Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2040, 2041, 2042 ... 2071, 2072, 2073  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12691
Wo Mei 15, 2019 12:13 am Reageer met quote

Goedenavond...we zijn vanavond wezen wandelen ...eerder heb ik al een hele fotoreportage hier neergezet in het najaar van vorig jaar (2018) Begraafpark Heilig Land Stichting achter de Cenakelkerk in Heilig Landstichting..

Ik had verwacht dat de vele rododendrons in bloei zouden staan...maar het bleek nog te vroeg..

Ook bleken er veel van deze heesters verwijderd te zijn(ze stonden er vorig jaar erbarmelijk bij na die lange hete zomer)

er was een enkele fraai gekleurde bloem te bewonderen....maar het park heeft prachtige bomen(er worden zelfs rondleidingen gehouden speciaal een bomenroute)Een aantal van deze bomen dateert nog uit het begin van de 20ste eeuw toen de begraafplaats werd aangelegd.Het is er ook zeer prettig vertoeven...stilte ,die slechts doorbroken wordt door de vele vogeltjes die er wonen...hieronder een kleine verzameling foto's...ik heb genoten van deze wandeling! Love

Daarna via Beek-Ubbergen weer naar huis...en onderweg een prachtig beeld gezien..

Het wasvrouwtje ; Door de rijkelijke aanwezigheid van helder bronwater, waren er vroeger in Beek tientallen grote en kleinere wasserijen en blekerijen. Een ware wasindustrie met landelijke bekendheid. Dit bronzen beeld van een wasvrouw herinnert aan deze bedrijvigheid. Een vriendelijk tafereel. Maar geromantiseerd, want in werkelijkheid was het beroep van wasvrouw slechtbetaald en zwaar. Zowel in de zomer als de winter zaten de vrouwen geknield aan de spoelput. Links achter het wasvrouwtje van Jan Schoenmakers, bevindt zich een groot waterrad gemaakt door Peter Arts. Een herinnering aan watermolen 'De Oorsprong', die ooit op deze plek stond.

Nu naar bed, morgen nogmaals kijken bij de stoma-verzorging...aantekenboek en camera mee...voor nu iedereen sweet dreams en welterusten!! Wink

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:27 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Wo Mei 15, 2019 9:01 am Reageer met quote

Goede morgen, het "was-vrouwtje" is nog niet bij mij geweest Laughing

Maar wat een mooie wandeling op zoek naar bloeiende rododendrons..

ze zijn hier in het arboretum al veel verder.. Dze dagen put ik uit mijn archief om passende foto's te vinden ..

zoals deze brengt echt een lach op mijn toet !

en dan te denken dat Tinus nu k zo in het zwembad ligt...

Fijne woensdag n Novi is een supermodel ! f werkt jouw camera magisch

??

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Do Mei 16, 2019 8:20 am Reageer met quote

Gisteren wat vogels gespot, je ziet hier de Rietzanger, Rietgors, Putter, Zwaluw, Kwikstaart en de Kluut. Niet in deze volgorde!!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Do Mei 16, 2019 8:23 am Reageer met quote

Goede morgen < IN DE GLORIA !!

Ik wens je vandaag een hele fijne VERJAARDAG in de schoot van de familie n een fijne MOEDERDAG !

en alle anderen een mooie donderdag !

nenne13

Superlid
Superlid
Do Mei 16, 2019 8:27 am Reageer met quote

Aard, wat een mooie vogelfoto's ! Dankjewel voor het hier delen

Jij verveelt je niet zo te zien ! Nt als Douwe .

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 12:14 am Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:28 am, in totaal 2 keer bewerkt

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 12:38 am Reageer met quote

iedereen een goede nacht!! Kiss

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:29 am, in totaal 2 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 11:50 am Reageer met quote

Goede morgen,
Ik zag nt ons zwanenpaar alln hier beneden dobberen. Het is toch teveel gebleken dat nest, te dicht langs de oever van de plas ,hoewel het afgeschermd was, bij Koningsdag n de kermis ! Zonder nakomelingen.. en of er een tweede leg komt ??

Het waren weer enige fotos van jouw nakomeling(en !) ik kijk ze altijd twee keer op FB en hier.

Wat heerlijk als ze toch een beetje liefde voor natuur en plantkunde kunt bijbrengen.Het is fijn om te weten dat ze het oppikken en waarderen..

Marianne vertelde zoeven dat een jongen van Toms voetbal (15 jr) is aangehouden voor inbraak met mes.. Marianne en Edward vragen zich af waar ging het mis / het zijn echt heel normale ouders.

Maar ik weet wel dat destijds Willy Brand premier van Duitssland was en diens drie zonen gingen allen in de fout en achter slot en grendel. Ja, het is moeilijk in andermans huishouding/boeken lezen.

Iris advies: veel vrienden uitnodigen en tostis maken .. n veel spelletjes spelen dan weet je tenminste waar ze uithangen ?

En zoals jij doet, hun veel aanbieden.. niet alleen materieel ! ook wat een keer niets kost , geen dure pretparken maar een eenvoudige picknick inde vrije natuur !

En zien eens : ze vragen om een volgende keer logeren je moet wel die kleine hondjes dn k vragen. Het zijn er twee. Ieder een en Novi haar speelgoed moppie.

Zo, als het goed is zit Tinus nu in de lucht :happy landings ! en Seb zal ook
wel door het dolle heen zijn ...

Mijn was en aankleed hulp komt er aan ! dus wens ik jullie allen een mooie vrijdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 1:17 pm Reageer met quote

Laughing Heerlijk advies van Iris..Goedemorgen,ik kijk nog lekker terug op een heerlijke dag...3 enthousiaste meiden, mooiste cadeau dat je kan krijgen!!
Of de drie hondjes volgende keer ook zullen komen , alleen voor vermaak van de kids??...denk t niet!Overigens stonden mijn broer en zijn vriendin onverwachts voor de deur met een bloemetje en taart voor het oppassen van de hondjes een paar weken geleden..dat is dan wel weer leuk, zeker als je het niet verwacht!!Ze waren erg gecharmeerd van Novi...die bij ons het uitzwaaien voor het raam heeft geleerd...(ze staat op het aanrecht, klopt op het raam, en begint dan uitbundig te zwaaien..n kushandjes tussendoor, met een duidelijk SMAK! Laughing )Dt deed ze gisteren wel erg enthousiast(was ze blij dat ze weer gingen?! Laughing Laughing , je weet het niet zeker h!!)Overigens was het Novi's eerste maal , uit eten ....n iedereen was erg druk met haar, want stil zitten aan de tafel, no way!!Ondanks dat ik haar flink heb laten lopen, en klauteren s'middags...maar meerder prikkels , verwerkt ze door zelf hl druk te doen...een handenbindertje dus!!Ze ziet totaal nergens geen gevaar in, en wij wl natuurlijk!!en terecht!!Als haar zusjes van de twee treden trapje springen, wil zij dat ook...de tweeling kan je ook niet kwalijk nemen dat ze er niet aan denken, het zijn echt gewoon kinderen, die toegewijd zijn aan hun zusje, maar waar je geen enkele verantwoordelijkheid bij kan leggen...
De vraag of ze nog een keer mee mogen naar Meinerswijk, ga ik zekers inwilligen..ze hadden gisteren al lol om met de laarzen lekker wild te doen...we zijn net boerenmeisje riepen ze Laughing ahh geweldig toch als 2 stadse deerntjes dat roepen!! Love ik heb net 2 blauwe zakdoeken besteld die ze als bandana om kunnen doen..en voor Novi ook een kindermutsje/bandana ...die blijft wat makkelijker zitten...zeker als ik straks wat vaker met haar naar het park/bos fiets(met het oog op teken!)daarbij vindt ze het helemaal geweldig om zich te verkleden met brilletjes en mutsjes...zolang ze dat zelf wil, goed gebruik van maken!! Laughing
Overigens het speelgoedhondje voor Novi Laughing blijkt meer een schattig knuffeltje voor oma zelf...ze had er cht helemaal niets mee...en toen de poppen mee naar buiten moesten, deed ik het hondje mee in de buggy(toch ff proberen), met een woest gebaar werd die eruit getrokken, en over haar schouder weg gesmeten!! Laughing typisch een gevalletje dat oma het leuker vind dan haar kleindochter Laughing de tweeling echter zat er telkens mee in de handen, en woorden als schattig, lief en cute hoorde ik voorbij komen...dus er is nog hoop voor de kleinste, dat ze het ooit nog leuk zal gaan vinden!! Laughing

dit was dus woensdag, ik was er even door heen gefietst om te kijken of de paden buiten de verharde wegen begaanbaar waren...soms is het overwoekerd met distels en brandnetels(dat kan ik hen niet aandoen natuurlijk)maar het waren velden vol met madeliefjes...

de knotten hebben weer een pruikje op!

dit was het strandje wat ik in gedachte had om gisteren naar toe te gaan...maar door de harde wind, en de temperatuur zijn we slechts een uurtje geweest...dus al helemaal niet aan het water gezeten!

Hiermee wens ik jullie wederom een mooie vrijdag toe, en Tiny een goede vlucht en fijne thuiskomst!!..en snel weer hier! Laughing

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:30 am, in totaal 1 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 3:17 pm Reageer met quote

Moest erg lachen om je verhaal 1 Ik zag het helemaal voor me.. jij die probeert het hondje in de buggy te zetten en Novi die hem er geiriteerd uitgooide !

en alles nadoen wat haar zusjes doen ! ik

was gisteravond echt moe na intensieve fysio.. het is gebleken dat de linker zijde van het lichaam toch een tik heeft gekregen en achterblijft bij de rechter kant ik riep dat al een tijdje maar meters op de apparaten liegen niet.

Je moet me zien voor logopedie voor een grote spiegel met tong gymnastiek.. een heel A-viertje vol ! dan liggen jullie in een deuk ! ik zal vragen of Marianne er een filmpje van maakt.

Fijne dag verder...

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Mei 18, 2019 6:31 pm Reageer met quote

Middag,
jah Tinus is weer thuis bij menneke, hond en kat.....Seb was door het dolle, kat merk je net echt wat aan en het baasje jah wat zal ik zeggen: stond niet te huppelen en te springen maar kreeg wel een dikke zoen op de luchthaven. Was gisteren om 04.00u al uit de veren en om 05.00u zijn we richting de luchthaven vertrokken, is toch anderhalf uur rijden. Zou omstreeks kwart voor acht vertrekken maar liep een kwartier uit. Ik was gisteren dus dood en doodop, stapte in bed en was gelijk in dromenland.

Heb in vogelvlucht schitterende foto's gezien van vogels, blommen, beelden en dan vooral het vrouwtje die de was doet aan een vijver......prachtig.

Maar het mooiste vind ik nog de levende meisjes-beelden van de tweeling maar vooral van onze lieveling hier Novi. Wat een pracht meid is dat aan het woorden!

Foto van de kleine camera staan al op de pc maar moet ik nog uit gaan zoeken, heb ook nog genoeg foto's op m'n foon maar ben er nog niet aan toe gekomen om ze op de pc te zetten.

Mijn weekje Camposol was overgoten met zonneschijn, iedere dag tussen de 25 en 30 gr..........heerlijk mensen en dan kom je in Nederland aan kun je de jas weer aan...............blrk!

Als het aan mij ligt vertrekken we naar Spanje, huis heb ik daar al gevonden en voor een prijs waar je hier nog geen appartement voor krijgt.................huis had 3 sl.kamers, 2 badkamers, mooie grote keuken met nieuwe apparatuur, eetkamer, grote woonkamer, hal, dakterras en een rond overdekt terras, nieuw aangelegde tuin waar ze nog mee bezig zijn, zwembad met buitendouche(ook nieuw), kelder onder het hele huis en dat alles voor een prijs waar je hier nog geen appartement voor hebt(redelijk appartement dan he.......). Ik was helemaal verkocht maar nu komt het..................menneke wil niet! Zo ontzettend jammer!!!!!!!!

Nu eerst ff verder met de was want die is behoorlijk opgelopen......en of het aan de lucht ligt - ik weet het niet - maar heb weer hoofdpijn.

Lieve groetjes Tiny
p.s. ik heb niet in dat bubbelbad gelegen hoor............zoon en schoondochter + goede vrienden wel...............ik heb de foto's gemaakt van de dolpartij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

cc

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 7:06 pm Reageer met quote

Mijn vervlogen droom:

Stoor jullie niet aan de rotzooi etc. in en rondom het huis, alles moet nog gereed worden gemaakt.

Lieve groetjes Tiny

cc

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 9:00 pm Reageer met quote

Huisdieren van zoon en schoondochter:

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:45 pm Reageer met quote

Goede morgen !
Sorry , dat ik gisteravond niet reageerde.. maar Iris was er.. en het werd erg laat ! wij hadden inkopen gedaan en daarna trakteerde zij op een Sateh uit het pannetje bij de Boekenkast (bij Jac en Rienus welbekend )

Zij ging pas om half twee op weg naar Leiden.. en appte toen zij thuis toen kon ik k gaan slapen !

Dat doen moeders hoe groot of klein ze ook zijn Ik had alleen nooit naar dat songfestival gekeken , maar een filmpje opgezet , , en toen Iris bleef (die is z fanatiek k met voetbal ! )om het te zien ben ik maar gaan meekijken .

Het meeste vond ik bagger ! k en op het eind stond ik mijn tanden te poetsen in de badkamer toen ik ineens Iris JAAAHHH hoorde gillen (de buurt heeft het vast k gehoord !)

Direct daarna kwam van Marianne dat filmpje binnen .. Kostelijk ! Was misschien een historisch moment dus mochten zij opblijven Kunnen zij over xxx jaar zeggen L ik was erbij dat Nederland won .

Volgend jaar hoeven zij Madonna niet te vragen (ik zing wl een moppie ;lol: 0 Wat klonk dat vals !

Ik kon dit stukje schrijven omdat ik op de hulp zit te wachten , zeker ook laat geworden gisteren .

Zij is intussen al geweest . dat is het voordeel als je het in word zet. dan kun je daarna weer verder.

Tiny wat wordt dat dar een paradijsje en zo mooi afgewerkt ! Als jullie daar gaan wonen ? hebben wij k een logeeradresje en zit je om inkomsten verlegen dan kun je nog altijd fotograaf voor een makelaar worden Je hebt het geweldig weergegeven. en zulke frisse kleuren

Heel stijlvol ! nou werkt de zon daar ook mee... Mijn schoonzoon is op dit moment in Libanon met 39 graden....hier schijnt een waterig zonnetje .. de hulp zei dat erg fris was !

Maar ik wens jullie allen een mooie zondag !

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 1:08 pm Reageer met quote

Vergat ik nog.... in de Vijverhof ,waar ik fysio krijg, heeft Marianne met haar telefoon deze opnamen gemaakt:

Helemaal van blik gevormd.. en deze " Man and his wifd

Helemaal van mozaek

maakster Elle Corbeth (beeldend kunstenaar

tot later

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 3:13 pm Reageer met quote

Goedemiddag allemaal...Tiny weer op haar vertrouwde honk, en heeft prachtige foto's gemaakt van een schitterend huis...heerlijk alleen al die warme kleuren...dr wordt een mens vrolijk van!!
Een huis vol met dieren, dt is voor mij een droom....wat een heerlijk stel wonen er bij jouw kids!! Love
Het Eurovisie songfestival... Arcade van Duncan Laurence...ik vind het een prachtig gevoelig nummer (met de juiste stem gezongen!!), maar had niet verwacht dat het als winnaar er uit zou komen....ik heb alle deelnemers van de finale slechts in fragmenten voorbij zien komen(pas aan het einde ook nog, want ik was aan het werk, en had het druk)Bij de ontknoping ben ik even gaan zitten, wt was dat spannend!!Nu moet Nederland volgend jaar de boel gaan organiseren toch?Ik ben heel benieuwd!!
Die blikken vogel , en het mozaek stel vind ik superleuk...altijd weer grappig die kunst-verassingen bij een ander!!
Ik heb niet zoveel te vertellen...wel de nodige ergernissen gehad op het werk, maar dan wordt het weer zo'n zuur verhaal, dus dat doen we maar niet...Ik ga morgen en overmorgen wat leuke dingen doen, en als het geslaagd is dan zien jullie dat vanzelf weer hier!!
Laughing Zo de bult op, maar eerst boodschappen doen, vanavond tussendoor een Jan van Haasteren puzzel afhalen tweedehands(en dan maar hopen dat die compleet is)Tegenwoordig leg ik hier een puzzel neer, die om beurten stukjes van worden gelegd...het werkt nogal verslavend, maar is ook prettig om even het hoofd leeg te maken...als die klaar is, zorg ik dat er weer wt stukjes uit verwijderd worden...n dat doen de meiden dan weer opnieuw leggen (en z heb ik ze toch aan het puzzelen gekregen!! Laughing )De mooie prenten van van Haasteren zijn niet de makkelijkste puzzels, maar ik hoop z dat ik ze aan het "kijken" krijg!!Want er is veel op te zien, je kan het samen leggen, en het vergt toch enig kunde...daarbij heb ik nu(slechts 2 maal hoor Laughing tot nu toe) gemerkt dat het een soort van rust teweeg brengt...n ik heb steeds meer het gevoel dat dt erg belangrijk is...maar ook buiten bewegen...klauteren, klimmen,springen, rennen...Nu Novi wat mobieler is,en wat meer aankan ben ik vast van plan om wat vaker met ze na schooltijd er op uit te gaan...Ik ga zo een insectenkijk-potje bestellen..ergens moet er nog een verrekijker rondslingeren, al vrees ik dat die erg zwaar is, dus moet ik daar ook op zoek naar gaan , en er zijn onwijs leuke boekjes te koop met opdrachten...ik weet nu al dat ik er uniek in ben, verder in de familie is daar niet veel belangstelling voor(dus afwachten of t de meiden wel interesseert dus)zo ook een museumbezoek...van de zomer maar eens kijken of ik ze een dagje mee kan nemen naar een museum....het gaat duidelijk niet vanzelf, het moet wel aantrekkelijk gemaakt worden voor hen..maar ls het dan lukt, vind ik het zelf ook erg leuk!! Laughing Hoe druk kan je ineens zijn...(en dat was ik natuurlijk nog niet! Laughing )Wens iedereen een fijne zondag, ga snel wat doen nu!! Wink

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:31 am, in totaal 1 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 4:18 pm Reageer met quote

Die puzzels gebruiken wij, volwassenen voor woordspel, een letter kiezen en dan er is zo veel op te zien... alle woorden opschrijven, die er zien zijn met die bepaalde letter... Een moderne PIM, PAM, PET !

Ik ben benieuwd wat je plannen zijn morgen en overmorgen ? we zullen het wel zien !

prettige dag verder !!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Mei 20, 2019 4:09 am Reageer met quote

Goedenacht...wt een leuk idee Jenny, daar ga ik ook wat mee doen!! Wink Ik heb een heel druk weekend achter de rug...morgen op stap, overmorgen weer terug...n dan ben ik druk met t organiseren van de donderdag...alhoewel ik er dan maar ntje heb..Maar ik duik snel mijn bedje nu in...en zeg jullie Tot ziens...het kan dus even duren nog!! Wink Welterusten en mooie dromen!! Wink

volgende keer ga ik weer verder met mijn daggie Rotterdam...ik was toen bij de Sint Laurenskerk gebleven... Wink

met het standbeeld van standbeeld van Desiderius Erasmus

Uit Wikepedia In het jeugdboek Kruimeltje vertelt Kruimeltje een bijzonderheid over het standbeeld van Erasmus, die Rotterdammers traditioneel aan hun (klein)kinderen vertellen.
... en vlak bij had je 't standbeeld van Jerassemus, die 'n blad van z'n boek omsloeg elken keer as-die de groote klok hoorde slaan... / Larie hoor. Hij had wel meer als 'n uur staan wachten en de klok had wel vier keer geslagen, maar Jerassemus vertikte het lekker om een blad om te slaan... hij moest dat eene bladzij nou wel van buite kenne...

Laughing

nenne13

Superlid
Superlid
Ma Mei 20, 2019 8:28 am Reageer met quote

Goede morgen, Dat verhaaltje ken ik k . Ik heb met mijn moeder wat keren bij Erasmus staan wachten tot de klok sloeg....
maar ik heb hem nog nooit een blad om zien slaan .

Je gaat dus een nachtje over ik hoop dat het zonnetje met je mee gaat. en je twee prachtige dagen hebt.

Batterijen geladen ? Camera klaar ? starten dan maar en maak mooie foto 's om ze hier te kunnen laten zien .

Prettig begin van de nieuwe week !

cc

Superlid
Superlid
Ma Mei 20, 2019 1:52 pm Reageer met quote

Mogge, kan nog net!
Als het er ooit van komt Jenny zijn jullie altijd welkom.......dat weten jullie!
De kunstwerken zijn niet echt mijn ding maar moet zeggen dat ik de vogel wel leuk/mooi vind.

Wat een mooie naam trouwens Desiderius Erasmus, je hoort vaak alleen de achternaam van deze man terwijl zijn voornaam zo mooi is!

Jacq jij gat dus fijn op stap en blijft een nachtje over..............heerlijk toch de tijd aan je zelf te hebben, niet op tijd te moeten zijn voor werk of anderszins. Het is je gegund Jacq geniet er met volle teugen van Exclamation Exclamation Exclamation

Vanmorgen een naar bericht, vrouw van een leverancier die hier al jaren loopt is plotseling overleden..................denk dan weer: "geniet van het leven het duurt maar even............van de ene op de andere dag kan het over zijn!".

Foto's van de foon moet ik nog over gaan zetten op de pc, nog niet aan toegekomen.

Lieve groetjes Tiny

Pagina 2041 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2040, 2041, 2042 ... 2071, 2072, 2073  Volgende

Plaats reactie