Ongevallen e-bikes stijgen explosief.
Wandelen, fietsen & natuur
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3386
Wo Jul 25, 2018 6:58 pm Reageer met quote

Daar kon je op wachten omdat ze sneller zijn en ook de jeugd er meer gebruik van gaat maken.

Ik lees ook dat ze vaak aan de zijkant aangereden worden omdat de auto's de snelheid onderschatten maar is dat wel zo?
Is het niet zo dat de e-biker denkt van "daar kan ik nog wel snel even voor langs".

Ik lees in het stuk; Ook de ANWB roept automobilisten op beter uit te kijken voor snelle fietsers. ,,Automobilisten, houd e-bikers in de gaten'', verklaart Ad Vonk van de ANWB. ,,Er zijn steeds meer e-bikers, ze zijn snel en letten niet altijd goed op.'' De bond stelt dat vooral bestuurders van gemotoriseerd verkeer op hun tellen moeten passen. Vonk: ,,Gewonden dat wil niemand. maar automobilisten zijn altijd aansprakelijk en moeten dus extra voorzichtig zijn.''
Het is weer de automobilist die uit moet kijken en altijd de klos is.
Ik vind dat men eens meer moet handhaven bij overtredingen van de fietsers.
Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26615
Wo Jul 25, 2018 9:40 pm Reageer met quote

Ik vind dat de bestuurder van welk voertuig dan ook, zelf moet opletten hoe hij/zij rijdt en of hij dat ook veilig en volgens de regels doet. Het is te belachelijk voor woorden dat ik moet opletten op bestuurders van anderen, of die hun voertuig wel onder controle hebben...

Dat je in de praktijk fouten van anderen opvangt is een ander verhaal. Maar het moet niet zo zijn dat de automobilist het per definitie altijd de schuld heeft...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12824
Wo Jul 25, 2018 10:47 pm Reageer met quote

De toename van het aantal van wat voor soort vervoermiddel dan ook zal lineair stijgen met het aantal ongevallen waarbij een dergelijk voertuig betrokken is. Wat is het nieuws? Belangrijker zou ik het vinden als er een verband zou zijn met de toename van het specifieke vervoermiddel met de toename van het aantal ongelukken ten opzichte van andere vervoermiddelen. Dat wordt me niet duidelijk uit de berichtgeving.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Jul 26, 2018 12:02 am Reageer met quote

de wetgeving tav de schuldvraag bij fietsers vs motorvoertuigen is een wetgeving die enkel de (grote) verzekeringsmaatschappijen bediend, immers bij een aanrijding tussen fietser en auto kun je beter de schade van een fiets betalen.

mijn zoon staat langs de kant van de weg in het dorp met waarschuwingslichten aan te wachten op een collega.
Een meisje fietst achterop de auto.
Verzekering zegt, "beide schuld ieder betaald eigen schade"

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

theDon

Superlid
Superlid
Do Jul 26, 2018 12:27 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
De toename van het aantal van wat voor soort vervoermiddel dan ook zal lineair stijgen met het aantal ongevallen waarbij een dergelijk voertuig betrokken is. Wat is het nieuws? Belangrijker zou ik het vinden als er een verband zou zijn met de toename van het specifieke vervoermiddel met de toename van het aantal ongelukken ten opzichte van andere vervoermiddelen. Dat wordt me niet duidelijk uit de berichtgeving.

Nou Kees, de ongevallen met e-bikes stijgt explosief snel to van andere verkeersdeelnemers.
Dat is het nieuws.
Ik denk ook dat de wetgeving eens veranderd moeten worden.
Fietsers moeten gelijk gesteld worden met andere weg gebruikers, nu doen ze maar want ze zijn heilig en kunnen een potje breken.
Daar maken ze ook gretig gebruik van.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17159
Do Jul 26, 2018 2:45 am Reageer met quote

Rijvaardigheidsbewijs...?!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2325
Do Jul 26, 2018 9:28 pm Reageer met quote

Ik snap niet goed waarom op fietsen die vooral bij ouderen heel populair zijn, de snelheid moet worden opgevoerd, terwijl ouderen juist zelf minder flexibel zijn, met name met reageren.
Een motor ter ondersteuning is op zich niets mis mee maar waarom zo hard?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26615
Do Jul 26, 2018 10:12 pm Reageer met quote

Ik denk dat de ene oudere de andere oudere niet is. Er zullen ongetwijfeld ouderen zijn die prima met die snelheid overweg kunnen en de fiets goed weten te gebruiken. Anderen zullen constant ongelukken maken en deden dat waarschijnlijk ook al toen ze jonger waren...

Ik ben in ieder geval tegen de redenering dat omdat je ouder bent, dat je dan maar op een soort slak moet gaan rijden..

Net zoals tegen het idee dat iedere oudere bingo of sjoelen maar leuk moet vinden. Ik persoonlijk gruwel al bij het idee..

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Vr Jul 27, 2018 12:15 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik snap niet goed waarom op fietsen die vooral bij ouderen heel populair zijn, de snelheid moet worden opgevoerd, terwijl ouderen juist zelf minder flexibel zijn, met name met reageren.
Een motor ter ondersteuning is op zich niets mis mee maar waarom zo hard?

De fietsen zijn begrenst op 25km/u.
Helaas zijn er opvoersetjes op de markt gekomen waardoor de ondersteuning op kan lopen tot 40km/u.
Over snelheid gesproken, wat dacht je van die aso wielrenners, de mountainbikers die je van de bospaden af rijden?
Ondanks alles, is de fietser heilig, wat ze ook doen en de andere verkeersdeelnemers zijn altijd fout als er wat gebeurd en daar moet de wet eens op aangepast worden.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie