Terug naar de natuur.
Wandelen, fietsen & natuur
Plaats reactie

SoulWhisper.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 23
Zo Nov 20, 2011 7:18 pm Reageer met quote

Ik heb er wel eens over lopen denken om ergens te gaan wonen met een paar kippen en een geit, wat fruitbomen eigen groente teelt en dan hoogstens voor het meel naar de molenaar. Ruilen voor fruit en melk of zo.
Stoken met een houtkachel enzovoort.
Zou het nog kunnen?
Leuke ideeen zijn welkom,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7978
Ma Nov 21, 2011 1:46 pm Reageer met quote

Goh, wat leuk dat idee, maar als je dan echt "Buiten" woont, heb je natuurlijk geen riolering, geen elektra en gas en geen waterleiding.
Naar mijn idee gaat het "Leuke" er dan snel van af.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

solitaire

Superlid
Superlid
Antw.: 1178
Ma Nov 21, 2011 3:27 pm Reageer met quote

SoulWhisper schreef:

Zou het nog kunnen?

Zal zeker kunnen: emigreren naar.... ergens in Afrika misschien?

SoulWhisper.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 23
Ma Nov 21, 2011 4:34 pm Reageer met quote

Inderdaad, een origineel idee is het niet.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26619
Ma Nov 21, 2011 8:13 pm Reageer met quote

Het idee is verre van orgineel.
En ik denk dat je er heel snel van terug komt. Het lijkt mij alles behalve prettig om te leven in een plaggenhut. Zeker in de winter...

Smile

Faber quisque fortunae suae

LisadeGroot

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 31
Vr Dec 16, 2011 4:23 am Reageer met quote

Het klinkt leuk, alleen moet je (zoals al gezegd is) primaire voorzieningen als elektra, water en verwarming (tenzij je in midden Afrika wilt wonen waar het warm genoeg is) hebben, anders zal het niet leuk blijven. Tenzij je daar ook veel van houdt.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Vr Dec 16, 2011 10:01 pm Reageer met quote

Het klinkt leuk, maar ik kan je verzekeren dat het niet leuk is.
Wij woonden vroeger een eind buitenaf, geen stroom geen waterleiding,
voor verlichting een petroleumlamp en daar werd heel zuinig mee omgesprongen, water haalden we buiten uit de put met een putemmer 3 putemmers in een gewone emmer, de poepdoos was buiten als het donker was en je moest er heen nam je een stormlantaarn mee, groente en aardappelen verbouwden we zelf, in de winter was dat soms wel een probleem, zuurkool werd in een keulsepot ingelegd zo ook snijbonen, koolraap werd in de kelder bewaard die bleven lang goed zo ook winterwortelen en uien, bruine bonen in een trommel, prei werd ingekuild, maar als het hard vroor kon je ze er niet uithalen, eierkolen in de schuur, en bij een beetje strenge winter was dat niet genoeg, nu zat er bij ons in de buurt nog wat veen dus zomers werd er wat turf gegraven en te drogen gelegd zodat we in de winter niet omhoog kwamen te zitten, de kachel kon je in de nacht niet door laten branden te gevaarlijk koolmonoxidedus smorgens eerst de kachel aanmaken en voor het een beetje warm was moesten we al lopend naar school ongeveer een half uur, het lijkt allemaal mooi en gezellig, maar dat was het niet.
O ik vergeet nog wat geen TV was er nog niet Radio ook niet stofzuiger en dat soort zaken hadden we niet, een strijkijzer warm maken op de kachel.
Maar ik ben toch groot geworden en er is me ook niks van overkomen, en ik zou ook gemakkelijk wat stappen achter uit kunnen, maar ik geloof niet dat veel mensen achteruit kunnen stappen.
Very Happy Very Happy

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

paultjeb

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 8
Vr Dec 16, 2011 10:07 pm Reageer met quote

hee leuk .Ik kijk sinds kort uit mijn keukenraam de weilanden in en zie kippen lopen van een buurman .geweldig plaatje.kan nu ook mij groente afval kwijt want deze tuinman heeft een composthoop.Dus spaar ik mooi mee zodat hij straks genoeg compost heeft.en ondertussen geniet ik van een mooi uitzicht.paultjeb Razz

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Za Dec 17, 2011 2:14 am Reageer met quote

Quote:
Ik denk dat vele ouderen wel een stapje terug kunnen doen.
Bij de jongere generatie zal dat een probleem worden

Vind verhalen van oudere generaties meestal boeiend en luister er graag naar.

In vergelijk met de leeftijd van Jalis ben ik een jongere generatie.
Maakt mij dat dan tot een "probleemgeval"?

Ik denk dat het niet meer kan, helemaal terug naar de natuur zonder "zonderling" te worden Smile

solitaire

Superlid
Superlid
Antw.: 1178
Za Dec 17, 2011 8:57 pm Reageer met quote

Volgens mij is SoulWhisper al terug naar de natuur. Ze is namelijk foetsie! Cool

paultjeb

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 8
Zo Dec 18, 2011 3:22 am Reageer met quote

het zal voor veel jongere moeilijk zijn.daarbij hebben ze 2 inkomens die vaak helemaal verdeelt zijn over de kosten van het leven. hopenlijk gaan ze op tijd inzien dat ze iets opzij moeten leggen voor onvoorziene kosten.en hopenlijk gaan ze iets opsteken uit jalis verhaal. ook dan kan het leven goed zijn .er komt misschien weer een tijd dat mensen voldoening gaan krijgen als ze zelf weer iets gemaakt hebben ,zoals kleding.Ik denk dat als ze meer zelf gaan doen ook veel meer kunnen sparen.stel dat er nu een zonder werk komt te zitten.bij de torenhoge hypotheken.Alleen die gene die terug kunnen naar de natuur zullen door kunnen.terwijl degene die dat niet kunnen heel snel zullen leren hoe dat moet.zoals alles heeft het leven een golvende beweging betere en slechtere tijden. magere en overvloed zullen door de eeuwigheid elkaar blijven opvolgen,al zullen de magere tijden hoop ik niet zoals die van jalis zijn. paultjeb Mad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Pagina 1 van 1

Plaats reactie