geen onvoorziene bevolkingstoename maar wel huizentekort
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 2149
Vr Jan 12, 2018 6:36 pm Reageer met quote

hoe kan dat?

https://www.trouw.nl/home/het-tekort-aan-woningen-groeit-in-het-hele-land~a720776f/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 4701
Vr Jan 12, 2018 8:07 pm Reageer met quote

Bijvoorbeeld hierdoor.
Quote:
Provincie en gemeentes houden onvoldoende rekening met de toestroom uit Amsterdam en omstreken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 2149
Vr Jan 12, 2018 11:53 pm Reageer met quote

Er is een gigantisch huizentekort in en rond vrijwel alle Nederlandse steden Hizhi, in totaal zo'n 200.000. Dat heeft niet te maken met verplaatsingen van stedelingen, maar waarmee wel?
Is de overheid niet verantwoordelijk dit te sturen en te reguleren. Men ziet het al decennia aan dat er structureel te weinig gebouwd wordt en de krapte op de huizenmarkt al nijpender wordt...

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/spoed-nederland-komt-200000-woningen-tekort

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 4701
Za Jan 13, 2018 12:07 am Reageer met quote

Waarom is dit dan?
Quote:
Grote delen van de provincie Groningen, Zeeland en de achterhoek kampen niet met een woningtekort.
als het niet te maken heeft met de grote steden verplaatsing?

Mij lijkt dat het alles te maken heeft met de situering van de plekken waar werk te vinden is wat mensen aantrekt, de grote steden dus. Daar loopt het vol, met gaat naar het omliggende en genoemde plaatsen hierboven lopen leeg.

Ik ontken niet dat er te weinig gebouwd wordt. En daarnaast is er het gegeven dat leegloop in het ene stuk, volloop veroorzaakt in het andere stuk. Lijkt me logisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie