Wachtwoord draadloos Internet
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

tet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Vr Okt 26, 2012 2:26 pm Reageer met quote

Hallo forum, laatst was mijn schoonzusje met haar ipad bij mij en wilde inloggen op mijn draadloos internet. Tot mijn schrik zag ik dat je een wachtwoord moet geven, maar dat weet ik totaal niet meer.
Kan ik mijn modem nu resetten zodat het weer in de fabrieksinstellingen komt en ik mezelf opnieuw aan kan melden of ben ik dan alles kwijt.
Weet niet hoe ik dit precies moet doen en eerlijk gezegd durf ik dit ook niet zomaar.
Weet iemand misschien raad. Heb draadloos internetmodem beneden in kast en boven [ heb desktop] een stick in computer.
Alvast bedankt voor iedere reactie.
Tetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Vr Okt 26, 2012 2:37 pm Reageer met quote

Tetje op de papieren van je internet provider staan alle gegevens.
Anders kijk even in je kast of er op dat kastje een wep sleutel code staat. Meestal 25 tekens.
Type deze in je code regel meestal ook twee keer.
Succes en met 50+groet Antonius

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

tet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Okt 26, 2012 3:40 pm Reageer met quote

Bedankt alvast, maar het probleem is ook dat ik niet meer weet of ik het wachtwoord veranderd heb.
Kan ik dan toch nog resetten zonder prbleem?

Tetje

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Vr Okt 26, 2012 3:56 pm Reageer met quote

Kun je inloggen op je modem? Om dat te doen typ je een ip-adres in, in de URL-balk in je browser.

Ik weet niet bij welke provider je bent, maar heb je Ziggo dan is dat ip-adres 192.168.178.1. De standaard gebruikersnaam is ziggo en het wachtwoord draadloos. Heb je een andere provider meldt dat hier even.

Bij mij kom ik dan in de modem omdat ik bij ziggo zit, en zie ik de sleutel staan die ik in gesteld heb als beveiliging, en die sleutel heb je nodig voor je schoonzusje.
Dus voordat je gaat resetten, misschien eerst even proberen in te loggen.

tet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Okt 27, 2012 11:52 am Reageer met quote

Ben bij UPC, maar het vreemde is dat zij mijn modem niet "zien ".
Misschien stom van mij, maar zou het kunnen zijn dat de medewerker aan de telefoon dacht dat ik wifi had [ heb gewoon draadloos internet, dat is toch niet hetzelfde, of wel?]
Kan wel op de site komen van Thomson en dan krijg ik een inlogscherm te zien waar ik gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen maar dat weet ik dus niet. Omdat hij mijn modem niet "zag"kon hij mij niet verder helpen en zei mij dat ik moest proberen te resetten.
Komt missschien vreemd over maar ik zeg het wel goed.
Ben denk ik pas morgen in de gelegenheid om eventueel te reageren, maar ben nu al blij met de hulp.
Tetje

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Za Okt 27, 2012 5:42 pm Reageer met quote

Normaal moet je met een ip-adres in je modem kunnen inloggen. Ik heb even de standaard ip opgezocht voor UPC thomsom modem. Dat is: 192.168.0.1. volgens internet. Username leeg laten, password is admin. Nu moet je, als je het wachtwoord van de modem niet veranderd hebt in de modem komen, daar kun je kijken welke sleutel/wachtwoord je hebt ingesteld voor je Wi-fi, dat Wireless Fidelity betekent. Wat letterlijk draadloos en betrouwbaar betekent.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie