Rechter: huisdieren verwaarlozen mag.
Huisdieren & dieren
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Antw.: 254
Zo Mei 19, 2019 11:04 am Reageer met quote

Pluk schreef:
nandes57 schreef:
Voor mij is het simpel ongeacht welk doel je nastreeft, blijf
met je poten van andermans eigendom af.

Andere wegen hebben tot nu toe niet bereikt dat dit extreme lijden is
beŽindigd.

Hutje bij mutje, kleine biggetjes tussen die stangen. Dode en gewonde dieren
over elkaar heen ...
Wat een wreedheid; waarom wordt dit 'door ons' toegelaten?

Soms is het opzettelijk overtreden van de wet helaas nodig Exclamation

Precies!!

Een goede column die men aan het denken zet hierover is de volgende:

[Dierenactivisten in Boxtel, criminelen of helden?]

De gemiddelde Nederlander is boos omdat hij al zín hele leven weet dat er onschuldige dieren doodgaan, elke keer wanneer hij vlees of andere dierlijke producten koopt

https://joop.bnnvara.nl/opinies/dierenactivisten-in-boxtel-criminelen-of-helden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25889
Zo Mei 19, 2019 11:24 am Reageer met quote

LuciaTellez schreef:

De gemiddelde Nederlander is boos omdat hij al zín hele leven weet dat er onschuldige dieren doodgaan, elke keer wanneer hij vlees of andere dierlijke producten koopt

In de hele natuur gaan continu onschuldige dieren dood omdat ze worden opgegeten. Voor zover je bij dieren al over schuld of onschuld kan spreken...

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2075
Zo Mei 19, 2019 3:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En de grootte van het dier telt ook mee. Een muis die verkeerd in een klem komt lijdt net zoveel pijn als een koe die verkeerd geslacht wordt. Maar wie bekommert zich om een muis..?
Een walvis is erg om te doden. Maar haringen worden probleemloos uit zee gerukt en stikken wel massaal ergens in het net of in het ruim. Denk je dat die haring dat prettig vindt...
En dan is er nog de aaibaarheidsfactor. Honden of katten worden soms als mens behandeld. En mogen niet gegeten worden. Maar met kippen en konijnen neemt men het zo nauw niet...

Hier kan ik me geheel in vinden, ik had al eerder aangegeven dat ik vind dat er een groot verschil is in hoe we over dieren denken.
Onderstaand stuk past hier goed bij.
Quote:
Het laatste dier dat De Waal behandelt is de olifant in de kamer. Want als dieren angst, pijn, verdriet en empathie kennen, wordt het des te gruwelijker wat we ze aandoen. Kalveren die direct na de geboorte bij hun moeder worden weggehaald, apen die dienen als proefkonijn in een laboratorium, kreeften die we levend ≠koken en ja, ook de vis die kronkelt aan de haak door zijn lip. Het is niet alleen lichamelijk ≠lijden, maar ook geestelijk lijden.

https://www.trouw.nl/groen/frans-de-waal-beschrijft-de-woordeloze-pijn-van-de-vis-aan-de-haak-en-het-kalf-zonder-moeder-~a68b6d36/

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2778
Zo Mei 19, 2019 4:52 pm Reageer met quote

Als de mensen nou eens genoegen namen met een klein stukje vlees en dat zou waarderen, zou het al heel anders worden.
Ook de vreetfabrieken zoals de Mac, KFC,Burger king, en de vele hotels om uit eten te gaan, doen er niet goed aan.
Heel veel vlees wordt er gedumpt bij dit soort bedrijven en dat hebben dieren niet verdiend, opgroeien, geslacht worden en dan wordt er nog eens wat weg gedumpt.
Maarja, mensen leven momenteel in overvloed.
De kiloknaller voldoet niet meer!!!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4356
Zo Mei 19, 2019 7:04 pm Reageer met quote

Han van der Horst: Er is meer om je kwaad op te maken dan de bezetters van
Meat the Victims

Nu creŽren we met onze industriŽle vleesfokkerijen Ė plekken van ongekende
onnatuurlijkheid Ė nieuwe virusbommen, klaar om voor ons en onze kinderen fatale
mutaties voort te brengen.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/er-is-meer-om-je-kwaad-op-te-maken-dan-de-bezetters-van-meat-the-victims

All life matters

nandes57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 45
Ma Mei 20, 2019 12:48 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Meat the Victims

onnatuurlijkheid Ė nieuwe virusbommen, klaar om voor ons en onze kinderen fatale

https://joop.bnnvara.nl/opinies/er-is-meer-om-je-kwaad-op-te-maken-dan-de-bezetters-van-meat-the-victims

Het is niets meer dan de mening, zienswijze, wat hij wil zien van Han van der Horst.
Hij maakt met een mix van waarheden en onwaarheden zijn verhaal.

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Ma Mei 20, 2019 12:50 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Pluk schreef:
Meat the Victims

Het is niets meer dan de mening, zienswijze, wat hij wil zien van Han van der Horst.

Welke onwaarheden kom je tegen Nandes?

nandes57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 45
Ma Mei 20, 2019 12:58 am Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
nandes57 schreef:
Pluk schreef:
Meat the Victims

Welke onwaarheden kom je tegen Nandes?

waar haalt hij het vandaan dat de varkens geen weerstand meer hebben?
hoe durf je het te betwisten dat eenniet hygiensche toegang tot stallen geen kwaad zou kunnen? (iets wat niet om het varken gaat maar om een uiterst besmettelijk virus.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mei 20, 2019 9:19 am Reageer met quote

Je kan er kort of lang over praten maar het blijft hoe dan ook verkeerd om wederrechtelijk andermans huis, tuin, erf, gebouw of wat dan ook, te betreden en te bezetten. Zeker niet als de persoon daar woont. En al helemaal niet met meer dan honderd man tegelijk. Dat is iets waar ik absoluut bezwaar tegen maak.

Als je vermoedt dat er onregelmatigheden plaatsvinden kan je daarvoor de bevoegde instanties waarschuwen. En zal je het aan hen moeten overlaten of er actie ondernomen moet worden...

Straks ontmoeten die actievoerders een wat minder geduldig persoon en die jaagt de indringer een hooivork in de maag Ö

Dan zijn de rapen gaar... En heeft die boer het natuurlijk gedaan...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3460
Ma Mei 20, 2019 12:52 pm Reageer met quote

Voor mij heeft deze actie die ik in beginsel afkeur toch opgeleverd dat ik nog net iets makkelijker de slager voorbijloop. We weten nog weer iets meer van alle ellende die er bv in de varkensfabrieken plaatsvindt, door Pauw, door andere media-optredens van de mensen die deze actie aangingen, ik keur hun actie af en ik ben ze er dankbaar voor. Allebei.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Superlid
Superlid
Ma Mei 20, 2019 7:59 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Straks ontmoeten die actievoerders een wat minder geduldig persoon en die jaagt de indringer een hooivork in de maag Ö.

Op transport en verlaagd tot een product. Waarschijnlijk hun eerste ervaring en tevens
de laatste met het inademen van de buitenlucht.

Zolang er geen wetten voor voldoende welzijn komen, zal stevig verzet bijven!

All life matters

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 21, 2019 9:56 am Reageer met quote

Pluk schreef:

Zolang er geen wetten voor voldoende welzijn komen, zal stevig verzet bijven!
Prima. Maar dan moet dat verzet wel gericht zijn daar waar het thuishoort, namelijk bij de politiek. Zij maken de wetten...

Tweede mogelijkheid is; niet meer kopen. Pas als er geen vraag meer is, zal er ook geen aanbod meer zijn.

Maar ik blijf erbij dat je geen gezin in gijzeling mag nemen omdat je op een of andere manier je zin niet krijgt. Als dat eenmaal toegestaan wordt is helemaal het hek van de dam...

Pluk

Superlid
Superlid
Di Mei 21, 2019 10:20 am Reageer met quote

Wie is de boer wiens stallen werden bezet?

'Varkensbaron van Brabant' al jaren omstreden
Lees hier verder

Deze bezetting (geen gijzeling) is niet zomaar gekozen. De gemeente Haaren geeft
Van Sleuwen een officiŽle waarschuwing omdat ze de dode varkens niet gemeld hadden.

De column die Lucia hierboven vermeldde is een nuttige toevoeging.

All life matters

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 21, 2019 11:00 am Reageer met quote

Dan ligt de schuld bij de gemeente of de provincie want die zijn degenen die de verkeerde vergunningen afgeven en/of niet voldoende handhaven.
Als het bedrijf tegen de regels en wetten ingaat, moet het gesloten worden en de eigenaren worden bestraft....
Daar heb ik helemaal geen moeite mee.

En als je vindt dat de gemeente of de provincie het niet goed doen moet je daar je beklag neerleggen en daar protesteren.

Maar ik vind nog steeds dat je geen terrein van een particulier kan bezetten, wat ik zie dat wel zeker als een vorm van gijzeling of vrijheidsberoving...
Daarmee overschrijd je een grens die naar zelfrichting leidt en dat kan lelijk uit de hand lopen als je dat gaat toelaten...

Dat betekent overigens niet dat ik niet tegen dierenmishandeling zou zijn. Integendeel. Dit soort bedrijven mogen van mij per direct gesloten worden. Maar doe het dan wel op de goede manier...

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Do Mei 30, 2019 12:36 am Reageer met quote

Alles op de beelden toont aan dat de dieren niet als levende wezens worden gezien, maar bij wijze van spreken als een fiets die toevallig beweegt en die als de band stuk is, gewoon bij het oud vuil wordt gezet

Op 13 mei zijn door actiegroep beelden gemaakt bij een in Boxtel. De commotie rond de bezettingsactie was groot dus ik ga ervan uit dat niemand dit gemist heeft. Zowel de minister als de NVWA en natuurlijk de sector hebben hierop gereageerd. Het bestuur van de Hoge Agrarische School in Den Bosch vond het zelfs nodig kaartjes te drukken voor studenten en medewerkers om zo hun medeleven met de varkensboer te tonen. Maar ik heb nog weinig gehoord over de schokkende beelden die gemaakt zijn in de stal. Over de dieren dus.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/aangifte-tegen-varkenshouder-in-boxtel-video

Het is goed dat dit soort wantoestanden naar buiten komt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 30, 2019 9:58 am Reageer met quote

Laat onverlet dat je nooit of te nimmer het recht heb om ongevraagd iemands terrein te bezetten, en al helemaal niet met een hele horde medestanders. Dat is een taak voor de overheid.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit soort dierenmishandeling uitgebannen zal moeten worden. Maar bewandel dan wel de officiŽle weg. Eigenrichting gaat van kwaad tot erger en voor dat je het weet is er een fatale afloop met alle gevolgen van dien...

Of koop gewoon geen vlees meer. Als er geen vraag meer is verdwijnt het aanbod vanzelf...

Pluk

Superlid
Superlid
Do Mei 30, 2019 11:17 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Laat onverlet dat je nooit of te nimmer het recht heb om
ongevraagd iemands terrein te bezetten, en al helemaal niet met een hele horde
medestanders. Dat is een taak voor de overheid.

Dus:
Bij mishandeling/verwaarlozing kijk jij de andere kant op en laat de dieren
'gewoon' creperen zelfs tot de dood er op volgt, want het is de taak van de
overheid om op te letten en evtl actie te ondernemen.
(Onze overheid die -zoals we allemaal kunnen weten- geen poot uitsteekt.).

All life matters

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 30, 2019 7:02 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Tympaan schreef:

Dus:

Je hoeft niet de andere kant uit te kijken maar kan wel terdege actie ondernemen. Maar hoe dan ook, je zal het echt via de politiek moeten doen. We hebben zelfs een Partij voor de Dieren. Dus het is niet zo dat de hele politiek onverschillig is ten opzichte van het dierenleed. Wellicht zullen ze nog wat meer 'opgepookt' moeten worden...

Maar ik vrees dat elke vorm van eigenrichting zal escaleren en uiteindelijk tot ongelukken zal gaan leiden die niemand wil...

Er zijn zoveel zaken waar zoveel mensen het niet mee eens zijn. Als ieder voor zijn/haar eigen belang gaat vechten wordt het constant oorlog...

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Do Mei 30, 2019 7:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Pluk schreef:
Tympaan schreef:

Dus:

Je hoeft niet de andere kant uit te kijken maar kan wel terdege actie ondernemen. Maar hoe dan ook, je zal het echt via de politiek moeten doen. We hebben zelfs een Partij voor de Dieren. Dus het is niet zo dat de hele politiek onverschillig is ten opzichte van het dierenleed. Wellicht zullen ze nog wat meer 'opgepookt' moeten worden...

Maar ik vrees dat elke vorm van eigenrichting zal escaleren en uiteindelijk tot ongelukken zal gaan leiden die niemand wil...

Er zijn zoveel zaken waar zoveel mensen het niet mee eens zijn. Als ieder voor zijn/haar eigen belang gaat vechten wordt het constant oorlog...

Dit was geen actie voor eigen belang, dit ging om het belang van dieren.
Als je gaat wachten tot de politiek wat 'opgepookt' is, zijn er heel veel dieren die nog moeten en zullen creperen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 30, 2019 7:55 pm Reageer met quote

Eigenbelang of niet, het blijft verkeerd om een particulier bezit te betreden en te bezetten en mensen min of meer in gijzeling te nemen...

Ik praat op geen enkele manier het mishandelen of verwaarlozen van dieren goed. Maar je zal het toch langs de officiŽle weg moeten doen. Anders zul je niets anders bereiken dan haat en nijd over en weer...

Het enige wat je als burger kan doen is de overheid waarschuwen... En geen vlees meer eten...

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie