Appverbod voor alle voertuigen.
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2814
Di Sep 25, 2018 11:02 pm Reageer met quote

Het werd hoog tijd maar de kogel is door de kerk.

Appen wordt straks niet alleen verboden tijdens het besturen van de fiets, maar bij ieder voertuig. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen dat vanmiddag is gepubliceerd

Kijk de video en lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Sep 25, 2018 11:37 pm Reageer met quote

een prima regel, of het veel zal helpen???

Politie heeft er geen tijd voor.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 243
Wo Sep 26, 2018 2:49 am Reageer met quote

Of mensen zich houden aan een verbod is afhankelijk van de combinatie pakkans en boete.
De hoogte van de boete is flink, maar de pakkans is nogal klein. Ik vrees dat het fiets-appverbod wel een beetje zal helpen maar niet heel veel.
Ik zie bosjes appende fietsers, maar ik zie verhipt weinig politie op straat en als ik ze zie zijn ze met belangrijkere zaken bezig die nu eenmaal voorrang hebben.
De politie heeft een flink tekort aan menskracht. Met het appverbod komt er weer een taak bij. De handhaving van het verbod kán gewoonweg niet de noodzakelijke tijd en aandacht krijgen.
De politiek heeft begrepen dat het verbod er moest komen, maar zadelt de politie op met een taakverzwaring waar ze niet op berekend is.
Wie krijgt straks alle blaam? De politie die niet voldoende optreedt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25927
Wo Sep 26, 2018 6:49 pm Reageer met quote

Het is in ieder geval een begin. De zin ervan hangt af van de handhaving. Maar dat geldt voor elke wet...

Faber quisque fortunae suae

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 546
Wo Sep 26, 2018 7:46 pm Reageer met quote

Het niet of slecht kunnen handhaven mag natuurlijk nooit geen argument zijn om een wet te maken.

Op het moment dat men wel kan handhaven kan men een beroep doen op de wet.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 243
Wo Sep 26, 2018 10:24 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het is in ieder geval een begin. De zin ervan hangt af van de handhaving. Maar dat geldt voor elke wet...

In mijn dorp zie ik om de zoveel maanden wel eens een politieauto rijden. De jeugd hier zal zich achterover lachen om dit papieren verbod. Het tast bovendien de geloofwaardigheid van het gezag aan.
In de grote steden houdt menig fietser en voetganger zich niet aan de kleur van de verkeerslichten. Sommige verkeersvoorschriften hebben daar geen betekenis. Zo zal het landelijk ook gaan met het appverbod: iets voor brave burgers en een paar toeristen.
De politie heeft al laten weten niet genoeg personeel te hebben voor de handhaving.
Allemaal goeie bedoelingen maar of er minder doden gaan vallen? Ik vrees van niet.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12304
Wo Sep 26, 2018 10:56 pm Reageer met quote

Ook appende voetgangers zijn een gevaar voor vooral zichzelf. Wat moeten we daar dan mee, als handhaving bij bestuurders al onmogelijk is?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Wo Sep 26, 2018 11:06 pm Reageer met quote

Er is een manier waarbij de overheid, lees politie enz., niet hoeven op te treden.
Als een mobieltje met een snelheid van 5 km/u zich verplaatst, schakeld hij vanzelf uit.
Heel erg mooi en zo hoort het ook.
Hier is al kort sprake van geweest.
Maarja, dan verdienen de providers minder en daar gaan we weer, het geld hé.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25927
Do Sep 27, 2018 10:13 am Reageer met quote

Op zich geen verkeerd idee. Maar dan is de passagier ook de dupe. En die zou rustig kunnen bellen zonder gevaar op te leveren.

Maar ik ben wel voor een verbod. Het is een stok achter de deur en je kan de aansprakelijkheid scherper stellen. Net als bij drankgebruik kan de verzekering daar maatregelen op nemen...

Ondercapaciteit kan nooit een reden zijn om dan alle wetten maar af te schaffen. Dat is wel een heel groot bewijs van onvermogen...

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 1:40 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Op zich geen verkeerd idee. Maar dan is de passagier ook de dupe. En die zou rustig kunnen bellen zonder gevaar op te leveren.

Maar ik ben wel voor een verbod. Het is een stok achter de deur en je kan de aansprakelijkheid scherper stellen. Net als bij drankgebruik kan de verzekering daar maatregelen op nemen...

Ondercapaciteit kan nooit een reden zijn om dan alle wetten maar af te schaffen. Dat is wel een heel groot bewijs van onvermogen...

Ook de overige inzittende in een auto, kunnen gevaar opleveren met hun gebel.
De vrouw zit naast de man die achter het stuur zit.
Krijgt een foto van hun kleinkind binnen van hun kinderen en zegt tegen haar man "kijk eens wat een leuke foto van ons klein kind" en de man kijkt en bam!!
In de bussen zat voor in altijd een bord met "niet spreken met de bestuurder", ik denk dat dit nog steeds geld.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16478
Do Sep 27, 2018 4:38 pm Reageer met quote

virgo schreef:

Ik zie bosjes appende fietsers, ...

terwijl het gesprek verstomd is....
Persoonlijk contact brengt zo veel meer, ook qua veiligheid.

theDon

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 11:07 pm Reageer met quote

Erg triest als je dit filmpje bekijkt, ongelooflijk dat vele mensen het IQ van een visstick hebben in het verkeer.

Heb jij de roze olifant gezien in Utrecht? Deze fietsers niet...ze waren druk met hun telefoon

Video | Een roze olifant dwaalde onlangs door enkele straten van Utrecht, maar geen fietser viel het op. Ze waren bijna allemaal met hun telefoon bezig. TeamAlert, maker van de beelden, noemt de beelden schrikbarend.

Bekijk de video en lees verder; klikkie

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2018 11:25 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Erg triest als je dit filmpje bekijkt, ongelooflijk dat vele mensen het IQ van een visstick hebben in het verkeer.

Heb jij de roze olifant gezien in Utrecht? Deze fietsers niet...ze waren druk met hun telefoon

Video | Een roze olifant dwaalde onlangs door enkele straten van Utrecht, maar geen fietser viel het op. Ze waren bijna allemaal met hun telefoon bezig. TeamAlert, maker van de beelden, noemt de beelden schrikbarend.
Of het een kwestie van IQ is geloof ik niet maar veel meer van bewustzijn. Wel een hilarisch item, hoewel wat wrang omdat het de verkeersveiligheid betreft. Ik moet erbij aantekenen dat je (ook) in het verkeer heel veel vanuit je ruggenmerg doet, ongeacht of je op de fiets zit of achter een autostuur. Dat is goed, omdat je je hersens dan beter kunt gebruiken voor processen die intelligentie vereisen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 12:13 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:

Of het een kwestie van IQ is geloof ik niet maar veel meer van bewustzijn. Wel een hilarisch item, hoewel wat wrang omdat het de verkeersveiligheid betreft. Ik moet erbij aantekenen dat je (ook) in het verkeer heel veel vanuit je ruggenmerg doet, ongeacht of je op de fiets zit of achter een autostuur. Dat is goed, omdat je je hersens dan beter kunt gebruiken voor processen die intelligentie vereisen.

Met alle respect Kees maar als deze mensen intelligent zouden zijn, zouden ze niet zo het verkeer in gaan met gevaar voor eigen en andermans leven, dat kan ik mij niet voorstellen.
Het is een verslaving en niet zo'n kleintje ook en denk dat je er niet zo snel van af komt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2018 12:26 am Reageer met quote

theDon schreef:
Met alle respect Kees maar als deze mensen intelligent zouden zijn, zouden ze niet zo het verkeer in gaan met gevaar voor eigen en andermans leven, dat kan ik mij niet voorstellen.
Het is een verslaving en niet zo'n kleintje ook en denk dat je er niet zo snel van af komt.
Ik ben het wel met je eens dat mobiel telefoneren en zeker appen de verkeersveiligheid niet bevorderen. Ter relativering dat het maar goed is dat niet alle prikkels even hard binnenkomen.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie