een kijkoperatie niet meer zouden doen? Ik niet. Had het alleen over het feit dat hierbij meer gas wordt gebruikt. Heb ik niet zelf verzonnen. Zei de (ervaren) chirurg.

Het is alleen geen wedstrijdje vind ik, zo van 'ik kon al dit en dat', ik heb me gehouden aan wat de chirurg aan instructies gaf, en dat lijkt me heel verstandig.
Mijn vader kreeg ook 2 x een nieuwe knie en heeft zeer weinig last gehad en kon al erg snel weer gewoon lopen. Is dat van een ander dan overdreven?
Ik ken ook iemand die ischias had maar al vrij snel weer behoorlijk goed in orde was. Is dat van jou dan overdreven? Lijkt mij niet.
Maar ik weet nu eenmaal dat er verschillende mensen zijn, verschillende lichamen, verschillende operaties..... je kúnt het niet stomweg gaan vergelijken.
Ga er verder NIET meer op in.

Zo, net de keukenvloer gedweild, dat was weer even goed nodig.
Zie je tenminste wel goed het resultaat!

Ik wens iedereen een fijne VRIJDAG toe Wink Wink

Laatst aangepast door kapak63 op Vr Okt 13, 2017 10:22 am, in totaal 2 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 9:59 am Reageer met quote

Karin, ik bedoel dat een galoperatie tegenwoordig niet meer zoveel
voorstelt voor een chirurg.
Natuurlijk heeft het impact op je lichaam, want er is iets weggehaald.
Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.
Natuurlijk is elke operatie anders, voor elk mens. Dus een miscommunicatie Laughing
Omdat je lichaam moet herstellen en het even tijd nodig heeft,
vindt ik dat je jongste dochter jou gewoon moet helpen.
Toch een logische gedachten.

Manlief zou ook een knieoperatie ondergaan, helaas is het mis gegaan.

Hier is het bewolkt, maar niet koud.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 10:05 am Reageer met quote

Goedemorgen iedereen. Weinig reakties dat jongste niet wil helpen? Wel de meesten ons vinden dat je ze verwend. Wat moet dat worden als ze straks op haar eigen zit? Een hoop huisvrouwen hebben naast hun werk ook hh taken. Ik heb er best bewondering voor. Vroeger bleef de huisvrouw thuis als er kinderen kwamen. Uiteraard zou het ook beter zijn voor de kinderen van nu, dan dat ze ze ergens moet dumpen. Gezellig moeder thuis als je uit school komt, ook al ben je bv. een jaar of 12 en heb je geen oppas meer nodig. Maar goed, de keuze is tegenwoordig dat ouders allebei werken. Want de vrouw wil niet afhankelijk zijn van de man, en oooo, die dure vakanties, hypotheek en auto moeten betaald worden.
Ergens te begrijpen want ik vond het niet leuk om mijn handje op te houden voor het maandgeld van mijn man, zodat ik afhankelijk was. En als ik eens zout in de aardappelen vergat zei hij: dan zal ik eens vergeten mijn salaris af te geven. En ook weleens : mijn naam staat op de deur.
En nu staat de mijne erop Laughing

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Okt 13, 2017 10:09 am Reageer met quote

Haha die Elvira.
Ik had mijn man een zak zout voor zijn verjaardag gegeven Laughing

Pagina 2013 van 2024 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2012, 2013, 2014 ... 2022, 2023, 2024  Volgende

Plaats reactie