Het kiezen tussen gratis virusscanners
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 34
Do Okt 25, 2012 12:34 pm Reageer met quote

hallo

is er iemand die ervaring heeft met de Bitdefender internet security 2012, of met Kaspersky idem, momenteel staat er een Norton op, maar die is nogal zwaar voor gewoon thuiswerk.
kan je die gratis scanners betrouwen.

met dank Rolling Eyes Rolling Eyes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Do Okt 25, 2012 4:30 pm Reageer met quote

Ik denk dat je gerust een gratis versie van bekende virusscanner kunt vertrouwen. Avast of AVG bijvoorbeeld. Van deze twee kun je ook betaalde versies krijgen, maar ik denk voor thuis gebruik dat een gratis versie goed genoeg beveiligd. Ik heb de linken zo gezet dat als je op een van deze twee vrirus-scanners klikt meteen de download gestart wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Okt 25, 2012 5:44 pm Reageer met quote

hartelijk dank Moderator,ik was juist een beetje onzeker met die gratis scanners, maar ik zal het proberen.

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Okt 25, 2012 6:21 pm Reageer met quote

Betaalde versies hebben meer opties, maar de gratis versies zijn zeker goed voor thuisgebruik. De anti-virus-programma-makers zijn gebaat dat er zo weinig mogelijk virussen vat kunnen krijgen op de betalende klanten, daarom verstrekken zij gratis versies. Hun klanten zijn meestal grote bedrijven die veel schade kunnen lijden als een virus zich goed weet te verspreiden.

Gewoon gaan uitproberen is vaak het beste, want de een vindt Avast prettig werken en een ander vindt AVG of nog andere gratis scanner handiger.

Hier nog een vergelijk

Laatst aangepast door Mod.1 op Do Okt 25, 2012 6:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2884
Do Okt 25, 2012 8:24 pm Reageer met quote

Ik gebruik al jaren AVG.free,en nog nooit last gehad.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Okt 26, 2012 9:14 am Reageer met quote

Bedankt allemaal voor de goede raad, welke ik zal opvolgen. Wink

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Okt 26, 2012 12:13 pm Reageer met quote

Dat is een keuze die je voor jezelf moet maken, want mensen zijn geneigd de virusscanner die ze zelf gebruiken als de beste aan te prijzen Wink , terwijl dat alleen door goede testen kan worden gedaan. Ook het vergelijk van de consumentenbond is gebaseerd op maar enkele personen die HUN virusscanner ook weer als de beste aangeprezen hebben. Ik betwijfel of de stemmers ooit de andere geprobeerd hebben, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Misschien heb je vrienden of familie die een van de genoemde scanners gebruiken, en kun je daar eens kijken hoe de Grafische Gebruikers-Interface (GUI) eruitziet en hoe intuïtief alles werkt.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Vr Okt 26, 2012 12:39 pm Reageer met quote

Ik heb op een PC gratis avast, op de andere PC gratis avg, allebeide probleemloos.
jalis

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Heerco.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Vr Okt 26, 2012 3:21 pm Reageer met quote

Ik heb antivir van Avira, deze update alle dagen en werkt goed.

Spuit11.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Vr Okt 26, 2012 5:25 pm Reageer met quote

Stel je de vraag welke gratis virusscanner krijg je ongetwijfeld allemaal verschillende reacties. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Niks mis mee. Maar ik vind het wel grappig om te lezen omdat ik juist van gratis naar betalend ben overgestapt. Ik maak sinds 4 weken gebruik van internetbeveiliging via mijn internetprovider. Firewall, virusscanner, spywarescanner, anti spam, ouderlijk toezicht en browsing protection. Totale beveiliging dus beschermd tegen alle bedreigingen van buitenaf en dat voor 3,- euro per maand. Het voordeel hiervan is, naar mijn mening, dat je geen losse softwareprogramma's naast de virusscanner hoeft te installeren. Het beveiligingspakket van mijn internetprovider met good old CCleaner en dat is het... Maar nogmaals... ieder zijn keus en voorkeur.

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Okt 26, 2012 7:48 pm Reageer met quote

TheDon, ik geloof wel dat MSE een goed programma is, maar het is wel van Microsoft. Wink Very Happy Soms is het voordelig niet al te veel controle in de handen van één software-fabrikant te leggen. Juist de veelheid van de keuzen die we hebben uit goede producten, maakt dat die producten ook goed moeten zijn om een deel van de markt te veroveren. Daarom zijn er ook bijvoorbeeld gratis open-source pakketten voor Office.

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Okt 26, 2012 11:57 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Je hebt gelijk Mod. dat er meer goede programma's zijn. Wat bedoel je met "het is wel van microsoft? ".

Dat was als geintje bedoeld, vandaar de smileys. Er was een tijd dat je heel veel kritische verhalen hoorde over Microsoft op de fora. Ik moet wel zeggen dat ik dat niet meer zo vaak hoor.

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Okt 27, 2012 8:34 am Reageer met quote

hartelijk dank aan allen voor de vele reactie, k'zal er een aantal uitproberen en zien wat het resultaat is, het is zeker zo dat de norton zwaar weegt op de PC, zeker wanneer het op de achtergrond begint te scannen.

GoudGeel

Superlid
Superlid
Antw.: 1530
Ma Okt 29, 2012 11:48 pm Reageer met quote

Ik gebruik al jaren Kaspersky Anti-virus .
Ben er zeer tevreden over over .

Groet,
GoudGeel .

MrEsceha.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 233
Di Dec 04, 2012 6:38 pm Reageer met quote

Ik gebruikte vele jaren probleemloos de gratis versie van AVG. Na de introductie van Windows Vista werd beweerd dat AVG ook Vista bestendig was. Ik heb het toen vele malen getest. Automatische scan werkte niet en ook niet de automatische update.

Om die reden ben ik overgestapt op de gratis versie van Avira Antivir. Dat programma heeft het nadeel dat mail niet meteen wordt gescand. Avira Antivir waarschuwt bij een bezoek aan een “enge” site beter dan AVG dat doet. Dat weet ik doordat ik AVG meer dan een jaar lang toch nog vaak heb getest op grond van de goed ervaring voorheen. Automatische scan en automatische update werkten nog steeds niet. Er kwam zelfs een probleem bij. Aangezien automatische update niet werkte heb ik vele malen getest of de handmatige update nog steeds werkte. Niet dus. Ook na herstart computer bleef het programma om update vragen en bleef het pictogram zwart/grijs. Ik was er toen echt klaar mee.....

Noot:
In mijn geval is het totaal geen probleem dat berichte niet direct worden gecand, aangezien ik altijd eerst via MailWasher bekijk welke berichten er zijn om binnen te halen. Al een tijd is er weer een gratis versie voor één email adres. Ik heb de Pro versie aangezien ik mij bedien van heel veel adressen. Berichten die ik niet vertrouw bounce ik, en neem ze op in de zwarte lijst. Bouncen houdt in dat het bericht wordt teruggestuurd alsof het email adres waaraan het is gezonden niet bestaat.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Dec 04, 2012 7:12 pm Reageer met quote

Moderator schreef:

Er was een tijd dat je heel veel kritische verhalen hoorde over Microsoft op de fora. Ik moet wel zeggen dat ik dat niet meer zo vaak hoor.

Misschien komt dat wel omdat het er op begint te lijken dat Microsoft eindelijk de zaakjes een beetje op orde begint te krijgen (softwarematig). Cool

Moderator schreef:
Soms is het voordelig niet al te veel controle in de handen van één software-fabrikant te leggen.

Hoewel Moderator het kennelijk grappig bedoeld heeft denk ik dat er toch wel een waarheid schuilt in zijn opmerking.
Als iemand weet hoe je een virusscanner van Microsoft moet omzeilen is het natuurlijk Microsoft zelf. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat de dat doen of willen doen.

Maar ook hier lijkt mij een kleine 'scheiding der machten' wel op zijn plaats. Vandaar dat ik al jaren heel tevreden gebruik maak van AVG.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie