Hoe krijg ik mijn Clivia weer in bloei?
Tuinieren
Plaats reactie

Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
Zo Sep 16, 2018 12:20 am Reageer met quote

Hoe krijg ik mijn Clivia weer in bloei? De plant heeft al zeker 10 jaar niet gebloeid en krijg steeds jonge scheuten en de pot is al behoorlijk gevuld met jonge stekken maar bloeien doet ze niet. Toen ik hem kreeg bloeide ze wel mooi. Ze staat boven op een zolderkamer dicht bij een dakkapel dus voldoende licht. Wie kan mij helpen met een goede raad wat ik kan doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Zo Sep 16, 2018 12:40 am Reageer met quote

Misschien de stekken erafscheuren want daar zal veel energie naartoe gaan..Houd je hem (haar) niet te vochtig? Een plant moet een beetje lijden wil hij tot bloei kunnen komen heb ik wel eens horen zeggen, laat haar eens een periode goed dorstig worden...

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 325
Zo Sep 16, 2018 1:20 am Reageer met quote

Op de site van Tuinadvies.nl wordt duidelijk omschreven hoe de clivia te verzorgen zodat het weer in bloei komt . Vooral de omgevings- temperatuur is belangrijk .

https://www.tuinadvies.nl/artikels/kamerplant_clivia

Marianne

Superlid
Superlid
Antw.: 2251
Zo Sep 16, 2018 5:13 pm Reageer met quote

Mijne bloeit elk jaar zonder dat ik iets bijzonders doe, niet teveel verwennen in elk geval. Ze staat vlak voor een raam op het westen. De jonge scheuten breek ik af tenzij ik een nieuwe plant wil, dan laat ik die even groeien aan de oude.
Succes!

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Sep 22, 2018 9:55 pm Reageer met quote

Tijdens de rustperiode (okt - jan) mag de plant wat frisser staan. Deze rustperiode (koele standplaats - weinig of geen water) is noodzakelijk om de Clivia in bloei te trekken. En wel veel tegen praten natuurlijk.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie