Hulpdiensten
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12475
Za Jun 15, 2019 11:26 am Reageer met quote

Ik wist wel dat hulpdiensten iets meer inhielden dan inladen van en racen met een slachtoffer, boeven vangen en spuiten met water. Een dag stage van Jan-Willem, politieblogger en Doenja, zijn collega, bij de brandweer van Almere geeft een mooie inkijk in de veel meer high tech wereld dan ik dacht van de brandweer: Brandweer & Politie 24 uur mee met FIRE 24/7. Beetje respect voor wat de mensen van de hulpdiensten doen lijkt me wel op zijn plaats. Daar horen wat mij betreft ook handhaving door BOA's en verkeersregelaars bij en misschien nog wel meer. We kunnen niet zonder.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Za Jun 15, 2019 11:49 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26072
Za Jun 15, 2019 11:45 am Reageer met quote

Daar hoef je mij niet meer van de overtuigen. Ik denk daarbij ook aan de mensen van de wegenwacht waar ik tot nu toe nog het meest mee te maken gehad heb. Een ongelofelijke kennis van autotechniek en altijd even vriendelijk en hulpvaardig. En als je dan hoort dat deze mensen vaak nog worden uitgekafferd omdat iemand wat langer had moeten wachten voordat er iemand kwam, kan ik alleen maar stomverbaasd zijn...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jun 15, 2019 11:52 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Daar hoef je mij niet meer van de overtuigen. Ik denk daarbij ook aan de mensen van de wegenwacht waar ik tot nu toe nog het meest mee te maken gehad heb. Een ongelofelijke kennis van autotechniek en altijd even vriendelijk en hulpvaardig. En als je dan hoort dat deze mensen vaak nog worden uitgekafferd omdat iemand wat langer had moeten wachten voordat er iemand kwam, kan ik alleen maar stomverbaasd zijn...

Ik ook. Goeie aanvulling met de WW. Al die idiote agressie is voor mij een reden te meer om deze diensten even in het zonnetje te zetten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4901
Za Jun 15, 2019 12:13 pm Reageer met quote

Beter laat dan nooit Kees, sommige zaken hebben ook een enorme impact op het leven van de hulpverleners, maar daar staan weinig mensen helaas bij stil!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jun 15, 2019 2:20 pm Reageer met quote

Nou ja, wat heet laat. Mijn waardering bestaat al jaren en is deels gebaseerd op jarenlange en uitstekende professionele samenwerking met ambulancedienst en politie, minder met de brandweer. Vandaar dat ik dat inkijkje bij de brandweer als een eye-opener ervoer. Jan-Willem Schut's politievlog voldoet m.i. helemaal aan zijn bedoeling: "Zijn belangrijkste motivatie hiervoor is het laten zien wat de politie doet, om zo kritiek te pareren dat de politie te weinig doet." en ook een beetje mijn motivatie tot plaatsing van dit topic. Die man is waanzinnig populair, ook bij hangjongeren. Ik ben er wel blij mee dat mensen uit de praktijk enthousiast vertellen over hun werk en ons mee laten kijken, voor zover de privacy dat natuurlijk toelaat: Ons werk uit een andere hoek…… en Ambuchannel zijn wat andere voorbeelden maar er is natuurlijk veel meer te vinden op o.a. YouTube. Ook op de SEH kan het er heftig aan toegaan. Ik zoek nog even naar de url van een leuke blog die ik tot voor enkele jaren geleden volgde maar ik sluit niet uit dat de beheerder, een SEH-verpleegkundige inmiddels met pensioen is.

Goed, zo'n herdenking: 97 omgekomen brandweermensen herdacht, Sonja's vader is een van hen

Pagina 1 van 1

Plaats reactie