Facebook? Nee, dank u !
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26259
Do Jan 31, 2013 5:20 pm Reageer met quote

In jouw geval Marguerite, kan ik mij wel voorstellen dat FaceBook een goede aanvulling is. Het gaat er ook niet om dat ik iets tegen FaceBook zou hebben, maar ik zie er enkel het nut of de meerwaarde niet van in. Mijn echte vrienden zijn ook in de loop der tijd door heel Nederland verhuist. Nu is dat wel niet te vergelijken met Australi maar zelfs in dat kleine landje betekent van Noordoost naar zuidwest toch al gauw vier uur rijden.
Maar buiten de echte contacten kunnen we prima per e-mail communiceren. Of per telefoon als je het wat persoonlijker wilt. Dus FaceBook is dan eigenlijk alleen maar een onnodig extra, lijkt mij zo...
Maar uiteraard kan ik in deze alleen maar voor mezelf spreken..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Do Jan 31, 2013 8:03 pm Reageer met quote

Hide My IP

De makkelijkste manier om je IP-adres te verbergen is met de software van Hide My IP. Deze software zorgt ervoor dat je een met een willekeurig, en dus niet traceerbaar, IP-adres surft en chat.

Proxy server

Een andere manier om je ip-adres te verbergen is door middel van een proxy server. Deze kun je in je browser instellen waardoor je als het ware een soort tussenstap maakt bij het surfen op het net. Je bent dan wel afhankelijk van de snelheid van de proxy-server waarvan je gebruik maakt.

Zwartbaard.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 127
Do Jan 31, 2013 9:49 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Kortom, als je een pc hebt, kom je als je wilt, achter enorm veel dingen en dat beangstigt mij wel eens dat het zo makkelijk kan. Wink

Cool Ik was uiteraard wel op de hoogte van wat zo'n een beetje mogelijk is, maar het gesprek wordt veel interessanter als je iets van de sluier op licht naar wat je refereert. Ja toch, niet dan?

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Vr Feb 01, 2013 1:34 pm Reageer met quote

Veel woorden gebruiken is dikwijls de onmacht om duideljk te zijn.

Veel schrijven ( vertellen ) op sociale media is exact hetzelfde.....mijn aanwezigheid is bedoeld om interessante ideen en mensen te ontmoeten. En in al die jaren dat ik op internet rondhang en dat is zeker al zo.n jaar of 30 is me dat inderdaad zo gegfaan.
Weliswaar met veel allen en opstaan ( net het "gewone" leven, nietwaar?), maar de voors en tegens die hier worden verwoord geven toch wel aan dat het begrip "www" hier nog in de kinderschoenen staat.

De kreet Facebook? Nee, dank u! kunnen we ook vertalen naar de eerste Trein of het eerste Vliegtuig of welke nieuwigheid dan ook.

En volgens mij is de basis van dit gedrag: Angst voor het Onbekende.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Vr Feb 01, 2013 2:10 pm Reageer met quote

In jouw omstandigheden zeker handig (en snel) Marguerite,
maar ik heb stellig de indruk dat het merendeel van de
facebookers er gewoon bij wil horen ... en als ik soms
meekijk bij anderen, dan weet ik dat ik de juiste keuze heb
gemaakt. Het lijkt op de vele prikkers hier, zoals: Goedemorgen,
welterusten slaap lekker, spreuken (gejat van Facebook haha.. ),
"ik ga nu een kopje soep eten" en vele andere onzinnigheden.

LinkedIn ja; de rest kan me werkelijk gestolen worden ...

Pluk.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 01, 2013 5:55 pm Reageer met quote

Ja, het niveau van de gesprekken zal zeker mede aan de familie-
en/of vriendenkring
liggen Laughing Laughing
Mijn eigen clubje (ook geen FB liefhebbers) woont max 100 km
hier vandaan en dat is zonder Hyves, FB, of andere toeters en bellen
prima te "behappen".
Als ik sportiever was (niet zo lui mag ook ...) zou ik iedereen op
de fiets kunnen bezoeken.Wink

Met de paar goede kennissen in het buitenland Skypen we en daar
stuur ik af en toe een bloemetje naartoe.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Vr Feb 01, 2013 6:15 pm Reageer met quote

handyman schreef:
En in al die jaren dat ik op internet rondhang en dat is zeker al zo.n jaar of 30 is me dat inderdaad zo gegfaan.

Je zult 20 jaar bedoelen want het internet is pas sinds 1993 open gesteld voor bedrijven en particulieren. Daarvoor was het voorbehouden aan de amerkiaanse overheid.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 01, 2013 8:20 pm Reageer met quote

Tijdens het zwerven op onze aardkloot hing Handyman
ook nog es op het internet.
Misschien was ie destijds wel in Ze US of A ... Very Happy
en heeft hij gelijk

handyman

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 4:18 pm Reageer met quote

Chess schreef:
handyman schreef:
En in al die jaren dat ik op internet rondhang en dat is zeker al zo.n jaar of 30 is me dat inderdaad zo gegfaan.

Je zult 20 jaar bedoelen want het internet is pas sinds 1993 open gesteld voor bedrijven en particulieren. Daarvoor was het voorbehouden aan de amerkiaanse overheid.

Het was ergens in de jaren 70 dat ik druk was met HB en IBM en waanzinnig grote schijven ( wat nu een chip heet!) en b.v. nog programmeerde in talen die indedaad allang "uit de tijd" zijn, maar de basisgedachte leeft nog: 1......0.......1....0......

Tegenwoordig ( een jaar of 15 - 20 ) zijn we bijna uitsluitend bezig met zogenaamde sociale media en mailmogelijkheden en is het een publiek gebeuren geworden...................het simpele registreren is echter niet meer potlood/papier.......vraag het eens aan je neefje of liever je nichtje......sommetjes maken of een opstel ??

De nostalgische kerstkaart zal het nog wl even uithouden, maar.......ook daar........zucht.....!

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 4:19 pm Reageer met quote

Quote:

Gegevens 250.000 twitteraars gestolen

SAN FRANCISCO - De gegevens van zo'n 250.000 twittergebruikers zijn gestolen. De hackers hebben onder andere gebruikersnamen, emailadressen en wachtwoorden buitgemaakt.

Lees verder.

Wat Twitter overkomt kan Facebook ook overkomen he ?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

handyman

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 4:22 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Tijdens het zwerven op onze aardkloot hing Handyman
ook nog es op het internet.
Misschien was ie destijds wel in Ze US of A ... Very Happy
en heeft hij gelijk

Evenals de USSR ben ik nooit in de USA geweest.......het ene TE links en het andere TE rechts en inderdaad was internet een prachtig medium om de communicatie met de basisklantjes ( nee niet bajesklantjes!) vast te houden..........maar nu hebben we het over de jaren 90/00.....

handyman

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 4:25 pm Reageer met quote

Wat Twitter overkomt kan Facebook ook overkomen he ?

DUS.......? Er zijn nog "tig" mogelijkheden.........!

Wees verstandig met het geven van info "aan de wereld" ( het WWW !).

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 4:30 pm Reageer met quote

DUS .............. wees je bewust van het feit dat je risico's loopt en weeg voor jezelf af of je het die risico's waard vind.

Roepen, alles is beveiligd is simpelweg je hoofd in het zand steken.

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 02, 2013 5:07 pm Reageer met quote

Nee Marguerite, Twitter zelf is gehacked en er zijn dus geen gegevens bij gebruikers ontfutselt.

Natuurlijk kan ook mijn computer gehacked worden maar daar is echter niks te vinden. Alle prive zaken als foto's en persoonlijke info staan bij mij op een losse HD die netjes ontkoppeld in een kast ligt.

Ga er daar mee aan de gang dan trek ik de stekker van de internetverbinding er gewoon uit.

Dus de kans dat er bij mij gevoelige info wordt opgehaald ligt redelijk dicht bij de nul procent.

handyman

Superlid
Superlid
Zo Feb 03, 2013 2:36 pm Reageer met quote

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn toch echt 2 verschillende grootheden.......maar wel aardig te merken dat het vasthouden aan je eigen gelijk toch aardig kan "knellen".
Volgens mij heeft dat overigens veel te maken met of je weet waar je over schrijft of denkt te weten...........meestal is ervaring de beste leermeester, maar met een gehackte bankrekening is dat wel erg zuur..............of een brandje aangestoken op je fraaie veranda die zo duidelijk in beeld is op bv. deze site.......ik bedenk maar wat!

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Feb 04, 2013 6:22 pm Reageer met quote

Lees hier

handyman

Superlid
Superlid
Di Feb 05, 2013 1:47 pm Reageer met quote

Ik kan nog steeds heel normaal op mijn account komen en alles werkt, ook degene die ik volg lijken heel normaal te lopen.

Indeed....de tijd zal het leren.....mijn twitteraccount blijft ook z'n best doen en schijnt nog streeds goed te functioneren....maar dat alles zegt niets.....dus.....het blijft een open vraag

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Feb 05, 2013 7:19 pm Reageer met quote

Quote:
AMSTERDAM - Facebook wil gebruikers de locatie van hun vrienden laten volgen via een speciale app.

Dat meldt Bloomberg dinsdag op basis van anonieme bronnen die betrokken zijn bij het project.

De applicatie zou momenteel in ontwikkeling zijn en moet medio maart gelanceerd worden. Via de app kunnen Facebookgebruikers kijken waar hun vrienden zich op dat moment bevinden.

Lees verder

Ook handig voor de overheid..........

handyman

Superlid
Superlid
Wo Feb 06, 2013 12:59 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Is niet het hele leven een open vraag? Question Question

Dit noem ik dan weer een heldere vraag en ik kan het volmondig ( hoewel ik spreek nu niet???) beamen. "Beamen" ook weer zo'n Calvinistisch trekje van me....dient natuurlijk "bevestigen" te zijn!

SIC...Handy

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 16, 2013 5:27 am Reageer met quote

Super veilig............

Lees hier

En maar weer afdoen met ongefundeerde meningen, toch ?

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie