Beveiliging Windows XP op 8 april.
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

peterjohan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Wo Feb 26, 2014 7:55 pm Reageer met quote

Op 8 april eindigt Windows XP de beveiliging van alle besturingssystemen.
Deze heb ik nog (heb een virus scanner geinstaleerd),
Welke mogelijkheden zijn er om er wat aan te doen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Lella

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 7
Do Mrt 20, 2014 7:25 pm Reageer met quote

Inderdaad het beste een update naar windows 7. Deze lijkt nog het meest op de oude windows XP. Het is alleen de vraag of jouw windows XP computer windows 7 aan kan. Vaak is deze zo sterk verouderd dat hij met windows 7 niet uit de voeten kan of heel langzaam word. Misschien moet je dan een nieuwe computer aanschaffen. Deze zijn vaak met windows 8 dit is wel heel anders als windows XP dus hier zou ik even op letten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Kees-uut-Breda

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Zo Apr 06, 2014 12:40 pm Reageer met quote

Ben gisteren en ook vandaag ook nog mijn XP 2 de editie
aan het updaten nu het nog kan eerst 59 stuks en vandaag alweer 28 tot nu toe... in overweging misschien later Linux

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Zo Apr 06, 2014 7:27 pm Reageer met quote

Als je je internetkabel uit je PC trekt en je gebruikt je oude XP machine alleen voor data opslag of programma's die je uitsluitend stand alone gebruikt dan je nog jaren vooruit met je XP-Machine.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Zo Apr 06, 2014 7:32 pm Reageer met quote

Ik heb op mijn laptop Linux mint gezet, draait als een tirelier.

Een oplossing: Linux Mint 13 Xfce (Maya).

Windows XP-machines zijn vaak al wat ouder waardoor een upgrade naar Windows 7 of 8 niet mogelijk zijn (met name het intern geheugen voldoet niet meer). Maar ook de systeemeisen van de meeste soorten Linux versies zijn toegenomen.

Gelukkig zijn er nog lichtgewicht versies beschikbaar die prima op een Windows XP machine kunnen draaien. Goede lichtgewicht-keuzes zijn:

1. Linux Mint 13 met Xfce (veiligheidsupdates tot april 2017)

2. Xubuntu 12.04 (veiligheidsupdates tot april 2015/2017)

3. Iets zwaarder: Linux Mint 13 met Mate (veiligheidsupdates tot april 2017)

Linux Mint 13 is in dit geval een betere keuze dan de nieuwere Linux Mint 16, en Xubuntu 12.04 een betere keuze dan de nieuwere Xubuntu 13.04, omdat het extra lang ondersteunde versies zijn.

Linux Mint 13 Xfce is bijzonder makkelijk en eenvoudig te bedienen; de gemiddelde Windowsgebruiker kan er direct mee overweg. Deze Linuxversie is extra lichtgewicht, dus de systeemeisen van dit moderne besturingssysteem zijn bescheiden. Maar desondanks is hij compleet, fraai en goed verzorgd.

Linux Mint is geheel gratis en dat komt omdat Linux Mint wordt uitsluitend bekostigd door advertenties op zijn website en ondersteuningsforum, alsook door sponsoring en donaties.

Voor download en meer info klik HIER

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Kees-uut-Breda

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Ma Apr 07, 2014 1:12 pm Reageer met quote

Hallo Vrienden
bedankt voor de tips

Ben wel blij dat het mij gelukt is om Linux Mint 13 met Xfce op mijn windows xp te zien verschijnen heb moeite gedaan en veel moeten opstarten maar het is zover hoi hoi kon gelijk op world wide web Very Happy Wink Groetjes Kees

Pagina 1 van 1

Plaats reactie