Toegang weigeren haatprediker
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Do Apr 25, 2019 12:56 pm Reageer met quote

Aanzetten tot haat

De Amerikaan staat bekend om het doen van zeer grove uitspraken over de lhbti-gemeenschap, waarvan de Engelse vertaling volgens hem bijvoorbeeld staat voor Let God Burn Them. De aanslag op homonachtclub Pulse drie jaar geleden in het Amerikaanse Orlando juichte Anderson toe, omdat die er volgens hem voor had gezorgd dat de wereld was verlost van vijftig ‘pedoseksuelen’.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/24/coc-wil-voorkomen-dat-anti-homopredikant-naar-nederland-komt-a3957929

De toegang weigeren aan deze man. Die houdt er heel gevaarlijke gedachten op na. De rillingen lopen me over de rug als ik lees waar deze vent voor staat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3389
Do Apr 25, 2019 2:12 pm Reageer met quote

Hield mij ook bezig toen ik over deze figuur vernam en gister bij Pauw nog eens zag dat hij mensen met een van zijn fundamentalistisch christelijk-evangelistische norm afwijkende geaardheid oproept zichzelf een kogel door het hoofd te schieten (<ik citeer de man hier): deze psycho moet je niet hier in Nederland een podium willen verschaffen, en dat kun je eigenlijk maar op 1 manier voorkomen, gewoon het land niet binnenlaten, maar dat schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn, want het is 'een Amerikaan' (en geen moslim, maar een eentje van de evangelische gemeenschap, de achterban van Trump) , en hij komt met de trein...

Bij Pauw kregen we ook een fragment te zien waarin deze dolleman aan het schreeuwen was dat nooit en te nimmer een homoseksueel 'zijn kerk' binnen zou komen, want anders zwaaide er wat, hij zou...geen idee wat allemaal
Riep bij mij de vraag op waarom in die gemeenschap daar niet iemand naar voren komt met de verklaring dat hij/zij homoseksueel is en al jaren de gebedsdienst bijwoont. Immers: wat kan deze geesteszieke blaaskaak daaraan doen, daar tegen beginnen?
Maar...Amerika is dus toch wel een heel ander land: men houdt zo'n ernstig gemankeerd sujet daar toch niet tegen zijn haatboodschappen, zijn oproep aan mensen zichzelf van kant te maken wanneer zij homoseksueel zouden zijn, in het openbaar te verkondigen en te propageren binnen zo'n uiterst invloedrijke gemeenschap als die van de christelijk-evangelisten..een groep van zo'n om en nabij de 60 miljoen die het presidentschap van Trump (van meet af aan) schraagt

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 2:34 pm Reageer met quote

NicolaasP, binnen dit soort gemeenschappen zijn de leden zo geïndoctrineerd en voelen zich zondig en schuldig.

En er voor uit komen homoseksueel te zijn heeft allerlei gevolgen.
Het gevaar om verstoten te worden uit de familie, de geloofsgemeenschap speelt hier ook een rol een rol bij.

Deze prediker heeft een grote aanhang en daardoor ook veel invloed.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 3:10 pm Reageer met quote

NicolaasP, storend dat je je reactie achteraf verwijdert.
Op die manier reageert een volgende voor nop op jouw reactie. Vervelend vind ik dat.
Dus heb ik mijn reactie op jou ook maar verwijderd.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Apr 25, 2019 8:33 pm Reageer met quote

Oeps, ik wist niet dat die reactie die ik op je geplaatst had al gelezen was toen ik hem -ik denk een minuutje na plaatsing- verwijderde...

Neem me niet kwalijk hoor Annette

Je had je reactie misschien aan kunnen passen met een korte parafrase van mijn weggehaalde reactie?

Quote:
NicolaasP, binnen dit soort gemeenschappen zijn de leden zo geïndoctrineerd en voelen zich zondig en schuldig.

En er voor uit komen homoseksueel te zijn heeft allerlei gevolgen.
Het gevaar om verstoten te worden uit de familie, de geloofsgemeenschap speelt hier ook een rol een rol bij.

Deze prediker heeft een grote aanhang en daardoor ook veel invloed.

Als ik me het goed herinner reageerde ik ongeveer aldus:

Quote:
Ik weet het Annette, maar we zien dat Amerika dan toch wel een heel ander land is het land van de vrijheid en gelijke kansen. Je zou dit soort praktijken waarbij homoseksuelen zo hevig verketterd worden toch eerder in Saoedi-Arabië.

Ik verwijderde die reactie omdat het me achteraf beter leek niet een vergelijking met de islam/een islamitisch land te maken. Daar gaat het hier al zo vaak over...

Maar we zijn dus nu weer on-topic

Beste forummers: Komt u maarrrrr

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Apr 25, 2019 8:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 8:39 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Oeps, ik wist niet dat die reactie die ik op je geplaatst had al gelezen was toen ik hem -ik denk een minuutje na plaatsing- verwijderde...

Neem me niet kwalijk hoor Annette

Je had je reactie misschien aan kunnen passen met een korte parafrase van mijn weggehaalde reactie?

Nicolaas, ik was misschien te snel. En je hebt gelijk, ik had kunnen quoten. Is wel zo handig ook Wink

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Apr 25, 2019 8:44 pm Reageer met quote

Nog zo'm onhebbelijkheid van me Annette, dat ik vaak mijn berichten nog aanpas nadat ik ze geplaatst heb

Embarassed

Leonard Cohen

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5035
Do Apr 25, 2019 9:47 pm Reageer met quote

Is eigenlijk al bekend op wiens uitnodiging deze enge meneer hier gaat komen?

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 9:58 pm Reageer met quote

Misschien niet uitgenodigd en dat wordt moeilijk te achterhalen want hij houdt geheim waar hij gaat spreken.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5035
Do Apr 25, 2019 10:13 pm Reageer met quote

hhmmja, we weten alleen ergens in Amsterdam.

Toch allemaal wel raar, op deze manier.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7743
Do Apr 25, 2019 10:21 pm Reageer met quote

Ik neem aan dat het openbaar ministerie alert is op de uitspraken die deze man doet als hij in Nederland zijn haatprediking houdt.
Dat is en blijft een ernstig strafbaar feit.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 10:31 pm Reageer met quote

In waarschijnlijk een grote Evangelische geloofsgemeenschap, de man is 'Baptist' maar weer afgescheiden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25751
Vr Apr 26, 2019 11:03 am Reageer met quote

Natuurlijk is het waanzin wat de man uitkraamt. Wat ik mij afvraag is waarom die man uitgerekend naar Nederland wil komen. Ongetwijfeld zullen er een aantal reliegekken/homohaters zijn in Nederland en dan kan hij voor eigen parochie preken. Maar daarbuiten zal hij toch weinig bereiken, lijkt mij zo. En het doel van preken is toch om nieuwe zieltjes te winnen dacht ik...

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4342
Vr Apr 26, 2019 11:47 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Natuurlijk is het waanzin wat de man uitkraamt..

Hij lijkt van plan te zijn om de wet (groepsbelediging, aanzetten tot haat en
discriminatie op grond van geaardheid) te overtreden.
Daarom -svp samen met de hier reeds praktiserende haatimams- arresteren en
per omgaande uitzetten.

All life matters

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25751
Vr Apr 26, 2019 12:04 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

...Daarom -svp samen met de hier reeds praktiserende haatimams- arresteren en
per omgaande uitzetten.

Daar ben ik het verder ook helemaal mee eens. Ik vroeg mij alleen maar af wat die man hier nu mee dacht te bereiken. Hoeveel orthodox-christelijken krijg je hier zo gek dat ze aanslagen op homofiele mensen willen plegen. Of misschien beter gezegd: hoe wil hij dat aantal vergroten. Heksenverbranding, duiveluitdrijving en dat soort ongein behoort toch al heel lang tot het verleden..

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Apr 26, 2019 12:16 pm Reageer met quote

Quote:
Omdat Anderson van plan is met de trein naar Nederland te komen, zal het moeilijk worden hem bij de grens tegen te houden. Op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt onderzocht of en hoe Anderson de toegang tot Nederland ontzegd kan worden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4690701/steven-anderson-christelijk-anti-homo-verrassend-niet-welkom

Dan moet je zo'n figuur zodra hij ergens opduikt toch in zijn kraag kunnen vatten om hem het land uit te kunnen zetten..

Het schijnt behoorlijk gevoelig te liggen vanwege zijn nationaliteit

Hoe extreem 's mans opvattingen zijn kun je zien in een korte compilatie die Pauw in zijn uitzending hierover liet zien
Op 43:20
https://www.npostart.nl/pauw/24-04-2019/BV_101393378

Homo's moeten dood want dat staat in Leviticus
Met het schuim op zijn mond: Ze komen deze kerk niet in, nooit
En: het enige advies dat ik homoseksuelen geven kan: schiet een kogel door je kop zodat je mijn en andermans kinderen niet zal aanranden.

Ik weet weinig van de wet in de VS af, maar het verbaast me wel dat je daar kennelijk dit soort agressie ten toon mag spreiden in het openbaar in een kerk en op de media. Dat zo'n extremist een aanhang heeft dat verbaast me minder, maar propaganda maken voor een dergelijke moordzucht, dat dat daar kan vind ik behoorlijk onthutsend

Misschien iets om een vraagje over te stellen aan Trump die ons land met een bezoek schijnt te willen komen 'vereren'.

Leonard Cohen

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2706
Vr Apr 26, 2019 3:29 pm Reageer met quote

Is er hier geen opvang locatie voor zulke mafketels?
Er lopen er steeds meer rond momenteel.

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 3:45 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Statistieken doe je niet aan. Eigen ervaring dan?
Hoe heb jij als ervaringsdeskundige vast kunnen stellen dat er momenteel steeds meer rondlopen. Hoeveel meer dan b.v. ........tijdsbestek?
En wat lijkt jou een geschikte opvang lokatie?

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2706
Vr Apr 26, 2019 6:54 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
theDon schreef:

Statistieken doe je niet aan. Eigen ervaring dan?
Hoe heb jij als ervaringsdeskundige vast kunnen stellen dat er momenteel steeds meer rondlopen. Hoeveel meer dan b.v. ........tijdsbestek?
En wat lijkt jou een geschikte opvang lokatie?

Ik een ervaringsdeskundige?????
Eigen ervaring....gelukkig niet, ik ga niet met mafketels om.
Volg het nieuws eens dan lees je dat er steeds meer mafketels rondlopen die haat verkondigen en met moord en doodslag rond lopen.

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 7:54 pm Reageer met quote

De Tweede Kamerfracties van de VVD, PvdA, D66 en GroenLinks hebben reeds hun zorgen uitgesproken over het bezoek van Steven Anderson. Ook de Amsterdamse VVD-fractie wil zijn komst naar de hoofdstad “ontmoedigen”. CIDI steunt deze oproepen van harte, en spreekt de hoop en verwachting uit dat staatssecretaris Harbers gebruik zal maken van zijn wettelijke bevoegdheid om deze haatpriester de toegang tot Nederland te ontzeggen.

https://www.cidi.nl/cidi-verklaar-haatpastoor-steven-anderson-tot-ongewenst-vreemdeling/

Nu afwachten wat staatssecretaris Harbers gaat doen.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie