Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1934, 1935, 1936 ... 1987, 1988, 1989  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12080
Wo Feb 14, 2018 5:48 am Reageer met quote

Ik vind het heel moedig van jou Ria, dat je laat weten hoe het gaat...het is natuurlijk een vreselijk moeilijke en verdrietige tijd, waarin niet datgene gaat veranderen, waar we allen z op hoopten!!Het is fijn om van jullie te lezen, het zit toch vaak in gedachten..."Hoe zou het met jullie zijn?!"Ik hoop dat er voor jullie allen rust komt, en hopelijk het aanvaarden van iets wat niet te vermijden is....het is natuurlijk een idiote situatie...Johan is er nog , maar tegelijkertijd ook niet meer...Komt Johan dichter bij huis, zodat jullie makkelijker naar hem toe kunnen gaan?Ahhhh, ik hoop zo dat jullie een fijn huisje kunnen creren , en daar met elkaar het verdriet kunnen verwerken, maar k gezelligheid met elkaar hebben...er is nog veel om voor te leven, n k voor Johan zelf natuurlijk!!Nogmaals heel veel sterkte gewenst, en ik(wij!!)hoop nog veel van jullie te lezen... Love
Aard, jouw foto's zijn weer het bekijken waard...Super scherp, en met een verhaal...Het is inderdaad de Fuut, dat heeft t knotje goed gezien(Wil je een stempel of een plakplaatje? Laughing )ze worden ook wel d duikboot onder de watervogels genoemd...het zijn mega goede zwemmers, en kunnen lange tijd onder water verblijven.Ik las net ook een bijzonder weetje...Futen eten visjes, kreeftjes, kikkers, en insecten...als ze jongen hebben, dan bestaat hun allereerste voedsel uit veren. Shocked Het is de bedoeling dat ze daarmee een beschermende laag in hun maag leggen zodat de ingeslikte graten minder prikken en geen schade kunnen aanrichten. Aangezien de pluimen nooit in de darmen geraken, wordt de beschermende laag op geregelde tijdstippen uitgekotst zodat die vernieuwd kan worden. Wink Wist ik niet!!Ik hoop nog altijd een foto te maken van een futenpaar met jonkies op hun rug,dt vind ik echt z schattig Love Het is mij nog nooit gelukt, uitdaging dus!!
De uitdrukking het ondergeschoven kindje, ken ik zeker wel...het betekent dat iemand miskend is...of dat ook zo was met de babietjes in die zogenaamde laden, of ook wel "rolkoetsen" genoemd...dat betwijfel ik..weer iets om eens uit te zoeken!! Laughing
Tiny, is er ondertussen al een afspraak gemaakt voor jouw schoondochter met het ziekenhuis?
Ik had nog wat leuks gekregen, weten jullie nog? Laughing en vandaag de Dag van de vriendschap, ofwel Valentijnsdag mag het open gemaakt worden!

Alleen het kaartje al...z lief!! Love

Zijn ze niet schitterend!! Love

Ik ben er heel blij mee...was een complete verassing..ik vind het helemaal te gek voor de meiden!!Dank je wel lief mens!!! Kiss
maar nu slapen...vanavond de carnavalsspullen in de zaak verwijderd , en het Valentijns-spul weer opgehangen...jammer dat t maar voor 1 dagje is..Welterusten allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10520
Wo Feb 14, 2018 1:44 pm Reageer met quote

Mogge,
.....wat ontzettend leuk de inhoud van het Valentijnspakket......hihi vindt het elfje zo mooi....................met die vlecht, schitterend.

De Fuut.............wist ik veel. Jacq een interessante aanvulling gegeven over de Fuut.

Jacq weet je van wie het pakketje komt, of blijft dat geheim Laughing Question

Jenny om je vraag te beantwoorden wat betreft mijn schoondochter:
Nee, ze heeft nog steeds niets gehoord van het ziekenhuis en ik ga er ook niet meer naar vragen..........ze hebben mij beloofd dat ik de eerste was die het zou horen.
Had ze vorige week op de FB-chat en vroeg natuurlijk of ze al iets gehoord had................krijg ik foon van zoonlief en ik krijg hem toch uitgemeten.
Schoondochter zocht zoveel mogelijk afleiding(ze zit er wel degelijk mee....) en dan kwam haar schoonmoeder het haar weer in herinnering brengen! Het werkte daar nu eenmaal zo..............het was niet anders, ze konden er niets aan doen.
Ik was natuurlijk behoorlijk overdonderd, natuurlijk maak ik me zorgen en dat moet zoon ook begrijpen. Gelukkig deed hij dat ook en hebben we het foongesprek goed afgesloten. Maar er naar vragen doe ik niet meer.

Zo nu weer wat h.h.-klusjes doen,

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9445
Wo Feb 14, 2018 1:55 pm Reageer met quote

Goede morgen ! Laughing Laughing Laughing zit ik gisteren een artikel te lezen "taalergernis" dat de veel mensen zich ergeren aan de weerman/vrouw die het hebben over 'rege' i.p.v. 'regen'... heeft mijn zwaan een spraakgebrek Laughing

In de doos vond ik ze leuk maar in zo'n "zetting" zijn ze cht leuk ! Moet niet teveel naar die site kijken ! want dan zou ik ze voor mezelf ook nog gaan bestellen !
Lieke is die tijd te boven... Daar zag ik gisteren weer een legpuzzel half af. Dat is haar manier om met muziek op de koptelefoon zich te ontspannen !

Een ondergeschoven kind, een kind dat f voor een echt kind heimelijk in de plaats gesteld werd f bij gebrek van een echt kind, valschelijk of als zodanig aangegeven is.
Van wanschapen kinderen in vorstelijke geslachten zijn wel eens ondergeschoven kinderen in de plaats gesteld. Om erfopvolging te verzekeren, wanneer het huwelijk van de vorst onvruchtbaar bleef, heeft men zich soms van een ondergeschoven kind bediend.

Hier schijnt echt een vrolijk zonnetje en ik hoop bij jullie k !

Fijne dag vandaag !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Feb 14, 2018 2:00 pm Reageer met quote

Tiny, zie nt jouw bericht.. ik zou me van de uitval van je zoon maar niet teveel aantrekken ! Die is natuurlijk k in spanning ! en dan is het natuurlijk niet fijn om er geregeld aan herinnerd te worden.

H, heb jij Hans nog bedacht met Valentijn f hij jou ??

Fijne dag vandaag !

cc

Superlid
Superlid
Wo Feb 14, 2018 2:50 pm Reageer met quote

Ik trek mij er ook niet veel van aan, begrijp hun ook wel!

Valentijn nee daar doen wij niet aan................tenminste of Hans moet wat doen maar dat betwijfel ik.

Heb nog een mooi verhaal uit een ver verleden toen Hans en ik net samen woonden.
Zat er op Valentijnsdag een kaart in de brievenbus voor Hans(een hele lieve......) zonder afzender natuurlijk. Jemig wat ben ik op toer geweest toen om te achterhalen wie die kaart gestuurd had(zo jaloers als ik toen was......... Wink ) Natuurlijk ben ik daar niet achter gekomen maar heb de kaart een jaar lang in mijn tas bewaard tot we een keer bij zus/zwager waren en hoe het gesprek er op kwam weet ik niet meer maar ik haal die kaart uit de tas en vertel erbij dat ik nog steeds niet wist van wie die was. Zitten me daar toch 3 te schateren........................hadden die 3 zus/zwager en Hans dat samen bekokstoofd om mij te jennen.............dat is ze dus aardig gelukt Exclamation
Kaart is nadien gelijk de prullenbak in gegaan.

Kan er nu smakelijk om lachen..........maar toennnnnn Mad Mad Mad

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Feb 14, 2018 3:14 pm Reageer met quote

Ik heb een vraagje aan mijn mede-trusters...Ik las net dat er in een bijzondere locatie..het Karmelklooster in Drachten, een tentoonstelling van Lieve Blancquaert wordt gehouden(tot 1 april nog)klik hier voor een filmpje...Deze tentoonstelling laat de grote verschillen zien tussen zwanger zijn, bevallen en je kind verwelkomen in Isral, India, China, de Verenigde Staten, Brazili, Koeweit, Kenia, Groenland, Congo, Cambodja, Rusland en Marokko. Tussen gebrek en rijkdom. Zij laat zien hoe verschillend de situatie en toekomst van de vrouwen en dus van hun kinderen is. BIRTHDAY is een meeslepend verslag in woord en beeld, vertederend en confronterend.
..Voor mij is dit sowieso een interessant onderwerp...(ik zie net ook dat er boeken te koop zijn van haar)..Wat ook erg interessant lijkt, is het klooster zelf, je kan er voor een klein bedrag(? dat moet ik nog navragen) met een groep overnachten ...Op de eerste etage van het klooster bevinden zich de originele cellen van de zusters. De kamers zijn eenvoudig ingericht met een goed bed, een stoel, en een wastafel met warm- en koud stromend water. Er zijn 18 npersoons- en 7 tweepersoonskamers. U kunt alleen als groep in het klooster overnachten...ik vrees dat we waarschijnlijk een te kleine groep zijn...toch is dit aantrekkelijk te noemen, van de website overgenomen : Het Karmelklooster is zeer toegankelijk voor minder validen en rolstoelgebruikers. De begane grond is, op een paar kleine drempels na, geheel gelijkvloers. Zowel aan de voorzijde van het gebouw, als ook aan de zijkant is een speciale oprit voor minder validen.

Aan de voorzijde van de karmel is een parkeerplaats voor minder validen. In het gebouw is een lift aanwezig die naar de eerste verdieping gaat.

Wat betreft de sanitaire voorzieningen: op de begane grond bevinden zich een aantal hoge toiletten, voorzien van beugels. Op de eerste verdieping bevindt zich ook een ruime badkamer met toilet voor minder validen.
tot slot nog even een korte impressie Wink
Hoe langer ik met deze locatie bezig ben, hoe meer ik het idee heb, dat ons groepje op volle sterkte nog te klein zal zijn.. Confused ...blijft de vraag over, of ik nog wel energie moet gaan steken in een uitje(individueel aangepast maakt mij niet uit, maar of er wel of geen belangstelling voor is , is wel handig om te weten natuurlijk!) Wink

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Feb 14, 2018 3:16 pm Reageer met quote

Laughing lees net jouw Valentijns -story Tiny... Laughing ...van je familie moet je t maar hebben dus!!Mooi verhaal!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Feb 14, 2018 5:24 pm Reageer met quote

Heb nt met het klooster gebeld: minimaal acht personen ! Wat een interessant filmpje !

Het zonnetje schijnt hier.. 'k ga nu met mijn toet , lekker ingepakt, in mijn hoekje op het balkon pietamientjes opdoen !!

Tot later..

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 1998
Wo Feb 14, 2018 9:21 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:

...blijft de vraag over, of ik nog wel energie moet gaan steken in een uitje(individueel aangepast maakt mij niet uit, maar of er wel of geen belangstelling voor is , is wel handig om te weten natuurlijk!) Wink

Wij zijn altijd nog in voor een uitje, zelfs in Friesland, maar als ik de prijs bekijk 129.50 per persoon dan kies ik liever voor een zelf uitgezocht hotelletje of B&B.

Onderstaande komt van de site van het Klooster.

2 daags arrangement
129,50 p.p.
aankomst eerste dag om 9.00 uur
vertrek tweede dag om 17.00 uur
inclusief:
- eigen ruimte op de begane grond
- thee/koffie voorzieningen gedurende uw verblijf
- 2x uitgebreid lunchbuffet
- 3 gangen maaltijd
- logies / ontbijt
- energiekosten en schoonmaak
exclusief:
- drankjes (frisdrank, vruchtensap, wijn, bier)

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

cc

Superlid
Superlid
Do Feb 15, 2018 12:24 am Reageer met quote

Goed dat je even op de site van het klooster gekeken hebt Aard.............vindt het ook best wel veel geld.

Jenny heeft gebeld met het klooster..........minimaal 8 personen.............daar komen wij dus niet aan. Blijf er bij dat het behoorlijk aan de prijs is...............hoe interessant het ook is wat betreft de tentoonstelling.

Ga nu afsluiten....................ben moe en verlang naar het warme bedje.

Lieve groetjes, sterkte voor Ria/Ben/Mark/Ni.....en Johan,
Welterusten Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Do Feb 15, 2018 2:12 am Reageer met quote

Dankjewel Aard , dat jij de info hebt geplaatst.. toen ik ze aan de telefoon had wilden ze gelijk ook info sturen, maar ik had dat van 8 personen gehoord, en net als Tiny dacht ik daar komen we toch niet aan. heb ik ze vriendelijk bedankt. en niet verder gevraagd.

even terug naar de kralen in Volkenkunde :

Er zijn horizontale en verticale mallen. De mallenmaker maakt de mallen van klei. Nadat de mal gedroogd is, wordt er met vormhouten gaten in gemaakt. De mallen kunnen meerdere keren gebruikt worden. Het duurt ca. 45 minuten tot een uur om het glas te laten smelten.

Zo nu weten we iets meer over kralen..

Jac, zij hadden het bij "late night" over David Attenbourough.. lovende woorden over de man met die mooie stem.. was interessant..

Het is voor mij alweer een latertje dus ga ik de luiken sluiten en wens jullie allen een goede nachtrust en mooie dromen..

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Feb 15, 2018 6:12 am Reageer met quote

Goedenacht...het verhaal van die kralen, ga ik later eens rustig bekijken en bestuderen , evenals de uitzending over David! Laughing Dank voor de tip Jenny!!..n dank je wel Aard voor de prijslijst,( die ik niet kon vinden)...maar dit is totaal niet goedkoop, en dus ook nooit mijn bedoeling geweest...ik las wl lovende recensies, die allemaal aangaven dat het een goede verzorging op een bijzondere locatie betrof voor weinig geld Rolling Eyes dr doen deze prijzen absoluut niet aan denken...ik ben het helemaal met je eens !!
Tiny, ik begrijp nu uit jouw verhaal dat je wl oren hebt naar een uitje met z'n allen...en dat vinden we niet erg,dat vinden we alleen maar heel fijn!!(in de trend van Juf Ank Laughing ) nu het betere weer er aan gaat komen(althans dat hopen we natuurlijk!!)zou je dus wl meewillen?
Ik heb nog geen idee hoor, het kwam door die tentoonstelling van Lieve Blancquaert (waar ik zeker nog meer van wil weten...wat een onwijs goede fotografe en documentairemaakster, met het hart op de juiste plaats) dat ik op dit klooster kwam...en jullie weten , ik hou van bijzondere locaties en uitstapjes!!Alleen zullen we meer en meer rekening moeten houden met beperkingen...dat is niet anders!!Als ik voor mezelf spreek, zou ik het echt hl erg leuk en fijn vinden om weer eens wat met elkaar te ondernemen...iets bezoeken, lekker eten met elkaar, het gewoon weer even gezellig hebben!!We spreken af dat we rond kijken, en als iemand een tip heeft, gaan we kijken of het haalbaar is!!!Ok? Wink Nu slapen...mijn kleindochter Novi komt morgen ...gezellig!! Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Do Feb 15, 2018 6:12 pm Reageer met quote

Goede middag, het schaatsen op de 10 km. verliep voor Kramer niet zo goed ! hij werd 6e en Bergsma greep zilver ! was zo spannend.!!

Jac. heeft alleen Novi en tuttert lekker met haar, ze wandelt nu met Novi lekker in het zonnetje en ik ga de markt op..

mijn horloge heeft een nieuwe batterij nodig en gelijk een visje halen.

Zou vanmiddag oppassen maar dat ging niet door... dus nu na de markt lekker in het zonnetje goed ingepakt op het balkon..

Wens iedereen een mooie donderdag ! tot later,,

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Feb 15, 2018 7:53 pm Reageer met quote

even n berichie uit Arnhem...Novi met een speciaal punt-slabbetje tegen het kwijlen, want ze heeft echt last van haar tandjes die eraan zitten te komen..... past wat meer bij haar kleding Wink
En een berichtje uit Velp...er is er 1 ziekjes, en ze ligt op bed onze Tinus, dus beterschap gewenst!!!

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Feb 16, 2018 12:30 am Reageer met quote

Ik hoef niet te vragen of jullie samen genoten hebben... wat geniet ik met je mee ! alleen al van de foto's ....

Het duurt waarschijnlijk wel eventjes voor ik overgrootmoeder word... want jonge mensen wachten langer met baby's krijgen..

die hebben zoiets van eerst mijn carrire !

Tiny, k geveld door de..

Douwe, heb je al een afspraak voor een MRI ? zo ja, wanneer ?

Aard nog steeds blij met zijn fototoestel ! da's te zien aan de mooie foto's !

Ga je dan alleen op pad ? of gaat Mieke met je mee ? f heeft zij zoiets van:

laat mij met dit prutweer maar thuis achter de naaimachine met mijn hobby.

Lieve mensen, ik ga er hier een eind aan breien en nog een stukje "gemist" op tv kijken.

Dus zeg ik alvast WELTERUSTEN ! en droom mooie dromen !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Feb 16, 2018 1:23 am Reageer met quote

Ik heb zekers genoten vandaag...joh, het wordt steeds leuker...ik heb zveel big smiles gezien van Novi, en ja, dan smelt je wel!! Love
Ze heeft ook flink gepoept (dat doen al die blagen hier Laughing Czanne had daar wel een lieve uitleg voor...ze zijn z ontspannen bij jullie Laughing )
Novi ziet er nu in ieder geval uit als een baby'tje wat goed in haar vel zit,ze begint al heel veel te brabbelen,ligt graag op haar buik, nu ze haar hoofdje al een tijdje op kan richten, en trappelt er vrolijk op los....het is een genot om te zien, hoe zo'n wurm zich razendsnel ontwikkelt..Ook leuk om te zien dat het met zorg uitgezochte speelgoed goed gebruikt wordt, evenals het wipstoeltje, box en bedje...we zijn beiden ook graag buiten, vandaag kreeg ik zelfs een regenhoes mee....en dat was lekker , want zo hebben we vandaag toch weer een dikke anderhalf uur frisse lucht ingeademd..dat zonnetje was hier vandaag niet te zien helaas!

De onderste foto , vlak voordat ze ingebakerd wordt(dat doen we nog steeds, want het geeft haar een geborgen gevoel, haar armpjes maaien niet in het rond, dus ze wordt er rustig van)Ik ga ff van blouse verwisselen, die ruikt naar babymelk Laughing en dan ff lekker bijkomen op de bank met een film!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Feb 16, 2018 12:50 pm Reageer met quote

Goede morgen, jij geniet wel optimaal van je donderdag he ?

Wat een zegen ! Als je zon lekkere baby hebt. Doet me denken aan ouders die al maanden tobben met hun kind ! Groot of klein je bent toch ouder !
En zij blijven kind voor je tot zij jouw baan gaan overnemen en zij jou gaan bemoederen...

Tiny, hoe is het ? Nog ziek ? Word maar weer snel beter.. en ga de frisse lucht in. Dan ben het het snelste kwijt ! Hier schijnt de zon.. ik loop even onder de pomp door en ga ook een eindje wandelen.

Wens jullie allen een fijne vrijdag ! Tot later...

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 1998
Vr Feb 16, 2018 1:59 pm Reageer met quote

nenne13 schreef:
Aard nog steeds blij met zijn fototoestel ! da's te zien aan de mooie foto's !
Ga je dan alleen op pad ? of gaat Mieke met je mee ? f heeft zij zoiets van:
laat mij met dit prutweer maar thuis achter de naaimachine met mijn hobby.

Ik ga dan alleen lopend op pad en ben dan gemiddeld zo'n 2 uur aan de wandel!!
Mieke blijft thuis met haar breiwerkje, ze zou dat ook niet kunnen belopen, omdat ik ook op plaatsen kom waar het moeilijk rijden is met de scootmobiel!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Feb 16, 2018 2:09 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,hopelijk is Tinus een beetje opgeknapt ondertussen...maar er circuleren meerdere soorten griepvirussen, dus ze kan er ook nog wel even mee bezig zijn...sterkte gewenst in ieder geval!!
Ja Jenny, ik voel mij zeker gezegend met zo'n vrolijk, gezond meisje...en ook met de tweeling ....ik miste die gisteren wl!!
Ik heb eindelijk weer een beetje redelijk geslapen(weliswaar met een Codene -tabletje, die dempt de hoestprikkel en het is ook een pijnstiller.Ik heb de nare gewoonte om na een verkoudheid te blijven hoesten...die verkoudheid is dan over, maar mijn keel wordt geprikkeld door het hoesten, en vrdat je het in de gaten heb, zit je in een cirkel...die, weet ik uit ervaring, heel lang kan duren), ook werken de darmen weer als gewoonlijk...dus ik kan zeggen dat ik de dip te boven ben...
Wink
Nu snel in de benen...na een lekker dagje rustig aan doen(luieren is er niet bij, want je bent best druk met zo'n hummeltje)moet ik weer overschakelen...en dan wel direct naar een drukke dag...ga de bult nu op , om een collega door de middagspits te helpen...dat is maar anderhalf uur, doch ik moet er ook naar toe, en weer terug...daar ben ik al snel een dikke 3 kwartier verder mee...tenzij ik met de fiets ga,zoals nu...(prachtig weer hier)..en dan is dat dik een uur heen en weer...maarrrr ik neem mijn toestel mee Laughing dus het zal wel langer duren..toch even lekker genieten van de zon, n buiten zijn...hl belangrijk!! Kiss

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Feb 16, 2018 7:03 pm Reageer met quote

klik hier even, en je kan er weer tegenaan Laughing Laughing
Van Douwe hoorde ik dat 7 maart de afspraak voor de MRI staat...waarom we hem even niet hier zien (hij vertelde dat hij nog wat interessante foto's zou plaatsen), weet ik niet...geeft ook niet, maar ik ga hem wel even bellen van de week. of alles verder ok is...
Wens ik iedereen een fijne vrijdag toe Wink

Pagina 1935 van 1989 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1934, 1935, 1936 ... 1987, 1988, 1989  Volgende

Plaats reactie