Windows 7 voor consumenten 31 okt 2014 uit de handel
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Mei 06, 2014 6:49 pm Reageer met quote

Microsoft heeft vandaag bekendgemaakt dat Windows 7
op 31 oktober voor consumenten uit de handel gaat.
Dit betekent dat alle Windows 7 Ultimate en
alle Home-edities na die datum niet meer te verkrijgen zijn.
Voor bedrijven wordt een uitzondering gemaakt,
Windows 7 Professional blijft na
die datum nog wel in de verkoop.

Microsoft zet een volgende stap in het beŽindigen
van oude Windows-versies.
Windows 7 Home Basic, Home Premium
en Ultimate zijn na 31 oktober niet langer te koop.
Na die datum zullen er geen computers
meer worden verkocht door Microsoft-partners
met een dergelijke versie,
ook zal Microsoft geen losse licenties meer
verstrekken na 31 oktober. Consumenten
moeten vanaf 31 oktober echt gaan
overstappen op Windows 8, als ze een
nieuwe computer aanschaffen.

Voor de bedrijven en consumenten die bereid zijn
wat meer te betalen, is er nog een uitzondering.
Zij kunnen kiezen voor Windows 7 Professional.
Deze versie blijft nog wat langer in de handel,
maar hoe lang is nog niet duidelijk.
Microsoft heeft aangegeven dat het een jaar van te voren zal aankondigen wanneer ook
Windows 7 Professional
de winkels moet verlaten.
Veel partners zoals Dell, HP en Lenovo verkopen
momenteel nog computers met
Windows 7 aan het bedrijfsleven.

Hoewel de verkoop van Windows 7 dit jaar
grotendeels zal worden beŽindigd door de softwaregigant,
blijft het Windows 7 voorlopig nog wel ondersteunen.
Pas op 14 januari 2020 trekt Microsoft echt
de stekker uit Windows 7.
Vanaf die datum moeten bedrijven echt zijn
overgestapt op Windows 8 of een
toekomstige Windows-versie, bijvoorbeeld
Windows 9 of Windows 10.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12475
Di Mei 06, 2014 8:36 pm Reageer met quote

debelg schreef:
Consumenten moeten vanaf 31 oktober echt gaan overstappen op Windows 8, als ze een nieuwe computer aanschaffen.
Consumenten hoeven helemaal geen besturingssysteem mee te kopen met een computer. Dat wordt ze door de strot geramd door computerverkopers die hun ziel en zaligheid verkocht hebben aan Microsoft.

Ik schaf al jaren veel goedkoper computers aan zonder besturingssysteem waar ik zelf met het grootste gemak een Linux-distributie op installeer. Aanvankelijk Suse maar Ubuntu bleek nog vriendelijker in gebruik. Kost niets, ook niet de vele software, zoals Libre Office, waarvan er al veel meteen meegeÔnstalleerd wordt. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik die MS-ellende de rug heb toegekeerd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

debelg

Superlid
Superlid
Di Mei 06, 2014 9:43 pm Reageer met quote

Niet iedereen kan dat kees, ik ben al blij dat ik veel weet van Windows. Verder heb ik geen zin om me nog eens fe gaan verdiepen in andere besturingssystemen.

japans gezegde

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mei 06, 2014 10:07 pm Reageer met quote

debelg schreef:
Niet iedereen kan dat kees, ik ben al blij dat ik veel weet van Windows. Verder heb ik geen zin om me nog eens fe gaan verdiepen in andere besturingssystemen.
Hoeft niet. Je moet alleen maar in staat zijn om een DVD in de speler te duwen, geeft desgevraagd aan in welke tijdzone je je bevindt, geeft een gebruikersnaam en een wachtwoord op en de rest gaat vanzelf. Een minuut of 10 later heb je een computer met een uitermate stabiel besturingssysteem en alle gebruikerssoftware die je het meeste nodig hebt. Wil je meer dan kun je eveneens uiterst simpel via het Softwarecentrum van alles en nog wat extra installeren. Alles gratis en voor niks en nog legaal ook. En je hebt ook nog eens geen last van virussen.

debelg

Superlid
Superlid
Di Mei 06, 2014 10:35 pm Reageer met quote

Waar kan je zo'n dvd kopen?ik hen er nog nooit van gehoord

japans gezegde

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 07, 2014 12:16 am Reageer met quote

debelg schreef:
Waar kan je zo'n dvd kopen?ik hen er nog nooit van gehoord
Als je een brander hebt kun je zo'n dvd zelf maken. Gewoon downloaden en de image met Nero of iets dergelijks branden (klik): Handige tips voor beginners en gevorderden met Linux. Vervolgens op een schone harde schijf installeren. Als je Ubuntu naast MS Windows wilt installeren is dat ook al geen probleem, als je maar ruimte genoeg hebt. Bij opstarten van je computer kun je via Grub, het opstartmenu, kiezen voor MS Windows of Ubuntu (of een andere Linux distro) (klik): Ubuntu 14.04 installeren naast Windows: maak uw computer tweevoudig opstartbaar.

De tips om de prestaties van je installatie ter verbeteren op de website waar ik naar verwijs zijn niet essentieel maar wel verstandig om op te volgen. Dat vereist soms wat technische lenigheid maar gewoon doen wat er gezegd wordt voldoet. Een kind kan de was doen. Smile

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Aug 06, 2014 6:59 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Terwijl pc-gebruikers langzaam maar zeker afscheid nemen van Windows XP, groeit de populariteit van Windows 7. Ondertussen lukt het Windows 8 maar niet een vaste voet aan de grond te krijgen.
Het lijkt wel of de MS Windowsversies om de andere redelijk tot goed of bagger zijn. 95 was goed, 98 stukken minder, XP goed, Vista veel slechter, 7 goed en 8 weer minder. Komt overeen met mijn eigen ervaringen en wat ik zoal hoor. 9 zou dan weer een betere versie moeten zijn.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Aug 07, 2014 8:02 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Je vergeet het baggerprogramma Windows ME (Meer Ellende) Laughing

Maar.....Windows komt met een oplossing, een goedmakertje?

'Microsoft geeft Windows 9 wellicht gratis weg'
En Windows 2000 en NT (in opvolgende versies). Als ik aan NT kon komen liet ik het niet na in die tijd want dat was veel stabieler dan de gewone consumentenversies. Maar nu hoef ik die verrassingen van MS al jaren niet meer. Ik heb een hartgrondige hekel aan dat monopolistengedoe en de koppelverkoop met PC's.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10782
Do Aug 07, 2014 9:50 pm Reageer met quote

Dag,
ik kan met beide besturingssystemen redelijk goed overweg zo wel met windows 7 als met windows 8.1! Heb wel een aanmerking, ik vind dat ze zich er wel makkelijk vanaf maken...............ze gooien een bepaald besturingssysteem op de markt waar je de nodige euro's voor neer moet tellen. Vervolgens blijkt dat bepaalde besturingssystemen toch niet zijn wat ze er van verwacht hadden. Weer verandering na een x aantal jaren en zo gaan ze nog wel even door!

Zo kwamen ze ook ooit met Vista...................bleek een ketser van de eerste orde. Naar mijn mening te weinig onderzoek/testen gepleegd en dus gedoemd om ten onder te gaan. Nu herhaald zich het verhaal.....windows 7 goed en windows 8 is minder. Haal je de koekoek.........als je de ene na de andere op de markt gooit zonder eerst de resultaten af te wachten van bijv. 7 draait goed..........gooi dan geen 8 of 8.1 op de markt.

Persoonlijk krijg ik de neiging om van beide besturingssystemen af te stappen en de gratis en legale versies te gaan installeren.

Groet Tiny

debelg

Superlid
Superlid
Do Aug 07, 2014 10:25 pm Reageer met quote

Ooooo, tiny heb jij dan nu een illegale versie op je pc? Laughing

japans gezegde

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Aug 07, 2014 10:28 pm Reageer met quote

cc schreef:
Persoonlijk krijg ik de neiging om van beide besturingssystemen af te stappen en de gratis en legale versies te gaan installeren.
Dan ga je toch voor Open Source?

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10782
Do Aug 07, 2014 10:45 pm Reageer met quote

Echies nie Debelg..........................heb voor alle versies netjes betaald!

Groet Tiny

Pagina 1 van 1

Plaats reactie