Hoe verzorg ik een Bonsai-ficus ginseng?
Tuinieren
Plaats reactie

vic49

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Wo Aug 10, 2011 8:42 pm Reageer met quote

hallo beste tuinvrienden heb een nieuwe plant gekocht hoor het is een BONSAI-FICUS GINSENG maar bij het kaartje is echt niet veel uitleg bij hoor misschien is er wel iemand die me er kan mee helpen he met dank bij voorbaat hoor

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33045
Wo Aug 10, 2011 8:49 pm Reageer met quote

Misschien heb je hier wat aan

https://www.tuinkrant.com/artikel/kamerbonsai-ficus-microcarpa-ginseng-een-regelrechte-hit

Achter de wolken schijnt de zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

vic49

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Wo Aug 10, 2011 10:00 pm Reageer met quote

hallo loezie dank u hoor hrb het opgeslagen hoor dan kan ik morgen het op men gemakske gaan bekijken hoor ik zit nu al te lang op computer hoor begin pijn in men rug te krijgen hoor nog een goede en gezellige avond hoor gr vicske en bedankt hoor voor het antwoord he

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33045
Wo Aug 10, 2011 10:03 pm Reageer met quote

Graag gedaan Vic.

Achter de wolken schijnt de zon

VeraCruz

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Do Aug 11, 2011 9:11 pm Reageer met quote

Laughing Ook namens mij, hartelijk dank. heb er n.l. ook zo één. die momenteel wat bladeren verliest. misschien dat het door het verplaatsen komt. ga het in de gaten houden. nogmaals dank voor die url. groet van Ineke

Langetinus

Superlid
Superlid
Antw.: 3903
Do Jan 23, 2014 1:47 am Reageer met quote

Dank je wel Loezie, al is het berichtje al een paar jaartjes oud, ik heb er veel aan want ik heb net zo'n ficus gekocht en er zat geen beschrijving bij hoe je hem moet verzorgen. Groetjes van Mar

ellenNB

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 23
Do Jul 24, 2014 11:14 pm Reageer met quote

Ficus microcarpa “ginseng”

Standplaats Halfschaduw
Temperatuur 15-24 °C
Ficus is de botanische naam van een geslacht in de moerbeifamilie (Moraceae) en bestaat uit ruim 700 soorten. Bekende benamingen zijn o.a. vijg, rubberboom en treurvijg. De ficus is erg geschikt voor Bonsai en kan binnen worden gehouden omdat het een tropische plant is. Bij goedkope exemplaren van Ficus Bonsai (gekocht bij tuincentra) gaat het vaak om een enting van een dikke stam en wat jonge zijtakken. Zo ook bijvoorbeeld de "bonsai" variant van de IKEA, de Ficus microcarpa ginseng.
Bonsai kweken
De eerste stap is het verkrijgen van een boom, wat kan worden bereikt door de aankoop van een pre-bonsai (ruw materiaal dat moet worden gesnoeid en bedraad om de hoofdvorm van de boom te bepalen) of met behulp van één van de vele mogelijke teelttechnieken. Zeer belangrijk is echter het selecteren van een boomsoort die bij je omgeving past. Zou je graag een Bonsai binnenshuis willen hebben (dit beperkt je mogelijkheden tot (sub) tropische bomen die binnenshuis kunnen overleven) of wil je je Bonsai buiten zetten? In het laatste geval zullen de meeste niet-tropische bomen prima gedijen zolang ze beschermd worden tegen zowel intens zonlicht als temperaturen onder het vriespunt. Een goede keuze is het selecteren van een inheemse boomsoort. Met deze korte inleiding zou je in staat moeten zijn om een boom te selecteren die past bij je wensen met behulp van ons overzicht van geschikte boomsoorten

Pagina 1 van 1

Plaats reactie