Neuritis vestibularis ( met draaiduizelingen)
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

manonna1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Zo Mrt 25, 2018 6:00 pm Reageer met quote

Wie heeft er hier wel eens te maken gehad met bovengenoemd onderwerp?
En hoe ben je hier mee om gegaan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12676
Di Mrt 27, 2018 5:22 pm Reageer met quote

Ik heb geruime tijd last van draaiduizelingen gehad met misselijkheid....heel angstig...ik kende het verschijnsel niet...en dacht aan iets heel engs, totdat de dokter mij vertelde dat het relatief onschuldig was....het heeft bij mij toch wel een aantal weken geduurd, voordat ik er van af was (en nog altijd heb ik momenten als ik een gesloten ruimte betreed, of in de rij bij een winkel sta, dat ik weer duizelig ben)Het beste is om zoveel mogelijk geconcentreerd bezig te zijn/blijven....vallen? ..dan weer opstaan, en verder gaan....En wat niet onbelangrijk is, ik ben via fysiotherapie oefeningen gaan doen...die hebben mij zeker enorm geholpen!!!Op het moment heb ik weinig last meer , maar het heeft even letterlijk mijn leven op de kop gezet...waarschijnlijk is het e.e.a. voortgekomen uit een verkoudheid/oorontsteking!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

manonna1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Di Mrt 27, 2018 10:41 pm Reageer met quote

Hai Jacqueline en dank voor je reactie! Ik ben er nu 8 weken mee zoet.
Blij met jouw bericht hier want weinig mensen begrijpen niet wat er loos is. Inderdaad is het behoorlijk angstig om opeens acuut dit te hebben.
Het belemmert mij in mn dagelijkse leven.
De hevige draaiduizelingen zijn afgenomen maar licht in hoofd en onvast op benen. Inderdaad een virus zei de HA. je bent er mooi klaar mee!!
Wat voor oefeningen heb jij gehad? Ik heb namelijk ook fysio maar vooral op mijn nek gericht en ik wil zelf wat kunnen doen thuis. Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12676
Wo Mrt 28, 2018 4:29 am Reageer met quote

Na 8 weken zal je ook zeker het vertrouwen kwijt zijn in je hoofd en lijf...althans dat was het bij mij wel het geval...De huisarts waar ik direct bij aanklopte , had het over BPPD (Benigne Paroxismale Positie Duizeligheid)...Hij liet mij een houding aannemen met mijn hoofd over een stretcher-rand, om vervolgens om hoog te komen met mijn bovenlijf...ik werd direct kotsmisselijk, én doodsbang...de hele wereld draaide als een idioot om mij heen... het had dus te maken met de aanwezigheid van oorkristallen in een deel van het binnenoor waar deze zich niet horen te bevinden.....mijn ogen schijnen dan ook alle kanten op te draaien(daar ben ik mezelf niet van bewust), maar de stress is enorm op zo'n moment...je hebt totaal geen invloed meer op je doen en laten!!Door de stress had ik ook mijn hele nek en schouders vastzitten...die stress werd bij mij ook al langere tijd veroorzaakt door externe factoren!Ik heb van een fysiotherapeut (bekend met de problematiek van draaiduizelingen) oefeningen gehad, waarbij ik mijn hoofd en mijn hele lijf snel in een andere positie moest zien te krijgen...bedoeld om die kristallen te verplaatsen...dat was een lange weg....Zolang ik mijn hoofd bleef bewegen, of mijn omgeving...bijvoorbeeld als ik fietste...dan ging het redelijk goed...maar als ik moest stoppen voor bijv. een verkeerslicht, dan had ik een probleem...het heeft nog maanden geduurd voordat het gevoel weg was , dat ik op eieren leek te lopen(ik denk dat dat het geen is wat jij omschrijft ."licht in hoofd en onvast op benen".) ...Op dit moment gaat het al een lange tijd goed, al ben ik als de dood dat het terug komt!!Het is ook bijna niet uit te leggen hoe angstig of dat het is , om dit mee te maken...Voor mijn nek en rugpijn heb ik een sessie van Dry needling laten doen... dat is een behandelmethode waarbij de fysiotherapeut door middel van een speciale techniek je spieren aanprikt, zodat deze snel en langdurig ontspannen raken...dát heeft mij heel goed geholpen...maar nogmaals de weg was lang tot een redelijk herstel...ik wordt nu niet echt meer belemmert , maar helemaal vrij van dat zweverige gevoel wat nog altijd voelt als een machteloos lijf daar ben ik niet van af...Ik hoop dat je er wel helemaal van af komt , want dat het jouw leven belemmert geloof ik direct...Houd moed!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Pagina 1 van 1

Plaats reactie