Algemeen Computer, Internet en Software Topic
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Do Nov 15, 2012 8:46 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Natuurlijk zal er een uniformering plaats gaan vinden tussen de telefoon-, ipad- en computer systemen maar persoonlijk vind ik het voor mijn computer nog veel te vroeg om nu al over te stappen op Windows 8.

Overstappen terwijl je een goed systeem hebt is altijd een beetje overbodig, zeker als het nieuwe systeem geen voordelen geeft. Of het voordelen geeft is misschien wel heel afhankelijk van de eisen van de gebruiker.
Ik ben het je eens dat er geen overduidelijke redenen zijn aangedragen die overstappen zou kunnen steunen. Eerder het tegenovergestelde. Feitelijk kun je het alleen goed beoordelen als je het daadwerkelijk uitprobeert met de eigen persoonlijk voorkeuren.

Wat vind jij van het tweede artikel?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Do Nov 15, 2012 9:25 pm Reageer met quote

Moderator schreef:

Wat vind jij van het tweede artikel?

De info in het tweede artikel is op zich in grote lijnen juist, maar ik vraag me wel af wat de 'gemiddelde' computer gebruiker er aan heeft.

Quote:
Met het nieuwe Storage Spaces kunnen gebruikers redundant storage aanmaken op drives met verschillende grootte die aan verschillende interfaces kunnen worden gehangen. De storage pools die je dan krijgt beschermen je data tegen kapotte schijven. File History, een andere opslag-feature, maakt het backuppen simpeler en makkelijker.

Als je met teksten als hierboven ge-quote aan komt dan vrees ik dat je al 99% van je lezers kwijt bent alhoewel de info wel juist is.

De gewone gebruiker zou eigenlijk de volgende handleiding kunnen gebruiken:
- zijn meer dan 80% van de programma's op je computer applicatie aangestuurd dan moet je vooral over stappen op Windows 8.
- werken 60% of meer van je programma's niet via apllicatie aansturing dan kun je beter een tijdje wachten.

Daarnaast is het van belang hoe je nu gewend ben om het je comp te werken. Start je programma's altijd aan vanuit de startknop in Windows 7 dan zou ik sneller adviseren om over de stappen dan waneer je gewend bent om te werken met snelkoppelingen (al dan niet in mappen) op je werkblad onder Windows 7. Is dat laatste wel het geval dan moet je vooral (nog) niet overstappen naar Windows 8 want dan wordt je vermoedelijk gillend gek van al die extra stappen die je moet doen op een programma op te kunnen starten.

Daarnaast, maar dat is geheel persoonlijk, vind ik het knap iritant dat je bij elke nieuwe versie van Windows steeds minder kan en je gedwongen wordt een 'keurslijf'. Ik kom nog uit de DOS en Gwbasic tijdperk en zodoende vind ik de complexiteit van de Windows besturingssystemen zeker geen vooruitgang (alhoewel je er eigenlijk niet meer omheen kunt).

Laatst aangepast door Chess.1 op Do Nov 15, 2012 10:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Nov 15, 2012 10:04 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Als je met teksten als hierboven ge-quote aan komt dan vrees ik dat je al 99% van je lezers kwijt bent alhoewel de info wel juist is.

De schrijver had het inderdaad op zijn minst in het Nederlands kunnen schrijven, maar ik denk dat mensen die dit soort sites lezen, dat wel gewend zijn. Maar je hebt gelijk dat het niet uitnodigend is.

Chess schreef:
Daarnaast, maar dat is geheel persoonlijk, vind ik het knap iritant dat je bij elke nieuwe versie van Windows steeds minder kan en je gedwongen wordt een 'keurslijf'. Ik kom nog uit de DOS en Gwbasic tijdperk en zodoende vind ik de complexiteit van de Windows besturingssystemen zeker geen vooruitgang (alhoewel je er eigenlijk niet meer omheen kunt).

Ja, dat gaf ik in het begin al aan, dat de meeste mensen een hekel aan dat steeds weer moeten aanpassen aan de nieuwigheden die de software-makers bedenken. Hebben de mensen het een beetje onder de knie, komt men weer met rigoureuze veranderingen. Maar dat is een beetje inherent aan alle innovatie, niet alleen bij de software. Als die innovatie er niet was zullen we in de toekomst nooit, bijvoorbeeld, holografische displays of iets dergelijks ontwikkelen, ik doe maar een gooi.

Ik kom ook uit het Dos tijdperk, maar denk je niet dat als Dos er gebleven was dat die eenzelfde soort ontwikkeling had meegemaakt?

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Nov 15, 2012 10:50 pm Reageer met quote

Moderator schreef:

Maar dat is een beetje inherent aan alle innovatie, niet alleen bij de software. Als die innovatie er niet was zullen we in de toekomst nooit, bijvoorbeeld, holografische displays of iets dergelijks ontwikkelen, ik doe maar een gooi.

Natuurlijk, ik zal de laatste zijn om te roepen dat ik tegen innovatie ben. maar impliceert dat dan ook dat je daar alle (of vrijwel alle) mensen mee moet lastig vallen?

In de medische wereld en eigenlijk op elk wetenschappelijk gebied is er veel innovatie aan de gang, maar die hebben geen directe invloed op het dagelijks leven van mensen.

Ik zou erg voor een besturingssysteem zijn die moldulair opgebouwd kan worden. Een relatief klein en snel basis systeem waarbij mensen, naar hun persoonlijke behoeften modules kunnen toevoegen.

Hoeveel procent van alle mogelijkheden binnen Windows zullen er door de gemiddelde gebruiker daadwerkelijk gebruikt worden ? 10 % ? Ik vrees dat we die 10% niet eens halen. Je wordt dus opgezadeld met een groot en relatief langzaam systeem waarvan je 90% zowiezo niet gebruikt.

Een modulair op te bouwen systeem zou dus alleen maar voordelen hebben.

p.s. Maar zit valt natuurlijk wel een beetje buiten de Windows 7 / Windows 8 discussie.

ps2. De DOS prompt is nog altijd te vinden binnen Windows hoor, je moet alleen héél erg goed kunnen zoeken.....

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Nov 15, 2012 11:44 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Natuurlijk, ik zal de laatste zijn om te roepen dat ik tegen innovatie ben. maar impliceert dat dan ook dat je daar alle (of vrijwel alle) mensen mee moet lastig vallen?

Tja, ik weet niet. Ik denk wel dat veel ouderen moeite gaan hebben met de grote verandering, en voor hen is Windows 7 voorlopig prima.
Ik persoonlijk wil graag mee blijven gaan zodat ik op de hoogte blijf van de ontwikkelingen, en er ook mee uit de voeten kan. Dus ik zal de overstap zeker gaan maken.

Ik zag overigens bij Tweakers een videopresentatie waarin ze Windows 8 visueel maken. Misschien leuk voor geïnteresseerden om te zien wat er zoal veranderd is. Klik hier

Chess schreef:
Ik zou erg voor een besturingssysteem zijn die moldulair opgebouwd kan worden. Een relatief klein en snel basis systeem waarbij mensen, naar hun persoonlijke behoeften modules kunnen toevoegen.
...
p.s. Maar zit valt natuurlijk wel een beetje buiten de Windows 7 / Windows 8 discussie.

Het idee van een modulair systeem lijkt mij een goed idee. Wordt hier al over nagedacht?

p.s. dit is een algemeen computer topic. Speciaal gestart om juist verder te kunnen praten zonder off-topic te zijn, als er een zijdelings onderwerp in het gesprek ontstaat.

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Nov 16, 2012 12:38 am Reageer met quote

Over een modulair besturingssysteem heb ik wel eens een gesprek gehad met twee software ontwikkelaars van Microsoft.
Het probleem bij een modulair systeem is dat de de modules als het ware als satelieten aan het hoofdprogramma moet gaan hangen.
Daardoor is een volledige integratie van de diverse systemen (lees modules) vrijwel ondoenlijk.

Bij de doorontwikkeling van Windows 3.2 (we praten nu ongeveer over 1990 of 1991) heeft er een fundamentele discussie plaatsgevonden binnen het Microsoft ontwikkel team en is toen heel bewust gekozen voor één geheel geïntegreerd systeem.

Wellicht zou met de huidige stand van de ontwikkeling van supercomputers er wellicht wel een modulair systeem te ontwikkelen zijn die toch een volledige integratie zou kunnen vormen maar ik betwijfel of Microsoft daar de nodige miljarden dollars voor over zal hebben.

Wellicht moet we onze hoop richten op open source platforms als Linux die welliswaar het kapitaal niet hebben maar wel de kennis en het geduld van de echte hobbyïsten.

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Nov 16, 2012 12:43 am Reageer met quote

theDon schreef:
Windows 8 wil ik wel proberen maar zoals ik het nu beleef, is het wél een grote verandering to van de vorige versie's.
Ik ben bang dat het nog verder "uitgekleed" is en alles een beetje voor gekauwd is zoasl microsoft het hebben wil.

Kijk op je Aplle, Blackberry of Android telefoon of ipad. Dat is dus PRECIES wat je krijgt bij Windows 8.

Je kunt dus alleen applicaties ophalen en gebruiken. Wil je een programma gebruiken dat niet werkt als apllicatie dan kun je het verder wel vergeten. Nu heeft Windows 8 daar wel een 'noodmap' voor gemaakt, maar dat komt de gebruiksvriendelijkheid echt niet ten goede.

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Nov 16, 2012 1:24 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Kijk op je Aplle, Blackberry of Android telefoon of ipad. Dat is dus PRECIES wat je krijgt bij Windows 8.

Je kunt dus alleen applicaties ophalen en gebruiken. Wil je een programma gebruiken dat niet werkt als apllicatie dan kun je het verder wel vergeten. Nu heeft Windows 8 daar wel een 'noodmap' voor gemaakt, maar dat komt de gebruiksvriendelijkheid echt niet ten goede.

Als je het filmpje van Tweakers bekijkt, 'vertellen ze dat die tweede desktop via een hack wel direct opgestart zal kunnen worden. En dat je dan gewoon net als in Windows 7 je eigen programma's kunt blijven gebruiken. Weliswaar zonder startmenu, maar ik ga er wel van uit dat je op de tweede desktop wel snelkoppelingen kunt zetten.
Ik gebruik startmenu nu ook zelden voor het openen van programma's . Ik heb op mijn desktop, verschillende mappen gezet, met namen zoals "onderhoud", "programma's", "website", "spellen", enz, met daarin de verschillende programma's die ik het meest gebruik.
Ik wil maar zeggen, we passen vaak van alles aan op de persoonlijke voorkeuren, en blijven niet werken met de indeling die Microsoft als initiële installatie neerzet.

Het is inderdaad niet gebruikersvriendelijk zo'n indrukwekkende ommezwaai, maar als je ziet hoeveel mensen al werken met tablets, zeker de jongeren, dan denk ik dat het toch wel gaat lukken. Je zult ook gaan zien dat de touchscreen schermen steeds vaker verkocht gaan worden. En dan gaan we waarschijnlijk ook steeds vaker Apps gebruiken.

Ik ben ook wel benieuwd naar je mening over het OS van Google, Chrome?

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Nov 16, 2012 10:49 pm Reageer met quote

Tussen de OS platforms van Apple, Google (en nu dus ook Windows 8 ) zie ik eerlijk gezegd niet zo heel veel verschillen en erg creatief zijn ze eigenlik ook niet. Je kunt apps herschikken en ook in mappen plaatsen, maar dan heb je het ook wel gehad.

Ik denk, net als jij, dat de applicatie aangestuurde programma's voorlopig te toekomst zulllen bepalen inzake de verdere ontwikkelingen van pc's, laptops, ipads en mobiele telefoons (eigenlijk pda's).

Gelukkig wordt er tot nu toe nog wel rekening gehouden met oude knarren zoals ik die nog heel eigenwijs b.v. gwbasic willen kunnen gebruiken. Je moet er dan wel speciaal weer een programma voor installeren (dosbox) maar het kan dus nog steeds gelukkig.

In de komende jaren zal er inderdaad een wolkbreuk gaan komen van applicaties en wellicht zou het handig zijn om op dit forum de nieuwste en belangrijkste applicaties te bespreken.

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2030
Za Nov 17, 2012 8:05 pm Reageer met quote

Nou Nou, niet veel mensen hebben gereageerd om al dan niet over te stappen naar Windows 8. Een lange discussie tussen de moderator en Chess, met advies aan de oudere om het nog niet te doen , omdat de stap misschien te groot is.
In deze discussie lees ik niet of een van jullie het ook daadwerkelijk getest heeft, want pas dan kan je een duidelijke mening hebben.
Zelf ben ik ooit begonnen met een Philips MSX computer en msx-dos.
Niet veel later toen Windows uitkwam met Windows 3.11 op 7 floppy's ben ik ook aan Windows begonnen en elke keer wel mee gegaan met de nieuwere versies, waarbij mij opviel dat het om en om goed of slecht was.
Windows 3.11- Windows 95- Windows 98- Windows 98 SE- Windows ME- Windows XP- Windows Vista- Windows 7 en nu dus Windows 8. Waarbij het slecht begon met Windows 3.11 en zo om en om goed of slecht was.
Hierbij zou je denken er komt weer een slechte Windows aan, maar niets is minder waar. Ik draai nu zelf Windows 8 en moet zeggen het bevalt mij prima, Het is een gewenning , maar je kan nog altijd je bureaublad oproepen , met al je pictogrammen die je had voor je Windows 8 er op had gezet. Ik heb gekozen tijdens het installeren voor het behoud van al mijn programma's en dat is een goede keus geweest.
Natuurlijk haakt Microsoft met Windows 8 in op de OS systemen als Android, Maar waren er ook niet veel gebruikers die Linux het beste vonden?
Ik als niet programmeur heb ook Ubuntu gehad(linux) , maar heb daar nooit het gemak van gehad welke ik met Windows had.

Voor die mensen die wel iets meer verstand van computers hebben denk ik dat de stap naar Windows 8 wel mee zal vallen, het is een uitdaging en het is bij mij zeer stabiel en erg snel.
En als je er wel verstand van hebt is er altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar Windows 7
Ik denk wel dat we in de toekomst veel meer programma's gaan benaderen via internet zoals office programma's , en dart deze dan niet meer op onze eigen Pc staan.

Ik zie het als een nieuwe auto, recensie's zijn goed of niet goed , maar ik zal er eerst zelf in moeten rijden om een mening te delen.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Mod.1

Moderator
Moderator
Za Nov 17, 2012 8:58 pm Reageer met quote

aard schreef:
Nou Nou, niet veel mensen hebben gereageerd om al dan niet over te stappen naar Windows 8. Een lange discussie tussen de moderator en Chess, met advies aan de oudere om het nog niet te doen , omdat de stap misschien te groot is.
In deze discussie lees ik niet of een van jullie het ook daadwerkelijk getest heeft, want pas dan kan je een duidelijke mening hebben.

Aard, ik werk heel vaak voor ouderen aan hun PC, en mijn ervaring is dat de meesten het liefs weinig verandering willen. Ook de professionele testers geven aan dat er weinig reden is om nu al over te stappen als je niet per sé mee wil. Wil je wel bij blijven, dan wordt wel geadviseerd om de stap te nemen, want dit is de weg die Microsoft op wil. Verder kun je niet zeggen dat mijn advies negatief is. Ik ben eerder neutraal over het systeem.
Ik heb het niet echt uitgebreid kunnen testen, ben in Computerwinkels aan het proberen geweest, en daar ik heb wel gezien dat wat mij betreft er geen problemen qua bedienen zijn. Met een druk op de knop, zit je op de vertrouwde desktop, en kan ik met de verkenner, de mappen in. Vandaar is het voor mij geen probleem en weet ik dat ik zo de boel onder de knie heb. Hoe het systeem zich verhoud tot andere zaken dat weet je inderdaad pas als je er dagelijks mee werkt en dan na een half jaar of zo.
Ik las o.a dat er al een programmaatje gemaakt is dat een start menu simuleert of zo. Ik weet de naam niet meer. Ik lees ook zo veel dat je het gewoon niet allemaal meer kunt onthouden.

update: Ben even gaan zoeken en vond de volgende: klik hier voor VIstart

aard

Superlid
Superlid
Za Nov 17, 2012 10:32 pm Reageer met quote

OK mod, ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik jullie advies negatief vindt, en van dat start programma is mij inderdaad ook bekend. Natuurlijk moet een ieder doen waar men zich het lekkerst bij voelt, maar je kan ook te lang in het verleden blijven hangen. En testen doe ik het liefst zelf , ik heb dit ook eerst een een veilige omgeving gedaan voordat ik definitief Windows 8 ging gebruiken.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Nov 17, 2012 10:42 pm Reageer met quote

aard schreef:

Ja, ik heb op één van me computers Windows 8 draaien.

aard schreef:
Ik draai nu zelf Windows 8 en moet zeggen het bevalt mij prima, Het is een gewenning , maar je kan nog altijd je bureaublad oproepen , met al je pictogrammen die je had voor je Windows 8 er op had gezet.

Hier maak je even een denkfoutje. Als je bureaublad oproept dan verlaat je Windows 8 en gaat verder in Windows 7!!
Daarom kun je Windows 7 ook niet verwijderen. Doe je dat wel dan kan je niet naar je bureaublad meer gaan.

Ik heb nergens gezegd of ik Windows 8 goed of slecht vind. Ik heb alleen maar proberen aan te geven wat Windows 8 is en waneer het zinvol is om Windows 8 er bij te nemen bij Windows 7.

Ik las vanmiddag dat de verkopen van Windows 8 enorm schijnt tegen te vallen. Ik verwacht dan ook dat Windows 9 er vrij snel zal zijn. Als ze dan daarin Windows 7 geheel integreren met Windows 8 dan zou je aan Windows 9 weer een geweldig besturingssysteem hebben.

Ik denk dat Windows 8 weer een missertje zal blijken te zijn net zoals we al hebben meegemaakt met Window Vista.

Mod.1

Moderator
Moderator
Za Nov 17, 2012 10:52 pm Reageer met quote

aard schreef:
En testen doe ik het liefst zelf , ik heb dit ook eerst een een veilige omgeving gedaan voordat ik definitief Windows 8 ging gebruiken.

Als ik een PC extra had was ik op die al overgestapt, alleen maar om het te leren, en het naar behoeven te tweaken. Maar op mijn eigen systeem wacht ik liever nog even tot de eerste service pack. Meestal is dat het verstandigste. Ook kan het gebeuren dat bepaalde hardware of software niet meer ondersteund wordt, of nog niet meteen. Dat had ik met Windows 7 al, bij mijn scanner-software. Maar meegaan doen we uiteindelijk toch allemaal, moet wel. Maar sommigen kunnen dat nog jaren uitstellen.

Wat ik een belangrijke verbetering vindt is de uitgebreidere manier van systeemherstel en back-ups om snel weer naar een schone installatie terug te kunnen gaan met al je eigen instellingen intact.

Wat is een verbetering t.o.v. Windows 7 waarvan jij vindt dat het noemenswaardig is?

paulmazeres

Superlid
Superlid
Antw.: 5002
Zo Nov 18, 2012 3:35 am Reageer met quote

Mijn eerste computer was een commodore 64 en om hier op te programmeren heb ik een Dos cursus gevolgd die mij nu nog steeds helpt met problemen oplossen in Windows.

Het blijft heel makkelijk om in Dos te komen bij windows gewoon bij opstarten F8 ingedrukt houden.

Trouwens iedere Bios van de computer draait nog steeds op Dos mantel.

Zo als andere schrijvers hier heb ik het hele windows serie 3.1 t/m nu Windows 7 Ultimate geleerd.
In de jaren ben ik omgeschoold van handzetter (lood) bij een drukkerij naar fotografisch zetter, met verplichting een type diploma halen.

Deze computers draaiden op Dos, later is Adobe gekomen met Pagemaker, (cursus gevolgd), Qpress (weer op cursus) en later kwam Berthold machines met een zelfsgeschreven programma, weer in Dos maar wel weer op cursus.

Later werden de eisen bij de grafisch bedrijven uitgebreidt en moest je ook Photoshop leren. Geen spijt van en het leverde 5 cent per uur netto loon op.

Zo ben ik altijd bij gebleven in pc-land en als ik het niet weet, ga ik naar de HELP functie die in ieder programma staan.

Ben heden ten dage heel tevreden met Windows 7 maar daarvoor ook met Vista. Moet er wel zeggen ik ben van Windows 2000 gelijk overgestapt naar Vista en geleerd zoals het programma gemaakt is, wel veel leeswerk en een plezier om ermee te werken, maar het overschakelen naar Windows7 is nu een eitje.

Ben nu ook in het bezit van een Mid-10inchtablet touchscreen en een Samsung smartphone touchscreen GalaxyYoung (what is the name) op mijn 66ste.

Beiden draaien op Android 3.2 OS (lees mac adress).
Op beiden touchscreen schermen is het niet makkelijk hele teksten te typen mits je voor je tablet een toetsenbord extra aanschaft, alsnog blijft het behelpen.

Heb je altijd met 2 à 4 vingers leren typen zal het misschien meevallen. (ik denk dat in de toekomst een 10-vinger typediploma niet meer nodig zal zijn).

Wat mij tegenhoudt om Windows 8 aan te schaffen is dat ik geen touchscreen hebt voor mijn PC.
De introductie film laat een start scherm zien

wat bij mij klungelig overkomt,. Mits dat je het zelf andere mappen (b.v. mappen met je eigen afbeelding kan plaatsen).

Heb je er een toetsenbord voor je staan en het scherm op leesbare afstand, wordt je arm wel lang om op het scherm een applicatie te openen.

Een schermtoetsenbord lijkt mij ook een crime om verticaal te typen of een beeldscherm op schoot nemen van 19-24 inch, [kleiner heeft geen zin want dan is een tablet goedkoper in aanschaf met Windows 8] is misschien in de winter lekker warm en in de zomer pppuuffffen.
Je ziet nu al dat laptops en tablets aardig warm worden en er speciale ventilator onderzetters zijn.

Nadeel is ook dat je nu Windows8 Center apart moet aanschaffen (lees kopen) en mijn Real-Teck-geluidskaart vast op het moederbord (PC is een HP van 2005) moet vervangen worden.

Nu enkele vragen aan de Windows8 gebruikers:
Als ik een upgrade download (39€) (download tijd via mijn internetverbinding hier in Frankrijk ± 6 uur) is het mogelijk deze op een usb-stick te plaatsen;

Ziet het Start scherm er echt zo uit als op bovenstaande afbeelding;

Is het naar je eigen ideeen in te delen, of voegt het niks toe als de huidige bureaublad icoontjes;

Klopt het dat je snelstart balk niet meer aanwezig is;

Zit er een goede Help file in Windows 8.

Zo maar even een brainstorm op de zaterdag avond.

Prettige zondag, Paul

er gaat niets boven een leven als god in frankrijk

aard

Superlid
Superlid
Zo Nov 18, 2012 12:44 pm Reageer met quote

Chess schreef:
aard schreef:

Ik draai nu zelf Windows 8 en moet zeggen het bevalt mij prima, Het is een gewenning , maar je kan nog altijd je bureaublad oproepen , met al je pictogrammen die je had voor je Windows 8 er op had gezet.

chess schreef:
Hier maak je even een denkfoutje. Als je bureaublad oproept dan verlaat je Windows 8 en gaat verder in Windows 7!!
Daarom kun je Windows 7 ook niet verwijderen. Doe je dat wel dan kan je niet naar je bureaublad meer gaan.

Hier heb jij weer gelijk , maar het voordeel hiervan is wel dat alles onder de schil van Windows 8 veel sneller is geworden.
Snelheid haal je natuurlijk ook uit je Pc, door een goede configuratie van je hardware, maar zelfs dan kan Windows roet in het eten gooien.
Wat mij dus bevalt is de snelheid, daar waar ik nog wel eens een haperend Photoshop had , ben ik dat nu nog niet tegen gekomen.

chess schreef:
Ik heb nergens gezegd of ik Windows 8 goed of slecht vind. Ik heb alleen maar proberen aan te geven wat Windows 8 is en waneer het zinvol is om Windows 8 er bij te nemen bij Windows 7.

Bovenstaande heb ik ook niet beweerd, dat jij Windows 8 goed of slecht vindt.
Ik denk zelf , hoe meer mensen het testen hoe meer meningen er zijn, al dan niet positief of negatief.

Ik ben zeker geen kenner in de materie en ook geen goede forumschrijver, maar wil ook wel mijn mening kwijt.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Nov 18, 2012 4:19 pm Reageer met quote

aard schreef:

Hier heb jij weer gelijk , maar het voordeel hiervan is wel dat alles onder de schil van Windows 8 veel sneller is geworden.

Wat is er naar jouw idee precies veel sneller geworden?
Als ik een niet applicatie gestuurd programma ga openen dan is de comp die op Windows 7 draait sneller klaar dan de comp die onder Windows 8 draait.
Nu is het wel een kwestie van seconden en dat mag je muggenziften vinden, maar Windows 8 is en blijft iets langzamer.

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1448
Vr Dec 07, 2012 3:25 pm Reageer met quote

Na bijna een volle week met Windows 8 te hebben geworsteld, begint het er nu naar uit te zien, dat dit een handig besturingssysteem kan zijn...

Picture resized

Ik zie steeds meer voordelen, waaronder het achterwege laten van het installeren van een virusscanner als gratis AVG, bijvoorbeeld. Geen gedoe met wekelijkse scans, tussenliggende updates installeren, maar de scanner van Windows gebruiken; Windows Defender.

Zeker, leveranciers van betaalde antivirus software laten ons graag denken, dat hun software beter is, maar dat is nog maar de vraag, want de Microsoft scanner werkt goed en vooral snel en heeft geen overbodige toeters en bellen.

Dan het voordeel van een screenshot maken; Nu een kwestie van de 'windowsknop' ingedrukt houden en een willekeurig scherm 'afdrukken' via de knop 'printscreen', met dit verschil, dat de schermafbeelding direct in de map Mijn Afbeeldingen wordt gezet in PNG-formaat.

Bijgevoegde afbeeldingen zijn er een voorbeeld van.

Okay, Windows 8 is ook bedoeld voor tablets en 'handbediening', zoals 'vegen' en daarmee mogelijkheden tevoorschijn halen. Echter, muis en toetsenbord gaat net zo gemakkelijk, als je geen tablet hebt. Sterker, scrollen met het muiswieltje gaat nu ook van links naar rechts over de tegels, ondanks dat het wieltje naar boven/beneden beweegt.

Velen vinden het een nadeel, dat er geen 'startknop' meer op Windows 8 te vinden is, maar daarvoor is een andere optie mogelijk.

Als ik een programma wil afsluiten, had ik de neiging, om de muis te pakken, naar de startknop te bewegen, erop klikken en de optie 'afsluiten' aanklikken.

In Windows 8 worden daarnaast toetscombinaties gebruikt, waardoor de muis even niet nodig is en om een programma af te sluiten, gebruiken we de toetscombinatie 'Alt + F4' en in geval van 'afsluiten', de 'Entertoets' indrukken. Even wennen, maar gaat lekker snel....

Groet.. franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

wytse.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 966
Vr Dec 07, 2012 4:57 pm Reageer met quote

Ik heb een nieuwe computer met windows 8 er op.
Het probleem is nu dat ik geen Emails kan ontvangen of versturen daar ik de kpn als server heb.
Ik moet nu via microsoft mij aanmelden en een nieuwe account aanmaken en dat lukt niet zo best kom dan op een betaal account.
Daar komt nog bij dat deze Compact computer geen draadloos internet weer geeft.
Probeer nueen wireless -g USB adapter te instaleren maar dat wil hij ook niet..
Dit is mij niet mede gedeeld toen ik hem kocht
Eigenlijk wilde ik windows 7 maar mij werd aangeraden om 8 tenemen. Heb er nu wel spijt van.

Gr. Wytse

As 't net kin sa 't moat;

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1448
Vr Dec 07, 2012 7:15 pm Reageer met quote

Code:
Het probleem is nu dat ik geen Emails kan ontvangen of versturen daar ik de kpn als server heb.

Dat is waar, Wytse, daarvoor heb je op zijn minst een hotmailaccount nodig en als je Hotmail.com googled en een link aanklikt, de invulvelden invult en de boel opslaat, heb je een account, die wél met microsoft werkt.

Weet je zeker dat je nieuwe computer geen wireless internet heeft? Nieuw en dat ontbreekt????

Groet.. franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie