Elektrisch fietsen
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

PieterKoers

Stamgast
Stamgast
Antw.: 107
Di Apr 12, 2011 4:13 pm Reageer met quote

Hagar ik verlies mijn conditie echt niet doordat ik op een electrische fiets rijdt, het is gewoon een extra ondersteuning. Je moet nl. wel gewoon blijven trappen net als op een gewone fiets.
En verder hangt je conditie niet af van alleen maar fietsen, zou niet best zijn, ik heb daarnaast nog voldoende beweging omdat ik bijv. ook nog best veel wandel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Di Apr 12, 2011 6:37 pm Reageer met quote

Ik mag jammer genoeg geen E-fiets...

Laatst aangepast door hagar.1 op Di Apr 12, 2011 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

PieterKoers

Stamgast
Stamgast
Di Apr 12, 2011 6:54 pm Reageer met quote

Het verschil ken ik wel want ik kan mijn e fiets ook instellen op geen ondersteuning. Very Happy En dat doe ik regelmatig. Jammer voor jou h.

hagar.1

Superlid
Superlid
Di Apr 12, 2011 6:56 pm Reageer met quote

E-Fietsen is gezond..

Laatst aangepast door hagar.1 op Di Apr 12, 2011 7:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

PieterKoers

Stamgast
Stamgast
Di Apr 12, 2011 6:58 pm Reageer met quote

Ik denk dat het andersom is en jij mij niet meer kunt volgen. Ik zet hem gewoon even op power en dan heb jij het nakijken. Very Happy

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35192
Di Apr 12, 2011 7:40 pm Reageer met quote

Ik vindt dat Hagar een beetje door zit te drammen over conditie.

Er wordt een vraag gesteld over een elektrische fiets.

Wat de ervaringen van mensen zijn enz.

Iedergeval kom ik niet meer buiten adem ergens aan.

Achter de wolken schijnt de zon

hagar.1

Superlid
Superlid
Di Apr 12, 2011 7:57 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Ik vindt dat Hagar een beetje door zit te drammen over conditie.]

Het was van mijn kant goedbedoeld, maar omdat het je zo dwars zit heb ik de twee laatste berichten veranderd. Het spijt me dat ik ook wat te vertellen had.

Loezie

Superlid
Superlid
Di Apr 12, 2011 8:03 pm Reageer met quote

Natuurlijk was het goed bedoeld Hagar.

En je hoeft geen spijt te hebben dat je wat wilde vertellen Wink

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Wo Apr 13, 2011 1:33 pm Reageer met quote

Ik heb ze beide
Een E bike en een gewone
Dan houd je toch extra beweging

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 14304
Do Apr 14, 2011 4:45 pm Reageer met quote

Ik ben vanmorgen weer op mn e-fiets naar mn werk gereden, 23 km per uur in de 5e versnelling, lekker doortrappen, en binnen 30 min. op mn werk.

Straks doen we het weer andersom en ben ik iets sneller thuis want dan heb ik, hoop/denk ik, de wind in de rug. Toch mooi weer een uur aan beweging gedaan. Dit doe ik 2 x per week en met een gewone fiets had ik het nooit gedaan.

Wijsheid is wat het hart je verteld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Rina2

Superlid
Superlid
Do Apr 14, 2011 8:34 pm Reageer met quote

dacht ik... Laughing ben dr trouwens weer had tegenwind dus het was weer 30 min. vandaag een uur beweging gehad. Mooie compensatie tegen mijn zittend werk bestaan.

wytse.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 966
Za Apr 16, 2011 11:25 pm Reageer met quote

Sinds eind maart voor mijn vrouw en mij 2 sparta's e motion c 2 gekocht. vanaf dat moment op de fiets de omgeving in.
Daar het hier altijd waait (friesland) komen wij er nu uit.
Het is een geweldige uitvinding want daar wij allebij te weining longinhoud hebben kunnen we nu rustig fietesen zonder te zware inspanning. Dus mijn gebit blijft binnens mond.
Door hem op twee te zetten en in de 4 de versnelling beweeg je ook nog goed .
Als het weer het toelaat dan gaan we er nu op uit.

As 't net kin sa 't moat;

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Ma Apr 18, 2011 11:12 pm Reageer met quote

Hagar, er blijkt uit je antwoorden dat je totaal geen verstand hebt van een electrische fiets.
Ook op deze fiets moet je trappen en wil je aan je conditie werken, dan trap je gewoon een paar treedjes harder, gaat de fiets harder en jij werkt aan je conditie.
Voor oudere mensen die graag willen blijven fietsen is zo'n fiets een uitkomst. En mensen die door een handicap of andere redenen op een gewone fiets minder goed "uit de voeten " kunnen, zijn erg geholpen met zo'n e-fiets. Zij blijven fit en kunnen blijven fietsen in de natuur.
Ik mag hopen dat je nooit een handicap krijgt waardoor je niet meer in staat bent om te fietsen! Een beetje minder kritiek op mensen die gebruik maken van een electrische fiets zou je sieren. Je antwoorden getuigen niet van enige consideratie.

Herma

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Di Apr 19, 2011 11:52 pm Reageer met quote

The Don
Ok, als je het zo bekijkt ben ik inderdaad TEN ONRECHTE uit mijn slof geschoten, waarvoor mijn excuus aan Hagar.
Ik wou dat ik zo'n E-fiets kon betalen, dan schafte ik die morgen nog aan. Mijn knien willen niet meer zoals ik wil en dan is zo'n E-fiets ideaal.
Fijne week gewenst
herma

Herma

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Apr 20, 2011 12:24 am Reageer met quote

Vanmiddag toen ik op mijn e-fiets op bezoek ging bij mijn man zat ik te rekenen hoeveel me dat scheelt als ik met de bus zou moeten gaan.

Dat is een weekbedrag van 24.60 euro.

Toch makkelijk verdiend vindt ik Wink

Rina2

Superlid
Superlid
Wo Apr 20, 2011 12:59 am Reageer met quote

Helemaal waar Loezie en Anneke.
Ook ik bespaar op de diesel voor mn auto en het millieu, want ipv 3 x per week de auto te pakken om naar mn werk te gaan doe ik het nu op mn e-fiets. 3 vliegen in een klap, conditie, millieu en geld.

Loezie

Superlid
Superlid
Do Apr 21, 2011 12:00 am Reageer met quote

theDon schreef:

Nu bespaar je geld maar als je accu het begeeft, ben je in een klap wl ong.400 euro armer.

Maar voor 400 euro heb je geen nieuwe fiets.

Trouwens met een accu doe je 5 jaar

Loezie

Superlid
Superlid
Di Apr 26, 2011 1:31 am Reageer met quote

Waarom nou zo negatief theDon?

Ik heb de hele week dagelijks ruim 20 km afgelegd met dit prachtige weer.
Wat wil een mens nog meer.

Ik heb nog nooit zo genoten als met deze fiets en dat is me
meer waard dan dat ik mijn accu 2 jaar eerder zou moeten opgeven.

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Vr Sep 21, 2012 6:55 pm Reageer met quote

Ik ben sinds 30 seconden lid, vandaar mijn reactie nu pas op dit onderwerp van april.
Ik wil het over mijn elektriekje hebben, mijn 'koosnaampje' voor mijn fiets want ik ben enorm blij met deze fiets.
Ik heb ook een gewone fiets, een Gazelle, een van 27 jaar oud inmiddels waar ik veel mee gefietst heb maar de laatste jaren fietste iedereen ongeveer me voorbij. Met flinke tegenwind kwam ik nauwelijks vooruit en bij thuiskomst had ik last van gloeiende knieschijfjes. Kortom, ik wilde een elektrische fiets!
Zo'n ding kost een hoop geld dus het duurde nog 'n jaar voor ik de knoop doorhakte (nou ik, mijn man kocht een nieuwe auto en toen mocht ik wel 'n nieuwe fiets Wink )
En ik ben er blij mee!!!
Inmiddels heb ik 'm ruim een jaar en heb er zo'n 4000 km mee gefietst! Wat heerlijk is het om niet de longen uit je lijf te hoeven trappen als ik een dijk op moet, de brug over moet, een berg op moet of tegen harde wind in moet fietsen!
Ik fiets hard en na een tocht van 60 kilometer ben ik ook bekaf. Lekker! Ik heb een goede accu met een minimale radius van 80 km. Meestal zit ik zo rond de 100. Ik houd me braaf aan de instructies van het boekje qua onderhoud. Accu laad ik op als deze bijna leeg is en eens na 15 x laden, rijd ik de accu helemaal leeg.
In de winter staat de fiets in de garage maar de accu binnen. In m'n agenda schrijf ik wanneer deze weer geladen moet worden en na de winter merkte ik geen verschil qua afstanden, accu is prima!

Mijn fiets is van het merk Giant, met enkele accu maar wel PowerGo.
Ik heb 7 versnellingen die ik niet veel gebruik, ik fiets meestal in de 6. Ik heb gekozen voor een dichte kettingkast omdat ik geen type ben die elke week de fiets gaat poetsen.
Geregeld ga ik op de fiets boodschappen doen, heel handig met die grote fietstassen (waarvan dus in n de accu verborgen zit, met slot zodat deze er niet afgehaald kan worden als ik dat niet wil) maar dan laat ik de ondersteuning achterwege. Die enkele kilometer kan ik wel zonder en dan zet ik de versnelling in de 4 of 5 omdat het wat zwaarder trappen is natuurlijk.

Veel mensen doen erg smalend en noemen het een ouwewijvenfiets. Dat kan me dus echt absoluut niet boeien. Vooral mannen zijn erg afkeurend, kijken zelfs meewarig Cool maar niet voor lang. Als ik vraag of we dan eens een tochtje zullen maken dan schrikken ze al als ze de plaats horen waar ik dan heen wil, 'n stadje 25 kilometer verderop. De meesten haken meteen af maar een enkeling (eigenwijze macho Wink ) die durft de uitdaging wel aan. Meteen bovenaan de dijk moet ik al op hem wachten Cool Na een eind dijk gefietst te hebben, moeten we de brug over. Daar moet ik ook flink trappen want het waait nogal. Bovenaan kijk ik om en besluit om maar weer te wachten tot mijn metgezel zwoegend en hijgend boven is. Dan gaan we bult af, ja nu blijft hij aardig in de buurt. Paar kruispunten over waarna er weer een brug is (er is hier nogal veel water en meestal moeten we daar overheen om ergens te komen). Deze brug heeft een heel lange 'oprit', met mijn elektriekje geen probleem hoor Razz Bovenop wacht ik weer en ik zie het verbeten gezicht van de 'macho'. We zijn nog geen 10 kilometer op weg Very Happy
De rest van de brug gaan we weer af maar om verder te kunnen moeten we nu onder dezelfde brug door langs het water om bij de dijk te kunnen komen. Weer omhoog dus. Na een eindje dijk vraag ik of hij pauze wil. Nee dus maar hij heeft wel dorst Rolling Eyes Hij vraagt of we een terrasje zullen opzoeken maar ik duik in m'n fietstas en overhandig hem een flesje water. Hahaha, had je dat gezicht moeten zien! Dan moet hij ook nog een sigaretje Shocked en als hij uitgerookt is, spring ik op de fiets en zie ik dat de tegenzin hem van het gezicht afdruipt. Ik doe alsof ik gek ben (niet zo heel moeilijk) en wijs hem vanalles aan; mooie watertjes, reiger langs de kant, aparte schapen en ik rijd nog eens het dijkje af en daarna, een eindje verder, weer op. Geen probleem met m'n elektriekje! Ik rijd altijd in de eco-stand maar voor zo'n steil bultje zet ik 'm 'n tandje hoger, in de normal-stand, of zelfs in de hoogste stand die, heel apart, 'sport' heet.
Inmiddels zijn we bij een groot natuurgebied aangekomen en ik vraag of hij honger heeft. Hij zou wel wat lusten, - geeft hij als antwoord en kijkt zoekend om zich heen. Helemaal niet nodig want ik heb brood, koek en fruit bij me. Had hij ook al niet op gerekend hahaha. Dan vraagt hij voorzichtig hoe ver we nog moeten en ik kijk op de teller. Ik weet dat de totale afstand 25 is en we hebben er 15 gehad, dus...
Hij kijkt op zijn horloge en ik voel het al aankomen Laughing
Hij had gedacht dat we er met een uurtje wel zouden zijn, dan nog 'n uurtje terug en dan zou hij op tijd thuis zijn VOOR ZIJN AFSPRAAK. Jaja Wink Dus ik overhandig mijn mobiel en zeg hem die afspraak maar even te bellen want zelfs als we meteen terug zouden gaan, zou hij niet op tijd zijn. Toen was het nou 'ook weer niet z erg als hij iets later zou zijn maar hij 'stelde voor' om dan toch maar terug te gaan.
Ik vond het best en vroeg of hij een stukje op mijn fiets wilde rijden, om te proberen. Kijkt hij toch eerst om zich heen of er geen mensen zijn!! Niet te geloven he? Ik op zijn fiets, een herenfiets maar lenig als ik ben Cool zwiep ik mijn been erover en fiets weg, weer richting huis. Hij moet even kijken hoe mijn elektriekje werkt en dat is dus HEEL anders dan hij dacht want uiteindelijk vraagt hij: maar waarmee moet ik nou GAS geven? Ik kijk hem heel onnozel aan en ik zeg 'het is een fiets, geen brommer en op 'n fiets moet je trappen. Dus hoe harder je trapt, hoe harder je gaat, toch?' Hij mompelt iets onverstaanbaars en ik fiets weer verder. We gaan bult af en ik maak vaart om aan de andere kant weer boven te komen, het laatste stukje moet ik zelfs staand doen. We zijn tegelijk boven waar hij vraagt waarmee hij de fiets dan op de hoogste stand kan zetten. Ik kijk en wijs hem het knopje aan maar zie dat hij al op de hoogste stand staat waarop hij zegt 'nee, dat is de laagste want er staat 'sport' bij'. Nou, toegegeven, ik vind dat ook niet logisch maar dat neemt niet weg dat het wel de hoogste stand IS. We gaan weer verder en net voor de laatste brug wil ik m'n fiets terug en we ruilen. Ik zet 'm weer op 'eco', de laagste stand (dan doe ik langer met de accu) en trap de brug op. Bovenaan wacht ik maar weer even Smile Ik zie dat hij moe is maar zeg niks, we moeten tenslotte nog bijna 10 kilometer.
Nadat we de brug weer af zijn, wordt het tempo steeds lager en we trappen met zo'n 15 km per uur verder. Als we thuis zijn zegt zijn vrouw 'nou, dat hebben jullie snel gedaan!' waarop hij zegt dat we maar de helft gefietst hebben van wat we van plan waren en dat het verder was dan hij dacht. Ze kijkt me aan en ik knipoog en zeg dat ik morgen wel alleen daar heen ga want het is een mooi tochtje en nou heb ik maar de helft gehad. Of ik dan de accu weer op moet laden? Nee, zeg ik, dat hoeft niet. Nu 30 km gefietst, daar kan nog wel 60 bij en zeker als ik ZO'N EIND GEWOON DOOR KAN TRAPPEN Wink
Hij vertelt dat hij de fiets ook geprobeerd heeft en hij denkt dat het ook wel wat voor z'n vrouw is waarop zij zegt 'koop jij er dan ook een, dan kunnen we samen fietsen'. Maar nee, hij gaat NIET op zo'n ouwewijvenfiets zitten! waarop ik antwoord 'nou, ze hebben 'm ook in ouwelllen'-uitvoering, dus gewoon mt stang.'
Ik ga weer. Degene waar hij mee afgesproken had, was er ng steeds niet! Wink

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Vr Sep 21, 2012 11:12 pm Reageer met quote

Wat een smakelijk geschreven verhaal Smile

Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie