Veilig foto's plaatsen op Internet
Digitale fotografie
Plaats reactie

Curly2212.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Ma Jan 23, 2012 4:32 pm Reageer met quote

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier veilig mijn foto's kan plaatsen?

Een watermerk alleen is niet voldoende! Met fotoshoppen kan het watermerk weggewerkt worden.

Alvast bedankt voor de reactie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Ma Jan 23, 2012 9:08 pm Reageer met quote

Als ik het goed begrijp zijn jou foto,s zo waardevol dat iemand anders er wat mee zou kunnen. Als dat het geval is kun je ze beter thuis in een brandkast leggen in plaats van ze hier op de 50+er te plaatsen. Very Happy Very Happy jalis

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Ma Jan 23, 2012 9:54 pm Reageer met quote

Er is geen veilige manier op internet en 50+site.

Het enige op 50+site is mensen met een prive-bericht erop wijzen dat het jou foto is en er copyright op berust.

P.s., om met Photoshop een watermerk te verwijderen is ook een hele klus.

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Curly2212.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Jan 24, 2012 7:28 pm Reageer met quote

Wat jammer dat Jalis zo reageert en ik maar denken dat er op deze site alleen maar aardige mensen zijn.

Concierge bedankt voor uw tip.

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2009
Di Jan 24, 2012 9:29 pm Reageer met quote

Hallo Curly,

Bezoek eens de onderstaande link, ik denk dat je daar een stuk wijzer van wordt.
https://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/watermerk_foto.html

groetjes Aard

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Jan 24, 2012 9:37 pm Reageer met quote

Je kunt inderdaad "afbeeldingen opslaan" met de rechtermuistoets afvangen. Dit zal door de programmeur van deze site moeten worden gedaan.

Blijft echter over met Capture Screen de foto's te capturen daar is weinig tegen te doen.

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2009
Di Jan 24, 2012 10:08 pm Reageer met quote

Auteursrecht op afbeeldingen

Vrijwel alle foto's en alle plaatjes die op Internet beschikbaar zijn, zijn auteursrechtelijk beschermd. Volgens de Auteurswet 1912 zijn "teeken-, schilder-, bouw- en beeldhouwwerken, lithografieŽn, graveer- en andere plaatwerken", alsmede fotografische werken, filmwerken en "werken van toegepaste kunst en tekeningen en modellen van nijverheid" auteursrechtelijk beschermd. In een enkel geval heeft de auteur afstand gedaan van zijn auteursrecht, maar dat moet hij er dan wel expliciet bij gezet hebben. En de aan- of afwezigheid van een copyright notice is totaal irrelevant. Aanvragen van auteursrecht is niet nodig.

Om voor auteursrechtelijke bescherming in aanmerking te komen, moet een werk origineel zijn en het persoonlijk stempel/karakter van de maker dragen. Bij tekeningen, schilderijen en dergelijke is dit eigenlijk altijd het geval, omdat deze immers tot stand komen doordat de maker met potlood of kwast het werk op papier zet.

Bij foto's ligt dit iets moeilijker. De vereiste originaliteit kan hier liggen in bijvoorbeeld de invalshoek, de compositie van het gefotografeerde, de belichting enzovoorts. In de praktijk blijkt dat de rechter al snel aanneemt dat er sprake is van een originele foto. Puur mechanisch tot stand gekomen foto's, zoals uit pasfotohokjes en beveiligingscamera's, zijn niet beschermd.

Als een werk beschermd is, mag het niet worden gebruikt zonder toestemming van de maker. Dit betekent dat het niet gekopieerd en verspreid mag worden, maar ook dat het niet op een website geplaatst mag worden.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Curly2212.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Jan 25, 2012 1:57 pm Reageer met quote

Dank voor de waardevolle tips.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie