Veiligheid rond wachtwoorden en inlogcodes
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

Zwartbaard.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 127
Vr Jan 25, 2013 9:08 pm Reageer met quote

Quote:
ING weet zogenaamd uw inlogcode niet. Ik twijfel daar ernstig aan, op grond van jaren ervaring bij een provider; de inlogcode aldaar is namelijk te bekijken. Probeer maar eens binnen een jaar uw inlogcode bij ING weer te veranderen in het oorspronkelijke wachtwoord, omdat dit moeilijker is te achterhalen. Dat lukt u echt niet.
(Bron Mresceha)

Op een prikker las ik de volgende alinea over inlogcodes en Wachtwoorden. Ik was altijd in de veronderstelling dat inlogcodes en wachtwoorden door een programma lokaal gecodeerd werden zodat de ook de beheerders van websites, providers en banken, die niet konden weten.
Dat is ook de reden dat als je je wachtwoord niet meer weet je een nieuw wachtwoord krijgt toegewezen, die je dan weer zelf kunt veranderen, en die dan weer gecodeerd bij de betreffende instanties wordt opgeslagen.

Uit bovenstaande verklaring van iemand die zegt bij een provider te hebben gewerkt, zouden die inlogcodes dus openbaar zijn voor de eigenaren van de betreffende instanties?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Vr Jan 25, 2013 11:28 pm Reageer met quote

Dat is geheel afhankelijk van de programmeur van het programma of de bouwer van de website.

Zij kiezen voor een bepaalde optie en bouwen die dan vervolgens in.

Het grote gevaar van het zichtbaar maken of houden is natuurlijk dat een hacker er dan ook bij kan komen.

Bij een datum en tijd gerelateerde versleuteling is het voor iedere hacker een volstrekt onbegonnen klus om alles te achterhalen.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Zwartbaard.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 127
Za Jan 26, 2013 6:45 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Dat is geheel afhankelijk van de programmeur van het programma of de bouwer van de website.

Dat zal zeker zo zijn Chess, dat er website-bouwers zijn die geen versleuteling toepassen, maar bij Banken, of providers, lijkt jou dat niet onwaarschijnlijk? De problemen die men zich daarmee op de nek kan halen zijn veel te groot terwijl, versleutelen een relatief simpele code vereist. Iedereen (particulier) kan bijvoorbeeld een eigen forum opzetten bij speciale online diensten, maar zelfs in die pakketten zit, denk ik, standaard inlogcode-versleuteling.

Ik heb de indruk dat mensen heel snel geloven wat een ander zegt, als het iets negatiefs of nadeligs betreft, terwijl als de nadruk op positief, op het zal zo'n vaart niet lopen, wordt gelegd, dit veel minder navolging krijgt. Het bang zijn krijgt dan snel de overhand.

Daarentegen leggen vele mensen heel hun hebben en houden open en bloot op het internet, zonder te denken aan de gevaren, die er uiteraard wel kunnen zijn.

MrEsceha.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 233
Di Feb 19, 2013 7:55 pm Reageer met quote

Zwartbaard schreef:

Uit bovenstaande verklaring van iemand die zegt bij een provider te hebben gewerkt, zouden die inlogcodes dus openbaar zijn voor de eigenaren van de betreffende instanties?

Ja, waarbij ik niet durf vast te stellen dat dit generaal geldt bij alle providers en/of sitebeheerders. De opmerking omtrent ING is derhalve een veronderstelling, waarbij is aangegeven waarop die is gebaseerd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie