Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Cannabisteelt moet gereguleerd worden
Mee eens
75%
 75%  [ 150 ]
Mee oneens
18%
 18%  [ 37 ]
Geen mening
5%
 5%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 198

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2694
Do Jan 07, 2016 4:17 pm Reageer met quote

Malek schreef
Quote:
omdat hier door de meeste criminaliteit ontstaat,lees de kranten eens en volg het nieuws .

Als je de kranten en het nieuws volgt blijkt juist dat het andersom is. De criminaliteit ontstaat juist door de illegaliteit. Cannabis is een natuurprodukt waar heel veel positieve effecten mee te bereiken zijn. De illegale criminele sfeer is ontstaan nadat grote fabrikanten dit produkt hebben(laten)verbannen voor eigen gewin.

Miracles start to happen when you give as much energy to your dreams as you do to your fears ...(Richard Wilkins)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Jan 08, 2016 1:56 am Reageer met quote

Bell55 schreef:
Malek schreef
Quote:
omdat hier door de meeste criminaliteit ontstaat,lees de kranten eens en volg het nieuws .

Als je de kranten en het nieuws volgt blijkt juist dat het andersom is. De criminaliteit ontstaat juist door de illegaliteit. Cannabis is een natuurprodukt waar heel veel positieve effecten mee te bereiken zijn. De illegale criminele sfeer is ontstaan nadat grote fabrikanten dit produkt hebben(laten)verbannen voor eigen gewin.

welke positieve effecten buiten de medische om??

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2694
Vr Jan 08, 2016 2:57 am Reageer met quote

Heel veel mensen denken alleen maar aan blowen als ze aan cannabis denken maar neem even de tijd om onderstaande link te lezen..

https://www.nubewust.nl/hennep/

Miracles start to happen when you give as much energy to your dreams as you do to your fears ...(Richard Wilkins)

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8145
Vr Jan 08, 2016 3:25 am Reageer met quote

Een gereguleerde teelt van de hennepplanten lost het probleem van de criminaliteit niet op.
Zolang de regulering niet in Europees verband wordt ingevoerd, blijft er een grote markt in Europa bestaan.
Uitvoer zal bij alleen een Nederlandse regulering niet toegestaan zijn.

Het gevolg is dat er toch weer illegaal geteeld gaat worden en dat de criminaliteit die dat mee brengt blijft bestaan.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13475
Vr Jan 08, 2016 8:11 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Zolang de regulering niet in Europees verband wordt ingevoerd, blijft er een grote markt in Europa bestaan.

Daar heb je zeker een punt mee. Niettemin werkt een keihard repressief beleid niet, blijkt uit talloze voorbeelden in binnen- en buitenland. Zo'n aanpak tast de individuele vrijheid en verantwoordelijkheid van de burger aan, werkt criminaliteit juist in de hand en in de praktijk wordt het aantal gebruikers en verslaafden er echt niet mee tegengegaan, zelfs al voer je er de doodstraf voor in. Alternatief is dus gewoon doorgaan zoals we gewend waren, ook al kleven daar ook nadelen aan. Maar ik ruil mijn visie graag in voor een betere.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

frits60.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 355
Vr Jan 08, 2016 4:11 pm Reageer met quote

Lijkt mij een goede zaak.
Veel mensen hebben baat bij gebruik ervan bij reumatische artritis.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27672
Vr Jan 08, 2016 4:39 pm Reageer met quote

frits60 schreef:
Lijkt mij een goede zaak.
Veel mensen hebben baat bij gebruik ervan bij reumatische artritis.

Gezien het lot van de vele verslaafden heb ik daar zo mijn twijfels over.

Ik zie het meer als "gewoon" roken. Geef het vrij op dezelfde manier waarop het roken vrij is.
Dus enkel op plaatsen te gebruiken waar ook het "gewone" roken is toegestaan.
En waarschuw de mensen, net als bij roken op de gevaren voor de gezondheid.

Niet verbieden maar wel ontmoedigen. Dan voorkom je tenminste het hele criminele gebeuren erachter...

Faber quisque fortunae suae

corleone

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Za Jan 09, 2016 2:18 pm Reageer met quote

Ik begrijp dat men het liever gereguleerd wil hebben dan dat de criminelen er aan verdienen , maar er zijn onderzoeken geweest waarin bewezen is dat het een stapje dichterbij de verslaving aan de ''grotere'' drugs is . zelf heb ik het nooit gebruikt , wel heb ik gerookt en ik ben blij dat ik daar al 14 jaar vanaf ben , dat was ook een verslaving . Wel vind ik dat er uitzonderingsgevallen zijn , namelijk bij mensen met bepaalde aandoeningen of ziektes , waarbij bewezen is dat het de patient helpt . Verder is het natuurlijk ''onze generatie'' die er hier in Europa mee begonnen is en het als een teken van ''vrijheid'' zag om cannabis te roken . Kort daarop gingen veel artiesten , vooral van bekende rock groepen een stapje verder , zoals de Beatles en de Rolling Stones . Wat als gevolg had dat veel jongelui aan de LSD en dergelijke gingen en we een overvloed aan werkeloze drugsverslaafden kregen . Ik geef jullie op een briefje , dat wanneer er vrij cannabis verkocht mag blijven worden , er een overmatige gebruik aan deze drug komt bij onze jeugd en niet te vergeten bij de ''inkomende'' asielzoekers en/of vluchtelingen , die het heel normaal vinden om hier gebruik van te maken omdat het in hun land heel normaal is . Het hek van de dam , maar ik zou zo zeggen ''Blow your brains out'' .

ouwekneup

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 94
Vr Jul 24, 2020 10:16 am Reageer met quote

Ik zeg legaliseren en de verkoopregels gelijkstellen met de "normale" rookwaren. Canabis is namelijk minder schadelijk dan tabak.

shake it don't break it

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 215
Vr Jul 24, 2020 11:05 am Reageer met quote

ouwekneup schreef:
Ik zeg legaliseren en de verkoopregels gelijkstellen met de "normale" rookwaren. Canabis is namelijk minder schadelijk dan tabak.

Dat hangt er van af hoe je het gebruikt. Als je er een joint van rookt gebruik je er ook tabak bij.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13475
Vr Jul 24, 2020 6:39 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Dat hangt er van af hoe je het gebruikt. Als je er een joint van rookt gebruik je er ook tabak bij.

Het goedje op zich is ook al flink vervuilend voor je longen. Cake, thee of verdampen is veel minder schadelijk.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

tontoos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 72
Za Sep 19, 2020 10:35 am Reageer met quote

Bell55 schreef:
Ik behoor dus tot die helft die vindt dat het vrij gegeven moet worden.
Wél coffeeshops toestaan, maar géén bevoorrading ( beperkte limiet), beetje hypocriet, vooral omdat de overheid wel graag de belasting wil ontvangen die per verkochte gram betaald wordt.
Ik ben het wel met Kees Vi eens dat het THC gehalte heel hoog is van de wiet die in de shops verkocht wordt en je daar mee om moet kunnen gaan. ( ik rook het zelf niet, ben wél werkzaam in de verslavingszorg dus heb er dagelijks mee te maken)

Het is een beetje jammer dat vaak voorbij wordt gegaan aan de andere mogelijkheden die deze plant biedt... namelijk de optie dat bv wietolie een bijzondere pijnstillende werking heeft waar menig kankerpatiënt ( of mensen die aan andere aandoeningen lijden) veel baat bij hebben of hebben gehad..

Het is een bloeiende industrie in Oude Pekela Oost Groningen waar 2 fabrieken staan die het verwerken maar in die plant zitten geen stoffen meer die je in de koffieshop kan kopen.

Ik ben een aktieve man die graag bezig met allerlei dingen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 215
Za Sep 19, 2020 1:03 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Cake, thee of verdampen is veel minder schadelijk.

Dat bedoel ik dus! Wink

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie