Elektrisch fietsen
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Vr Sep 21, 2012 6:55 pm Reageer met quote

Ik ben sinds 30 seconden lid, vandaar mijn reactie nu pas op dit onderwerp van april.
Ik wil het over mijn elektriekje hebben, mijn 'koosnaampje' voor mijn fiets want ik ben enorm blij met deze fiets.
Ik heb ook een gewone fiets, een Gazelle, een van 27 jaar oud inmiddels waar ik veel mee gefietst heb maar de laatste jaren fietste iedereen ongeveer me voorbij. Met flinke tegenwind kwam ik nauwelijks vooruit en bij thuiskomst had ik last van gloeiende knieschijfjes. Kortom, ik wilde een elektrische fiets!
Zo'n ding kost een hoop geld dus het duurde nog 'n jaar voor ik de knoop doorhakte (nou ik, mijn man kocht een nieuwe auto en toen mocht ik wel 'n nieuwe fiets Wink )
En ik ben er blij mee!!!
Inmiddels heb ik 'm ruim een jaar en heb er zo'n 4000 km mee gefietst! Wat heerlijk is het om niet de longen uit je lijf te hoeven trappen als ik een dijk op moet, de brug over moet, een berg op moet of tegen harde wind in moet fietsen!
Ik fiets hard en na een tocht van 60 kilometer ben ik ook bekaf. Lekker! Ik heb een goede accu met een minimale radius van 80 km. Meestal zit ik zo rond de 100. Ik houd me braaf aan de instructies van het boekje qua onderhoud. Accu laad ik op als deze bijna leeg is en eens na 15 x laden, rijd ik de accu helemaal leeg.
In de winter staat de fiets in de garage maar de accu binnen. In m'n agenda schrijf ik wanneer deze weer geladen moet worden en na de winter merkte ik geen verschil qua afstanden, accu is prima!

Mijn fiets is van het merk Giant, met enkele accu maar wel PowerGo.
Ik heb 7 versnellingen die ik niet veel gebruik, ik fiets meestal in de 6. Ik heb gekozen voor een dichte kettingkast omdat ik geen type ben die elke week de fiets gaat poetsen.
Geregeld ga ik op de fiets boodschappen doen, heel handig met die grote fietstassen (waarvan dus in n de accu verborgen zit, met slot zodat deze er niet afgehaald kan worden als ik dat niet wil) maar dan laat ik de ondersteuning achterwege. Die enkele kilometer kan ik wel zonder en dan zet ik de versnelling in de 4 of 5 omdat het wat zwaarder trappen is natuurlijk.

Veel mensen doen erg smalend en noemen het een ouwewijvenfiets. Dat kan me dus echt absoluut niet boeien. Vooral mannen zijn erg afkeurend, kijken zelfs meewarig Cool maar niet voor lang. Als ik vraag of we dan eens een tochtje zullen maken dan schrikken ze al als ze de plaats horen waar ik dan heen wil, 'n stadje 25 kilometer verderop. De meesten haken meteen af maar een enkeling (eigenwijze macho Wink ) die durft de uitdaging wel aan. Meteen bovenaan de dijk moet ik al op hem wachten Cool Na een eind dijk gefietst te hebben, moeten we de brug over. Daar moet ik ook flink trappen want het waait nogal. Bovenaan kijk ik om en besluit om maar weer te wachten tot mijn metgezel zwoegend en hijgend boven is. Dan gaan we bult af, ja nu blijft hij aardig in de buurt. Paar kruispunten over waarna er weer een brug is (er is hier nogal veel water en meestal moeten we daar overheen om ergens te komen). Deze brug heeft een heel lange 'oprit', met mijn elektriekje geen probleem hoor Razz Bovenop wacht ik weer en ik zie het verbeten gezicht van de 'macho'. We zijn nog geen 10 kilometer op weg Very Happy
De rest van de brug gaan we weer af maar om verder te kunnen moeten we nu onder dezelfde brug door langs het water om bij de dijk te kunnen komen. Weer omhoog dus. Na een eindje dijk vraag ik of hij pauze wil. Nee dus maar hij heeft wel dorst Rolling Eyes Hij vraagt of we een terrasje zullen opzoeken maar ik duik in m'n fietstas en overhandig hem een flesje water. Hahaha, had je dat gezicht moeten zien! Dan moet hij ook nog een sigaretje Shocked en als hij uitgerookt is, spring ik op de fiets en zie ik dat de tegenzin hem van het gezicht afdruipt. Ik doe alsof ik gek ben (niet zo heel moeilijk) en wijs hem vanalles aan; mooie watertjes, reiger langs de kant, aparte schapen en ik rijd nog eens het dijkje af en daarna, een eindje verder, weer op. Geen probleem met m'n elektriekje! Ik rijd altijd in de eco-stand maar voor zo'n steil bultje zet ik 'm 'n tandje hoger, in de normal-stand, of zelfs in de hoogste stand die, heel apart, 'sport' heet.
Inmiddels zijn we bij een groot natuurgebied aangekomen en ik vraag of hij honger heeft. Hij zou wel wat lusten, - geeft hij als antwoord en kijkt zoekend om zich heen. Helemaal niet nodig want ik heb brood, koek en fruit bij me. Had hij ook al niet op gerekend hahaha. Dan vraagt hij voorzichtig hoe ver we nog moeten en ik kijk op de teller. Ik weet dat de totale afstand 25 is en we hebben er 15 gehad, dus...
Hij kijkt op zijn horloge en ik voel het al aankomen Laughing
Hij had gedacht dat we er met een uurtje wel zouden zijn, dan nog 'n uurtje terug en dan zou hij op tijd thuis zijn VOOR ZIJN AFSPRAAK. Jaja Wink Dus ik overhandig mijn mobiel en zeg hem die afspraak maar even te bellen want zelfs als we meteen terug zouden gaan, zou hij niet op tijd zijn. Toen was het nou 'ook weer niet z erg als hij iets later zou zijn maar hij 'stelde voor' om dan toch maar terug te gaan.
Ik vond het best en vroeg of hij een stukje op mijn fiets wilde rijden, om te proberen. Kijkt hij toch eerst om zich heen of er geen mensen zijn!! Niet te geloven he? Ik op zijn fiets, een herenfiets maar lenig als ik ben Cool zwiep ik mijn been erover en fiets weg, weer richting huis. Hij moet even kijken hoe mijn elektriekje werkt en dat is dus HEEL anders dan hij dacht want uiteindelijk vraagt hij: maar waarmee moet ik nou GAS geven? Ik kijk hem heel onnozel aan en ik zeg 'het is een fiets, geen brommer en op 'n fiets moet je trappen. Dus hoe harder je trapt, hoe harder je gaat, toch?' Hij mompelt iets onverstaanbaars en ik fiets weer verder. We gaan bult af en ik maak vaart om aan de andere kant weer boven te komen, het laatste stukje moet ik zelfs staand doen. We zijn tegelijk boven waar hij vraagt waarmee hij de fiets dan op de hoogste stand kan zetten. Ik kijk en wijs hem het knopje aan maar zie dat hij al op de hoogste stand staat waarop hij zegt 'nee, dat is de laagste want er staat 'sport' bij'. Nou, toegegeven, ik vind dat ook niet logisch maar dat neemt niet weg dat het wel de hoogste stand IS. We gaan weer verder en net voor de laatste brug wil ik m'n fiets terug en we ruilen. Ik zet 'm weer op 'eco', de laagste stand (dan doe ik langer met de accu) en trap de brug op. Bovenaan wacht ik maar weer even Smile Ik zie dat hij moe is maar zeg niks, we moeten tenslotte nog bijna 10 kilometer.
Nadat we de brug weer af zijn, wordt het tempo steeds lager en we trappen met zo'n 15 km per uur verder. Als we thuis zijn zegt zijn vrouw 'nou, dat hebben jullie snel gedaan!' waarop hij zegt dat we maar de helft gefietst hebben van wat we van plan waren en dat het verder was dan hij dacht. Ze kijkt me aan en ik knipoog en zeg dat ik morgen wel alleen daar heen ga want het is een mooi tochtje en nou heb ik maar de helft gehad. Of ik dan de accu weer op moet laden? Nee, zeg ik, dat hoeft niet. Nu 30 km gefietst, daar kan nog wel 60 bij en zeker als ik ZO'N EIND GEWOON DOOR KAN TRAPPEN Wink
Hij vertelt dat hij de fiets ook geprobeerd heeft en hij denkt dat het ook wel wat voor z'n vrouw is waarop zij zegt 'koop jij er dan ook een, dan kunnen we samen fietsen'. Maar nee, hij gaat NIET op zo'n ouwewijvenfiets zitten! waarop ik antwoord 'nou, ze hebben 'm ook in ouwelllen'-uitvoering, dus gewoon mt stang.'
Ik ga weer. Degene waar hij mee afgesproken had, was er ng steeds niet! Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Vr Sep 21, 2012 11:12 pm Reageer met quote

Wat een smakelijk geschreven verhaal Smile

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Za Sep 22, 2012 5:01 pm Reageer met quote

Hoeraaaaa, ik heb inmiddels een electrische fiets gekocht.
Eentje met maar 3 versnellingen, dat scheelt meer dan de helft in prijs
Maar wat ben ik er blij mee. Ik kan weer fietsen zonder dat mijn knien en mijn rug zeer doen. Heb al een paar keer 30 kilometer gefietst.
Heerlijk. En boodschappen doen kan ik ook weer op de fiets. Ik ben de koning te rijk!

Herma

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32931
Za Sep 22, 2012 5:06 pm Reageer met quote

Leuk hoor voor je Crumpy.

Daar kan geen sportwagen tegen op Wink

Achter de wolken schijnt de zon

crumpy

Stamgast
Stamgast
Antw.: 803
Za Sep 22, 2012 5:54 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Leuk hoor voor je Crumpy.

Daar kan geen sportwagen tegen op Wink

Hahahaaa. zeker weten. En het is nog gezond ook want je bent lekker in de buitenlucht. Het is een heel simpele fiets (meer zit er niet in de portemonaie....) maar hij fietst prima en meer dan 30 kilometer op een dag hoef ik ook niet. Ik neem de camera mee en vang twee vliegen in n klap: lekker ontspannen fietsen en mooie foto's maken van wat ik zie in de natuur.

Herma

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Zo Sep 23, 2012 1:43 am Reageer met quote

Wat een zuinige reacties.......mijn E-bike heb ik al 9 jaar met nog steeds dezelfde accu ( wel op spanning laten!!), mijn conditie is zienderogen vooruit gegaan EN mijn lijf ( voornamelijk de benen) doet minder pijn als ik de ondersteunig gebruik.....dan ga ik bijna automatisch sneller en fiets als een jonge god bijna elke andere fietser van de nette sokjes................het merk Sparta en de rijwielhandel die het systeem controleerde zal ik niet noemen ( een beunhaas in mijn vorige woonplaats!).

Ergo: ik ben zeer tevreden en mijn lijf "knort" tijdens het rijden!

Groningsaapje

Superlid
Superlid
Antw.: 5904
Zo Sep 23, 2012 1:56 am Reageer met quote

BEL-Wat een geweldig mooi verhaal ik heb er van genoten !!
Ik fiets ook e bike en nu kan ik man (speedy cosalis) bij houden in zijn scootmobiel.en fietsend zie je zoveel nieuw en anders dan in de auto.

De beste road bewoar 'k veur mie zulf.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Sep 23, 2012 12:49 pm Reageer met quote

Ja precies! Ik heb het afgelopen jaar paadjes, straatjes en zelfs een heel groot park ontdekt in buurten waar ik al heel mijn leven langs rijd maar nooit geweten heb dat daar achter die flats een heel leuk fietspad ligt met aan de ene kant een slootje en aan de andere kant een park. Ook nooit geweten dat waar ik op de dijk met de auto niet verder mag maar met de fiets dus wel, er een eindje verderop een heel groot park ligt met bos, grasvelden, watertjes en bruggetjes.
Ook wist ik niet dat er op de Veluwe ergens (eens navragen waar dat nou precies was) een stiltegebied is waar je dus wel mag fietsen maar waar geen brommers en auto's mogen komen! Prachtig stuk, mooi fietspad, dwars door het bos, wel bult op en bult af maar wat kan dat schelen? Razz Mijn oude fietske heeft geen Veluwe gezien hoor!
En zo ontdek ik steeds weer iets nieuws, voor mij dan he want het was er al maar Columbus 'ontdekte' Amerika terwijl daar al mensen woonden, dus ik vind dat ik dat wel zeggen mag. Daarbij gun ik iedereen om die mooie plekken te zien, landje kapen ligt niet in mijn aard Wink

Ik lees van Handyman dat zijn conditie vooruit is gegaan. Nou, de mijne ook en dat is toch echt dankzij mijn elektriekje! Uiteraard zou mijn conditie ng beter zijn als ik mijn ruim 4000 kilometer met een gewone fiets af had kunnen leggen, d.w.z. dat heb ik met m'n oude fietsje ook gedaan alleen deed ik daar 26 jaar over en nu maar n Very Happy

Ik ben in de schrijfmodus maar ik moet weg, dus ik moet het hierbij laten. Ik wens iedereen een heel fijne zondag! En Groningsaapje, hoop dat het vandaag goed weer is om met je Speedy Gonzalez op pad te gaan! Gezellig joh! Geniet er van!

Janjan

Superlid
Superlid
Antw.: 2380
Zo Sep 23, 2012 1:38 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Ik waarschuw ook de mensen voor de zgn "bouwmarkt"E-bike's want dat wordt een complete afgang.

Ja goedkoop is meestal duurkoop, betaal wat meer en je hebt kwaliteit, algemeen bekend denk ik.

Maar wat is nu een goede E-bike, Sparta, Gazelle of andere merken, wie heeft goede ervaringen met een bepaald merk. En de accu moet die eraf gehaald kunnen worden of juist niet?

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2846
Zo Sep 23, 2012 1:42 pm Reageer met quote

Ik heb gehoord dat er nog wel eens een storing wil optreden als men in de regen fietst. Wie heeft hier ervaring mee?

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Zo Sep 23, 2012 1:48 pm Reageer met quote

Nooit een storing gehad als ik in de regen fiets

Janjan

Superlid
Superlid
Antw.: 2380
Zo Sep 23, 2012 3:17 pm Reageer met quote

Dank je wel voor de informatie Don, hier kan ik wat mee. Sparta, Giant en RIH zal ik eens bestuderen op internet. Vooralsnog fietsen we op een gewone fiets maar we overwegen wel een e-bike te kopen.

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Sep 23, 2012 10:35 pm Reageer met quote

Owww, Sparta, heb ik ook op gefietst! Ook een fijne fiets maar een Giant, de mijne dan toch, gaat beter berg op en heeft een soort 'duwtje' als je begint te fietsen, heel handig bij verkeerslichten waar je hebt staan wachten.
En laatst heb ik op zo'n Sparta omafiets gereden, breed stuur, breed zadel, met zo'n mand voorop en die ging hard!! Als je de trappers alleen maar aanraakte ging hij al! Was bijna hetzelfde als een brommer.
Leuk ding maar ik wil wel fietsen, echt trappen anders kan ik makkelijker op een scooter zitten, toch?

Ik wilde per se een fiets waar de accu afgehaald kon worden. Je neemt de lader mee en je kunt overal die accu opladen. Stekker in de fiets steken is ook niet zo moeilijk natuurlijk maar wel als je bij iemand op visite bent die 9 hoog woont. Dan moet je of de fiets mee naar boven nemen, of je moet wel een hl lang verlengsnoer meenemen.

Daarbij kostte mijn Giant zo'n 1600 euro, de Sparta was aanzienlijk duurder. Ook stond er in die tijd een Stella in de krant voor 1000 euro maar dat klonk mij zo 'bezopen' in de oren Wink dat ik de Giant dan toch een soort middenweg vond. Ik was toen trouwens wel helemaal weg van een Trek, vond ik er echt strak uitzien.
Ennnnn ik koos voor een enkele accu en geen dubbele omdat, als ze vervangen moeten worden, ik er maar n hoef te kopen en geen twee (een accu kost toch zo'n 400 euro)

Wat ik me afvraag vanaf de eerste dag dat ik op die fiets rijd is, waarom kan zo'n accu niet al fietsend opgeladen worden? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Je auto-accu doet dat toch ook? Stel je voor dat je die steeds aan de stroom moet hangen (heb wel ooit zo'n accu gehad en toen woonden we drie hoog Confused )

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Sep 23, 2012 11:42 pm Reageer met quote

ja dat is prima uitgelegd! Zo werkt het ook en ik snap wel dat als er iets als een dynamo mee moet draaien, dat k energie vergt maar je trapt tenslotte ook nog mee!
We wachten de ontwikkelingen maar eens af, voorlopig kan ik nog uitstekend vooruit met de fiets die ik nu heb Razz

De weersvooruitzichten zijn niet zo heel geweldig voor de eerste paar dagen. Dat vind ik wel jammer want in de regen fietsen vind ik niks. Maar misschien valt het mee; tussen de buien door kun je ook leuke stukjes 'doen'. Donderdag lijkt het wel weer aardig te worden Very Happy

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Sep 24, 2012 12:28 am Reageer met quote

jawelllll, bun eg wel ne sukerpupske Razz

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25906
Di Sep 25, 2012 10:04 am Reageer met quote

Volgens mij beginnen we nu wel erg veel 'onderzoekers' te krijgen..

Straks krijgen we weer een onderzoek naar al die onderzoekers..

Smile

Faber quisque fortunae suae

Loezie

Superlid
Superlid
Di Sep 25, 2012 10:17 am Reageer met quote

theDon schreef:

Minder zin in seks na fietsen

Ik vind fietsen leuker Very Happy

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Di Sep 25, 2012 10:20 am Reageer met quote

Ik weet wel dat mannen na het fietsen last kunnen hebben van hun prostaat
Vandaar prostaatvriendelijke zadels

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25906
Di Sep 25, 2012 10:47 am Reageer met quote

Loezie schreef:
theDon schreef:

Ik vind fietsen leuker Very Happy

Tja, het is maar waar je van houdt...

Very Happy Very Happy

Faber quisque fortunae suae

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Di Sep 25, 2012 2:01 pm Reageer met quote

[/i]Oud nieuws dat gisteravond via Nieuwsuur weer van stal werd gehaald...................en weten we nog waarom?

Vreger kreeg je van masturberen ook hersenverweking...........terwijl het nu juist wordt gestimuleerd..........och arme wat zal ik MET een ochtenderectie ( meisjes hebben dat OOK , maar wel vl kleiner..joepiedepoepie.....!) en pijn in armen En benen............natuurlijk........op de E-bike en afzien!

Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie