Sushi
Koken & recepten
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13081
Di Mrt 25, 2014 10:03 pm Reageer met quote

Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst van mijn leven sushi gemaakt. Investering: een bamboematje maar verder had ik alles wel in huis aan gereedschap, ook eetstokjes. IngrediŽnten niet maar die had ik de afgelopen dagen deels bij de toko, deels bij de webwinkel betrokken.

De rijst is belangrijk. Kleefrijst die wel de structuur van rijstkorrels moet houden. Ik was er al snel achter dat natte handen om de rijst te modelleren en een droog mes om die kleverige rollen te snijden erg belangrijk zijn. Het resultaat viel me beslist niet tegen:

Volgende keer zet ik de rijst op de nurivellen wat steviger aan en de perfecte verdient natuurlijk de nodige aandacht, op zijn Japans.

Uiteraard geserveerd met Japanse shoyusaus, ingemaakte gember en wasabi. Van de laatste ruim gebruikt omdat ik wel scherp gewend ben met Indische gerechten. Nou, die mierikswortel werkt iets anders, veroorzaakt dus een acute rhinitis van het heftigste soort als je iets ruimer dan matig naar binnen werkt... De wasabi blijft er zeker wel in maar een ietsjes minder uitbundig gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden sushi had gegeten maar wat is dat lekker. Voor herhaling vatbaar!

Laatst aangepast door Keesvi op Di Mrt 25, 2014 10:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 34264
Di Mrt 25, 2014 10:07 pm Reageer met quote

Dat ziet er heerlijk uit Kees

Achter de wolken schijnt de zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mrt 25, 2014 10:17 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Dat ziet er heerlijk uit Kees
Dankjewel! Ik kwam pas later op het idee er een foto van te maken, dus ietwat gearrangeerd. Het bakje wasabi, dat lichtgroene spul, was voor mijn vrouw. Ze had er iets voorzichtiger van gegeten waardoor ze een veel mildere flush-ervaring had. Het leuke van dit soort eten vind ik dat je het zo mild of heftig kunt maken als je wilt.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Mrt 25, 2014 10:44 pm Reageer met quote

Kees , een tip.smeer het mes in met olijfolie.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 26, 2014 9:38 am Reageer met quote

debelg schreef:
Kees , een tip.smeer het mes in met olijfolie.
Dat geeft ws. meteen wat glans aan de snijvlakken. Ga ik de volgende keer proberen!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie