Elektrisch fietsen
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Plaats reactie

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Feb 05, 2013 3:40 pm Reageer met quote

weet je handyman,voor mij is cardio fitness noodzakelijk,het woord zegt het eigenlijk al.ik moet rekening houden met mijn wekker.die tikt wat anders dan vroeger.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33557
Di Feb 05, 2013 3:50 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Is zo'n zadel van een elektrische fiets nu te vergelijken met een elektrische stoel. >>>>????

Veul lekkerder Very Happy

Achter de wolken schijnt de zon

Anneke123.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1624
Di Feb 05, 2013 4:23 pm Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing Lo es
Wink

Gabius

Stamgast
Stamgast
Antw.: 399
Do Mrt 21, 2013 11:14 pm Reageer met quote

Mijn vrouw en ik hebben een e-bike gekocht. Sparta E-motion C4 met 8 versnellingen. Hij fietst werkelijk super. Wie heeft er ook zo'n fiets en wat is jullie ervaring?

Graag alleen reacties over deze fiets.

Gabius

Stamgast
Stamgast
Antw.: 399
Za Mrt 23, 2013 9:37 pm Reageer met quote

Bedankt Don, ik had al gezien dat je er verstand van hebt. Op de proeffiets ging het super en inderdaad nauwelijks lawaai. Eind deze maand krijgen we de fietsen en zijn erg benieuwd, op dit moment is het nog geen weer het is ijzig koud brrrrrrr.

20november.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 26
Za Mrt 23, 2013 11:20 pm Reageer met quote

wij hebben ook voor 2 weken terug een ebike gekocht een trek T500+
hij fietst super, geen moeite meer met wind in of berg op!!

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 34
Zo Aug 11, 2013 8:10 am Reageer met quote

hallo, intussen tijd is de markt van de binnenbanden met een oplossing voor de dag gekomen , namelijk het merk Gaadi brengt een binnenband , met twee uiteinden, deze kan vervangen worden, zonder het achter of voorwiel te verwijderen, het enige nadeel is , dat de oude binnenband moet doorgesneden worden, het is prijzig maar een achterwiel uitbouwen kost veel meer. Smile

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Zo Aug 11, 2013 8:29 am Reageer met quote

[Wij hebben ze van de plaatselijke dealer
Die geeft ze elkmjaar een service beurt
Een keer een lekke band ook naar de dealer gebracht
We hebben een sparta
Ze waren duur maar we hebben er al dik twee jaar plezier van
Als het kan kopen wij dingen altijd in ons dorp
[/b]

Het leven komt zoals het komt

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Aug 12, 2013 7:58 am Reageer met quote

bedankt theDon, voor de informatie, het was de bedoeling de mensen erop te wijzen , dat ze een lekke band onderweg gemakkelijk zelf kunnen herstellen,met deze nieuwe soort binnenband, ja natuurlijk als er een nieuwe buitenband moet vervangen worden, dat dit bij de fietsmaker gebeurd, de meeste onder ons kunnen dit niet meer , doordat het e-bike's zijn.

groetjes pieter-jan Smile Smile

Ilovesauna

Stamgast
Stamgast
Antw.: 892
Di Aug 13, 2013 3:21 am Reageer met quote

Ik heb vorig jaar een Gazelle Orange fiets gekocht, maar kreeg al snel spijt. Hij fietst heerlijk, maar door rugproblemen kan ik niet veel kracht meer zetten. Nu heb ik besloten om een ombouwset te kopen van rond de 700 euro en de fiets om te bouwen naar een elektrische fiets.
Op you tube al een filmpje van de fietsersbond gezien dat dit niet onder doet voor een kant en klare elektrische fiets.

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Aug 13, 2013 8:16 am Reageer met quote

ok bedankt, theDon hier onder een voorbeeld van monteren v/d binnenband, ik zal geen oordeel vellen, het is inderdaad nieuw op de markt,en zullen moeten afwachten naar de resultaten, op lange termijn.

https://www.youtube.com/watch?v=QTfUORI5tGg

Sad

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Di Aug 13, 2013 7:33 pm Reageer met quote

The Don: Quote:"Heb geen fietservaring met een E-bike. Wink
Weet er wel veel van en moet zeggen dat Sparta samen met RIH, aan de top staan. " Einde Quote

Ik heb juist een fietsvakantie gehad met een E-bike merk RIH
Ik zou deze fiets nooit aanschaffen. Als je namelijk een hoge brug op moet fietsen krijg je geen extra boost. Gevolg: je moet van de fiets af want je redt het niet.
Bij mijn eigen E-bike (Batavus) zet ik de versnelling een tandje lager en krijg dan een fikse boost zodat ik de brug zonder noemenswaardige inspanning omhoog kan fietsen.
De RIH bike is prima als je alleen maar vlakke wegen rijdt, dan voldoet ie uitstekend.

Herma

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Di Aug 13, 2013 9:18 pm Reageer met quote

The Don: Quote:"@Crumpy dan is er iets niet goed geweest aan die e-bike.

Dan mankeert er wat aan de censor voor de trapondersteuning. Wink

Ik weet niet of je hem gehuurd hebt want vaak zijn deze fietsen afgesteld zodat ze niet hun uiterste vermogen kunnen rijden.

Kortom, er is wat met die fiets aan de hand.". Einde Quote.

Ja dat dachten wij ook al, maar toen we de fiets terugbrachten was de eigenaar er niet, alleen een knaap van een jaar of 16 die nergens wat van wist. We hebben later nog gebeld en hij zou het nakijken.

Herma

Ilovesauna

Stamgast
Stamgast
Antw.: 892
Wo Aug 14, 2013 3:40 am Reageer met quote

kijk the Don, als ik het vraag een een fietsenhandelaar zegt hij ook gelijk: niet doen, koop maar een nieuwe e-bike.
(zou ik ook zeggen als ik hem was). Financieel maakt t inderdaad niet uit, nu ben ik 700 euro kwijt, en als ik de fiets inruil zou dat ook ongeveer zo zijn.
Maar ik heb een hele goede fiets, sterker nog, ik hou van haar Laughing
Dus ik laat hem ombouwen. Als zelfs de fietsersbond zegt dat er geen verschil is, alles is hetzelfde, zelfde motor, zelfde display, zelfde accu.
Dan ben je je toch een dief van je eigen portemonnee als je dat niet zou doen?
Ik ga t trouwens pas doen volgend voorjaar, in de winter maak ik toch geen toertochten.
Ik vind t trouwens ook een goede optie voor mensen die toch graag met trapondersteuning willen fietsen maar niet gelijk 2000 euro voor een nieuwe e-bike willen uitgeven.

pieter-jan

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Aug 14, 2013 8:47 am Reageer met quote

hallo, er is inderdaad niets mis met het ombouwen naar een e-bike, maar dan moet je wel zien dat het frame bestand is tegen een hogere trekkracht, van de motor,bij het e.v.t aankopen van een nieuwe e-bike, moet je erop letten dat het aantal watt hoog genoeg is, op het vlakke land geen enkel probleem , maar voor de heuvels kan je het wel best gebruiken, anders is de batterij in de kortste keren leeg, nog een tip, als je een trip maakt met de wind achter geen trapondersteuning gebruiken, dan kan je veel verder rijden, zelf al eens 140 km gedaan zonder problemen.

groetjes

pieter-jan Very Happy

Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats reactie