Is het laksheid? Onwil? Domheid?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 353
Do Jul 18, 2019 6:56 pm Reageer met quote

Politiek diep geschokt door IS-invloed op Haags jeugdwerk

Ik vraag me af, waarom kan een krant dingen ontdekken, over dingen die al zo lang spelen en waarom weten regeerders, burgemeesters deze dingen niet?
En als ze het weten waarom gebeurd er dan zo weinig?

,,We bereiken met al het gemeenschapsgeld en met de kennis van de AIVD het tegengestelde van wat we willen bereiken. En dat is schokkend’’,’, zegt fractievoorzitter Danielle Koster.

Ja, ik vind het schokkend, vooral omdat er zoveel bezuinigd wordt op andere dingen oa pensioenen.

En vooral ook omdat het in Amsterdam zo was en onlangs in Delft.
Loopt politiek achter de feiten aan?

Politiek diep geschokt door IS-invloed op Haags jeugdwerk: ‘Zet er desnoods het leger op’ https://www.ad.nl/dossier-problemen-bij-haagse-welzijnsorganisatie-xtra/politiek-diep-geschokt-door-is-invloed-op-haags-jeugdwerk-zet-er-desnoods-het-leger-op~a38377a6/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12657
Do Jul 18, 2019 9:48 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ik vraag me af, waarom kan een krant dingen ontdekken, over dingen die al zo lang spelen en waarom weten regeerders, burgemeesters deze dingen niet?

Ik ben blij dat er zoiets is als journalistiek om de politiek en het bestuur van ons land scherp te houden. Het was bij de handhavers van de openbare orde overigens al wel bekend dat er een geradicaliseerde stroming actief was in diverse buurthuizen. Er was al een jongerenwerker ontslagen na signalen van opsporingsdiensten, dus het AD krijgt teveel eer dit allemaal helemaal zelf ontdekt te hebben.

Quote:
En vooral ook omdat het in Amsterdam zo was en onlangs in Delft.
Loopt politiek achter de feiten aan?

Dergelijke feiten hebben natuurlijk direct te maken met de nationale veiligheid en zeker ook met de internationale veiligheid. Zeker als zoiets nog gaande is in de vorm van opsporingen en onderzoek dan weet je dat je meestal niet meer dan het topje van de ijsberg te zien krijgt. Je kunt het AD wel alle lof toezwaaien maar voor hetzelfde geld loopt de journalistiek de opsporingsdiensten voor de voeten met vroegtijdige publicaties waardoor potentiële daders zich daarnaar gaan gedragen.

Stuitend zijn weer de reacties van Wilders en zijn soort die het leger willen inzetten Transvaal en de Schildersbuurt uit te kammen door van deur tot deur de huizen te doorzoeken. Hoe noemden we dat vroegere ook alweer? O ja, razzia's. Het staat buiten kijf dat radicalisering een probleem is maar als je zo door de porseleinkast gaat stampen dan maak je het alleen maar erger. Het lijkt mij het beste om die opsporingsdiensten gewoon hun werk te laten doen zonder ze voor de voeten te lopen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:01 pm Reageer met quote

Kees, ik ben ook blij met die journalisten, maar het is nu toch de omgekeerde wereld? Den Haag hoort hen in te lichten niet andersom toch?

Waar het mij om gaat weet de regering het echt niet? Of weten ze het wel maar laten ze het door etteren totdat het aan het licht komt.

Ja, ik denk ook topje van ijsberg, want ik herinner me wel eerdere signalen. Maar we hebben AIVD en die zouden het moeten weten en weten het ook wel denk ik, maar er gebeurd niks mee.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 18, 2019 10:51 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, ik ben ook blij met die journalisten, maar het is nu toch de omgekeerde wereld? Den Haag hoort hen in te lichten niet andersom toch?

Ik weet niet waar je naartoe wilt maar wat 'Den Haag', nou ja, wat de regering besluit hoort in de Staatscourant te worden gepubliceerd en ook de vergaderingen van de 1e en 2e Kamer zijn openbaar. Als alle processen die tot besluitvorming hebben geleid gepubliceerd zouden worden zou je een vorkheftruck nodig hebben om de maandelijkse papiermassa te verplaatsen. Dat is niet werkbaar maar e.e.a. kan wel opgevraagd worden conform de WOB.

Quote:
Waar het mij om gaat weet de regering het echt niet? Of weten ze het wel maar laten ze het door etteren totdat het aan het licht komt.

Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen bedenken waarom het nodig en nuttig is dat de regering weet heeft van ieder individueel salafistje dat op de hoek van de straat zijn overtuiging staat uit te venten, al dan niet voor een paar centen. Zoals ik al aangaf is het aan uitvoerende diensten om te onderzoeken en op te sporen en indien nodig tot passende maatregelen over te gaan of dit te adviseren aan de machthebbers.

We kennen hier de Trias Politica, de scheiding der machten, de wetgevende macht die wetten opstelt, een uitvoerende macht die het dagelijks bestuur van de staat uitoefent en een rechterlijke macht die deze uitvoering toetst aan de wet. Zo zit het staatsrecht in elkaar en zo wordt het ook ten uitvoer gebracht. Als de politiek, c.q. de Tweede Kamer vindt dat die wetten niet voldoen dan kunnen leden altijd een wetsvoorstel indienen. Maar dat moet dan eerst een Kamermeerderheid zien te krijgen en vervolgens door de Eerste Kamer getoetst, en misschien sla ik wat kleinere stapjes over, voordat het voorstel een wet kan worden. Begrijp je nu waarom direct ingrijpen door de regering bij zo'n exces in een wijkcentrum gewoon niet aan de orde is? Ingrijpen hoort bij de uitvoerende macht thuis, dus politie, inlichtingen- en opsporingsdiensten.

Quote:
Ja, ik denk ook topje van ijsberg, want ik herinner me wel eerdere signalen. Maar we hebben AIVD en die zouden het moeten weten en weten het ook wel denk ik, maar er gebeurd niks mee.

Is dat zo, dat er niets mee gedaan wordt? Waar baseer je dat op?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26289
Vr Jul 19, 2019 10:40 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

...Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen bedenken waarom het nodig en nuttig is dat de regering weet heeft van ieder individueel salafistje dat op de hoek van de straat zijn overtuiging staat uit te venten, al dan niet voor een paar centen. Zoals ik al aangaf is het aan uitvoerende diensten om te onderzoeken en op te sporen en indien nodig tot passende maatregelen over te gaan of dit te adviseren aan de machthebbers...

Het valt toch weer op dat je zo soepel bent als het om "ieder individueel salafistje" gaat maar wel te vuur en te zwaard elke "extreem rechtse" persoon te lijf wil gaan. In mijn ogen zijn ze van hetzelfde kaliber en streven ze allebei naar een wereld waar je als 'gewoon' burger niet in wil leven. Hun thema mag dan verschillen maar ze lopen elk hun overtuiging op straat uit te venten en hebben dezelfde boodschap: moord en doodslag. En of het dan om verouderde nazi-kreten gaat of het nog oudere "alle ongelovige honden moeten branden in de hel" en aanverwante kreten, het komt bij mij allemaal op hetzelfde neer. Het omver werpen van de democratie door middel van terreur.

Dus zijn ze allebei net zo gevaarlijk en dienen allebei net zo hard te worden bestreden...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jul 19, 2019 12:33 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het valt toch weer op dat je zo soepel bent als het om "ieder individueel salafistje" gaat maar wel te vuur en te zwaard elke "extreem rechtse" persoon te lijf wil gaan.

Pardon? Hoezo soepel? Heb ik ooit beweerd dat de regering zich met ieder individueel extreemrechts skinheadje moet bezig houden? Heb ik ooit beweerd dat terreurdreiging vanuit welke hoek dan ook ongemoeid moet worden gelaten? Wel even consequent blijven, zeg! Voor extreem-rechts geldt wat mij betreft exact hetzelfde. Dat is dus opsporing, monitoring, vervolging en veiligheidsmaatregelen aan de uitvoerende diensten overlaten. Natuurlijk speelt de regering een rol bij nationale rampen waarbij de ministers een eindverantwoordelijke taak hebben maar die komt er al gauw op neer dat ze geadviseerd worden hoe en wat ze delegeren aan die uitvoerende diensten.

Kanttekening hierbij, ik noem het voor de volledigheid maar even, is dat ik er een t*ringhekel aan heb als iedere moslim als potentiële terrorist gezien wordt. Doelde je daar op?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3650
Vr Jul 19, 2019 12:41 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Hoe kom jij aan de kennis dat de AIVD niets doet op het gebied van radicalisering onder islamjongeren? Lichten ze je daar over in, of kon je dat op hun website vinden?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Jul 19, 2019 1:02 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Het valt toch weer op dat je zo soepel bent als het om "ieder individueel salafistje" gaat maar wel te vuur en te zwaard elke "extreem rechtse" persoon te lijf wil gaan.

Pardon? Hoezo soepel? Heb ik ooit beweerd dat de regering zich met ieder individueel extreemrechts skinheadje moet bezig houden? Heb ik ooit beweerd dat terreurdreiging vanuit welke hoek dan ook ongemoeid moet worden gelaten? Wel even consequent blijven, zeg! Voor extreem-rechts geldt wat mij betreft exact hetzelfde. Dat is dus opsporing, monitoring, vervolging en veiligheidsmaatregelen aan de uitvoerende diensten overlaten. Natuurlijk speelt de regering een rol bij nationale rampen waarbij de ministers een eindverantwoordelijke taak hebben maar die komt er al gauw op neer dat ze geadviseerd worden hoe en wat ze delegeren aan die uitvoerende diensten.

Kanttekening hierbij, ik noem het voor de volledigheid maar even, is dat ik er een t*ringhekel aan heb als iedere moslim als potentiële terrorist gezien wordt. Doelde je daar op?

Ik heb er enkel een t*ring aan als iedereen aan als iedereen die maar enigszins afwijkt van wat hier als "politiek correct" beschouwd wordt, direct in de fascistische hoek geschoven wordt...

En daar laat ik het bij anders vervallen we weer in een zinloze woordenstrijd...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jul 19, 2019 1:34 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik heb er enkel een t*ring aan als iedereen aan als iedereen die maar enigszins afwijkt van wat hier als "politiek correct" beschouwd wordt, direct in de fascistische hoek geschoven wordt...

En daar laat ik het bij anders vervallen we weer in een zinloze woordenstrijd...

Daar laat ik het niet bij want er is hier niemand voor fascist uitgescholden. Wat wel regelmatig gebeurt is dat sommigen alles wat ook maar iets met de islam te maken heeft als gevaarlijk beschouwen terwijl uitspraken van figuren zoals Baudet en Wilders met uitgesproken extreemrechtse sympathieën met de mantel der liefde bedenkt worden. Extremisme is extremisme, uit welke hoek dan ook en terrorisme is terrorisme. Laat daar geen enkele twijfel over bestaan en ook niet dat extremisme gemonitord moet worden en terrorisme, ook voor het zich manifesteert, bestreden moet worden. 'Politiek correct' is langzamerhand een obsoleet, nietszeggend containerbegrip geworden. Ik kan er niets mee en ik heb liever dat je gewoon zegt wat je bedoelt. Kost misschien wat meer moeite maar dat is wel zo duidelijk.

Hier ging het even om de infiltratie van wijkcentra door salafisten en daar ging ik ook op in. Nergens beweer ik dat die gasten een aai over hun bol moeten krijgen. Maar ik vind het wel te zot voor woorden dat de regering zich daar direct mee zou moeten bemoeien. Die taken zijn gedelegeerd aan overheidsdiensten. En als het beleid tekort schiet dan moet de TK natuurlijk in actie komen door o.a. vragen te stellen aan de desbetreffende minister(s). Als de wetgeving niet voldoet dan moet die aangepast worden. Zo werkt dat hier in Nederland.

Laatst aangepast door Keesvi op Vr Jul 19, 2019 11:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 19, 2019 2:14 pm Reageer met quote

Kees, toch heeft Tympaan gelijk. Het lijkt niet om de discussie te gaan, maar om het in een hoek duwen in sommige gevallen.

Kijk naar het topic over die Duitse von der Leyen als nieuwe voorzitster.

Het enige wat ik schreef is dat ze in Duitsland haar een slechte minister vonden, en dat ze blij zijn er van te zijn.

Ik gaf geen mening ik haalde een feit aan, meer niet.

Direct moest ik met bronnen komen en.. tuut tuut tuut

Dan komt Adamm met een heel blad bronnen, ik bedank hem en dan wordt ik op de vingers getikt. Waarom? Adamm is een heel aardige kerel. Hij doet iets en ik bedank hem. Wat is er mis mee?

Maar even later als het over inkomsten en uitgaven van EU gaat kunnen de bronnen wel aangedragen worden. Maar over von der Leyen dus niet.

Maar daar ging het niet om, het ging weer om het wegzetten.
Als mensen ter rechter zijde, zullen we maar even zeggen, niet meedoen, valt het stil hier, hooguit Tympaan die nog wat zegt en antwoord krijgt, of Adamm die direct de grond in geboord wordt.
Zijn we er wel bij krijg ik sterk de indruk van : Haaa, die gaan we pakken.

Mij maakt niet uit hoe iemand over me denkt, maar ontneemt me de zin om serieus mee te doen.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3061
Vr Jul 19, 2019 5:47 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, toch heeft Tympaan gelijk. Het lijkt niet om de discussie te gaan, maar om het in een hoek duwen in sommige gevallen.

Het enige wat ik schreef is dat ze in Duitsland haar een slechte minister vonden, en dat ze blij zijn er van te zijn.

Dan komt Adamm met een heel blad bronnen, ik bedank hem en dan wordt ik op de vingers getikt. Waarom? Adamm is een heel aardige kerel. Hij doet iets en ik bedank hem. Wat is er mis mee?

Maar even later als het over inkomsten en uitgaven van EU gaat kunnen de bronnen wel aangedragen worden. Maar over von der Leyen dus niet.

Als mensen ter rechter zijde, zullen we maar even zeggen, niet meedoen, valt het stil hier, hooguit Tympaan die nog wat zegt en antwoord krijgt, of Adamm die direct de grond in geboord wordt.

Mij maakt niet uit hoe iemand over me denkt, maar ontneemt me de zin om serieus mee te doen.

Dat idee heb ik ook en vind het jammer. Sad

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3100
Vr Jul 19, 2019 9:55 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Dít gaat over mij, dus graag even de feiten:
Jij beweert dat in Duitsland von der Leyen beschouwd wordt als de slechtste minister.
Ik kan daar niets over vinden, dus vraag jou naar een bron, cq een link. Ik kan natuurlijk domweg aannemen dat wat iemand beweert de hele waarheid is, maar dat heb ik niet zo, met niemand. Dat is nmm alleen zo als iemand zegt: ík vind haar de slechtste minister, dat is dan jouw mening en daarom ook altijd waar, al kan ik dan nog vragen waarom je dat vindt. Het heeft totaal niets te maken met wíe het zegt, maar met wát er wordt gezegd. Dat jouw indruk is dat het altijd tegen dezelfden wordt gezegd komt denk ik omdat het vaak dezelfden zijn die iets als waarheid verkondigen zonder het hard te kunnen maken. Aan iemand die zijn bewering meteen onderbouwt hoef je de vraag niet te stellen.
Vervolgens plaatst Adamm een link. Ik ga er dan vanuit dat die link wijst naar het artikel waaruit blijkt dat men van der Leyen de slechtste minister vindt. Logisch lijkt me, want dat is waar mijn vraag over ging. Ik weet niet of jij zelf de link van Adamm hebt geopend, maar deze wijst totaal niet naar een dergelijk artikel, onderzoek oid. Adamm heeft wat zoekwoorden in Google getypt en dat geplaatst. Er stond dus niets anders dan tientallen artikelen over van der Leyen, maar niets over dat zij beschouwd
wordt als de slechtste minister. Dan kan jij hem uitgebreid bedanken maar dat slaat dan echt helemaal nergens op. Adamm levert géén bronnen en jij vermeldde geen feit, althans je hebt het niet hard kunnen maken, ook niet mbv Adamm. Prima, maar leg de schuld dan niet bij mij.
Je kunt wel altijd en eeuwig met je vingers naar een vermeende partij wijzen, maar eens de hand in eigen boezem steken zou ook geen slecht plan zijn. Als je op normale wijze discussieert volgens de duidelijke regels die hier gelden is er niks aan de hand.
Het gaat mij niet om de persoon, nooit, het gaat mij om discussiëren op grond van argumenten en meningen, waar mogelijk ondersteund door feiten. Anders is het geklets in de ruimte en daar zijn andere topics voor.
En voor de goede orde: je mag mij altijd vragen om een bron oid als ik iets beweer. Ik vraag dus niets wat ik zelf nalaat.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jul 19, 2019 10:07 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Ik heb je zeker tientallen malen gevraagd om deze bewering hard te maken. En niet alleen aan jou. Nog geen enkele keer heeft ook maar iemand dat kunnen doen. Het is dus gewoon niet waar. Ongetwijfeld leeft dat idee bij jou en anderen, maar echt de eerste quote waaruit dat blijkt moet nog steeds worden geplaatst. Is het een idee om de eerstvolgende keer dat het volgens jou gebeurt dat onmiddellijk te zeggen? Misschien schept dat dan wat helderheid want persoonlijk vind ik het heel vervelend wanneer die indruk wordt gewekt. Ik discussieer, ondanks alle verschillen, graag met jou en waardeer je bijdragen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jul 20, 2019 10:25 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik heb je zeker tientallen malen gevraagd om deze bewering hard te maken. En niet alleen aan jou. Nog geen enkele keer heeft ook maar iemand dat kunnen doen. Het is dus gewoon niet waar. Ongetwijfeld leeft dat idee bij jou en anderen, maar echt de eerste quote waaruit dat blijkt moet nog steeds worden geplaatst. Is het een idee om de eerstvolgende keer dat het volgens jou gebeurt dat onmiddellijk te zeggen? Misschien schept dat dan wat helderheid want persoonlijk vind ik het heel vervelend wanneer die indruk wordt gewekt. Ik discussieer, ondanks alle verschillen, graag met jou en waardeer je bijdragen.

Hier wil ik dan nog wel even op ingaan. Inderdaad, iedereen is wel zo slim om niet rechtstreeks te roepen: "Jij bent een fascist". Maar het is vaak de verholen manier waarop het gebeurt. Als voorbeeldje; iemand vind dat de migranteninstroom best wel wat minder kan. Daar kun je over redetwisten. Maar dan wordt er meteen de tweede wereldoorlog, de Jodenvervolging en de concentratiekampen bijgesleept. Alsof je daar dan automatisch ook voorstander van bent. En dat gebeurt dan steevast door een aantal personen en het liefst pagina's lang... Terwijl dat er niets mee te maken heeft...

En aangezien ik blijkbaar niet de enige ben die zich daar aan stoor en er zelfs forumleden daardoor hebben afgehaakt, zal dat gevoel toch niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.

Overigens bedankt voor je laatste zin. Ik zie dit wel als een compliment... Very Happy

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 683
Za Jul 20, 2019 10:59 am Reageer met quote

Tympaan het is een heel verschil tussen iemand een fascist noemen of waarnemen dat en iemand er op aanspreken dat hij/zij zich schikt in rechts-extreme uitingen van bepaalde politici. En daarbij vragen stellen. En wel om verduidelijking, hoe bedoeltdiegene dat.

Zo kan ik me er niet druk om maken dat er lui zijn die mij een antisemiet en/of moslimknuffelaar noemt.

Maar deze topic gaat een heel vreemde kant op. I.p.v. het onderwerp gaan leden elkaar bespreken, krijg een deja vu gevoel

Rolling Eyes

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

Laatst aangepast door luciaT op Za Jul 20, 2019 11:02 am, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Jul 20, 2019 11:00 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Hier wil ik dan nog wel even op ingaan. Inderdaad, iedereen is wel zo slim om niet rechtstreeks te roepen: "Jij bent een fascist". Maar het is vaak de verholen manier waarop het gebeurt. Als voorbeeldje; iemand vind dat de migranteninstroom best wel wat minder kan. Daar kun je over redetwisten. Maar dan wordt er meteen de tweede wereldoorlog, de Jodenvervolging en de concentratiekampen bijgesleept. Alsof je daar dan automatisch ook voorstander van bent. En dat gebeurt dan steevast door een aantal personen en het liefst pagina's lang... Terwijl dat er niets mee te maken heeft...

En aangezien ik blijkbaar niet de enige ben die zich daar aan stoor en er zelfs forumleden daardoor hebben afgehaakt, zal dat gevoel toch niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.

Overigens bedankt voor je laatste zin. Ik zie dit wel als een compliment... Very Happy

Ik heb hier even op zitten kauwen, maar begrijp nu het volgende:
als een forummer hier zegt dat bepaalde linkse partijen aan het gas kunnen, dus wat hem betreft dood moeten, betekent dat, dat iemand hier, die op zo'n partij stemt of er lid van is, dood wordt gewenst...
Tja als het zo werkt snap ik alle verontwaardiging wel, maar dan is het toch allemaal echt in the eye of the beholder.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Jul 20, 2019 11:05 am Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
Tympaan het is een heel verschil tussen iemand een fascist noemen of waarnemen dat en iemand er op aanspreken dat hij/zij zich schikt in rechts-extreme uitingen van bepaalde politici. En daarbij vragen stellen. En wel om verduidelijking, hoe bedoeltdiegene dat.

Zo kan ik me er niet druk om maken dat er lui zijn die mij een antisemiet en/of moslimknuffelaar noemt.

Maar deze topic gaat een heel vreemde kant op. I.p.v. het onderwerp gaan leden elkaar bespreken, krijg een deja vu gevoel

Rolling Eyes

Meja Culpa onder andere. On topic dan maar, als iemand daar inhoudelijk nog wat over te melden heeft.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 683
Za Jul 20, 2019 11:07 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
LuciaTellez schreef:

Rolling Eyes

Meja Culpa onder andere. On topic dan maar, als iemand daar inhoudelijk nog wat over te melden heeft.

Hoezo mea culpa? Jouw reactie werd niet gewaardeerd, dat is niet jouw schuld. De topicstarter draait zelf haar eigen topic de nek om door een metadiscussie te starten.

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jul 20, 2019 11:31 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik heb hier even op zitten kauwen, maar begrijp nu het volgende:
als een forummer hier zegt dat bepaalde linkse partijen aan het gas kunnen, dus wat hem betreft dood moeten, betekent dat, dat iemand hier, die op zo'n partij stemt of er lid van is, dood wordt gewenst...
Tja als het zo werkt snap ik alle verontwaardiging wel, maar dan is het toch allemaal echt in the eye of the beholder.

Uiteindelijk is alles "in the eye of the beholder". Zo kun je je overal gemakkelijk vanaf maken. Mij verder best. het maakt mij niet uit wat men van mij vindt. Ik heb mijn mening en zolang ik geen argumenten hoor die mij kunnen overtuigen van het tegendeel, blijf ik bij die mening.
Als ik aardig gevonden wil worden, zoek ik wel een dating-site.. Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jul 20, 2019 12:42 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Uiteindelijk is alles "in the eye of the beholder". Zo kun je je overal gemakkelijk vanaf maken. Mij verder best. het maakt mij niet uit wat men van mij vindt. Ik heb mijn mening en zolang ik geen argumenten hoor die mij kunnen overtuigen van het tegendeel, blijf ik bij die mening.

Je zal wel weer boos worden maar er is jou vele malen gevraagd om argumenten die jouw uitlatingen staven, ook door mij, en evenzovele malen ben je in gebreke gebleven, zoals nu. En dat verwijt je nu schaamteloos anderen? Is het nu echt zo moeilijk om voorbeeldjes te geven van wat je beweert of baseer je je die uitlatingen op een gevoel? Ik weet inmiddels wel zeker dat laatste. Hoe dan ook betekent het obkectief gezien dat je praatjes rondstrooit, Tympaan, dus dat je je ronduit aan stemmingmakerij schuldig maakt, al zal jouw eigen perceptie hoogstwaarschijnlijk anders zijn. Maar dan krijg je gewoon weer diezelfde vraag, geef ik je op een briefje.

En verder erger ik me gruwelijk aan de portie metadiscussie waarmee Annette nota bene haar eigen topic de nek omdraait. Die 'verborgen' agenda, op een wel heel ongepaste en oneigenlijke wijze aanklagen, verdacht maken van forumgenoten, ligt er deze keer zo duimendik bovenop dat het zelfs voor een blinde duidelijk moet zijn. Om ook maar even mee te doen met duidelijk maken wat hier precies gebeurt. Aanvankelijk wilde ik dat geklooi negeren maar deze discussie, waarin veel zinnigs mogelijk was, is toch al hopeloos verknald.

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie