Blogger
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

gooilander

Stamgast
Stamgast
Antw.: 132
Vr Feb 21, 2014 6:17 pm Reageer met quote

Dag forumleden,

Sinds 2007 maak ik weblogs op ''gooiland.50plusser.nl'' . Vanaf 2003 had ik ook weblogs aangemaakt via BLOGGER.
Een paar weken maakte ik een grote fout waardoor mijn laptop geheel opnieuw moest worden geďnstalleerd. I.p.v. windows 8 is er nu windows 8.1 opgezet.
Ik kan weer op mijn blogger dashboard komen. Echter zie ik nergens meer een mogelijkheid om met een zoekterm een weblog te vinden. Nu moet ik een lange lijst doorworstelen.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met BLOGGER ????

(50plusser.nl is gebruiksvriendelijker dan BLOGGER)

vr. groet
Frans

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12439
Za Feb 22, 2014 3:45 pm Reageer met quote

gooilander schreef:
Zijn er forumleden die ervaring hebben met BLOGGER ????
Ik heb tot nu toe vooral ervaring met WordPress. Werkt met een database op de server. Als je daarnaar vanuit je dashboard verwijst na en crash heb je zo goed als je gehele weblog terug.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

gooilander

Stamgast
Stamgast
Zo Apr 27, 2014 3:05 pm Reageer met quote

Beste forumleden,
Het is jammer dat er niemand bij 50plusser is die mijn vraag uit februari 2014 kan beantwoorden.

Uit het blogger forum kan ik niets wijs worden.

50 plusser is gebruiksvriendelijker, maar ik heb ook weblogs bij blogger.

vr. groet
Frans

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

gooilander

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 28, 2014 2:25 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Beste Frans, over welke blog heb je het nu? Bedoel je de blog die je hier kunt aanmaken bij 50+? Daar kun je instructies over volgen. Ik wil je best helpen maar ik weet niet wat het probleem is. Waar staat je vraag van februari?
Alle begin is moeilijk, maar als je kunt lezen en hier en daar op wat opties klikt kom je e.e.a. te weten.
Omdat je schrijft " ik heb ook weblogs bij blogger" weet ik niet of je deze site van 50+ bedoelt of een andere website.
Laat maar even weten, ok?

--------------------------------------------------
Beste Marguerite,
Hartelijk bedankt voor het aanbod om mij te helpen. Ik heb geen problemen met 50 plusser, die zeer gebruiksvriendelijk is. Vijftigplusser gebruik ik vanaf 2007. Voordien was ik in 2003 begonnen met weblogs bij BLOGGER. Sinds maanden lukt het mij daar niet meer om afbeeldingen te plaatsen. Uiteindelijk vond ik een methode, maar .......... die durf ik niet uit te proberen. Ik ben bang dat ik meer schade toe breng, dan ............ Ik zal wachten op een deskundige hulp.

Nogmaals bedankt voor je aanbod.

hartelijke groet

Frans

gooilander

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 28, 2014 6:30 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
OK Gooilander. Ik heb ook een blog bij blogger en kan wel plaatjes plaatsen.
Als je een nieuwe blog schrijft dan klik je op het plaatje icoontje en dan krijg je de albums in je computer te zien en kiest er een van uit en klikt op opladen en dan komt het in je blog terecht. Het is vrij lang geleden dat ik er wat schreef, maar ik zie niet dat er wat veranderd is.
Blogger is inderdaad wat veranderd, maar niet in de laatste 2 jaar.
Succes er mee.

----------------------------------------

Beste Marguerite,
Mijn afbeeldingen plaatste ik via Picasa. Plaatje op picasa zetten en vervolgens op MAKEN klikken. Nu krijg ik steeds OEPS .
Ik vind het sympathiek dat je de moeite hebt genomen om mij te helpen.

groetjes
Frans

gooilander

Stamgast
Stamgast
Di Apr 29, 2014 5:29 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Ik wil je niet tegenspreken, maar ik vind dat wel een omweg.
Het zou kunnen dat Picasa en Blogger "onenigheid" hebben en dat er een blokkade tussenzit.
Waarom schrijf je je verhaal niet in een email, of op "kladpapier", copy dat en plak het op het lege veld waar je kunt schrijven bij blogger. Dan kun je daar op het icoontje met het bergje klikken en via het dan te verschijnen venster de optie nemen om uit je computer's fotoalbums een foto of plaatje toe te voegen?
Dit is de manier waarop ik het altijd heb gedaan.
Alle bij blogger opgeladen foto's worden dan opgeslagen, dacht bij flicker, maar misschien is het picasa, dat zou ik na moeten kijken.
Jammer dat er nu oeps komt te staan als je vanuit picasa een foto wilt opladen. Zelf begrijp ik eigenlijk niet hoe dat kan.
Maar ik heb ook wat bij picasa, zal eens gaan zoeken voor je.

Dag Marguerite,
Vanaf 2003 werk ik met blogger. Circa een maand probeerde ik iets te downloaden. WANT, IS MIJ VERTELD, DE COMPUTER GAAT NOOIT KAPOT. Ik heb het geweten er ging van alles mis. Sindsdien ben ik bang geworden om iets nieuws te ondernemen.
Ik zal jouw advies wel aan iemand laten lezen. Zelf durf ik mijn vingers niet meer te branden.

nogmaals bedankt

groetjes
Frans

Pagina 1 van 1

Plaats reactie