Vrouw die poseerde bij doodgeschoten giraffe.
Huisdieren & dieren
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12467
Vr Jun 14, 2019 10:21 pm Reageer met quote

Dit is dan wel weer erg leuk in het kader van deze discussie en diervriendelijkheid:

Het is zaterdagmiddag en bijna alle tafeltjes van Deer Mama aan de Ceintuurbaan zijn bezet. Het roze en mintgroen gekleurde interieur doet denken aan een moderne versie van de Amerikaanse diner. Dat geldt ook voor het menu: veel milkshakes (met of zonder alcohol) en veel burgers. De mannelijke helft van een stel dat net een blik op de kaart werpt, kan het bijna niet geloven: „Is echt álles hier vegan?” Zijn tafelgenote is duidelijk opgetogen. „Ja!”

„Toen ik zo’n acht jaar geleden veganistisch ging eten, was er nog helemaal niks in Amsterdam”, vertelt de 37-jarige eigenaar Laura Estevez. „Je moest van de ene natuurwinkel naar de andere speciaalzaak, je kon nergens een taartje eten en je had geluk als ze ergens sojamelk hadden voor de koffie. Toen ben ik zelf maar gaan ondernemen.” Estevez opende Deer Mama eind 2018 en heeft inmiddels dertien personeelsleden.

Lees verder: In Amsterdam is vegan al bijna mainstream geworden

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4388
Vr Jun 14, 2019 10:28 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Ik weet het niet,kunstmatig vlees.het doet niet echt
aan al moet ik zeggen dat wij het nog nooit geprobeerd hebben. Iets houd mij tegen.
Ik zie het als seks met een paspop.
Je vind misschien wel bevrediging ,maar het is niet echt. Laughing

Hahaha ... wat een vergelijking ... Laughing Laughing Laughing

Speciaal voor jou een muziekgrammofoonplaatje KLIK

All life matters
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4388
Vr Jun 14, 2019 10:49 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Dit is dan wel weer erg leuk in het kader van deze discussie en diervriendelijkheid:

Leuk stukje Kees.
Ik ben nogal een 'cheese addict' en de vervangers die ik van kaas ken vind ik niet
lekker dus Mr & Mrs Watson/ watsonfood.com staat vanaf nu bovenaan mijn lijstje.

All life matters

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2906
Vr Jun 14, 2019 11:20 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
theDon schreef:
LuciaTellez schreef:
Voor zuivel zijn er goede vervangers die ik gebruik. Alleen kaas koop ik nog biologisch organic kaas en eieren biologische of kipstereieren.
Maar net als minder of geen vlees meer eten kan je ook met die producten minderen of geheel nalaten.

Waarom begin je geen eigen topic over slachthuizen en de bio industrie ipv dit topic ervoor te kapen!

Waarom vraag je dat aan mij? Ik ben niet de enige die hier ook reacties geven.

Waar gaat het je nu om in dit topic. Om die vrouw? Of het gedode dier?
Iedereen vindt het walgelijk dat poseren met die giraffe en daarna ging men over op het zinloos doden van die giraffe. En ook andere dieren.

Als het je alleen gaat om die vrouw, wel, daar heb ik mijn reactie eerst op gegeven. Zelf ga je in op de reacties over slachthuizen door te stellen dat je geen kilo knallers koopt.

Ik heb idd geschreven dat ik geen kiloknallers koop ja als antwoordt op vele met het verzoek weer on topic te gaan!
Dit heb ik geschreven; Beste mensen, hou het graag on-topic!!!
Ik weet van de vreselijke dingen die gebeuren in slachthuizen en ja, ik lust toch ook vlees.
Ik let echter wel op wat ik koop, bv geen kilo knallers.

Er is een hele ommezwaai gekomen in dit topic en als je dat bij jullie/jou topic doet, is de wereld te klein snappie?

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Antw.: 456
Vr Jun 14, 2019 11:57 pm Reageer met quote

Don, het gaat toch steeds over dieren? Gaat het je dan alleen om 'die vrouw' en niet om het dier?
Die vrouw is niet bepaald diervriendelijk!

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2906
Za Jun 15, 2019 12:08 am Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
Don, het gaat toch steeds over dieren? Gaat het je dan alleen om 'die vrouw' en niet om het dier?
Die vrouw is niet bepaald diervriendelijk!

Het gaat om de giraffe en dat walgelijke mens, om dit incident en niet over slachthuizen ed!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Antw.: 456
Za Jun 15, 2019 12:34 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Keesvi schreef:

Leuk stukje Kees.
Ik ben nogal een 'cheese addict' en de vervangers die ik van kaas ken vind ik niet
lekker dus Mr & Mrs Watson/ watsonfood.com staat vanaf nu bovenaan mijn lijstje.

Zal deze kaasliefhebber ook op moeten zoeken. Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12467
Za Jun 15, 2019 9:11 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Ik ben nogal een 'cheese addict' en de vervangers die ik van kaas ken vind ik niet lekker dus Mr & Mrs Watson/ watsonfood.com staat vanaf nu bovenaan mijn lijstje.

Ja, ben ik ook wel. Griekse yoghurt, karnemelk en dergelijke kan ik wel laten staan. Waterkefir is ook lekker. Maar zo'n stukje boerenbrie dat je koelkast uitwalmt, net voordat de ammoniakdampen toeslaan, vind ik onweerstaanbaar.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26062
Za Jun 15, 2019 10:25 am Reageer met quote

Geef mij maar pindakaas... Ik vind de lucht van die brie en aanverwante soorten alleen al ronduit weerzinwekkend. Het doet mij teveel denken aan dood en verrotting.
Maar; smaken verschillen. En dat is maar goed ook...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie