Is uw WIFI-router ook lek ?
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Zo Jan 06, 2013 6:24 pm Reageer met quote

Bron: Telgraag 5-1-2013.

Quote:
Het wifi wachtwoord van minstens een half miljoen routers, waaronder modellen van KPN, UPC en Ziggo, is nog steeds te kraken. Het wifilek is al bekend sinds eind 2011, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, maakte de Consumentenbond bekend op basis van onderzoek.

Het lek zit in routers van KPN (Experia ZTE H220N), Ziggo (Ubee evw3200) en de Horizon mediabox van UPC. Ook sommige routers uit de losse verkoop zijn lek zoals de Linksys E1000 en E2000. De Consumentenbond adviseert consumenten om bij hun internetprovider te informeren naar de kwetsbaarheid van hun router en naar de stappen die zij kunnen nemen om het probleem te verhelpen.

Edit Mod: Weer geen aanklikbare link...

Ik surf al drie jaar op het netwerk van mijn bejaarde overbuuf van 60 jaar. Ze is al drie keer van haar bed gelicht door een arrestatie-
eenheid. ..................................... (geintje)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Onyx19

Stamgast
Stamgast
Antw.: 509
Zo Jan 06, 2013 6:27 pm Reageer met quote

Blij dat ik eindelijk weet waar al die nattigheid om dat ding vandaan komt.
Lek ..........ik had t kunnen weten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

ron1.1

Superlid
Superlid
Ma Jan 07, 2013 6:01 pm Reageer met quote

Lekker met de laptop op schoot in een luie stoel kan met een draadtje niet zo goed.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Wo Jan 09, 2013 7:04 pm Reageer met quote

De WPA-PSK versleuteling kraak je niet zomaar en zelf moet je natuurlijk zorgen voor een goed wachtwoord.

Heb je een wachtwoord als: PFR_uu"\EdR dan kraken ze dat echt niet even in een uurtje.

Daarnaast zijn er programma's die je op je pc een melding geven als er een nieuwe comp zich aanmeld op je netwerk. Kortom, je kunt je best goed wapenen tegen ongewenst gebruik.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

ron1.1

Superlid
Superlid
Do Jan 10, 2013 6:49 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Wat ik elke dag kan controleren als ik wil, is hoeveel verkeer ik via mijn service provider heb, bovendien krijg ik tijdig bericht als de limiet dreigt te overschrijden. Tot dusver heb ik nog geen uitspatters gezien, dus van verdachte meeeters Laughing
Ik denk dat voor wat mij betreft het wel meevalt.
Maar ehh, hoe zie jij dat in jouw straat velen draadloos netwerk hebben. Hoe zie je dat???

Kijk op de website "who is on my wifi" :

https://www.whoisonmywifi.com/

Pagina 1 van 1

Plaats reactie