Algemeen Computer, Internet en Software Topic
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Vr Dec 07, 2012 11:52 pm Reageer met quote

franslj schreef:

met dit verschil, dat de schermafbeelding direct in de map Mijn Afbeeldingen wordt gezet in PNG-formaat.

Zoveel mensen zoveel meningen en smaken.

Ik vind het namelijk mega irritant dat dat gebeurd, ik maak zelf wel uit wat ik wil opslaan en wat niet !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

wytse.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 966
Za Dec 08, 2012 1:02 am Reageer met quote

Ja franslj er zit inderdaad geen draadloos internet op Ik heb hem gecontroleerd en de fout gevonden deze is 64 en de wireles-usb
networkadapter is een 32 bit.
Ik haal wel een andere die geschikt is voor windows 8
Ik heb nu ook een email via microsoft. dus een andere benaming met veel poespas zoals beveiliging van wachtwoorden.
Het geheel ziet er goed uit en moet wel even wennen.
Maar aangezien dit forum komt dat wel goed.
gr. Wytse

As 't net kin sa 't moat;

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1448
Za Dec 08, 2012 1:16 am Reageer met quote

Code:
ik maak zelf wel uit wat ik wil opslaan en wat niet !!

Zeker dat, Chess.

Groet.. franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

franslj.1

Superlid
Superlid
Za Dec 08, 2012 1:18 am Reageer met quote

Code:
Ik heb hem gecontroleerd en de fout gevonden deze is 64 en de wireles-usb networkadapter is een 32 bit.

Mooi zo, Wytse... wens je succes !

Groet.. franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

wytse.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 966
Zo Dec 09, 2012 1:13 am Reageer met quote

Ik heb van morgen een nieuwe adater gekocht en alles loopt nu naar wens.Gelukkig kan de kabel weer op geruimd worden.
Ik heb vandaag even verder door windows 8 gebladerd
en ik zie een hoop verbeteringenIk draai nu op mijn computer
met windows 7 en dat laat ik zo voorlopig maar .
Ik heb ook een laptop met vista maar dat is vaak balen die doet
vaak moeilijk met spelletjes.
Maar ja die is ook bedoeld voor de vakanties.

ik blijf dit forum volgen er komt vaak wat nieuws voor waar ik wat aan hed.
fijne zondag allemaal .
gr.Wytse

As 't net kin sa 't moat;

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 09, 2012 1:26 am Reageer met quote

wytse schreef:
Eigenlijk wilde ik windows 7 maar mij werd aangeraden om 8 te nemen.

Je hebt er nu alleen Windows 8 op staan (zonder Windows 7) ?

Hoe start je dat niet applicatie gestuurde programma's ?

Zal mij benieuwen !

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

franslj.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 09, 2012 1:53 am Reageer met quote

Wytse schrijft;
Quote:
Gelukkig kan de kabel weer op geruimd worden.

Succes Wytse !

franslj.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 09, 2012 2:28 pm Reageer met quote

Marguerite schrijft;
Quote:
Ook nooit enige virus scanner nodig. Alles heel snel en heel makkelijk te besturen, gewoon schuif je iets van het een naar het ander.

En juist daarbinnen, Marguerite, streeft Windows 8, Apple voorbij... Very Happy Very Happy

Groet.. franslj.

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Dec 11, 2012 5:22 pm Reageer met quote

Net adobe photoshop ellements 11 NL gedownload , ik zie dat ik iets moet aanpassen in : c:\Windows\System32\drivers\etc\

in een hostfile, ik heb er meerdere staan en wat moet ik aanpassen??

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Di Dec 11, 2012 7:26 pm Reageer met quote

Waarschijnlijk het bestand hosts.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Dec 13, 2012 12:03 pm Reageer met quote

Cookie-wetgeving

Regelmatig kom je tegenwoordig websites tegen die vanwege de vernieuwde Nederlandse Cookie-wetgeving de bezoekers een keuze moeten aanbieden om wel of geen cookies te accepteren.

Als je bijvoorbeeld dan geen cookies accepteert kun je soms ook die sites niet bezoeken, of ze werken niet optimaal. Dus van een echte keuze kun je dan haast niet spreken. Ja je heb de keuze om de site wel of niet te bezoeken.
Persoonlijk vind ik het gedoe rond de cookies nogal ver gezocht. Ik laat me dan ook niet zo snel meevoeren in allerlei complot-theorieën die bedacht worden rond "Privacy".

Ik vind het wel handig, dat als ik op Amazon.com een boek wil kopen, zij mij al enkele titels voorleggen, van mensen die dezelfde soort boeken gekocht hebben, of die het boek dat ik zocht ook kochten. Titels waaraan ik anders misschien niet zou denken. Vaak liggen interesses daar niet zo ver uit elkaar. Dit is alleen mogelijk door het verzamelen van gegevens die via slimme algoritmes die producten laten zien die bij mijn profiel past.

Laatst aangepast door Mod.1 op Do Dec 13, 2012 5:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Dec 13, 2012 6:49 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Het is helemaal persoonlijk wat je wil of niet.
Ik heb een paar programma's waar ik in kan stellen welke site en/of cookie ik wel of niet wil.

Het gaat mij niet om te horen hoe je van alles omzeilen kunt, want ik weet natuurlijk ook dat dat mogelijk is. Wat ik interessanter vind is de vraag of cookies echt wel zo negatief bekeken moeten worden. Jij hebt dus, als ik het goed begrijp, de cookies uitgeschakeld voor de zogenaamde Cookies van derden?

Ik vraag me af of er werkelijk wel zo'n groot gevaar ontstaat door het verzamelen van informatie waardoor een persoonsprofiel ontstaat. Je hoort of leest wel dat de privacy mogelijk geschonden wordt, maar altijd vrij abstract, dus zonder meerzeggende voorbeelden van de gevaren van datamining of informatiedatabases.
En ik begrijp wel dat men, als men op bijvoorbeeld compromitterende websites vertoeft of daar online aankopen doet, dat liever privé houdt. Wink

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Dec 13, 2012 7:27 pm Reageer met quote

Toch hoor je en lees je dat het "gevaarlijk" kan zijn. En dat geloof ik ook wel, maar dat kan 's avond over straat lopen ook. Het komt mij zo voor dat men iets tè snel in een spagaat ligt en het cookie-probleem te veel opblaast. Ik zie voornamelijk de voordelen.
Maar ik kan er naast zitten, dus wacht ik eigenlijk op iemand die iets concreets kan vertellen over het gevaar rondom cookies en datamining.

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Do Dec 13, 2012 7:37 pm Reageer met quote

Moderator, ik luister graag via internet naar Radio1 t/m 5, wil je daar gebruik van maken moet je cookies accepteren. Persoonlijk ben ik niet lastig gevallen is nergens te zien in mijn mail-box dat ik gebruik maak van cookies. Zou kunnen als je bv. maanden verschillende sites bezoekt dat er wel eens een mailtje gezonden wordt.

Het gevaar zie ik meer in Google als je daar een site c.q. adres zoekt, 4 van de 10 keer heb je een spam in je mailbox van aanverwante firma's.

En in the Cloud is een amerikaanse vinding en in Amerika wordt alles opgeslagen. Maak je daar gebruik van dan hebben ze wel een profiel van je.

TheDon dat mijn naam en wachtwoord aangemeld (uitgezonderd mijn bank gegevens) blijft vind ik geen bezwaar daar heb je een virusscanner die spam en hackers buiten de pc-deur houden.

Inbreken in je pc daar heb je toch wel mensen voor nodig die meer verstand hebben van programmeren dan de gemiddelde 50+er

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Dec 13, 2012 9:25 pm Reageer met quote

Concierge schreef:
En in the Cloud is een amerikaanse vinding en in Amerika wordt alles opgeslagen. Maak je daar gebruik van dan hebben ze wel een profiel van je.

Alle gegevens die je daar opslaat vallen onder het Patriot Act en kunnen dus door de amerikaanse overheid bekeken worden.

En bij Google kunnen ze je surfgedrag opvragen.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Dec 14, 2012 1:38 pm Reageer met quote

Concierge schreef:
Het gevaar zie ik meer in Google als je daar een site c.q. adres zoekt, 4 van de 10 keer heb je een spam in je mailbox van aanverwante firma's.

En in the Cloud is een Amerikaanse vinding en in Amerika wordt alles opgeslagen. Maak je daar gebruik van dan hebben ze wel een profiel van je.

Over de jaren zijn er op dit forum verschillende topics geweest waarin mensen overal complotten inzagen. Nu is dat weer actueel door het EMD, en door de Facebook-affaires.
In mijn opinie geldt hier het al oude 'safety in numbers' waarbij het enorme aantal gegevens dat beschikbaar is zo groot is dat het gevaar dat iemand jou specifiek er uit pikt heel klein is, zeker als je ook nog eens geen rare dingen doet waardoor je binnen een bepaald zoekpatroon zult vallen. M.a.w. hoe groot de kans is, geeft de gevaarzetting, het risico aan. Er is bv. bij het reizen per vliegtuig ook een kans dat het vliegtuig verongelukt. Maar die kans is heel klein.
En dan kun je nog differentiëren, tussen echt gevaar (nadeel), lastig en ongewenst. Mail krijgen met aanbiedingen valt m.i. onder ongewenst of lastig. Al moet ik zeggen dat ik het Google-mail-fenomeen niet ken. Ik zoek toch dagelijks dingen op Google, maar nooit heb ik een mail ontvangen die ik aan een zoekopdracht kon linken.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 30, 2012 3:01 am Reageer met quote

libelle49 schreef:
ik heb pas een nieuwe laptop maar daar staat windows 7 op en daar ben ik wel tevreden mee want zo heel veel doe ik niet erop. Foto's voornamelijk. Maar ik heb nu Windows livemail en dat vind ik niet zo prettig als hotmail. langzaam.

Windows Livemail kun je wel omzeilen in Windows 7, das vrij makkelijk..

Hotmail gaat trouwens wel verdwijnen dus schakel maar snel om naar outlook account.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 30, 2012 3:10 am Reageer met quote

Ik kijk graag naar nieuwe sites...... maar dan met name naar de broncode.

Kun je soms wat van leren.

Maar, mocht je nog vragen hebben, ik heb een luisterend oor hoor.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Dec 30, 2012 3:46 am Reageer met quote

libelle49 schreef:
eh... wat bedoel jue met broncode?

Daar kun je zien hoe een site opgebouwd is..... maar das voor techneuten Very Happy Very Happy

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Zo Dec 30, 2012 1:40 pm Reageer met quote

Libelle wat je er kan doen is:

Klik op je startknop van windows.

Ga naar je configuratiescherm daar zie je een overzicht van alle windowsonderdelen.

klik op klok, taal en regio en open taalinstellingen etc.

kijk of je toetsenbord instellingen staat op Nederland en Verenigde Staten internationaal.

Verander zonodig je instellingen en kijk of het verholpen is.

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie