Elektrisch fietsen
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

bel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Di Sep 25, 2012 2:07 pm Reageer met quote

aha, vandaar de naam Handyman Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Di Sep 25, 2012 8:26 pm Reageer met quote

Ik lig in een deuk
Zo komisch hier zo af en toe
Very Happy
Handy man en bel
hoort wel bij de e bike althans de bel
en zeker de handen !!!

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Wo Sep 26, 2012 11:47 am Reageer met quote

Komt er nu niet als vanzelfsprekend het energievraagstuk op de proppen..........? Net als in WO II zelf de energie aantrappen/aanslingeren/knijpen...........wie weet word ik dan naast de link met Bel nog aan meer avatars of minieme fotootjes gelinkt!

Het zou veel eenzaam/ouderenleed oplossen ( naast die energie natuurlijk, die dan weer als automatische massage het frele lijf kan bezoedelen........ik gooi er maar wat in!)

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Wo Sep 26, 2012 3:14 pm Reageer met quote

Handyman is een gat in de ouderen zorg wellicht Rolling Eyes Idea
Ik heb trouwens ook een e bike en een gewone fiets
Moet wat doen om de oudere botten redelijk te houden Embarassed

Chatmoderator3

Stamgast
Stamgast
Antw.: 369
Wo Sep 26, 2012 8:07 pm Reageer met quote

Leuk onderwerp fietsen .
Uiteen lopende leuke reacties op elektrisch fietsen .
Ik fiets elke dag maar negens last van Laughing

Groet,
CM3.

handyman

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2012 11:59 am Reageer met quote

Handyman is een gat in de ouderen zorg wellicht

Aangezien ik erg actief ben in de Zorg voor en naar ouderen, triggert mij deze zin !

Welk gat wordt er bedoeld A.?

handyman

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2012 12:02 pm Reageer met quote

Misschien is dit de oplossing voor mannen, want dan komt je "zaakje" niet in de knel.

Jij draagt duidelijk geen boxershort menneke..........het hele zakie blijft er volledig in bungelen en dat is een zeer bijzondere ervaring.....ausprobieren bitte! Ja, ja als "gat in de markt" kom je de meest fraaie "handelingen" tegen en dan Niet die van de Apostelen!

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Do Sep 27, 2012 12:43 pm Reageer met quote

Bij de apostelen was wel een Judas !!! Rolling Eyes

handyman

Superlid
Superlid
Vr Sep 28, 2012 10:38 am Reageer met quote

Groots Annelies : één Judas........en in onze samenleving ( om maar een straatje om te gaan!)?

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 7
Zo Okt 21, 2012 1:30 am Reageer met quote

Op onze 8 jaar geleden nieuw aangeschafte Giant Tourer fietsen met 21 versnellingen fietsten we helaas alleen als we een weekend naar Zeeland gingen en namen ze dan mee op de auto.
We zijn woonachtig in zuid limburg en of we nu links of rechts om reden, we moesten altijd wel weer berg op. Als ongeoefend fietsers hebben we best geprobeerd om die fietsen ook thuis te gebruiken, maar dat resulteerde bij mij vooral met hijgend en hartkloppingen thuis komen. Deze prachtige fietsen hebben na 8 jaar bezit dus slechts 800 km gereden en waarvan de meeste km in het vlakke zeeland.
Op 28 augustus was de dag dat ik onze nieuw aangekochte Flyers kon gaan afhalen. Voordat we voor de Flyer T8 deluxe kozen hebben we behoorlijk wat e bikes getest en ook de testen na gelezen in div. bladen .
De Flyer stak er met kop en schouders bovenuit en dat merkte je vooral aan de zeer goede ondersteuning en het zeer stabiele frame. Deze fiets voelde tijden de vergelijkingen het lekkerst en meest koersvast. Gefietst is op Sparta C3/Dutch ID/Cannondale en Flyer.
Ik zelf heb op de die 6 weken dat we deze fietsen nu hebben ongeveer 980 km gefietst en de akku 9x geheel leeg gereden en geladen. Ik fiets meestal op de lichtste ondersteunings stand en heb ook al 30 km gefietst zonder ondersteuning (omdat de akku onderweg leeg was en mijn vrouw er nog veel in had) Flyer adviseerd om de eerste 8 keer de akku volledig leeg te rijden en hem daarna na elke rit te laden.
Ik ben in de afgelopen 6 weken ong 2 kg afgevallen en eet meer als voorheen. Op een e bike gebruik je best nog veel callorien als je tenminste niet de volle ondersteuning gebruikt en probeert om,zoveel mogelijk zelf te doen. Met deze fiets heb ik mijn conditie nu reeds een heel stuk verbetert en vergeleken met mijn vorige fiets is deze e bike voor mij de uitkomst om toch weer te gaan fietsen en conditie op te bouwen.
Ik heb nu reeds meer gefietst in 6 weken als in 8 jaar op mijn gewone giant.
Wij zijn er SUPER blij en tevreden mee en fietsen indien het weer het toelaat elke dag wel even, maar hebben ook al ritten gemaakt van 60 km.
Dat resulteerde vooral bij mij wel in,zadelpijn en om die reden heb ik er van de week een Lederen Brooks zadel op gezet. Dat dient een paar honderd km te worden ingereden en zet zich dan naar je achterste. Volgens alle lovende kritieken wil je daarna nooit meer iets anders.
Ik kan nog wel effe door lullen over fietsen maar stop er nu mee.
Groetjes en fiets ze .

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Okt 21, 2012 6:19 pm Reageer met quote

Flyer is inderdaad een zwitsers merk en zij maken uitsluitend E bikes en geen gewone fietsen. In vele tests komt Flyer er als een der besten uit. Het is een degelijk goed afgewerkt product en ze geven 5 jaar garantie op hun fietsen. Dat geldt voor de hele fiets , dus ook op de motor, echter met uitzondering van slijtage delen zoals ketting en banden.
De combinatie van 5 jaar garantie en de extra afgesloten diefstal verzekering met gratis pechhulp onderweg geven ook een veilig gevoel.

De fietsen zijn voorzien van een 36v panasonic middenmotor en motor + akku zo laag mogelijk en in het midden geplaatst zorgen voor een zeer laag geplaatst zwaartepunt, hetgeen weer zorgt voor een uitstekende wegligging.
Tevens is het van groot voordeel wanneer er een band vervangen moet worden als de motor op de trapas zit en niet in het wiel.

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Okt 21, 2012 6:40 pm Reageer met quote

Picture resized

Picture resized

Het brooks tuigleren zadel:

[/img]https://lh3.googleusercontent.com/-2z4SHHjU6pM/UIGWD1Qu7JI/AAAAAAAAH18/dcWHQQTg5rQ/s2048/IMAGE_70D715D3-A6F3-4123-B159-BE11A80DF691.JPG[img][/img]

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2846
Zo Okt 21, 2012 9:56 pm Reageer met quote

Ehh,misschien is dit zadel wat,Als je 1 x zit dan zit je ook goed. Very Happy

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Okt 22, 2012 10:36 pm Reageer met quote

Picture resized

Bij deze alsnog de foto van het Brooks lederen zadel.

via mijn Ipad kon ik mijn berichten niet meer aanpassen of wijzigen . De knop O.K. is namelijk op de ipad niet meer in beeld en ik kan alleen op voorbeeld klikken echter niet op O.k. om te plaatsen.
Ook is de knop wijzigen niet meer zichtbaar en ik vermoed dat dit te maken heeft met de geplaatste afbeeldingen en het formaat daar van.
Ik kan dus nu op mijn laptop wel nog een nieuw antwoord geven echter geen bericht wijzigen. Op de laptop is dan bij het plaatsen van een nieuw onderwerp wel de knp O.k zichtbaar Confused Confused

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Nov 01, 2012 2:14 am Reageer met quote

Het Brooks zadel bevalt uitstekend en is nu na ongeveer 250 km er mee te hebben gefietst reeds een heel stuk ingereden en heeft zich reeds gedeeltelijk gevormd. De zitbotjes zijn er al duidelijk ingedrukt afgetekend en ik verwacht dat het comfort alleen nog maar beter gaat worden. Very Happy

Janjan

Superlid
Superlid
Antw.: 2380
Do Nov 01, 2012 12:46 pm Reageer met quote

Wij schaffen waarschijnlijk volgend jaar een e-bike aan.
Alle info over de e-bike is welkom.
Kan de accu er ook af? Zo te zien lijkt het een lichtgewicht fiets.

thei.douven

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Nov 01, 2012 1:06 pm Reageer met quote

Johan- schreef:

Wij schaffen waarschijnlijk volgend jaar een e-bike aan.
Alle info over de e-bike is welkom.
Kan de accu er ook af? Zo te zien lijkt het een lichtgewicht fiets.

Als ik je email adres krijg, kan ik je een adres bezorgen waar je zeer hoge korting krijgt.

handyman

Superlid
Superlid
Do Nov 01, 2012 1:33 pm Reageer met quote

Kan de accu er ook af? Zo te zien lijkt het een lichtgewicht fiets

IK ken niet alle merken, maar bij mij kan a) de accu er niet af ( zit IN het frame) en b) is beslist GEEN lichtgewicht, zelfs zwaarder dan een "normale" moderne fiets! Maar rijden: uit de kunst! ( En daar heb ik hem voor aangeschaft, zo'n 7 jaar geleden!).

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Do Jan 24, 2013 4:09 pm Reageer met quote

ik kan met mijn elektrische fiets niet verder dan de hoek van de straat,dan houdt het snoer op Very Happy

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Do Jan 24, 2013 10:41 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Shocked Je ot ook de stkker uit het stopconact halen en de accu er in zetten. Laughing

Die hollanders lezen ook altijd de gebruiksaanwijzing als het te laat is. Laughing

Zijn er ook "winterbanden" voor ??

Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie