Oude lenzen gebruiken
Digitale fotografie
Plaats reactie

pathel

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 14
Ma Mrt 05, 2012 1:48 pm Reageer met quote

Hallo beste forumleden; mijn vraag is dat ik gelezen heb dat je met een verloopring M42 oude lenzen kunt gebruiken op moderne Dslr cameras.
weten jullie misschien op welke cameras? en hoe werken deze lenzen dan alles handmatig of toch niet.
Is er een lijst met alle beschibare lens types en op welke cameras deze dan passen met de verloopring.
En daarbij is het niet gevaarlijk voor de aanwezige software van je Camera.
Ik gebruik binnenkort een Nikon D5100.

Gr Pathel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

nisuthai

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Ma Sep 17, 2012 5:58 pm Reageer met quote

Bij Pentax kan je ook gebruik maken van de oude lenzen uit de manuele en analoge periode incl. met M42 draad d.m.v. een adapter.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

inorina

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Di Nov 13, 2012 10:42 pm Reageer met quote

Hoihoi,

Ik had dit forumpje nog niet ontdekt, ik gebruik mijn oude Canon-lenzen van de 5oE gewoon ook op mijn Eos 40D body, ook de 100-400 met Image-stabilisator. Veel succes, je maakt mooie foto's trouwens......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

MrEsceha.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 233
Vr Nov 30, 2012 5:45 pm Reageer met quote

Bij Canon kunnen oude EF lenzen van een analoog camera gewoon worden gebruikt op de digitale versies. Met behoud van alle eletronisch functies. Zelf gebruik ik als aanvulling van het standaard (zoom)lensje, twee oude lenen die van mijn analoog camera afkomstig zijn. Wel moet men rekening houden met de zogenaamde "crop" factor, hetgeen wil zeggen dat er minder op de foto komt dan er zou komen met een lens die bj het toestel hoort. U krijgt echter wel exact het beeld dat u door de zoeker ziet.

Wat Canon betreft zijn er adapters om zelfs hele oude MD lenzen te kunnen gebruiken, doch de schepte is zoek bij inzoomen. Dat zal bij Nikon niet anders zijn, als men een adapter gaat gebruiken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie