Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1908, 1909, 1910 ... 1952, 1953, 1954  Volgende Plaats reactie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9116
Do Dec 07, 2017 12:58 am Reageer met quote

Dan bid ik dat het de komende 24 uur heel stabiel blijft...en voor een goede afloop ! Zorgen jullie intussen dat je wat rust krijgt.. want deze spanning is voor jullie ook onmenselijk zwaar .

het kaarsje blijft branden en ik ga de luiken sluiten... en wens een ieder hier goede nacht en mooie dromen.

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 1976
Do Dec 07, 2017 8:16 am Reageer met quote

Gisteren in de Amsterdamse Waterleiding Duinen.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11233
Do Dec 07, 2017 9:04 am Reageer met quote

mooi AArd, wat een geluk dat je die trof.
En ik ga nu naar zkh, Als alles normaal verloopt, zie je in de loop van de dag wel weer een berichtje.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nenne13

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 11:56 am Reageer met quote

Goede morgen ! Laten we hopen dat dt zo blijft !

Ria zette op haar FB 30 minuten geleden Het ziet er iets beter uit voor Johan, de kritieke fase is voorbij, hij ademt zelfstandig, de slaapmedicatie wordt langzaam verminderd, we hopen dat er niet meer schade bij komt dan er nu is, maar dat is afwachten!

Was erg blij dit te lezen... laten we allemaal goede gedachten naar hun zoon sturen ..

Douwe, toi, toi, toi met de kruisbanden..

Aard, jij hebt op deze manier wl plezier van je camera !! wat een prachtige foto's en wat kun je ze scherp dichterbij halen... Kijk je wel uit ? want het blijven wilde dieren !

Tiny, Dank voor je goede wensen ! Je bent er errug vroeg bij dit jaar....

Is het bij jullie k zulk zeikweer ?? De regen klettert hier tegen de ruiten ..

Vanmorgen vroeg werd de stal van Amerigo weggehaald. Ik denk dat die oude baas k blij is dat ie weer naar Spanje kan en de nattigheid achter zich kan laten ..

Rest mij nog jullie allen ondanks het rotweer een goede donderdag te wensen ! tot later...

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10514
Do Dec 07, 2017 12:49 pm Reageer met quote

Mogge,
....hoe klein de ingreep ook is Douwe wij wensen je sterkte.

Fijn, om wat positiefs te horen omtrent de zoon van Ria en ben!

Aard wat een schitterende foto's heb je gemaakt en wat een mazzelkont ben je om net die 2 vechtende vossen tegen te komen!

Jacq ligt denk ik nog op 1 oor.................en dat mag ook zij heeft haar rust hard nodig.

Hier is het ook miezerig rot weer Jenny en vannacht het leek hier wel of het dak er af ging zo waaide het. Nu klinkt het hier altijd veel harder door dat de wind door het pad naast ons huis waait. Niet dat ik het erg vindt........ligt tot lekker onder de warme veertjes.

Zo nu eerst Seb naar buiten en dan weer wat h.h.-karweitjes,

Toedeloe en nog een prettige donderdag,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 11800
Do Dec 07, 2017 12:59 pm Reageer met quote

Goedemorgen...prachtige foto's voorbij zien komen...van Paleis het Loo,(feest der herkenning!) n die beeldschone foto's in de Waterleidingduinen(schijnt een prachtig mooi gebied te zijn!)
Jenny, Douwe gaat voor een ander (gelukkig kleine)ingreep het ziekenhuis in...en mag vrijdag al weer naar huis(mits alles ok is natuurlijk)
Ik vind het natuurlijk altijd erg leuk om de beste wensen te krijgen, zeker voor het nieuwe jaar, en al helemaal van mensen die er voor mij wat toe doen...maarrrrr betekent het nu ook ,dat ik geen kaartje ga krijgen?
Shocked Ik denk dat velen dat met jullie zo gaan doen...en (ik denk dat)dat over een paar jaar het weer een enorme hype gaat worden, als iedereen het weer bijzonder gaat vinden een kaartje te sturen Laughing Nja, dan zal ik de kleindochters vragen een mooie kersttekening te maken , om op de lege plekken te hangen waar normaliter de kerstkaarten hingen,k leuk! Laughing
Het allerfijnste bericht is wel die van Ria en Ben , nu hopen , duimen en bidden dat het herstel zich verder uitbreidt bij hun zoon Johan!Ook vanuit dit topic wens ik hen heel veel sterkte, kracht en moed!!

cc

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 1:26 pm Reageer met quote

Ik begrijp je hoor Jacq maar als je zoals ik er ieder jaar zo'n 125 a 150 moet schrijven(en ieder jaar worden het er meer....) dan is de lol er snel af. Tuurlijk ik kan die doen en die doen maar dan gaat er in mijn bovenkamer een belletje van Tinus moet je die ook doen.............en zo kom ik toch weer aan het aantal.
Bovendien is mij vorig jaar opgevallen(eerst keer dat ik niet gestuurd heb....) wij veel minder goede wensen kregen. Zijn dus mensen die wachten op een kaart en krijgen ze geen kaart.....sturen ze ook niets! Heb dan echt iets van "dat gaat niet meer van harte, ze voelen het als een verplichting".

Wilde dit gewoon even uitleggen..........het hoe en waarom.

Maar goed laat ik het zo zeggen........een ieder die weet hoe ik in elkaar steek weet dat ik iedereen -met of zonder kaartje- hele fijne dagen en een vooral gezond 2018 wens.

Lieve groetjes ga ons wiegje glad trekken,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 1:49 pm Reageer met quote

...Vervolg Paleis het Loo..na het bezoek aan het Fries Kabinet(gisteren)mocht je de trap op, en kon je een blik werpen in het kabinet van Willem V (voormalig erfstadhouder van de Republiek der Verenigde Nederlanden) Laughing eveneen klein uitstapje om te kijken naar een stukje geschiedenis, op bijzondere wijze gepresenteerd

Deze stadhouder dus hield van dansen Laughing en luxueuze meubelen(daar was n is het heel Koninklijk huis mee behept)zo ook de voorliefde voor wat uit het verre Oosten kwam...zoals dit kamerscherm(wat voor de haard staat Laughing )het komt uit Japan ,

het heeft decoraties van bloemen, planten en vogels met echte veren...(vieuw,vieuwww)
nog een mooie uitzending over stadhouder Willem V, duur 30 minuten ...er is een hele serie van het begin van "Onze Oranjes", en o.a. Paleis het Loo door tv Gelderland bedacht en uitgevoerd...

nenne13

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 3:21 pm Reageer met quote

Als ik geschiedenisles gehad zou hebben zoals op het eerst filmpje ... i.p.v. jaartallen stampen.......zou er wel wat zijn blijven hangen.. Leuk gedaan.

Het filmpje van Omroep Gld vond ik heel interessant ! en dan blijkt dat er in al die jaren eigenlijk niets veranderd is.....

Ontevredenheid over de politiek. dreigend militair conflict, de opstand van het volk (stakingen ) en ondergronds gekonkel..

De geschiedenis schijnt zich altijd weer te herhalen.. dus kijken we in oude paleizen en verbeelden ons hoe het toen was...

Voor als er sneeuw komt.

oranjeboompje in de hal

en altijd prachtige boeketten uit de tuinen van het Loo

Dit waren de foto's van mijn bezoek destijds aan het Loo.

Zo, het is intussen droog geworden en ik ga naar de markt om noten, vis, fruit en groente te halen..

En Tiny, ik begrijp het wl hoor dat van die kaarten ! we weten in ieder geval dat we Jac een echte kaart moeten sturen Laughing Laughing

Fijne dag verder !

cc

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 4:04 pm Reageer met quote

Middag,
..............................dat is afgesproken Jenny Wink Exclamation

J en J heel veel dank voor het plaatsen van "Het Loo"-foto's ik heb er van genoten.

Lieve groetjes Tiny

cc

Superlid
Superlid
Do Dec 07, 2017 10:58 pm Reageer met quote

Ik ga jullie voor vanavond verlaten, net eten op dus Tinus op. Nog ff Seb naar buiten en dan onder de blauwe hemel.

Slaap lekker,
Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 1:19 am Reageer met quote

Goede avond,

Het was droog geworden, dus even snel naar de markt.. kom ik buiten met met de rollator... word bijna omver geblazen en gelijk een stortbui op m'n

hoofd. het was bij de kramen heel griezelig en bitter koud ze werden bijna de lucht in geblazen..

maar ik heb gekocht wat ik hebben wilde...

Ga nu naar bed en wens jullie allen een goedenacht en mooie dromen

en morgen gezond weer op !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 4:48 am Reageer met quote

Goedenacht...nog geen nieuws van Ria....hopelijk lezen we morgen weer beter nieuws...het zit toch constant in je gedachte!Ook heeft Douwe hopelijk een goede nacht(in het ziekenhuis)en mag hij morgen weer fijn naar huis met zijn kerstboompje!!
Ik heb weer genoten van jouw foto's Jenny...ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat ik niet alles gezien heb, maar volgens mij veranderen ze ook telkens wel wat, i..m. tentoonstellingen...ik neem jullie even mee naar de bibliotheek...

deze werd gebruikt door koning-stadhouder Willem III , na de dood van Mary IIb

Oorspronkelijk was dit in gebruik van Koningin Mary II, als porseleinkabinet...Chinees porselein, en Delfts aardewerk..Door het bijzondere spiegelplafond werden deze kostbaarheden verveelvoudigd...alles voor het aanzien dus Rolling Eyes

een prent is ingelijst die de bibliotheek in die tijd mooi laat zien...

de foto is niet gelukt, maar ik plaats deze toch om een idee te geven van de schilderijengalerij...ik heb er een paar gefotografeerd..

fantasieportret van de toekomstige stadhouder Willem II (afgebeeld als Cupido), en zijn zusjes . een panter en de hoorn des overvloeds ...Het is een allegorie op liefde , welvaart en vrede..

Emilia prinses van ORANJE, vooral bekend als Emilia van Nassau(1569-1629)

ook hier weer schitterende kroonluchters

een deel van De 'Ruiterstoet' van Gerrit Claesz....stadhouders van Friesland , Groningen en Drenthe....het is een fantasie-voorstelling...een aantal geportretteerden waren al overleden. Shocked

de jonge prins Willem III als Apollo (1653)

Isabelle Charlotte (1635)

Mercurius en Herse , circa 1635 Cornelis van Poelenburgh Dit mythologische tafereel hing ook al in de galerij in de tijd van Willem III en Mary

Grvin Sophia Hedwig (1591-1642)met haar kinderen, werd door de Utrechtse portretschilder Paulus Moreelse geschilderd in in de gedaante van Caritas( naastenliefde /moederliefde)Bijzonder is dat zijzelf haar kinderen niet voedde, maar dat gebeurde door een min.. Een min is een vrouw die het kind van een ander borstvoeding geeft.klik hier voor een voorbeeld Laughing paleis het Loo komt ook weer in beelden nu slapen...wordt vervolgd!!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 1:56 pm Reageer met quote

Goedemorgen...ken nog nt ..uit een winderig, met natte sneeuw in de lucht, koud Arnhem...nog geen nieuws over de zoon van Ria en Ben...
Ik stap op mijn fiets , en ga als de bliksem bij mijn kleindochtertje kijken....jullie horen van mij ...laterssss Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 2:04 pm Reageer met quote

Goede middag, hier regent het !

Ja, jij hebt toch hl andere foto's van het Loo dan ik, k mooi !

Ik hoop dat het nu beter gaat met je kleindochtertje... als zo'n baby iets heeft zou je willen dat je het zelf had... zij kunnen nog niks zeggen.

Nee, ik kijk ook steeds of er nieuws is.. kaarsje brandt nog steeds

Daarom deze voor allen die het kunnen gebruiken

Ga even met plu,boodschappen doen.. tot later

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 5:26 pm Reageer met quote

Goede middag !
DE KERSTBOOM !! Het mag wat kosten !!

Eerst heb ik jullie laten zien hoe er maandag op vier betonblokken, daar kwamen stratenmakers voor door vier/vijf man een zware standaard

erin werd verankerd.. Dinsdag kwam de boom en deze werd met groot materieel op zijn plaats gezet en woensdag gingen de lampjes erin

Verder kun je zien hoe de bak is afgewerkt er kwamen timmerlieden groene planken om het beton aanbrengen en dat werd weer gevuld met houtsnippers..

Vanmiddag om 17.00 uur komt de Burgemeester met de Raad het licht aansteken...of is het ontsteken ?? daar worden dan

speciale cateraars voor aangetrokken !! Met een hapje en een drankje .. Ja, het mag wat kosten .

Wij hadden het op de zaak de laatste maanden van het jaar vreselijk druk !

Dan hadden instellingen wat over van de subsidie die ze gekregen hadden en in plaats van het in te leveren MOEST het op want anders

kregen zij het jaar erop minder.. dus verzonnen ze de raarste dingen.. om maar onkosten te maken..

Het is een rare wereld !! Ik kom vanavond laat pas misschie terug... krijg visite ...

cc

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 5:38 pm Reageer met quote

Middag,
het mag daar in Capelle inderdaad wat kosten maar kan jou dat schelen Jenny ik neem aan dat jij ook gemeentelijke belastingen betaald.............en nu krijg je er eindelijk iets voor terug en wel een mooi geplaatste verlichte kerstboom voor je deur, wat wil je nog meer.
Ze hebben het trouwens heel netjes gedaan met die kleine boompjes en de houtsnipperbak beter dan hier vorig jaar. Stond een knol van een boom in de Overtuin(groot plein met wat winkels) takken hingen helemaal slap(leek wel een treurwilg) en onderin was hij heel dun betakt, je kon de stam zo zien. Ook niets er om heen zoals in Capelle omdat te verdoezelen......half Velp sprak er schande van.

Loekske is net de deur uit..............die ging nog wat boodschappen doen want haar man wordt morgen 65.

Lieve groetjes Tiny

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4859
Vr Dec 08, 2017 6:32 pm Reageer met quote

Goedemiddag allemaal, vanmiddag contact gehad met Mark, het lijkt er op dat Johan zijn kin iets aan het bewegen is en probeert te slikken, dat zou er op duiden dat hij heel langzaam aan het bijkomen is, verder is dat afwachten, tot morgen is het nog redelijk kritiek volgens de artsen, maar de extreme zwelling is onder controle, dus een 3e operatie is gelukkig voorlopig van de baan.

Hij ademt zelfstandig dus dat is al heel positief, meer kan ik er nog niet van zeggen, dank je dat jullie zo meeleven!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

cc

Superlid
Superlid
Vr Dec 08, 2017 6:48 pm Reageer met quote

Ria fijn dat je ons laat weten hoe het met Johan gaat, hopelijk gaat het morgen weer een stukje bult op............al zal het nog een hele tijd duren maar ieder stukje vooruit is positief al is het nog zo klein!

Lieve groetjes Tiny

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11233
Vr Dec 08, 2017 9:11 pm Reageer met quote

Voor mij komt nu de ontspanning..
Heb de foto's bekeken die de afglopen dagen geplaatst zijn, maar ga dat dit weekend nog ff dunnetjes overdoen, had te weinig tijd en in het zkh een slechte verbinding.

Deze week had ik 4 middagen met activiteiten, De HH-hulp is een ochtend geweest, bezoek gebracht aan zkh, voor een foto van de knie.

Daarnaast wordt er een ruimte op de begane grond klaargemaakt voor een nieuwe huurder. De huisartsenpraktijk, die er zat is een gebouw opgeschoven en nu vinden er aanpassingen plaats + diverse klachten van de bewoners die last hebben van de verbouwing. En laat die nu allemaal bij mij aankloppen... en ik mag het oplossen.

Donderdagmorgen ben ik voor een opname naar het zkh gegaan, had een urethrastrictuur klik hier voor uitleg. De operatie duurde denk ik zo'n 20 min. en ik mocht daarna een nachtje blijven logeren. Rond middaguur was ik weer thuis.

Via de foto's van de knie werd geconstateerd dat er vocht in de knie zit. Binnenkort overleg hoe dat op te lossen.

Zaterdag gaan we de kerstbomen in het atrium opbouwen en versieren.

Dit jaar verstuur ik geen / weinig kerstkaarten, volgend jaar zie ik wel weer. Via fora en e-mail, doe ik het dit jaar.

Vanavond ga ik naar de tv kijken, heb begrepen dat het wel een leuke avond kan worden.

Wens een ieder een fijne avond

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Pagina 1909 van 1954 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1908, 1909, 1910 ... 1952, 1953, 1954  Volgende

Plaats reactie