irritante, gevaarlijke, lastige computer problemen
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Jan 30, 2018 12:26 am Reageer met quote

Ik loop de laatste tijd tegen een erg hinderlijk vervelend en misschien wel gevaarlijk probleem aan, ik wordt er horendol van en weet niet hoe er af te komen, wellicht hebben anderen er ook last van, maar ook allerhande andere problemen van buitenaf zijn bespreekbaar.

in mijn geval gaat het om telkens weer opduikende schermen met de sit die je aanklikt en dan "verloting" een zg verloting in naam van de aangekklikte site, bijv marktplaats, vijftigplusser, de telegraaf en enz.

Of open ik marktplaats en geef een zoekopdracht komt er steevast "auto's kope/verkopen
wegklikken en doorgaaan komt eraan de zijkant speciale deals en midden in je blikveld een kleinere versie ervan.

zo worden verschillende ite'ss telkens onderbroken door dit soort onzin.
Ik krijg het tot op heden met geen mogelijkheid verwijderd, niet met ccleaner niet met awd adblocker houdt het ook niet tegen.

ik wordt er onderhand een beetje vervelend van

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Di Jan 30, 2018 12:34 am Reageer met quote

Waarschijnlijk is je computer geïnfecteerd met malware.

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar voor Chrome kan je dit doen:

https://support.google.com/chrome/answer/2765944#browsersettings

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12235
Di Jan 30, 2018 1:07 am Reageer met quote

Microsoft Internet Explorer is zo lek als een zeef en daarom geliefd bij zowel bonafide als malafide firma's om allerlei dingen uit te halen op je computer om jou te laten doen wat hen zint.

Met andere internet browsers ben je door de bank genomen beter af. Daarbij het gebruik van Ghostery kan een stuk schelen om de regie in eigen handen te houden.

Mijn raad is om er als basis een goede firewall op na te houden maar verder niet al te veel blockers en scanners tegelijkertijd te draaien omdat ze elkaar anders tegenwerken. Geen enkele virusscanner is zaligmakend maar de gratis avast basis is een redelijk goeie av-scanner voor MS Windows, Ik heb meer ervaring met Linux, niet 100% maar sowieso al een stukken beter platform als je dergelijke ongein zoveel mogelijk wilt weren. En gewoon gratis, waardoor de meerwaarde helaas door velen niet onderkend wordt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Di Jan 30, 2018 1:13 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:10 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Waarschijnlijk is je computer geïnfecteerd met malware.

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar voor Chrome kan je dit doen:

https://support.google.com/chrome/answer/2765944#browsersettings

Ik heb geen Chrome en malware is een te breed begrip.

ik Heb een betaalde versie van avast die ook malware er uit moet halen, en ik zou graag zien dat in dit topic alle kanten van dit soort problemen aan bod kunnen komen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3457
Di Jan 30, 2018 1:18 am Reageer met quote

chrome kun je gratis installeren
https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl
en verder zou je malwarebytes kunnen gebruiken, de gratis versie: https://tweakers.net/downloads/40141/malwarebytes-anti-exploit-10911334.html
gebruik ik al jaren, nooit last van een pop-up of een reclame-venster

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:18 am Reageer met quote

Welke browser gebruik je?

Ik heb Firefox en de Adblocker aan staan en geen ongewenste pop-ups.

Laatst aangepast door Lifeisaminestrone op Di Jan 30, 2018 1:19 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:19 am Reageer met quote

nandes schreef:
ik Heb een betaalde versie van avast die ook malware er uit moet halen, en ik zou graag zien dat in dit topic alle kanten van dit soort problemen aan bod kunnen komen

Als er malware op je computer draait moet je ver gaan met maatregelen. Als je mbr is aangetast kun je het schudden en kun je hoogstens je bestanden waar liefst ook nog eens geen macro's op draaien veilig stellen alvorens een enorm rigoureuze schoonmaak te doen. Maar je kunt kijken wat je precies aan meldingen tegenkomt van al die ongein en googelen wat ertegen kunt doen. Ghostery installeren en alle stappen doornemen (is best even wat werk) kan ondertussen geen kwaad.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2776
Di Jan 30, 2018 1:19 am Reageer met quote

xx

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Laatst aangepast door theDon op Vr Feb 02, 2018 6:18 pm, in totaal 2 keer bewerkt

nandes

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:26 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Welke browser gebruik je?

Ik heb Firefox en de Adblocker aan staan en geen ongewenste pop-ups.

ook ik heb firefox en een adblocker aanstaan en toch gaat het niet goed

een pup schijnt zich te nestelen in je browser, misschien moet ik die opnieuw installeren.

Laatst aangepast door nandes op Di Jan 30, 2018 1:39 am, in totaal 1 keer bewerkt

nandes

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:38 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:

Als er malware op je computer draait moet je ver gaan met maatregelen. Als je mbr is aangetast kun je het schudden en kun je hoogstens je bestanden waar liefst ook nog eens geen macro's op draaien veilig stellen alvorens een enorm rigoureuze schoonmaak te doen. Maar je kunt kijken wat je precies aan meldingen tegenkomt van al die ongein en googelen wat ertegen kunt doen. Ghostery installeren en alle stappen doornemen (is best even wat werk) kan ondertussen geen kwaad.

wat is mbr??

wat ik telkens doe is kijken op google naar eventuele oplossingen maar daar ben je er niet altijd mee.

Hoe loop je het op?????

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:41 am Reageer met quote

je hebt vieze plaatjes zitte kieke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:44 am Reageer met quote

MBR is Master Boot Record (harde schijf)

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/pc-geinfecteerd-met-malware-zo-schoon-je-hem-op-50763/

nandes

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:51 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
je hebt vieze plaatjes zitte kieke

Ik ben heus niet wars van vieze plaatjes, Het probleem is begonnen toen een gewaardeerd lid iets heeft geplaatst in het najaar, ik weet het onderwerp niet meer en kan ook niet zeggen dat het daarvan gekomen is maar het was wel het moment.

nandes

Superlid
Superlid
Di Jan 30, 2018 1:58 am Reageer met quote

Wil je een topic open maken hebben en houden dan moet je het simpel en betrouwbaar houden, het moet voor iedereen toegankelijk zijn , ik denk dt er velen zijn onder ons die te maken hebben met dit soort vervelende problemen en we er alleen gebaad mee zijn als ook zij uit de anonimiteit treden, dus hou het simpel en duidelijk.

mbr master boot record is het allereerste stukje van je schijf, floppy, usb wat je computer gebruikt, je computer haalt hier zijn opstartgegevens vandaan.

Ik vondt msdos toch altijd makkelijker Very Happy

nandes

Superlid
Superlid
Zo Feb 04, 2018 1:03 am Reageer met quote

Nou ik ben er inmiddels wel wat verder mee gekomen, dit doordat Don me op het goeie spoor heeft gezet ( hij heeft zijn reaktie inmiddels verwijderd, jammer) maar die kwa er op neer, "probeer eens een andere browser en installeer je browser opnieuw

de problemen die ik had zaten dus gebakken in firefox, heb deze inmiddels opnieuw geinstalleerd en voilla het probleem is voorbij.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Feb 04, 2018 1:12 am Reageer met quote

gelukgewenst Nandes, en...ere wie ere toekomt...Don: hulde!

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2776
Zo Feb 04, 2018 1:15 am Reageer met quote

Mooi dat het opgelost is!
Ik ben écht niet te beroerd om te helpen hoor als het kan. Wink

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

nandes

Superlid
Superlid
Zo Feb 04, 2018 1:33 am Reageer met quote

theDon schreef:
Mooi dat het opgelost is!
Ik ben écht niet te beroerd om te helpen hoor als het kan. Wink

dat weet ik, je bent eigenlijk ook wel een toffe peer, alleen soms wat lange tenen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Feb 04, 2018 2:54 am Reageer met quote

nandes schreef:
de problemen die ik had zaten dus gebakken in firefox, heb deze inmiddels opnieuw geinstalleerd en voilla het probleem is voorbij.

Het is achteraf praten maar de ontvankelijkheid van Firefox voor plug ins en dergelijke kan inderdaad tot problemen leiden. Goeie van Don!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie