Proef met supersnel internet
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Ma Sep 21, 2015 8:30 pm Reageer met quote

Het dorp Vledderveen, onder de rook van Stadskanaal, heeft een primeur te pakken. De gemeente Stadskanaal en netbeheerder Enexis starten er een pilot die supersnel internet mogelijk moet maken in het buitengebied.
Dat gebeurt door het openbare verlichtingsnet geschikt te maken voor gelijkspanning en snel dataverkeer. Volgens de gemeente en Enexis is zo'n proef uniek in Nederland. De gemeente Stadskanaal trekt in eerste instantie 37.500 euro uit voor de proef.
In een dorp als Vledderveen wordt snel internet volgens de gemeente node gemist. Met name boerenbedrijven en studerende kinderen hebben er last van, maar een kabel aanleggen in dunbevolkt gebied kost relatief veel geld.

Het is de bedoeling dat Vledderveen straks een minimale up- en downloadsnelheid haalt van 60 mb per seconde.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Sep 21, 2015 10:03 pm Reageer met quote

Douwe , heb jij er ook profijt van ?of val jij ver buiten dat gebied?

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

douwe

Superlid
Superlid
Ma Sep 21, 2015 10:13 pm Reageer met quote

Vledderveen ligt globaal tussen Assen en Heerenveen. Het probleem is dat je in zulke en vergelijkbare streken, heel weinig huizen (aansluitingen) per km hebt. Het is dus veel te duur om daar een rendabel snel internet aan te leggen. Dit zou de oplossing voor het buitengebeuren zijn.

Hier was ik mis.. dit is de drentsche Vledderveen en het bericht betrof Vledderveen in de prov. Groningen en dit ligt tegen Stadskanaal aan.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Laatst aangepast door douwe op Ma Sep 21, 2015 11:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Sep 21, 2015 10:29 pm Reageer met quote

Klinkt erg interessant, wie weet als de proef slaagt, kan nederland daar veel profijt van hebben

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

douwe

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2015 12:18 am Reageer met quote

Don, daar maak ik hier thuis ook gebruik van, de snelheid ligt wel lager dan als je bedraad, maar voldoende voor wat ik doe. Ik had geen goede oplossing om kabels te trekken, door de bestaande buizen.
kom nu op 33 down en 12 up, terwijl bedraad haal ik 98 en 14

Pagina 1 van 1

Plaats reactie