Externe schijf op usb van kabelmodem
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

JPvanAsselt

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Di Nov 04, 2014 4:04 pm Reageer met quote

Ik ben testgebruiker van Ziggo en heb een nieuw modem, hierop wil ik een externe schijf plaatsen zodat vanuit huis alle pc's de gegevens kunnen gebruiken of opvragen. Echter als ik hem aansluit, ziet de pc hem wel, maar kan ik niets erheen schrijven omdat hij dan zegt niet genoeg ruimte te hebben, hij is 3 tb.

Is er iemand die dit weet te fixen of heeft een stappen plan voor mij om dit te realiseren. Of is er een goedkope online computerhulp op afstand?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Di Nov 04, 2014 4:21 pm Reageer met quote

Ik twijfel of je een gewone externe schijf op die usb poort kunt laten werken. Die poort is om de modem aan een pc te koppelen. Er zijn wel schijven die een netwerk verbinding hebben (NAS) die kun je wel aan een modem koppelen. Mocht het wel kunnen dat kan het probleem liggen aan de formatering van de externe schijf.

Ga naar je externe schijf in verkenner en rechtermuisklik daarop en kies eigenschappen. Daar zie je bij bestandsysteem of de schijf in Fat32 of NTFS is geformateerd.
Fat32 kan geen bestandsnamen aan die langer zijn dan 25 tekens. Test eens op een usb-poort op de pc of je er dan wel iets kunt erop kunt zetten.

Formateren naar NTFS format.
Ga naar je externe schijf in verkenner en rechtermuisklik daarop en kies formateren.
Als er niets op de externe schijf staat kun je de externe schijf opnieuw formateren maar nu in NTFS format.

Let op:
Staat er wel wat op dat je niet kwijt wil zul je daar eerst een backup van moeten maken want na formateren is alles wat op de externe schijf staat weg.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie