Dierenrechten in de grondwet
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Vr Dec 13, 2019 2:17 pm Reageer met quote

Het verhaal:
De bazin van kat DJ Karel, die overleden is door vuurwerk in het achterwerk, deed dinsdagmiddag aangifte bij de politie van het voorval. De politie vertelde haar dat ze geen aangifte kon doen van dierenmishandeling, maar wel van ‘vernieling van eigendom’.

Dieren worden anno 2019 nog steeds als dingen beschouwd in Nederland. Wettelijk gezien hoort een (huis)dier dan ook bij de inboedel...

Dit moet veranderen! Een dier is nog altijd een levend wezen met bewustzijn en gevoel en MOET als zodanig behandeld worden.

Dus graag de petitie tekenen en delen voor 'dierenrechten in de grondwet' voor een betere juridische status.

Pas bij minimaal 100.000 handtekeningen wordt de petitie aangeboden aan de TK. Het moet natuurlijk wel indruk maken dat wij het zat zijn dat dieren als ding, als product worden beschouwd, omdat het wettelijk nog steeds niet goed geregeld is.

https://petities.nl/petitions/dierenrechten-in-de-grondwet

Wel even bevestigen in de mail. Dank ❣️

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 278
Vr Dec 13, 2019 3:21 pm Reageer met quote

Getekend!

Ik ben al een paar dagen aan het piekeren welk geteisem dit op zijn/haar geweten heeft, mede ook omdat in een ander topic de betekenis van het moeilijke en zware woord verdraagzaamheid wordt besproken.

Plan(t) the future

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8057
Vr Dec 13, 2019 3:38 pm Reageer met quote

Naar mijn mening is hier sprake van eendaadse samenloop. Dat wil zeggen dat door één handeling meerdere strafbare feiten zijn gepleegd.

Ten eerste de dierenmishandeling, door het vuurwerk in het achterste van het dier te stoppen (Dierenmishandeling) en ten tweede het daardoor doden van het dier (zaakbeschadiging of vernieling)

Bij samenloop van misdrijven kan de straf met 1/3 worden verhoogd.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4950
Vr Dec 13, 2019 3:39 pm Reageer met quote

Getekend!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 249
Vr Dec 13, 2019 4:13 pm Reageer met quote

Getekend.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie