Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 2071, 2072, 2073  Volgende Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11707
Vr Nov 15, 2019 1:18 pm Reageer met quote

Wat is Ravenstein een mooi plaatsje, JJ.
Je hebt echt een goede kijk op de details

Novi en haar vader ziek. De een zal de ander wel aangestoken hebben. Je hebt Novi wel lekker verwend. Dat hebben ze dan nodig.

Douwe weer wat opgeknapt?

Mijn foto's zijn gemaakt in Monto Grordo, daar waren we tussen 11 en 18 december 2017. Op de 14de 40 jaar getrouwd.
Dit werd door de barman gebracht. Met complimenten van het hotel. Laughing

Sieraden gemaakt van een grassoort en zo hard als een metaal.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10870
Za Nov 16, 2019 9:43 pm Reageer met quote

Dag,
was ik weer.
Jeetje Douwe ziek.........................gaat het weer een beetje nu(een paar dagen na je lappenmand-melding?)

Mooi dat Ravenstein en heel opvallend en apart dat hekwerk om de al oude vesting.

Hoe is het nu met Novi en niet te vergeten haar vader? Kinderen knappen vaak vlugger op dan ouderen, ben dus bang dat vader nog in de lappenmand ligt.

Hier alles zo z'n gangetje, wel druk maar goed alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. Loekske gehad, bespreking met de makelaar enz. enz. wat betreft onroerend goed.
Volgende week loopt helemaal vol: dinsdag een bezichtiging, en de rest van de week, tandarts, dierenarts, nagelmiepje. En behalve de bezichtiging zijn alle afspraken midden op de dag, breekt de dag zooooo!

Henny sieraden van gras en ijzer-sterk en het is niet eens groen Wink Exclamation Weer een wetenswaardigheid!

Lieve groetjes en voor wat er nog van over is een prettig weekend,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12688
Zo Nov 17, 2019 6:26 pm Reageer met quote

Goedemiddag, wat een mooi hotel hadden jullie hehety!!Het ziet er overigens wl heel erg leeg uit bij het zwembad, was zekers heel vroeg nog?Is dat een schilderij met die zandgravure?En ook ik vraag mij af hoe dat zit met die
sieraden gemaakt van een grassoort ??Kan jij daar iets meer over vertellen?Leuk als je foto's plaatst, nog leuker als je er wat bij verteld, alhoewel sommige foto's zelf al een verhaal weergeven Laughing

Ravenstein De Sint-Luciakerk is een rooms-katholieke kerk te Ravenstein die gebouwd is in 1735. De voorganger van deze kerk was een veel kleinere Jezuetenkerk die in 1609 gebouwd werd na een grote stadsbrand. De Sint-Luciakerk is gebouwd met de opbrengsten van de Ravensteinse Loterij. De Ravensteinse Loterij was een loterij die in 1729 werd opgericht te Ravenstein en die ten doel had om katholieke inrichtingen te ondersteunen.

De loterij werd opgezet door Johan Frans van Willigen, die advocaat-fiscaal was van het Land van Ravenstein.

In de Republiek der Nederlanden was deze loterij uiteraard verboden, maar in het Land van Ravenstein, dat geen deel van deze Republiek uitmaakte, heerste godsdienstvrijheid en menige katholiek uit de Republiek kocht de lootjes. (info van WikipediA)

de ronde stelling molen van Ravenstein De nijverheid.

gedicht Oud

bijzondere boom, wie de naam weet mag het zeggen..

onderweg gingen de luiken boven open...en begon de langdurige regenbui..

Pappa en dochter zijn gelukkig weer beter.De meiden gaan op streetdance, en het "oppassen" wordt uitgebreid, althans onder voorbehoud, want het zijn altijd wl pittige dagen...dus maar kijken of dat allemaal gaat lukken...
Tiny alvast sterkte gewenst met jouw drukke week die eraan komt!!
Wens iedereen een fijne middag en avond...over een paar uur begint mijn "weekend" Wink

deze lieverd kijkt alle dagen mee....het gemis is nog altijd enorm!Zowel hier op de site, als elke dag via de telefoon/app....haar naam zakt steeds verder weg in mijn telefoon Crying or Very sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 6:55 pm Reageer met quote

cc schreef:
Dag,
was ik weer.
Jeetje Douwe ziek.........................gaat het weer een beetje nu(een paar dagen na je lappenmand-melding?)

Mooi dat Ravenstein en heel opvallend en apart dat hekwerk om de al oude vesting.

Hoe is het nu met Novi en niet te vergeten haar vader? Kinderen knappen vaak vlugger op dan ouderen, ben dus bang dat vader nog in de lappenmand ligt.

Hier alles zo z'n gangetje, wel druk maar goed alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. Loekske gehad, bespreking met de makelaar enz. enz. wat betreft onroerend goed.
Volgende week loopt helemaal vol: dinsdag een bezichtiging, en de rest van de week, tandarts, dierenarts, nagelmiepje. En behalve de bezichtiging zijn alle afspraken midden op de dag, breekt de dag zooooo!

Henny sieraden van gras en ijzer-sterk en het is niet eens groen Wink Exclamation Weer een wetenswaardigheid!

Lieve groetjes en voor wat er nog van over is een prettig weekend,
Tiny

auteur onbekend

cc

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 7:28 pm Reageer met quote

Middag,
zij kan niet meer appen en zakt daarom steeds verder in je telefoon maar zij staat nog steeds in jou contacten en daar zal zij ook blijven staan..........iemand waar je zo'n fijne band mee gehad hebt verwijder je niet uit je lijst met contacten! Net zoals jij Jacq mis ik haar enorm hier op welterusten.........Jenny heeft een enorme leegte achter gelaten die nooit meer gevuld kan worden....................door niets en niemand.

Liefs en voor zo ver het nog duurt, een prettige zondag,
Tiny
p.s. we gaan vanavond naar Ping dus voor vandaag zullen jullie mij niet meer hier zien denk ik.

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 7:33 pm Reageer met quote

Druk zat, CC. Jij verveelt je niet.

Hoe dat precies zit weet ik niet. Zover ik begrepen heb. Is het een bepaalt soort riet of gras dat door een verfbadje gaat. Dan op een bepaalde manier gevlochten en uitgehard. Dat was in een dorpje vlakbij Monte Gardo. Mijn vriendin heeft van mij een speldje er van gehad en dat ziet er nog steeds goed uit.
We waren in het hotel, Delamar, of zoiets, tussen 11 en 18 dec. Toen waren de middagtemperaturen tussen de 14 en 18 graden in de middag. Dus niet echt zwembadweer. Wel werden de ligstoelen gebruikt en het terras, als het niet te hard waaide.

JJ Is dat een schilderij met die zandgravure?

Dit ontstaat op het strand door eb en vloed.
Hier het strand

En dit zag je ook. Laughing

Dat zand voelde zo goed onder de voeten. Heel anders dan in Nederland en daar kon ik wel kilometers lopen Laughing Het veerde heel goed mee onder de schoenen.

Ze waren daar ook een boulevard aan het aanleggen waar winkeltjes en terrasjes en zo aan zouden sluiten.

De oude winkeltjes werden allemaal gesloopt
Zo gaat de loop boulevard er ongeveer er uit zien. Dit was nog in opbouw.

Genoeg voor vamdaag.
Welterusten fotosite. Very Happy

auteur onbekend

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Ma Nov 18, 2019 12:00 am Reageer met quote

JJ wat is dat een mooi stadje.. Ravenstein, fijn dat je er ook de info bij zet.
De boom is voor mij ook onbekend.
Henny, jullie hadden een mooi hotel, maar leek me wel frisjes nog op het strand.
JJ, neem je niet te veel hooi op je vork? Je bent geen 30 meer....
CC heeft het maar druk de komende week. Hoe was het etentje bij Ping?

Ik ben weer opgeknapt, gelukkig maar. Ben in 24 uur wel 5 kilo afgevallen, maar daar het voornamelijk vocht was, zal het wel snel weer teerug zijn.

Onlangs zijn we naar Intratuin geweest in Emmen, we vonden de kerst aankleding minder goed geslaagd dan vorig jaar:

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Ma Nov 18, 2019 1:22 am Reageer met quote

Zaterdagmiddag hebben we nog ff gewandeld door het centrum. Voor de sint-intocht waren we te laat. Op zich niet zo erg, want mijn geloof in Sinterklaas is niet meer.
Toch zagen we nog een leuk tafreeltje voor een chocolade winkel:

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Nov 18, 2019 4:24 am Reageer met quote

Goedenacht, ik ben voor mijn doen redelijk vroeg klaar, dus even hier gelezen...Dank hehety voor jouw verhalen en uitleg!Die kwal ziet er eng uit!Brrr!!bijzonder weetje Kwallen bestaan voor 95 procent uit water! De andere vijf procent bestaat uit cellen, een maag en mond. De meeste kwallen kunnen niet zwemmen en drijven mee met de stroming van de zee. Ze komen in alle oceanen en zeen voor en er zijn zelfs een paar soorten die in zoet water leven. Wink n Kwallen zijn goed voor de zee, omdat ze met hun bewegingen voedingsstoffen, warmte en chemische stoffen door het water roeren. Wetenschappers bekeken met groene kleurstof de mengkwaliteiten van de kwallen en waren verbaasd, zo schrijven ze in het wetenschappelijke tijdschrift Nature. ze zullen sowieso niet voor niets een plaats in het ecosysteem hebben....desondanks vind ik het engerds Laughing
Leuke foto's toch wel Douwe van het tuincentrum,(Die ijsberen familie!! Love ) n manneke pis in chocola...en leuke reclametekst ook!!
Tiny zal wel uitgepingd zijn, en plaatst weer een mooie foto van Jenny Love ik mis haar enorm...zeker onze dagelijkse riedeltjes over en weer Crying or Very sad Vandaag wordt haar kleindochter Lieke 12 jaar...ondenkbaar dat ze er niet meer lijfelijk is...ik hoop dat ze vanaf een wolkje meekijkt, dus lieve schat daarboven, Hartelijk gefeliciteerd met Lieke !!! Kiss

gisteren naar Deventer gereden, om speelgoed over te nemen..en dat gecombineerd met een toeristische route

het was waterkoud!!

Helaas geen tijd om de binnenstad te bezoeken(binnenkort zekers doen!)

even de bossen in onderweg, een frisse neus halen

duidelijke pootafdruk

Voor nu allen welterusten...en mooie dromen

mijn ondeugende engel...
Love

hehety

Superlid
Superlid
Ma Nov 18, 2019 11:58 am Reageer met quote

Goedemorgen fotosite.
JJ, dat jij Jenny nog zo mist is helemaal niet gek, meid. Jullie waren zo hecht bevriend, dat wis je niet zomaar weg. Koester de herinneringen. Het verwerken heeft z'n tijd nodig.

Mooie foto's en een pootafdruk van ik denk, een hond. Een vos zou ook nog kunnen.

Douwe, fijn dat je weer opgeknapt bent. Die vijf kilo zullen er wel weer snel aan zijn. Laughing

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Nov 20, 2019 4:40 pm Reageer met quote

Goedemiddag, maar even een teken van leven geven aan dit topic....Ik ben erg druk, heb ook even geen nieuwe foto's.De meiden gaan dus streetdance doen, Novi moet nog even wachten met haar peuterdans, maar die danst gewoon elke dag vrolijk haar eigen pasjes....
Ik moet nog even wat gaan organiseren voor de ex-en huidige collega's ...de dames waren los van elkaar gisteravond even op bezoek voor bijpraten en een bakkie...we hebben er een gewoonte van gemaakt om naar de film te gaan met elkaar....dus dat zal wel een kerstfilm worden!! Laughing
precies een jaar geleden alweer...

Ik wens iedereen een fijne dag toe!!

cc

Superlid
Superlid
Do Nov 21, 2019 6:58 pm Reageer met quote

Middag,
mooi dat schilderij van J. v. Huysum, hou wel van die klassieke afbeeldingen maar dat wisten jullie al Wink Exclamation

Wat een mooi meisje is die Novi toch................gisteren via de app een filmpje gestuurd gekregen van Novi, had nieuwe schoentjes gekregen maar zoals een klein kind eigen is is de schoenendoos open en dicht doen veel leuker dan de inhoud, schoenen kwamen niet uit de doos. Is natuurlijk geen halszaak want als de kleine meid slaapt laat oma de schoenen toch even zien Laughing

Net weer een leuke foto ontvangen van Novi samen met oma in de dierentuin en jah hoorrrrrrrrrrrrrrrrr............................met de nieuwe schoenen aan. Zijn leuke stappers Exclamation

Dinsdag bezichtiging gehad, woensdag wat h.h.-karweitjes, vandaag naar het nagelmiepje geweest en morgen naar de tandarts.....blrk!
Vandaag ook bericht gehad wat betreft de bezichtiging..............nou voor een dubbeltje op de eerste rang verkopen we de handel niet........in verhouding met de vraagprijs was het bod zeer zeker een dubbeltje.......dan maar niet Exclamation Exclamation
Ben me al wel een beetje aan het orienteren wat betreft appartementen in de omgeving dan weten we waar we zo'n beetje op kunnen rekenen in de toekomst.

Lieve groetjes Tiny

hehety

Superlid
Superlid
Do Nov 21, 2019 10:58 pm Reageer met quote

Vandaag zijn we naar het oorlogsmuseum geweest in Overloon. Morgen meer, met foto's. Welterusten fotosite Laughing

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2019 12:08 am Reageer met quote

Verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Wo Dec 04, 2019 5:14 am, in totaal 1 keer bewerkt

cc

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2019 12:20 am Reageer met quote

Wil ik je ff laten weten Jacq:
wat heb ik weer zitten genotteren van die kleine meid met die mooie krullen..................en niet te vergeten haar nieuwe stappers.

Gaan slapen, dus wens jullie welterusten,

Lieve groetjes Tiny

hehety

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2019 2:43 pm Reageer met quote

Ze is echt een plaatje. Als model in een reclame zou zeker wel passen.
Mooie foto's, hoor. Laughing

Zoals beloofd, een paar foto's van het oorlogmuseum in Overloon. We moeten nog een keer terug, want het was voor mij veel te groot om in een keer te kunnen behappen/ open. Met een museum is dat geen probleem

Dwangarbeiders

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2019 7:22 am Reageer met quote

Goedenacht, dat oorlogsmuseum in Overloon staat nog op mijn lijstje om te bezoeken, al moet ik zeggen dat het niet bovenaan staat..het is meer dat ik vind dat ik het eens gezien moet hebben...zo ook het herinneringscentrum Kamp Westerbork.Maar ik ga er niet voor mijn plezier heen, ik word er erg verdrietig van, zo ook als ik die beelden van die dwangarbeiders zie, of die dreigende tekst van die ortskommandant Crying or Very sad Die militaire objecten trekken mij ook niet....het is verleden, maar ook actueel , n voelt verstikkend.Van de week keek mijn partner naar een documentaire over de Japanse bezetting van Nederlands-Indi .Daarin kwamen verhalen naar voren, die mij letterlijk deden braken van ellende.Ik wil en mag mijn ogen er niet voor niet sluiten , maar heb ook grote moeite dit soort ellende een plek te geven...het gaat eerder met mij op de loop...Liever bezoek ik een ander soort museum...

Venus en Amor als honing dief

Lucas Cranach de Oude is een Duitse kunstschilder uit de tijd van de renaissance.Dit is een van zijn mooie indrukwekkende schilderijen...maar nu slapen, ik wens iedereen een goede nachtrust toe, en een fijne zondag!!! Wink Welterusten!!

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2019 12:41 pm Reageer met quote

Precies, JJ.
Als educatie en zeker niet: Tot lering en vermaak. Lering wel, maar vermaak... Nee.
Er waren wel veel excursies met klassen jongeren. Bussen vol, maar of die echt begrijpen wat ze zagen... Willigt zullen ze toch wel wat opgestoken hebben.
Westerbork zijn wij ook jaren geleden geweest. Nu ben ik nog al goed in visualiseren en dan wordt het wel hl beklemmend
Jouw foto's zie ook liever. Laughing

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2019 5:06 pm Reageer met quote

Hehety ik snap jou helemaal...het is een museum om de gruwelen van de oorlog te bevatten, en te herkennen, maar de hoop dat dit NOOIT meer mag gebeuren is een utopie...laten we hopen dat de term hier "na de oorlog" blijft zoals die is..als je tijd en interesse hebt . lees dan hier...toeval of niet, het zet te denken)
Afijn, ik kan deze dreiging waarvan ik het gevoel heb dat die wel eens kan gaan uitkomen ook niet keren, en alleen maar hopen dat het niet gebeurt...maar als ik zie hoe mensen tegenwoordig intolerant zijn t.a.v. zo'n beetje alles in het dagelijks leven,( n dat zie en ervaar ik zelf)en zich niet kunnen beheersen, dan maak ik mij zorgen!!Zes jaar geleden wist ik niet dat ik oma zou gaan worden, n ik vond dat eigenlijk wl best zo....de wereld is niet altijd fijn en veilig..Toen de tweeling binnen ons leven kwam op twee-en halfjarige leeftijd vond/vind ik dat fantastisch...toen aangekondigd werd dat er nog een kleintje bij zou komen was ik best huiverig...nu zijn ze geen van drien weg te denken meer ...maar de zorgen zijn er wel mee toegenomen!Afijn ik moet niet te zwartgallig worden op deze mooie zondag, ik zit hier te typen, onder begeleiding van mooie klassieke muziek, mijn gordijn staat open, en ik kijk in mijn tuin naar de vogels die af en aan vliegen..ik heb zicht op de klompen met stro(had hooi moeten zijn! Laughing foutje, alhoewel ik bedacht dat het handig was voor het straks in te richten kerststalletje!)en wortels die klaar staan om een klein cadeautje in te doen...morgen begint de extra oppasdag .De huiskamer is versierd met sinterklaas-versieringen, en daar zal morgen verder aan geknutseld worden... Wink

ik ga afsluiten met een mooi schilderij van Camille Pissarro (1830 - 1903)

Impressionistisch

De regenboog, Pontoise getuigt van een typisch impressionistische manier van kijken en schilderen. De zon is net doorgebroken na een wegtrekkende regenbui. Aan de horizon verschijnt een regenboog. Het voorste deel van het landschap is nog donker en bewolkt, maar halverwege lichten de huizen en de akkers op in het felle zonlicht. Het gaat hier duidelijk om het vastleggen van het vluchtige moment, de korte tijd dat de regenboog zichtbaar is.
Ik ga nog even nagenieten van de muziek...(van de week deed ik dat ook, in een luie stoel met een beker warme chocolademelk in mijn hand....langzaam sloten mijn ogen, maar niet voor lang...ik schrok wakker toen de chocomelk over mij heen viel Rolling Eyes Gelukkig geen verwondingen, maar wel een enorme rommel..kleren, bank ,kleed, vloer, enz... Shocked Zo drie kleine cadeautjes inpakken, en boodschappen doen, want daar heb ik morgen geen tijd voor, en geen zin in met een weerbarstige peuter van net 2 jaar Laughing Tot nu toe ben ik de dans van een driftbui ontsprongen , maar als ik de verhalen van de ouders hoor, kan ze cht een draakje zijn!! Laughing we gaan het wel zien dus, voorlopig verheug ik mij erop, maar moet ik alle zeilen wel bijzetten....Fijne zondag gewenst!! Wink

van mij had ze iets vrolijker mogen kijken!! Laughing

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 24, 2019 5:50 pm Reageer met quote

JJ, je artikel verbaast mij helemaal niet. Onderbewust heb ik zulk soort van dingen ook al in mijn achterhoofd. Het kan niet blijven goed gaan Wel denk ik dat als het gebeurd niet zo'n grondoorlogen worden. Wel meer chemie en politieke oorlogen. Laten we voor nu onze zegeningen maar tellen en genieten van al het kleins om ons heen. Vandaag zaten we achter een klein wagentje met vier zwarte pieten er er in met enorme haardossen. Zwaaien naar ons dat ze deden en gekke bekken trekken. Zij lol en wij ook. Dt zijn de kleine dingen die het m doen. Veel plezier morgen met de kleine Novi

Gewoon een paar hele oude foto's. De goede oude tijd. Laughing

auteur onbekend

Pagina 2072 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 2071, 2072, 2073  Volgende

Plaats reactie