overzetten van defecte laptop
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Jan 14, 2017 11:27 am Reageer met quote

ik heb hier een defecte laptop, als ik daar de harde schijf uithaal kan ik die dan met een stekkertje oid verbinden met een goed werkende laptop en zo de gegevens eraf halen??

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12905
Za Jan 14, 2017 12:05 pm Reageer met quote

nandes schreef:
ik heb hier een defecte laptop, als ik daar de harde schijf uithaal kan ik die dan met een stekkertje oid verbinden met een goed werkende laptop en zo de gegevens eraf halen??

Nou ja, stekkertje, zoiets. Handigste is een losse behuizing met usb voor je hdd. Kun je die hdd ook mooi mee als stand-alone gebruiken. Hoeft je niet meer dan een euro of tien, vijftien te kosten, bijvoorbeeld:

Conrad: losse behuizing 2,5 inch hdd

Maar je kunt natuurlijk ook bij je lokale computerboer om de hoek kijken, ivm de verzendkosten. Je hebt er ws wel wat fijngereedschap voor (de)montage nodig.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jan 14, 2017 7:16 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Als je laptop defect is, kan het juist aan je HD liggen

Misschien ben ik wat rechtlijnig maar als iemand aangeeft dat zijn laptop kapot is en de inhoud van de hdd probeert te redden, is de hdd doorgaans nog wel intact, tenzij ie die laptop een aantal dagen op de bodem van de Noordzee heeft laten slingeren of iets dergelijks.

Een fysiek defecte hdd herstellen kun je maar beter vergeten. Niets is onmogelijk maar tegen welke prijs? Anders is er vaak nog wel iets aan te doen maar eerst even kijken of tenminste de gegevensbestanden zijn te kopiëren met een externe behuizing.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes

Superlid
Superlid
Za Jan 14, 2017 7:28 pm Reageer met quote

de Harddisk is nog wel goed het is de laptop zelf die teveel koffie heeft gehad, 5 jaar oud met een ventilator die al 2 jaar niet meer deed, ach dan is die afgeschreven maar ik zou toch nog wel graag wat gegevens van die hd afpeuteren.

ik zat zelf te denken aan een soort verloopstekkertje naar usb toe en dan aan de nieuwe hangen, wel zal deze dan moeten weten dat er een hd bijgekomen is, iets wat je ergens in het bios ofzo moet aangeven maar dat weet ik dus ook niet zeker.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jan 14, 2017 7:38 pm Reageer met quote

nandes schreef:
ik zat zelf te denken aan een soort verloopstekkertje naar usb toe en dan aan de nieuwe hangen, wel zal deze dan moeten weten dat er een hd bijgekomen is, iets wat je ergens in het bios ofzo moet aangeven maar dat weet ik dus ook niet zeker.

'Verloopstekkertje' is gauw iets via usb en dan zit je al gauw op het spoor van iets externs naar een andere computer. Inbouwen van de bewuste hdd in een andere laptop kan natuurlijk ook maar eerlijk gezegd lijkt me dat een omslachtiger verhaal.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1000
Za Jan 14, 2017 7:46 pm Reageer met quote

nandes schreef:

Als je de HD middels een USB stekkertje aan de nieuwe pc koppelt zal deze de HD zien als een externe HD en zal deze meteen detecteren. Je hoeft dus niks aan je bios te veranderen.

nandes

Superlid
Superlid
Za Jan 14, 2017 8:21 pm Reageer met quote

denk dat ik er al wel uit ben,

Conrad verkoopt de losse behuizing zoals kees aangaf maar ook een verloopstekker 7 en 15 polig die sata of ide omzet naar usb.

bedankt voor jullie moeite.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jan 15, 2017 1:23 am Reageer met quote

nandes schreef:
Conrad verkoopt de losse behuizing zoals kees aangaf maar ook een verloopstekker 7 en 15 polig die sata of ide omzet naar usb.

Heb ik ook, eveneens van Conrad, en inderdaad met iets meer aansluitmogelijkheden. Zal qua kosten niet veel schelen.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie