foto scanner
Digitale fotografie
Plaats reactie

spruijtettikhov en

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Di Jan 13, 2015 1:02 am Reageer met quote

Wie heeft een goed advies voor het kopen van een goede foto-scanner.

Documenten met een grijze letter moeten ook goed door dit apparaat gescand worden. Eventueel printen is ook prettig.
Foto's vanuit een fotoboek scannen is ook belangrijk.
Eventueel met herstelsoftware.

Graag tips..

Canon scan mark II 9000F?
HP scanjet F4050?
?

Ben erg benieuwd

Grtjs Rita

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

carpediem99

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Zo Mrt 22, 2015 7:48 pm Reageer met quote

Er bestaan Multi-functionals (apparaten die kunnen scannen, printen en faxen), negatief- en diascanners (alleen voor professionals, de goede kosten > EUR 1000,-) en document scanners waarmee je soms ook (op amateur niveau) negatieven en dia’s kunt scannen. Ik neem aan dat je de laatste categorie bedoelt. Daaronder vallen ook de Canon en de HP die je noemt.

Ik had zelf een Canoscan 9000F onder Windows XP. Toen Windows-7 werd geďntroduceerd kwam Canon met de 9000F mk-II. Een apparaat dat technisch vrijwel gelijk is aan de oude 9000F. Canon bracht geen nieuwe drivers uit voor de 9000F, dus iedereen was genoodzaakt om een mk-II te kopen. Alleen Canon-USA bood de teleurgestelde gebruikers de mk-II voor een coulance prijs aan. Canon Nederland en Canon Europe niet.
Na ruim 1 jaar kwam Canon alsnog voor drivers voorde 9000F, maar die functioneren niet en Canon geeft ook geen support. M.a.w.: Canon levert goede (maar m.i. zeker geen uitstekende) spullen, en heeft de laatste jaren over de hele linie de nazorg verwaarloosd. Voor mij een reden om Canon na decennia lange tevredenheid de rug toe te keren als het om vervanging van apparatuur gaat.

Ik kocht een Epson V600 Photo. Het apparaat is probleemloos te installeren. Het wordt geleverd met een uitgebreid pakket software, waarmee iedere gebruiker (van amateur tot pro) uitstekend overweg kan. Ook de helpdesk van Epson is (mocht het nodig zijn) makkelijk bereikbaar, klantvriendelijk en functioneert uitstekend.

Vanuit een fotoboek scannen gaat het makkelijkst bij een zgn. “vlakliggend” fotoboek.
Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie