Inkopen België
Koken & recepten
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13410
Wo Jul 25, 2018 11:26 pm Reageer met quote

Mij is gevraagd om komende week op vrijdag te werken in een AZC dichtbij de Belgische grens, mogelijk in Weert. Pokke-end verderop en om 6.45 einsteigen und abfahren maar je bent natuurlijk gek als je daar niet met een nagenoeg lege benzinetank probeert te arriveren om even de grens over te wippen in ruil voor een volle. Ik ben nu eenmaal een opportunist. Smile Dus ik ben ook van plan om een koelbox mee te nemen om wat lekkernijen in te slaan die we in NL wat moeilijk kunnen krijgen. Te denken valt aan een portie St. Jacobs die daar in veel supermarkten in de diepvries liggen maar tips voor andere lekkernijen die in NL duurder zijn of schaars zijn me welkom. Koel, diepgevroren of whatever. Waar? Delhaize? Wie?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Jul 25, 2018 11:47 pm Reageer met quote

neem voor mij een paar baaltjes zware van nelle mee.

Laughing

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 26, 2018 12:05 am Reageer met quote

nandes schreef:
neem voor mij een paar baaltjes zware van nelle mee.

Laughing
Gatverdamme... Bijna net zo erg als dat Javaanse buikhaar... Ik rookte Kentuck in mijn nadagen als roker. Ik moet er niet meer aan denken... Maar als ik een of meerdere sloffen voor je kan scoren hoor ik het wel. Ik ben de beroerdste niet.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Jul 26, 2018 12:52 am Reageer met quote

dat weet ik Kees......

chocolade uit Belgieschijnt wel heel lekker te zijn, of het goeiekoop is weet ik niet.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 26, 2018 9:54 am Reageer met quote

Ik kom er wel uit, denk ik. Het gaat me vooral om vers spul maar bijvoorbeeld ook om groentesap, waarvan er in Duitse en Belgische supermarkten veel meer soorten staan dan in Nederland. Hier ook wel in biologische winkels maar daar betaal je je blauw.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8138
Do Jul 26, 2018 2:28 pm Reageer met quote

Je zou ook eens kunnen kijken op de online folders van de verschillende supermarkten Kees. Kan je een beetje vergelijken met de prijzen in Nederland.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 04, 2018 12:08 am Reageer met quote

Uiteindelijk is het Echt geworden waar ik een spreekuur gedaan heb. Wat een pokkenend woon-werk... Nou ja, e.e.a. overleefd ondanks een terminale auto-airco... Het is een ommetje Duitsland geworden en toch leuk om ondanks de warmte een behoorlijk voorraadje Aufschnitt, benzine (scheelt tien cent) en spiritualiën ingeslagen te hebben tegen wat zachtere prijsjes dan wij gewend zijn. En over dat grauwe Duitse brood kun je twisten maar ik vind het toch wel heel erg lekker.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 04, 2018 6:56 am Reageer met quote

annette49 schreef:
In Duitsland Rote Grütze, lekker voor op de yoghurt. En Hering in Sahne. Oh, zo lekker Smile
We zijn haringpuristen waar het onze Hollandse Nieuwe betreft en daar is niets mis mee. Tenzij met rauwe ui en/of zuurwaren geserveerd maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar verwerkte haring heeft hier een lage status itt tot Scandinavische landen en Duitsland. Daar moeten we misschien eens wat aan doen. Ik ben ook wel gek op sprot. Een onooglijk klein visje, 10 cm, maar in fileetjes heel lekker op een beboterd toastje met versgemalen peper. De koud gerookte variant. In Duitsland is warm gerookt populairder, de Kieler Sprotte. Die zou ik weleens willen proeven. Misschien toch eens richting oost uitstappen om en nabij een bezoek aan mijn broer in het Noorden voor een bescheiden kistje. "Rote Grütze", even nagezocht, doet me denken aan bosvruchten maar dan iets minder modieus en geraffineerder bereid dan die vieze theezakjes en jam die in de schappen van de supermarkt staan. Lijkt me lekker met een flinke lepel Turkse/Griekse yoghurt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Aug 04, 2018 6:05 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, ze hebben ook zulk lekker gebak, maar dat moet je echt bij de bakker, of speciaalzaak halen.
Mijn ervaring is dat gebak in Duitsland minder zoet smaakt en daardoor lekkerder. De bakkers daar hebben kennelijk begrepen dat suiker geen smaakmaker is maar een smaakversterker. Dat is een wereld van verschil. Als ik Torte mit Sahne bestel en daar een eerste hap van neem zit ik even vreemd te kijken om vervolgens te concluderen dat het veel lekkerder is dan dat allesoverheersende zoet.
Quote:
Die Haring in Sahne zijn hele haringen, schoongemaakt, en met uienringen en augurk en room. Zo echt lekker Smile
Je maakt me nieuwsgierig. Waar kun je die in NL krijgen? Of is dat alleen zelfmaak?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 05, 2018 11:45 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Gewoon bij Aldi en ook vaak bij Lidl of Pfennig.
Dank. Hoef ik geen rekening met de regio te houden.
Quote:
Wat ook lekker is, maar daar moet je van houden is Harzerkäse. Of te wel stinkkaas uit het Harzgebergte. Licht geelgroen. En het lekkerst als die stinkt Smile Het zijn kleine rolletjes en er zit iets van kummel in.
Wij zeggen altijd, hij is het lekkerst als die zelf naar je toe komt kruipen.
Dat is grensoverschrijdend. Hoe harder kaas stinkt, des te lekkerder, vind ik. Als vuistregel, want er zijn grenzen. Inmiddels is mijn woonwerkwereldreis (156 km enkele reis) achter de rug maar vrijwel zeker zal ik nog weleens in Duitsland belanden en even zeker zo'n kaasje scoren. Als ik het eerder geweten had zou ik er zeker naar gezocht hebben bij de Edeka in Heinsberg waar ik willekeurig naar binnen stapte met mijn hemelsblauwe AH-boodschappentasje. Het assortiment kaas daar vond ik indrukwekkend.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 05, 2018 4:47 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, als mijn man weer "gerepareerd" is gaan we zeker weer eens naar Kleve. Op een buitenterrein is een hele grote Aldi en daar hebben ze zoveel.... en nog een andere supermarkt, ik weet zijn nam niet maar een soort AH, voor andere dingen.
Rewe is een midstream supermarkt en verkoopt onder eigen merk Harzer Käse met en zonder kummel. Op de foto's lijkt het welhaast doorzichtig. Lijkt me wel lekker op een stukje van dat grauwe brood. Net een stukje van dat brood met ossenworst gegeten en dat was een aangename ervaring. Maar je moet er wel voor naar onze oosterburen want de kleffe rotzooi die er hier voor doorgaat is hoogstens geschikt om te composteren heeft niets van fatsoenlijk voedsel. Wie komt er toch op het idee om zoiets fabriceren...? Kleef is ook voor mij de dichtstbijzijnde wat grotere Duitse winkelplaats. Aldi NL en DL hebben wat overeenkomsten maar in DL is het assortiment veel uitgebreider, is mijn ervaring. Goeie tip om zo'n boodschappenuitje te combineren met Xanten.

tontoos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 66
Di Jun 09, 2020 9:52 am Reageer met quote

Als wij wij eens in de maand gaan tanken in Bunde wordt toch wel dingen meegenomen bij de Aldi en Combi , en de kwaliteit is echt niet minder dan bij ons.
Mvg. Tontoos

Ik ben een aktieve man die graag bezig met allerlei dingen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 796
Di Jun 09, 2020 1:37 pm Reageer met quote

tontoos schreef:
Als wij wij eens in de maand gaan tanken in Bunde wordt toch wel dingen meegenomen bij de Aldi en Combi , en de kwaliteit is echt niet minder dan bij ons.
Mvg. Tontoos

idem voor duitsland nu nog leuker ivm lagere BTW

Pagina 1 van 1

Plaats reactie