Raspberry
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12903
Zo Apr 10, 2016 4:49 pm Reageer met quote

Iemand hier met enige ervaring met het computertje op credit card formaat, de Raspberry?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Apr 12, 2016 7:46 pm Reageer met quote

Raspberry Pi 3 inmiddels in huis. Grappig ding, iets groter dan een credit card maar het is een complete computer die makkelijk in je broekzak past. Je moet er natuurlijk minimaal een toetsenbord en een beeldscherm aanhangen als je er iets mee wil doen en een muis is handig als je een GUI gebruikt maar de snelheid valt me niets tegen en je kunt er prima mee internetten, zoals ik nu doe met het plaatsen van deze reactie.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5308
Di Apr 12, 2016 10:31 pm Reageer met quote

Ik had je eerdere vraag gezien en nu je aanvulling dat je het ding in huis hebt.
En ik vraag me af wat je er in praktische zin nou precies mee doet (mede vanwege het muis / beeldscherm en toetsenbord verhaal).
Of is het een leuk nieuw speledingetje?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Apr 12, 2016 11:36 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Of is het een leuk nieuw speledingetje?

Voor mij wel in de zin dat het een verrekte goedkoop alternatief is voor enkele tientallen euro's voor een modale PC waar je een veelvoud voor betaalt.

Bedenk dat verreweg de meeste Linux toepassingen draaien zonder dat je er weet van of zicht op hebt, als mailserver, beveiligingscenter, videoserver en nog veel meer en daar is dit dingetje erg goed in.

Aansluiten op een keyboard, monitor en muis is een fluitje van een cent. Een 'harde' aansluiting op internet is ook geen probleem maar met Wifi lukt het ook wel als het signaal sterk genoeg is.

Wat mij betreft een heel leuk speeltje maar zeker ook een low budget PC met Wifi, Blue Tooth etc.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Apr 13, 2016 12:40 am Reageer met quote

Aha, oké en dank je wel.
Linux en de werking daarvan is een onbekend fenomeen hier in huis.

Toch wel iets om meer in te verdiepen.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Wo Apr 13, 2016 12:57 am Reageer met quote

en veel goedkoper dan een tablet

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Apr 13, 2016 1:07 am Reageer met quote

Het apparaatje zelf zit ook nogal wat prijsverschil in, zag ik.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Apr 13, 2016 9:55 am Reageer met quote

Prijs is afhankelijk van de versie en van de uitvoering. Kaal ruim veertig euro maar een kastje en een voeding zijn wel handig. Monitor, muis en toetsenbord zijn meestal wel voorhanden maar hoeven je ook de kop niet te kosten. Al met al kun je voor rond de honderd euro een compleet systeem hebben en omdat het op Linux draait zonder verdere kosten voor software.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie