Exif, wat is dat en hoe kan ik die dan uitlezen?
Digitale fotografie
Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4889
Do Mei 27, 2010 6:16 pm Reageer met quote

Bedankt Ton, i gebruik MWsnap 3 daarmee kan ik zo de exif uitsnijden en er bij uploaden, ik weet anders niet hoe ik aan die gegevens moet komen.
Ik heb alle foto's bij picasa staan en dan de eigenschappen van een bepaalde foto snijd ik uit en plak het hier! Very Happy

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

oldtimerton

Superlid
Superlid
Antw.: 1183
Do Mei 27, 2010 6:23 pm Reageer met quote

Ria als het goed is gaat met ieder foto de exif mee alleen als de foto verkleind wordt is die volgens mij weg, als ik je foto kopier dan kan ik wel de exif lezen maar niet zo omdat hij ergens anders staat op internet zoals tynipic en photobucket,

Groet ton

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Do Mei 27, 2010 6:29 pm Reageer met quote

Ton, ik verklein ze altijd, en natuurlijk heb ik de mappen met de originele foto's nog!! Very Happy

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Do Mei 27, 2010 7:18 pm Reageer met quote

Hoi Ria, je weet dat ik niet echt veel van fotografie weet, en dat blijkt nu, want ik ben al een paar keer de term exif tegengekomen en vraag me af wat dat nu precies betekent.

Je foto, ziet er inderdaad, als veel van jou werk, als van ouds uit. Ik denk dat je heel trots mag zijn dat je zoveel moois zó mooi weet te vangen. Knap werk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Do Mei 27, 2010 7:23 pm Reageer met quote

Hoi Hagar, allereerst ben ik blij dat je hem mooi vind,ik ben er trots op! Very Happy
De exif dat zijn de gegevens van de camera hoe een foto gemaakt is, qua belichting sluitertijd etc. dat is voor de "kenners"belangrijk, ik snap er nog niet zoveel van!! Very Happy

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1448
Do Mei 27, 2010 11:52 pm Reageer met quote

PakeJeep schrijft;
Quote:
Bij het digitaal fotograferen worden naast de foto ook een aantal gegevens opgeslagen m.b.t. de instellingen van de camera op het moment dat de foto werd gemaakt.

Ja, PakeJeep, dat is duidelijk. Het probleem is, dat de exif gegevens niet in het geheel te selecteren zijn, om die vervolgens te kopiëren en onder een foto te plakken.

Om telkens de gegevens regel voor regel te kopiëren en te plakken, vind ik wel erg veel werk.

Dank, groet.. franslj.

redone

Superlid
Superlid
Do Mei 27, 2010 11:56 pm Reageer met quote

Frans, ik gebruik MW snap 3 en daarmee snijd ik de exif uit, mijn foto's staan op picasa en dan bij de eigenschappen heb je alle gegevens, even uitsnijden opslaan en bij de foto plakken! Very Happy

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 28, 2010 12:08 am Reageer met quote

Dat probeerde ik ook, Pakejeep, maar zie alleen het aantal pixels, bijvoorbeeld, maar geen exif gegevens.

Ik gebruik Picasa niet, Ria en wat betekent; MW snap 3?

Groet.. franslj.

redone

Superlid
Superlid
Vr Mei 28, 2010 12:16 am Reageer met quote

Frans dat is een klein programmaatje waarmee bijv, screenshot kunt maken!

Dit dus, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen!! Wink

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 28, 2010 12:18 am Reageer met quote

Dank voor je toelichting, Ria.. ik ga op onderzoek uit.

Groet.. franslj.

redone

Superlid
Superlid
Vr Mei 28, 2010 12:40 am Reageer met quote

Bedankt Pake, ik kijk er naar als we terugkomen uit Zeeland! Very Happy

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 28, 2010 5:29 pm Reageer met quote

Voor belangstellenden, die willen weten, wat de afkorting 'exif' betekent, hieronder de uitleg uit Wikipedia;

Exchangeable image file format (Exif) is een metadata specificatie voor afbeeldingsbestanden uit onder andere digitale camera's. Het wordt gebruikt in bestandsformaten zoals JPG en TIFF. Het is ontworpen door de Japan Electronic Industry Development Association.

De Exif-metadata kan uit de volgende gegevens bestaan:

* Datum en tijd van de opname en van de laatste bestandswijziging.
* Merk en model van de camera.
* Naam van de eigenaar van de camera.
* Camera-instellingen zoals belichtingstijd, Diafragmagetal (F-getal), diafragma, brandpuntsafstand.

Groet.. franslj.

hermannagel

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 80
Vr Mei 28, 2010 10:59 pm Reageer met quote

Jongens, jongens, wat een gedoe over die exif-gegevens Confused . Die hebben volgens mij alleen maar zin als je niet "op of met de automaat" fotografeert en/of de foto niet of nauwelijks bewerkt.
Velen van ons zullen een compactcamera hebben die alles zelf doet en de meesten van ons zullen foto's bewerken. d.w.z. lichter of donkerder maken, verscherpen of vervagen, clonen, verzadigen, filteren, etc. etc.. In beide gevallen zeggen die exif-gegevens nagenoeg niets meer.
Wat mij betreft alleen de camera en de lens vermelden en verder is het jammer van de tijd en de ruimte die deze gegevens innemen arrow ................. Of denken julie er anders over??

Pluk de dag.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

franslj.1

Superlid
Superlid
Za Mei 29, 2010 12:41 am Reageer met quote

Persoonlijk, hermannagel, puur persoonlijk, bekommer ik me ook niet zo om de exif gegevens, maar vind het wel leerzaam, om er een blik op te werpen en eventueel vragen te kunnen stellen aan mensen, die er wel waarde aan toekennen.

Kijk, de moderator heeft dit topic om die reden juist geopend voor de belangstellenden.

Groet.. franslj.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3181
Do Nov 17, 2016 7:05 pm Reageer met quote

Op deze website kun je online exif info uitlezen of uit je foto verwijderen.
https://www.verexif.com/en/

Faas

Stamgast
Stamgast
Antw.: 236
Do Dec 08, 2016 3:05 pm Reageer met quote

Leuk dat je dat via die website in kunt zien.

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Dec 09, 2016 10:51 pm Reageer met quote

niet online maar op je eigen pc:

https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie