Steeds meer Nederlanders kampen met slaapproblemen
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17159
Vr Aug 23, 2019 8:50 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Eenzamefietser75 schreef:
de problematiek in een leven wordt steeds groter...

Of maken we het groter dan het in wezen is?

Ik dacht het niet wanneer in den lande hier de leugen regeert...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Jeanette1979

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Za Aug 24, 2019 11:04 am Reageer met quote

Van Cafeďne wordt je actief en dat is iets wat we niet willen als we gaan slapen. Als je gaat slapen moet je jezelf kunnen ontspannen en dat lukt niet met veel Cafeďne in je lijf. Drink niet alleen vlak voor het slapen gaan geen cafeďne houdende dranken, het is verstandig om per dag niet meer dan drie glazen met cafeďne houdend drinken te nemen want de ervaring leert dat je dan gewoon veel minder snel in slaap zult vallen. Ook onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van Cola, Thee, Koffie, andere frisdranken, alcohol de inslaaptijd zal verlengen. De inslaaptijd is de tijd die je ervoor nodig hebt om daadwerkelijk in slaap te vallen. Wakker liggen met slaapproblemen is natuurlijk iets wat je wilt verkomen. Hier vindt je nog meer goede tips tegen slapeloosheid: https://onlineapotheek.co/slapeloosheid-tips. Hopelijk zijn jullie er wat mee!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3883
Za Aug 24, 2019 11:51 am Reageer met quote

Jeanette1979 schreef:
Ook onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van Cola, Thee, Koffie, andere frisdranken, alcohol de inslaaptijd zal verlengen.

Welkom Jeanette

Alcohol verlengt de inslaaptijd? Het is toch juist zo dat alcohol het inslapen vergemakkelijkt, versnelt, maar dat men in het algemeen minder diep en wat onrustiger zal slapen door alcohol?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12835
Za Aug 24, 2019 12:45 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Alcohol verlengt de inslaaptijd? Het is toch juist zo dat alcohol het inslapen vergemakkelijkt, versnelt, maar dat men in het algemeen minder diep en wat onrustiger zal slapen door alcohol?

Alcohol onderdrukt de REM-slaap waardoor je minder uitgerust ontwaakt. Het is wat afhankelijk van hoeveel je drinkt. Bij gewoontedrinkers kan een kleine hoeveelheid alcohol een opwekkend effect geven waardoor ze het risico lopen om 's avonds nog maar wat meer te drinken om slaperig te worden. Vreemd goedje, alcohol... Bij cafeďne is het afhankelijk van de persoon. De een slaapt al veel moeilijker in bij een kopje, terwijl het bij anderen nauwelijks effect heeft.

Van mij ook een hartelijk welkom Jeannette!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5284
Zo Aug 25, 2019 1:13 pm Reageer met quote

Quote:
https://onlineapotheek.co/slapeloosheid-tips. Hopelijk zijn jullie er wat mee!

Kon geen tips vinden onder de link, kan aan mij liggen maar....

Wel las ik een herkenbare voor mij.
Als een blok in slaap vallen, na een half uur wakker en dit vervolgens als ritme verder hebben gedurende de gehele nacht met soms een uitschieter van 2 á 3 uur achtereen als ik echt bijna als een zombie functioneer. Of de slaap niet meer pakken en dan de nacht maar door 'rommelen' en 'draaien'.

Overdag bezig zijn verandert daar helemaal niets aan, want ben 67, werk regulier behoorlijk zwaar fysiek werk voor ongeveer 30 uur per week, naast mijn huishouden en de tuin.
En toch dit lastige slaapritme waar ik echt wel van baal.

Maar ja, blijkbaar "hoort" het bij me, zou het anders ook niet weten.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3491
Zo Aug 25, 2019 1:28 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:
https://onlineapotheek.co/slapeloosheid-tips. Hopelijk zijn jullie er wat mee!

Kon geen tips vinden onder de link, kan aan mij liggen maar....

Wel las ik een herkenbare voor mij.
Als een blok in slaap vallen, na een half uur wakker en dit vervolgens als ritme verder hebben gedurende de gehele nacht met soms een uitschieter van 2 á 3 uur achtereen als ik echt bijna als een zombie functioneer. Of de slaap niet meer pakken en dan de nacht maar door 'rommelen' en 'draaien'.

Overdag bezig zijn verandert daar helemaal niets aan, want ben 67, werk regulier behoorlijk zwaar fysiek werk voor ongeveer 30 uur per week, naast mijn huishouden en de tuin.
En toch dit lastige slaapritme waar ik echt wel van baal.

Maar ja, blijkbaar "hoort" het bij me, zou het anders ook niet weten.

Herkenbaar. Of ik nu heel druk ben, toen ik nog werkte of wanneer ik het juist heel rustig heb of op vakantie ben, binnen ben of veel buiten..niets helpt me om beter te slapen. Wel of geen koffie, wel of geen alcohol, ik heb echt alles al geprobeerd. Iets teveel alcohol maakt wel dat ik in slaap val, maar na twee uur ben ik klaarwakker en slaap de verdere nacht dan ook niet meer. Mijn hoofd is gewoon een hyperactief controlecentrum dat constant áán staat.
Vandaar dat ik steevast 2x per week Temazepam inneem. Ik kan me 's morgens al verheugen op het idee dat ik de komende nacht écht heel lekker en lang ga slapen. Ik kruip er dan bijtijds in, gewoon om te genieten van het vooruitzicht. Twee keer per week mag ik dat en dat gaat al heel lang prima.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Zo Aug 25, 2019 1:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2909
Zo Aug 25, 2019 1:35 pm Reageer met quote

Als ik dit zo lees dan ben ik een gelukkig mens Geen moeite met in slaap te raken, ik leg mijn hoofd op het kussen en slaap.Ook als mijn vrouw nog even de tv aan wil hebben dan slaap ik daar doorheen.Wel ben ik om 7 uur wakker en da ga ik er uit.Dan ben ik volkomen uitgerust.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 1:42 pm Reageer met quote

Verkeerde woordkeus, ik weet het, maar ben gewoon 'een beetje blij' met de herkenning dat er meer zijn zoals ik.
Ik bedoel, als de nachten lang en lastig zijn is zelfmeelij al snel op visite.

Ik durf het niet goed, iets nemen, wellicht totaal ongegronde redenen, maar het idee dat ik iets neem en dan even ongecontroleerd van de wereld ben staat me niet aan.

Dat hoofd dat ratelt dat is zo herkenbaar. Ik heb altijd gezegd dat er bij mij altijd 1 hersenhelft wakker is als de ander slaapt. Maar dat schijnt dan bij mannen weer vaker voor te komen. Hoewel dolfijnen het ook schijnen te hebben, stukje evolutie wellicht wat niet helemaal gelukt is ofzo.

Maar hoe dan ook, soms vind ik het doodvermoeiend en dan denk ik dat de vermoeidheid nog het meeste ligt in het feit van het trachten overdag niet enorm prikkelbaar te zijn.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 1:44 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Als ik dit zo lees dan ben ik een gelukkig mens Geen moeite met in slaap te raken, ik leg mijn hoofd op het kussen en slaap.Ook als mijn vrouw nog even de tv aan wil hebben dan slaap ik daar doorheen.Wel ben ik om 7 uur wakker en da ga ik er uit.Dan ben ik volkomen uitgerust.

Dat klinkt inderdaad hartstikke fijn. Leuk dat je dat ook weet te waarderen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 1:47 pm Reageer met quote

christoffel schreef:

Ja zo een heb ik er ook thuis. En na de lunch gaat ie op de bank zitten, schuift wat onderuit, sluit zijn ogen en sláápt, gewoon zittend dus! Ik kan er nog steeds met verwondering naar kijken. Jaloersmakend. Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 95533
Zo Aug 25, 2019 1:55 pm Reageer met quote

Fijn van dat advies 2 x tamazepam Willemijn, ga dat ook eens proberen. Af en toe nam ik er eentje om niet aan verslaafd te raken of een keertje uitgerust vroeg op wilde staan. Ook ik drink allang geen koffie, alcohol of andere dingen meer. Gisteren frambozen gegeten wat zou helpen om de slaap te bevorderen. Noppes geholpen. Neem elke avond een kopje kamille thee. Alleen laatst de avond wel achter de iPad, dat is moeilijk te laten. Ben altijd wel een avondmensen geweest.
Dan ben je zeker een gelukkig mens Chistoffel met het slapen. Maar ouderdom komt met gebreken zegt men. Misschien heb je andere klachten zoals medicijnen gebruik of slecht kunnen lopen.? Dat mag ik bij mij afkloppen, want heel veel mensen van boven de 70 hebben dat.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 1:59 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Verkeerde woordkeus, ik weet het, maar ben gewoon 'een beetje blij' met de herkenning dat er meer zijn zoals ik.

Ik durf het niet goed, iets nemen, wellicht totaal ongegronde redenen, maar het idee dat ik iets neem en dan even ongecontroleerd van de wereld ben staat me niet aan.

Dat hoofd dat ratelt dat is zo herkenbaar. Ik heb altijd gezegd dat er bij mij altijd 1 hersenhelft wakker is als de ander slaapt. Maar dat schijnt dan bij mannen weer vaker voor te komen. Hoewel dolfijnen het ook schijnen te hebben, stukje evolutie wellicht wat niet helemaal gelukt is ofzo.

Maar hoe dan ook, soms vind ik het doodvermoeiend en dan denk ik dat de vermoeidheid nog het meeste ligt in het feit van het trachten overdag niet enorm prikkelbaar te zijn.

Ik wil je niets aanpraten hoor, maar je bent echt niet "van de wereld". Die gedachte had ik ook altijd, vandaar dat ik er pas toe ben overgegaan toen ik , zoals jij beschrijft, als een zombie ging functioneren. Op een ochtend wilde ik routineus mijn brood smeren om mee te nemen naar mijn werk en wist op dat moment even niet meer waar het brood lag. Tóen heb ik me ziek gemeld en heb de dokter gebeld. Vanaf dat moment sta ik mezelf toe 2x pw te slapen met behulp van een pil, niet vaker omdat ik er niet afhankelijk van wil worden en ook geen hogere dosering wil. Ik denk dat ik het al 15 jaar op deze wijze doe.

Overigens sliep ik als kind al weinig. Mijn moeder vertelde dat ik zelfs als baby al bijna altijd wakker lag en ik herinner me nog dat ik tijdens lange autoritten naar Spanje, 's nachts door mijn moeder voorin werd gezet om mijn vader wakker te houden. Ging zij lekker op de achterbank met mijn zusje samen slapen en ik kwebbelde mijn vader door de nacht heen.
Laughing

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 2:13 pm Reageer met quote

Ga ik helemaal vanuit dat je me niets aan wilt praten. We delen ervaringen Very Happy

Zal er serieus over na denken en inderdaad wat je beschrijft als effecten bij het zombiegedrag dat ken ik wel.

Grappig dat dit slapen al je leven lang bij je hoort.
Bij mij niet.
Het hoort bij me sinds een traumatische periode in mijn leven, wat inmiddels ook alweer zo'n 30 jaar geleden is, dus dat is al zo lang dat ik het ook ervaar als horen bij. En er ook op die manier mee om ga.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 2:42 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
(...)

Misschien moeten we een "nacht" babbeltopic starten voor de wakkere forummer. Hier is er 's nachts niks te doen en om altijd alleen maar woordjes te leggen op wordfeud is ook zo wat. Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7980
Zo Aug 25, 2019 2:52 pm Reageer met quote

Met slapen heb ik nooit een probleem gehad, ondanks onregelmatige diensten vroeger, sliep ik altijd goed.

Dat is nu ook nog zo, ondanks dat ik er in de nacht een paar keer uit ga, val ik zo weer in slaap. Als ik hier de verhalen lees, voel ik mij een gzegend mens.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 9:17 pm Reageer met quote

Klinkt goed. Een gezegend mens.

Quote:
Misschien moeten we een "nacht" babbeltopic starten voor de wakkere forummer.

Een nacht inloop café Laughing

Saroma

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 12
Vr Aug 30, 2019 4:29 pm Reageer met quote

gewoon je heerlijk laten wiegen en samen een slaapliedje neurieen….

elvira

Superlid
Superlid
Vr Aug 30, 2019 7:17 pm Reageer met quote

Door wie moet je dan laten wiegen? Hoop mensen zijn hier alleen Samora en daar is niets mis mee. Althans ik persoonlijk vind dat niet erg.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26631
Vr Aug 30, 2019 7:38 pm Reageer met quote

Om een bed te laten wiegen is best wel een technisch foefje te bedenken...

Of een zeilboot kopen... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Vr Aug 30, 2019 9:35 pm Reageer met quote

Yes, goed idee Tympaan of een schommelwieg op groot formaat Laughing

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie