Black lives matter
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

ThirzadeRobles

Stamgast
Stamgast
Antw.: 275
Za Jul 04, 2020 5:49 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Tympaan schreef:

Wart is daar nu zo bijzonder aan..?

Wat ik interessant zou vinden (en bijzonder zo je wilt) is het eerlijke antwoord op de vraag

Mag jouw dochter thuiskomen met een Turk, Marokkaan of Surinamer.

Komt deze vraag nu uit de koker van Yesim Candan? Of Pluk, is het een persoonlijke vraag van jou?

Dan wordt het n.l. duidelijker tot wie het antwoord gericht moet worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17825
Za Jul 04, 2020 5:51 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
All lives matter is voor mij een dermate vanzelfsprekendheid dat ik daar geen topic over hoef te openen.

Mooi dat het vanzelfsprekend is, maar waarom wordt er dan in Nederland minachtend gedaan over mensen met een arbeidsbeperking en/of NAH?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13396
Za Jul 04, 2020 5:54 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Wellicht kunnen jullie vragen cq opmerkingen doorgeschoven worden naar mw Yesim Candan (uit)
wiens column ik -letterlijk- heb geciteerd.

Ik vind het een lezenswaardige column, "Mag jouw dochter thuiskomen met een Turk?", daar niet van, maar Yesim Candan doet hier niet mee. Jij wel, en ga daar wat mij betreft vooral mee door.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

ThirzadeRobles

Stamgast
Stamgast
Za Jul 04, 2020 6:07 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Tympaan schreef:
All lives matter is voor mij een dermate vanzelfsprekendheid dat ik daar geen topic over hoef te openen.

Mooi dat het vanzelfsprekend is, maar waarom wordt er dan in Nederland minachtend gedaan over mensen met een arbeidsbeperking en/of NAH?

Ik heb even opgezocht waar deze letters voor staan.
Eenzamefietser75, misschien wil je hier overeen topic openen op het forum in het onderdeel: gezondheid en zorg.

Zoals bij veel gezondheidsproblemen hebben anderen geen idee wat het voor de patiŽnt inhoudt en hoe de omgeving ermee omgaat.
Mijn interesse is gewekt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13396
Za Jul 04, 2020 6:14 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Wat mij betreft leg je met jouw gelijk (inderdaad, begin er een topic over) de vinger op de zere plek die topicvervuiling heet. "Waarom geen aandacht voor andere groepen in het verdomhoekje?" Ja, dan breng je jezelf in diskrediet door de meeste van die andere groepen gemakshalve even te vergeten. Je mag het van mij ook topicverwatering noemen. BLM gaat erom negatieve etnische discriminatie aan de kaak te stellen. Daar gaat dit topic over.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Za Jul 04, 2020 6:15 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:

Eenzamefietser75, misschien wil je hier overeen topic openen op het forum in het onderdeel: gezondheid en zorg.

Zoals bij veel gezondheidsproblemen hebben anderen geen idee wat het voor de patiŽnt inhoudt en hoe de omgeving ermee omgaat.

Ik ben al aan het denken over de juiste pasvorm...

ThirzadeRobles

Stamgast
Stamgast
Za Jul 04, 2020 6:25 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:

Top!

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Za Jul 04, 2020 6:29 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
ThirzaR schreef:

Top!

Direct de daad bij het woord gevoegd.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 438
Za Jul 04, 2020 7:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
"Mag jouw dochter thuiskomen met een Turk?", daar niet van, maar Yesim Candan doet hier niet mee. Jij wel, en ga daar wat mij betreft vooral mee door.

Ik begrijp niet wat je bedoelt, maar hier volgt de quote van mw Candan waar ik het over heb:

Uiteindelijk zijn mensen gewoon allemaal kuddedieren die dolgraag hun eigen monocultuur willen beschermen. Joodse mensen trouwen over het algemeen het liefst met iemand binnen hun eigen gemeenschap, ditzelfde geldt voor Turken. Hoe fijn vinden we de inmenging van andere culturen eigenlijk? Mag jouw dochter thuiskomen met een Turk, Marokkaan of Surinamer?

Deze vraag stel ik altijd aan mensen die racisme veroordelen. Denk er eens goed over na Ö
unquote

Plan(t) the future

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie