16 jarige ontmaskert homeopatische anti-vaxxers
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 223
Ma Feb 03, 2020 10:52 pm Reageer met quote

Overtuigde staatssecretaris Blokhuis belooft anti-vaxxers aan te pakken na werkstuk scholier.
Door: Van de Webredactie | Geplaatst: 3 feb 2020 | Laatste Wijziging: 3 feb 2020

De 16-jarige Amsterdamse scholier Elijah Delsink, trots op zijn autistische aanleg, maakte een scriptie, verzamelde en woog wetenschappelijke literatuur en concludeerde dat de (homeopathische) anti-vaxbeweging die meent dat (BMR)-vaccins autisme veroorzaken en dat anti-vaxxers die geloven autisme te kunnen genezen, kwalijke onzin verkopen. Zijn drijfveer achter het maken van zijn kritische scriptie: “Anti-vaxxers zien autisme als een soort nieuwe ebola.”

Elijah, scholier op het Amsterdamse Altra College Bleichrodt (speciaal onderwijs), ging in gesprek met staatsecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid over zijn profielwerkstuk. Met als resultaat dat Blokhuis eind januari twitterde “deze signalen serieus te zullen oppikken.” De site van het KRO-NCRV-onderzoeksprogramma De Monitor schreef er een uitgebreid artikel over.

https://bit.ly/2SjmDk2

Geweldig dat zo'n jong begaafd mens dit voor elkaar krijgt. Ook mijn dochter wordt vaak bestookt met de onzin dat mijn kleinzoon een vorm van autisme heeft door vaccinaties.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Ma Feb 03, 2020 10:58 pm Reageer met quote

Niets makkelijker dan vaccins de schuld te geven van ziektes. Zo goed als iedereen is gevaccineerd, dus kan je elke ziekte wel wijten aan vaccins. Ze vergeten alleen te vermelden hoe de wereld eruitziet zonder vaccins.

Wel opvallend dat een 16-jarige de staatssecretaris weet te overtuigen terwijl het RIVM metersdikke rapporten heeft die dat bewijs al hebben geleverd.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1155
Di Feb 04, 2020 12:40 pm Reageer met quote

Ik denk dat het voor die jongen makkelijker is om de staatssecretatis persoonlijk te raken. Soms heb je een klap in het gezicht nodig om wakker te schrikken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13536
Di Feb 04, 2020 9:42 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
De 16-jarige Amsterdamse scholier Elijah Delsink, trots op zijn autistische aanleg, maakte een scriptie, verzamelde en woog wetenschappelijke literatuur

Dat alleen al is een hele prestatie voor een zo jong iemand. Verder moet iedereen die tegen het Rijksvaccinatieprogramma is zich nog maar eens goed achter de oren krabben na betrouwbare bronnen geraadpleegd te hebben. Die scriptie lijkt me ruimschoots aan die voorwaarde te voldoen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie